Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko kävellä oikealla puolella myös kävelyteillä????!!!!!??

Vierailija
14.05.2017 |

Jumankauta Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja autoteiden lisäksi se pätee myös kävelyteillä! Joka päivä tulee vastaan näitä idiootteja väärällä (vasemmalla) puolella kulkevia ihmisiä, jotka eivät edes väistä ja jos viime tipassa väistävät niin katsovat naamat kurtussa äkäisinä oikealla puolella kulkevaa henkilöä.

Jumankauta mä kävelen oikealla puolella kuten kuuluukin enkä väistä väärällä puolella kulkevia!!! Kävelyteillä ei kuuluis tulla tilanteita, joissa 2 vastaantulevaa meinaa törmätä, mutta teidän tyhmien takia tulee!

Miten voi olla niin vaikeaa??? Oletteko kaikki asuneet Britanniassa vuosikausia vai ajatteko autoteilläkin vasenta oikean sijaan????

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanpuoleinen liikenne,tämä tarkoittaa sitä että vastaan tuleva ohitetaan oikealta tuli sitten konttien,kävellen tai puimurilla.

Yksinkertainen sääntö eikä synny epäselviä tilanteita.

Tätä nämä haahuilijat voisi miettiä.

Vierailija
22/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen vasenta puolta. Piste. Suomessa ei ole mitään oikeanpuolista liikennettä kävelyteillä. Jos tulet vastaan, sinä väistät. Minä en väistä ketään oikealla puolella kävelevää. Jalankulkijat kävelevät vasenta puolta. Piste.

No törmätään sitten. Mä en sua todellakaan rupea väistelemään :Dd

Mä kyllä lyön hampaat kurkkuun :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ikää taitaa olla just ja just 12v :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalankulkijoilla on vasemmanpuolainen liikenne. Jalankulkija kulkee aina vasemmalla. Painakaa se päähänne.

Vierailija
24/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelläänhän autotien reunaakin vasenta laitaa. Minusta siis vasenta puolta kävelytielläkin on loogisempaa kävellä.

Vierailija
25/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi oikea kommentti tieliikennelaista, mutta ap ja muut jästipäät alapeukuttavat, kun laki ei ole heille mieleinen. Millainen ihminen räksyttää netissä virheellistä tietoa oikeana?

Vierailija
26/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalankulkijoilla on vasemmanpuolainen liikenne. Jalankulkija kulkee aina vasemmalla. Painakaa se päähänne.

Nejnejnej. Eieiei. :)

Vierailija
27/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useampi oikea kommentti tieliikennelaista, mutta ap ja muut jästipäät alapeukuttavat, kun laki ei ole heille mieleinen. Millainen ihminen räksyttää netissä virheellistä tietoa oikeana?

Oikeaapuolta kulkevat ovat wt-roskasakkia. Eivät ymmärrä laista mitään.

Vierailija
28/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ansainnut tätä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1981/19810267

40 §

Jalankulkijan paikka tiellä

Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei kuitenkaan saa jalkakäytävällä taluttaa polkupyörää tai mopoa, kuljettaa potkukelkkaa, jalankulkua avustavaa tai korvaavaa liikkumisvälinettä taikka kevyttä sähköajoneuvoa, hiihtää, luistella eikä kantaa kookasta taakkaa, jos siitä voi aiheutua huomattavaa haittaa muille jalankulkijoille. (30.12.2015/1610)

Missä jalkakäytävää tai piennarta ei ole tai milloin sillä kulkeminen ei käy haitatta päinsä, jalankulkijan on käytettävä pyörätietä tai ajoradan reunaa.

Pyörätiellä jalankulkijan on yleensä käytettävä sen reunaa. (7.5.1997/414)

Ajoradalla jalankulkijan on ensisijaisesti käytettävä sen vasenta reunaa, jollei oikean reunan käyttäminen ole kulkureitin tai muiden syiden vuoksi turvallisempaa. Polkupyörää tai mopoa taluttava saa kuitenkin käyttää ajoradan oikeaa reunaa.

Vierailija
29/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta eikö liikennesääntöjen mukaan kävellä vasemmalla puolella?

Vierailija
30/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeaapuolta kulkevat ovat wt-roskasakkia. Eivät ymmärrä laista mitään.

Et edes tiedä mitä wt tarkoittaa. Taidat itse olla pahinta mahdollista roskasakkia.

Vierailija
31/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tää on niin raivostuttava ilmiö! Ennen se olin aina minä joka joutui väistämään sitä vasemmalla puolella kulkijaa, mutta nyt lopetin sen koska lasten rattaiden kanssa en väistä enää ketään paitsi vanhuksia suostun väistämään!

Vierailija
32/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usealla kommentoijalla tuntuu nyt menevän sekaisin kaksi asiaa: tiellä käveleminen (silloin kun jalkakäytävää ei ole) ja toisaalta jalkakäytävällä käveleminen. Oletan ap:n tarkoittavan jalkakäytävällä kävelemistä, ja siitä olen hänen kanssaan samaa mieltä: oikeanpuoleinen liikenne on kaikkien kannalta sujuvampaa. Tieliikennelaki ei tästä asiasta taida sanoa mitään, mutta kyllä oikeanpuolinen kävelyliikenne on luonnollisempaa maassa, jossa ajoneuvoliikennekin on oikeanpuolista.

Vierailija
34/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usealla kommentoijalla tuntuu nyt menevän sekaisin kaksi asiaa: tiellä käveleminen (silloin kun jalkakäytävää ei ole) ja toisaalta jalkakäytävällä käveleminen. Oletan ap:n tarkoittavan jalkakäytävällä kävelemistä, ja siitä olen hänen kanssaan samaa mieltä: oikeanpuoleinen liikenne on kaikkien kannalta sujuvampaa. Tieliikennelaki ei tästä asiasta taida sanoa mitään, mutta kyllä oikeanpuolinen kävelyliikenne on luonnollisempaa maassa, jossa ajoneuvoliikennekin on oikeanpuolista.

Asia on kyllä ihan selvästi sanottu laissa. Saa kävellä kevyenliikenteen väylillä kumpaa reunaa tahansa. Reunassakin kävely on vain "yleensä" kehoituksella, eli halutessaan saa kävellä vaikka keskellä.

Vierailija
35/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelijät saavat kyllä ihan itse päättää kumpaa reunaa kävelevät.

Valitettavasti

Monelta kohtaamiselta vältyttäisiin, jos kävelijöitä koskisivat nämä säännöt myös.

Vierailija
36/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 105 kiloa ja olen 191cm pitkä. Jos kävelet vastaan niin voit halutessasi väistää. Minä en väistä sinua.

Vierailija
37/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen jalkakäytävällä / kevyen liikenteen väylällä automaattisesti oikeaa laitaa ja siihen opastan lapsetkin, PAITSI jos se oikea laita on "kiinni" autotiessä. Silloin lapset kävelee (ja minä lasten kanssa liikkuessa) penkkareunaa, koska ajoradan rajalla kipittävä leikki-ikäinen on turha riski sekä itselleen että autoilijoille.

Vierailija
38/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää! Jonain päivänä vielä menen kysymään tällaiselta henkilöltä miksi hän kävelee väärällä puolella :D Vaikka tiellä kävelisi oikealla puolella monta ihmistä, tämä vastaantuleva kävelee silti samalla puolella vaikka voisi päätellä, että hän on väärällä puolella kun muut tulevat samaa puolta vastaan. 

Vierailija
39/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on kyllä ihan selvästi sanottu laissa. Saa kävellä kevyenliikenteen väylillä kumpaa reunaa tahansa. Reunassakin kävely on vain "yleensä" kehoituksella, eli halutessaan saa kävellä vaikka keskellä.

Huono tulkinta. Kävelijän pitää kävellä reunassa. Tuota keskellä kävelyä ei voi täysin kieltää, koska nykyään ohitus tapahtuu keskeltä. Suomalaisuutta on se, että kaikki on pakko kieltää täysin, koska suosituksia ei tajuta.

Vierailija
40/72 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taklaan olkapäällä kaikkia ketkä kävelee vasemmalla eivätkä suostu väistämään kun kävelen oikeaa reunaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi