Voisitteko kävellä oikealla puolella myös kävelyteillä????!!!!!??
Jumankauta Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja autoteiden lisäksi se pätee myös kävelyteillä! Joka päivä tulee vastaan näitä idiootteja väärällä (vasemmalla) puolella kulkevia ihmisiä, jotka eivät edes väistä ja jos viime tipassa väistävät niin katsovat naamat kurtussa äkäisinä oikealla puolella kulkevaa henkilöä.
Jumankauta mä kävelen oikealla puolella kuten kuuluukin enkä väistä väärällä puolella kulkevia!!! Kävelyteillä ei kuuluis tulla tilanteita, joissa 2 vastaantulevaa meinaa törmätä, mutta teidän tyhmien takia tulee!
Miten voi olla niin vaikeaa??? Oletteko kaikki asuneet Britanniassa vuosikausia vai ajatteko autoteilläkin vasenta oikean sijaan????
Kommentit (72)
Kävelen vasenta puolta. Piste. Suomessa ei ole mitään oikeanpuolista liikennettä kävelyteillä. Jos tulet vastaan, sinä väistät. Minä en väistä ketään oikealla puolella kävelevää. Jalankulkijat kävelevät vasenta puolta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen vasenta puolta. Piste. Suomessa ei ole mitään oikeanpuolista liikennettä kävelyteillä. Jos tulet vastaan, sinä väistät. Minä en väistä ketään oikealla puolella kävelevää. Jalankulkijat kävelevät vasenta puolta. Piste.
No törmätään sitten. Mä en sua todellakaan rupea väistelemään :Dd
Kävelijät saavat kyllä ihan itse päättää kumpaa reunaa kävelevät.
Jos on pyörä- ja kävelytie samassa niin auton puoleinen on varattu pyörille. Silloin kävelen sillä puolella mikä on kävelijöille ja melko usein se on vasen puoli. Huomaan, että monetkaan ei tiedä tätä, koska sitkeästi kävelevät oikealla.
Mä kävelen vaan väärällä puolella tulevia päin. Helppoa :D
Joo samaa mieltä Ap! Minä myös kävelen päin.
Selvä se, sain oman ajokortin murolaatikosta
Tieliikennelain mukaan saa kävellä kummalla puolella tahansa.
Mulle on ihan sama millä puolella tietä kävelette, kunhan kävelette jommalla kummalla puolella. Ihan liikaa on näitä, jotka kävelevät keskellä tietä.
Lässyn lässy. Opettele liikennesäännöt.
Ajoradalla tulee kävellä VASENTA piennarta, mutta jos jostain syystä on turvallisempi kävellä oikeaa piennarta niin näinkin saa tehdä. Kevyen liikenteen väylällä jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee.
Syökää vaikka hatullinen paskaa ja keksikää vähän parempia provoja.
Minä en ikinä väistä vasenta puolta kulkevia. Viimeksi tänään kävelin jotain mammaa päin, väisti ehkä 5cm päässä minua. Eilen tapahtui sama erään vanhemman miehen kanssa. Sorge :)
Musta kukin saa kävellä ihan missä haluaa, mutta esimerkiksi tosi ruuhkaisissa paikoissa helpottaa, että yhteen suuntaan menevät kävelevät toisella ja toiseen suuntaan menevät toisella puolella. Harvemmissakin paikoissa on välillä hankalaa, jos samaan suuntaan kävellään pienissä ryhmissä eri kohdissa tietä niin, että vastaantuleva ei voi kävellä suoraa linjaa mistään kohtaa vaan joutuu aina väistämään. Kieltämättä tämä (samoin kuin se, että leveä porukka kävelee kapeaa väylää yhteen suuntaan eikä anna tietä vastaantulijalle) kyllä ärsyttää ja silloin saatan vaan kävellä suoraan ja jättää törmäyksen välttelyn vastaantulijalle.
Mä kävelen itse yleensä oikealla ihan lihasmuistista, koska ajan niin paljon pyörällä, ja olen huomannut, että enemmistö ihmisistä hakeutuu kyllä jalankin kulkiessAn vaistomaisesti oikealla etenkik ruuhkassa, mikä on tavallaan jännää.
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässy. Opettele liikennesäännöt.
Ajoradalla tulee kävellä VASENTA piennarta, mutta jos jostain syystä on turvallisempi kävellä oikeaa piennarta niin näinkin saa tehdä. Kevyen liikenteen väylällä jalankulkija saa valita kumpaa reunaa kulkee.
Syökää vaikka hatullinen paskaa ja keksikää vähän parempia provoja.
Voi sua ressukkaa.. :)
Huono viikonloppu takana? :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä lyön hampaat kurkkuun :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Lain mukaan kävelen jommassa kumassa laidassa. Väistän kyllä mielelläni, ei ongelmia siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä väistät minua. On ennenkin tullut vastaan kaltaisiasi. Jokaikinen on väistänyt minua. Kuljen aina vasenta puolta. Piste.
Sivistäpä ap ensin itseäsi, sinä olet nyt kyllä se tyhmä ja tietämätön. Jo joskus 90-luvulla tuli muutos, että jalankulkija saa itse päättää, kummalla puolella kulkee.
Itse ajan keskellä tietä, silloin kaikki väistävät minua