Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No mikä on sitten se naisten kamalin kesävaate?

Vierailija
15.05.2017 |

?.

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kenkiä kesällä pitäisi käyttää, jos

-crockist ovat kamalat

-urheilusandaalit ovat kamalat

-jalkaosan jalka on leveälestinen ja kaikki nätit kengät tuntuvat pahalta

-ei voi käyttää isoja summia kenkiin

Samaa mieltä. On tosi vaikea löytää keveitä kesäkenkiä, hamekenkiä ja juhlakenkiä jos on jalkaongelmia. Itselläni on tukipohjalliset (jalkapöytäni on romahtanut lääkärin sanoja käyttääkseni) eli on löydettävä kengät, joissa on irroitettava pohjallinen. Sen lisäksi jalkojen iho on nykyään niin herkkä, että en voi olla ilman sukkia. Hyvännäköiset sandaalit ovat siis poissuljettuja. Lisäksi minulta on leikattu vaivaisenluu ja isovarpaan nivel on jäykistetty eli korkkareita ei voi käyttää, korkeintaan 4cm. Jalkani ovat myös vanhemmiten levinneet eli kovin kapeita kengät ei voi olla. Tämä onkin ollut minulle eksoottinen kokemus muutaman vuoden. Olen kiertänyt kaikki kenkäkaupat mutta hankalaa se on vaikka minulla on normi koko 37-38. Nämä vaivat ovat tietysti tulleet siitä, että olen koko ikäni käyttänyt korkeita korkoja ja hyvännäköisiä kenkiä. Pitäisi varmaan teettää ihan yksilölliset kengät mutta se varmaan on aika kallista. Kaupoissa myytävät terveyskengät ovat useimmiten jäätäviä mummokopukoita.

Vierailija
162/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-crockist ovat kamalat

Samaa mieltä. On tosi vaikea löytää keveitä kesäkenkiä, hamekenkiä ja juhlakenkiä jos on jalkaongelmia. Itselläni on tukipohjalliset (jalkapöytäni on romahtanut lääkärin sanoja käyttääkseni) eli on löydettävä kengät, joissa on irroitettava pohjallinen. Sen lisäksi jalkojen iho on nykyään niin herkkä, että en voi olla ilman sukkia. Hyvännäköiset sandaalit ovat siis poissuljettuja. Lisäksi minulta on leikattu vaivaisenluu ja isovarpaan nivel on jäykistetty eli korkkareita ei voi käyttää, korkeintaan 4cm. Jalkani ovat myös vanhemmiten levinneet eli kovin kapeita kengät ei voi olla. Tämä onkin ollut minulle eksoottinen kokemus muutaman vuoden. Olen kiertänyt kaikki kenkäkaupat mutta hankalaa se on vaikka minulla on normi koko 37-38. Nämä vaivat ovat tietysti tulleet siitä, että olen koko ikäni käyttänyt korkeita korkoja ja hyvännäköisiä kenkiä. Pitäisi varmaan teettää ihan yksilölliset kengät mutta se varmaan on aika kallista. Kaupoissa myytävät terveyskengät ovat useimmiten jäätäviä mummokopukoita.

Tän tyylivalituksen pointti on toki siinä että kaikkien pitäisi käyttää viimeisen kauden loubutineja, muttta noin oikeasti kannattaa ottaa huomioon, että ne "mummokopukat" on usiemmissa tilanteissa crocseja tyylikkäämmät. Eli jos vaihtoehto on mummokengät tai crocsit niin sit käyttää niitä mummokenkiä!

Urheilusandaaalit on ihan ok, jos muukin asu on sporttinen.

Ja sit kopukka tarkoittaa muuten yleensä hevosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-crockist ovat kamalat

Tän tyylivalituksen pointti on toki siinä että kaikkien pitäisi käyttää viimeisen kauden loubutineja, muttta noin oikeasti kannattaa ottaa huomioon, että ne "mummokopukat" on usiemmissa tilanteissa crocseja tyylikkäämmät. Eli jos vaihtoehto on mummokengät tai crocsit niin sit käyttää niitä mummokenkiä!

Tottakai mikä tahansa on tyylikkäämpää kuin crocsit. Tässä olikin kyseessä nimenomaan nämä juhla- ja hamekengät. En kaipaa loboutinejä mutta ei tennarit oikein sovi keveän juhlamekon kanssa kesähäissä tms. Mulle riittäisi kun löytäisi ihan mustat normiavokkaat muutaman sentin korolla. Yleensä näissä mummokopukoissa on liian leveä kanta ja ne eivät pysy jalassa, koska ne ovat nilkan kohdalta leveät. Mulla on kapeat nilkat. Arkikäyttöön sopivia keveitä tennarityyppisiä kenkiä kyllä löytyy nykyään vaikka minkälaisia.

Vierailija
164/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-crockist ovat kamalat

Tottakai mikä tahansa on tyylikkäämpää kuin crocsit. Tässä olikin kyseessä nimenomaan nämä juhla- ja hamekengät. En kaipaa loboutinejä mutta ei tennarit oikein sovi keveän juhlamekon kanssa kesähäissä tms. Mulle riittäisi kun löytäisi ihan mustat normiavokkaat muutaman sentin korolla. Yleensä näissä mummokopukoissa on liian leveä kanta ja ne eivät pysy jalassa, koska ne ovat nilkan kohdalta leveät. Mulla on kapeat nilkat. Arkikäyttöön sopivia keveitä tennarityyppisiä kenkiä kyllä löytyy nykyään vaikka minkälaisia.

Etsi avokkaat pienellä korolla ja nilkan yli menevällä remmillä. Pysyy jalassa, vaikka tanssahtelisit.

Vierailija
165/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä valkoisen ihon tuomitsemista. Miten se iho voi koskaan ruskettua, jos ei sitä saa näyttää? Eivät kaikki voi maata päiviä/jopa viikkoja ensin piilossa katseilta saadakseen hyväksyttävän sävyn...

Itselläni ei olisi edes muuta vaihtoehtoa kuin ottaa väri purkista, koska rusketusta EI tapahdu, ei edes kun asuin Australiassa. Ja ties mitä syöpäaineita itseruskettavissa on, ja haisevatkin hirveälle. Eli menen ulos ylpeästi vitivalkoisella ihollani. Selluliittia ei ole mutta siniset suonet paistavat - varokaa siis tuomitsijat tai tämä zombie hyökkää :).

Vierailija
166/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noloa on valkoisessa ihossa? Se on suomalaiselle normaali ihonväri, ja suuressa osassa maailmassa ihmiset käyttävät kaiken maailman mömmöjä ihonsa vaalentamiseen. Onko jossain päätetty että ainoa hyvä ihonväri on joku kermatoffee, etnisestä taustasta riippumatta?

Ei-nolo kesätyyli on suomalaiselle aika haasteellinen. Kauppojen valikoimat on pienet, vaatteet Suomessa kalliita, kesä on lyhyt ja edustavat esimerkit harvassa. Ei ihme että katukuva on mikä on. Moni ei varmaan jaksa panostaa kesävaatteisiin kun niitä tarvitsee ehkä vain pari viikkoa vuodessa, pääasia että on jotain.  Suuren osan ajasta Suomessa kesälläkin pärjää farkut ja teeppari-tyylisellä vaatetuksella. 

Vierailija
167/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ihmettelen twill-tyyppisestä kankaasta tai farkusta tehtyjen caprien mollaamista. Olen ylipainoinen, omenahtava ja mulla caprit katkaisevat jalat hiukan sen paksuimman kohdan alta =>lopputulos on tosi hoikentava ja hyviin puoliini kuuluvat sirot nilkat korostuvat kivasti. Vartalotyypistä tämä varmaan riippuu enemmän kuin painosta kuten monen muunkin vaatteen kohdalla, jos on pitkäselkäinen ja -reitinen, niin sitten caprit ei ehkä sovi. 

Trikooleggingsit ihan missä tahansa pituudessa on eri asia. Omasta mielestä kamalimmat ovat ne missä on lahkeensuussa sellainen pitsireunus. 

Hieno sana tuo omenahtava.

Samoin tiimalasihtava, päärynähtävä.

Itse inhoan painijanselkäisiä puseroita ja tosi huonolta näyttää, kun alla on tavalliset rintsikat.

Caprit sen sijaan ovat kaunisjalkaisille aivan ok-valinta. 

Vierailija
168/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vaalea iho kesällä on nykyisin ok. Vielä esim. kymmenenkin vuotta sitten ei meinannut kehdata paljastaa kalpeita jalkojaan kesän alussa. Nyt en piittaa ollenkaan ruskettamisesta millään keinolla, eikä näytä piittaavan moni muukaan. 

Vierailija
169/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-crockist ovat kamalat

Etsi avokkaat pienellä korolla ja nilkan yli menevällä remmillä. Pysyy jalassa, vaikka tanssahtelisit.

Kyllä nekin kävis mutta kaikki mitä olen löytänyt niillä reunaehdoilla joita mun kengissä pitää olla, ovat juurikin niitä leveäkantaisia täysin matalia lätysköitä, joissa on se leveä kantapää. Remmi on yleensä myös paksu ja tarrakiinnitteinen, ei ne näytä juhlakengiltä. Huoh.

Vierailija
170/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nekin kävis mutta kaikki mitä olen löytänyt niillä reunaehdoilla joita mun kengissä pitää olla, ovat juurikin niitä leveäkantaisia täysin matalia lätysköitä, joissa on se leveä kantapää. Remmi on yleensä myös paksu ja tarrakiinnitteinen, ei ne näytä juhlakengiltä. Huoh.

Ja netistä ette siis mitenkään voi ostaa, vaikka ulkomaillekin on palautusoikeus (postikulujen hinnalla) ja myytävänä olisi kenkiä niillä spekseillä jotka on esitetty (leveä lesti, irrotettava pohjallinen, kohtuuhinta)? Vaan vaikka olisitte miten erikoista kokoa ja asuisitte Perähikiän Syrjänummella, niin kenkien pitää löytyä kivijalkakaupasta jossa asioitte säännöllisesti mieluusti alle kympin hintaan?

Jos näin on, niin eihän sitä sitten tietenkään voi löytyä muuta kuin ne feikkicrocsit kylän Tokmannilta.

Vierailija
171/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perseshortsit 15v teineillä.

Muuten mua ei kiinnosta pätkän vertaa muiden pukeutuminen, mutta se perseiden näyttely on ihan kamalaa. Pakarat vilkkuu.

Vierailija
172/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauniita kenkiä ei olekaan, että niiden kanssa legginssit näyttävät hyviltä. Pahimmat ovat toissakesäiset sierrettyneet valkoiset. Eikä silmää hivele spagettiolkaimisen topin alla olevat pinttyneet huonosti istuvat ja liian pienet rintaliivit, joista jousto-ominaisuudet ovat kadonneet jo muutama vuosi sitten.

Kovin kauan ei jää nuorten tyyli valkoiset lakanakankaasta tai sen tapaisesta tehdyt mikroshortsit ja alla paksut mustat sukkahousut tai legginssit. Vaikkei olisi vielä suuremmin linjavikoja, niin silti yhdistelmä on kauhea.

Ja se ikuinen viritys kesämekko ja ihonväriset polvisukat, kun sukansuun kuminauha on kaivautunut syvälle pulleaan kinttuun. Onneksi näitä näkee nykyään harvemmin, mutta näkee kuitenkin.

Vierailija
173/177 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-nolo kesätyyli on suomalaiselle aika haasteellinen. Kauppojen valikoimat on pienet, vaatteet Suomessa kalliita, kesä on lyhyt ja edustavat esimerkit harvassa. Ei ihme että katukuva on mikä on. Moni ei varmaan jaksa panostaa kesävaatteisiin kun niitä tarvitsee ehkä vain pari viikkoa vuodessa, pääasia että on jotain.  Suuren osan ajasta Suomessa kesälläkin pärjää farkut ja teeppari-tyylisellä vaatetuksella. 

Olet asian ytimessä: kesävaatteisiin ei panosteta - mutta miksi ei? Tulee se kesä seuraavanakin vuonna! Itse panostan laatuun eli kalliiseen ja käytän samoja ns. kesävaatteita kesästä toiseen. Satsaan myös nätteihin valkoisiin tennareihin ja hyviin aurinkolaseihin.

Vierailija
174/177 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä mitä vikaa on farkkucapreissa tai chinos-capreissa. Joo leggings-caprit on aika kamalat, mutta muuten en kyllä ymmärrä tätä. Olen itse 173 cm pitkä, ja pitkäjalkainen lyhytselkäinen. En ole huomannut että esim. farkkucaprit pätkäisisi minusta kummallista tappia.

Mä olen lyhyt, pieniluinen/pienikokoinen, mutta ylipainoinen ja mustat caprilegginsit näyttävät ainoilta hyvin istuvilta ja tekevät minut hoikemman näköiseksi. Puen niitä erilaisten pepun yli ylettyvien paitojen ja tunikoiden kanssa. Jos helmassa riittää pituutta, jätän caprit pois. Olen myös lyhyt selkäinen. Ihan vihoviimonen vaate minulle on tuollainen muodottaman väljä liehuva riepu tai leveälahkeiset housut. Näytän ihan painonnostajalta silloin 😵

Vierailija
175/177 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja netistä ette siis mitenkään voi ostaa, vaikka ulkomaillekin on palautusoikeus (postikulujen hinnalla) ja myytävänä olisi kenkiä niillä spekseillä jotka on esitetty (leveä lesti, irrotettava pohjallinen, kohtuuhinta)? Vaan vaikka olisitte miten erikoista kokoa ja asuisitte Perähikiän Syrjänummella, niin kenkien pitää löytyä kivijalkakaupasta jossa asioitte säännöllisesti mieluusti alle kympin hintaan?

Jos näin on, niin eihän sitä sitten tietenkään voi löytyä muuta kuin ne feikkicrocsit kylän Tokmannilta.

Mikä kohta sulle jäi epäselväksi siitä, että ongelmajalkaan saa kokeilla monen montaa eri kenkää ja kokoa, ennen kuin natsaa? Tiedätkö ollenkaan, miten paljon epäsopivien kenkien palauttaminen maksaa esim. Englantiin? Pari vuotta sitten halvin palautustapa maksoi minulle 16 euroa! Siis yhdestä kenkäparista. Ihan mielelläni tilaan toki vaikka 50 paria kenkiä kokeiluun, jos sinä maksat epäsopivien palautukset.

Vierailija
176/177 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä: kesävaatteisiin ei panosteta - mutta miksi ei? Tulee se kesä seuraavanakin vuonna! Itse panostan laatuun eli kalliiseen ja käytän samoja ns. kesävaatteita kesästä toiseen. Satsaan myös nätteihin valkoisiin tennareihin ja hyviin aurinkolaseihin.

Itsehillinnän puute estää panostamasta kesävaatteisiin:

Kesä 2013 paino 68kg, olin laihduttanut 10kg vuodessa eli uutta vaatetta

kesä 2014 paino 80, uudet vaatteet

kesä 2015 viimeisillään raskaana, uudet kesävaatteet

kesä 2016 paino 87kg, uudet kesävaatteet,kotona käytin äityspaitoja edelliskesältä

kohta kesäkuu ja paino näköjään 100kg eli taas uutta vaatetta

Saa kauhistella kesällä, aion ostaa vaaleat ja tummat caprit ja pelkkiä tunikoita!

Vierailija
177/177 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up