Mikä on ollut hirvein "tutustumisleikki", johon olet aikuisena joutunut?
En tajua mikä siinä on, että aikuisiakin pitää pakottaa rallattamaan piirissä ja heittelemään palloa "Olen Pirjo-Irmeli, lempivärini on sininen. Heitän pallon Marjalle". Miksei voida vain esitellä itseämme normaalisti??
Kommentit (968)
Vierailija kirjoitti:
Kahdella työpaikkateamillä oli tutustumisleikki pakohuoneessa. Persiillenhän se meni. Muutama eksyi koko porukasta. Pari kehopositiivista ei päässyt esteistä läpi. Pari juoppoa alkoi jankuttaa puolivälissä baariin jatkoille menosta. Sitten muutamat pätijät sai kilarit, kun kaikki ei päässyt "maaliin" saakka.
Kuulostaa, että ongelma on enemmän noissa teidän työntekijöissä kuin siinä pakohuoneessa. Pakohuoneenko syy sekin, että teillä on juoppoja työkavereita tai se että pieni eksyminen on elämää suurempi ongelma?
Kolmannen lapsen kohdalla piti päiväkodilla esittelyleikissä maata lattialla ja esittää sitä kirjainta jolla oman lapsen nimi alkaa. Oli aivan kamalaa ja jäi kyllä viimeiseksi kerraksi kun sinne menin.
kuka hullu näitä keksii ja miksi??
Vierailija kirjoitti:
Hihhulina menin uuteen Raamattupiiriin. Yllätyin, kun siellä piti alkaa esittelemään itsensä ja kertomaan vähän taustaansa. Oikein mikrofoni kädessä. Ujona kykenin sanomaan ainoastaan nimeni. Muutenkaan en oikein tykännyt meiningistä siellä. Lähdin pois ennen aikojaan.
Tuollaista ei pitäisi ikinä tehdä missään rukouspiirissä, eikä missään muussakaan vastaavassa. Aivan pimeätä.
Hirvein oli koko organisaatio tyhy-päivä, jonne oli kutsuttu joku parhaat päivänsä nähnyt runoilija. Runoili tippa linssissä nuoruutensa itsemurhayrityksestä ja keskosina syntyneistä kaksosistaan. Oli erittäin kiusallista, mutta pahemmaksi meni kun hänen johdollaan piti sitten ihmetellä elämää ja katsoa täysin vierasta ihmistä päästä varpaisiin ja todeta wau sekä kertoa, mikä tässä ihmisessä vaikutti ainutlaatuiselta. Vastaukset oli tyyliä öö, kivat hiukset. Oot varmaan hyvä tyyppi
Ensin oli naurujoogaa joka oli niin huono että se nauratti. Sitten piti porukan istua pöydän ympärille ja yksi kerrallaan jokainen oli silmät sidottuna tunnistamassa käsikopelolla istujia. Itsehän vihaan kosketusta, sekä omaa että toisten niin oli kyllä karmea kokemus odottaa siinä istuessa ja miettiä milloin pertsan hikiset kädet koskee omaa naamaa ja lääppii hiuksia. Nykyään lähtisin heti nostelemaan tilanteesta mutta nuorempana ei niin ajatellut.
Sitten ollut ulkomailla ryhmäytymistä missä piti muistaa edellä esittäytyneiden nimet joita ei osannut edes lausua ja olivat närkästyneitä kun ei muistanut.
Armeijassa oli hyvin käytännön läheinen tapa ryhmäytyä. Laitettiin asumaan kymmenen miehen yksiöön. Pesuhuoneessa oli rivi suihkuja ja samassa tilassa pitkä kusilaari ja vessakopit joissa sentään oli jo ovet. Aika äkkiä kaikki tuli keskenään hyvin toimeen ilman mitään kikkailuja tai leikkejä.
Meillä oli myös amkissa tällainen ryhmäytymispäivä, jossa koko päivän leikittiin aikuisopiskelijoiden kesken näitä leikkejä. Leikit jotenkin meni, mutta kun osa opiskelijoista vielä kuvasi näitä ja jakoi koko ryhmän whatsapp-ryhmään sekä videoita että kuvia näistä tilanteista, pyytämättä ja kyselemättä..
Yläasteella opettaja jakoi luokkamme pareiksi. Henkilö X seisoo paikoillaan ja Y alkaa hitaasti kävellä häntä kohti luokan toiselta puolen. X sanoo "seis" kun Y alkaa tulla liian lähelle. Opettaja vielä kailotti kovaan ääneen, että leikissä on sitten tarkoitus oppia kunnioittamaan toisten ihmisten rajoja.
Minun parikseni valikoitui yksi kamalan pervo poika. Kun oli vuoroni kävellä häntä kohti, hän ei missään kohtaa käskenyt pysähtymään. Pysähdyin sitten itse hieman ennen kosketusetäisyyttä, koska en todellakaan halunnut ihokontaktia hänen kanssaan. Opettajalla meni naama nurinpäin, hän tuli luokseni kilahtaen "parisi ei vielä pyytänyt pysähtymään!" ja TYÖNSI minut ihan poikaan kiinni. Se sitten niistä toisten rajojen kunnioittamisesta...
Vain Suomessa tykätään nöyryyttää ihmisiä tuolla tavalla leikkejen muodossa, tarkoitus kai on hassutella ja "vapautua" Mutta kukaan järjestäjä ei ota huomioon että ihmisiä on erilaisia ja harva tykkää ventovieraiden ihmisten kanssa "leikkiä"!! Minä en ole suostunut mihinkään nöyryyttävään leikkiin ja sanon suoraan että olen aikuinen yli 35 vuotias aikuinen en 5 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli koulutuksessa ihan Helsingistä asti saapunut mikälie, ja meidän piti ensin miettiä lempi juures. No asetuttiin rinkiin mielessä se lanttu tai punajuuri, ja sitten se kouluttaja käski esittää sitä omaa juuresta ja luoda siitä sarjakuvahahmo! Vieläkin luulen, että se oli vaan pahaa unta, mutta ei..
Terveisin selleri pimeiltä kujilta.
:DDDD repesin tälle täysin!
Ihmisten pitäisi alkaa kapinoida tällaista nöyryytystä vastaan ja poistua tilanteesta heti kun selviää, että kyse on jostakin päiväkotitasoisesta leikkimisestä. Kun tarpeeksi moni tekee sen niin luulisi näitä järjestävien tajuavan, että tällainen on pelkästään typerää.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa oli hyvin käytännön läheinen tapa ryhmäytyä. Laitettiin asumaan kymmenen miehen yksiöön. Pesuhuoneessa oli rivi suihkuja ja samassa tilassa pitkä kusilaari ja vessakopit joissa sentään oli jo ovet. Aika äkkiä kaikki tuli keskenään hyvin toimeen ilman mitään kikkailuja tai leikkejä.
Tästä tuli mielikuva että jos armeijassa vedettäisiinkin jotain ponileikkejä alkuun niin morjens😂
No, enpäs ole moista harrastanut, vaikka työllisyyskursseilla olen ollut monellakin ja ihan vapaaehtoisesti. joka ikises kurssista noita on ollut mutta tyynen rauhallisesti olen todennut ettei koske minua. Yrittäneet ovat jääneet toiseksi ja yrittämiseksi. Yrittäjä kyllä olen itse ollut aikoinaan. Nyt en enää yritä yhtään mitään. En edes yritä jatkaa tätä kirjoitustani...
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja tupamme esimies käski jokaista vuorollaan esittäytymään, kertomaan lyhyesti itsestään. Ihan kuin aikuiset ihmiset tekevät. Näin pitäisi yleensäkin ryhmäytymistilaisuuksissa toimia. Jos ollaan aikuisia, toimitaan kuin aikuiset.
Ja ei niitä päiväkotilapsiakaan saa nöyryyttää. Moni on ujo, monilla on kömpelyyttä ja puhevikoja, leikit voivat olla painajaismaisen kiusallisia.
Hyisaatana, onneksi ei ole enää aikoihin tarvinnut tuollaisiin leikkeihin osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näitä leikkejä keksii ja leikkii. Miesten työpaikoilla ei leikitä vaan tehdään TÖITÄ.
Se on muuten totta että noin 100% näistä ryhmäytymis- ja tutustumisleikeistä on naisten ideoimia ja masinoimia. Ihan järkyttävää ja täysin turhaa pelleilyä.
Eipäs valehdella että vain töitä tehdään. Miesten työpaikoilla on myös tykypäiviä ja saunailtoja ja siinä toisiin tutustumista. Sen leikin nimi on alkoholi.
Muistan ammattikoulutussa tutustuminen että side silmille ja sitten piti maistaa tyyliin mikä mauste, hedelmä tms, oli kokkipuolen opinnot ja meidät jaettiin kolmen hengen ryhmiin, samalla tutustuttiin toisiin, ei mielestäni kauhein mutta introvertille minulle kyllä lisäksi nolotti kun en tunnistanut mm oliivia tai jalapenoa maun perusteella:D
Oli esimies joka keksi kaikenlaista höpöä, kun ei osannut työtään. Järjestin hänelle potkut, ei varmaan vieläkään tiedä kuka sen teki. Terveisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs osallistutte noihin, lampaat.
Aivan, sanoisin, ettei käy tämmöinen lastentarhalaisten touhu.
Minä sanoinkin, sairaan lapseni sopeutumisvalmennuskurssilla. Ohjaaja suurinpiirtein tuli silmille. Olin tyrmistynyt.
Kahdella työpaikkateamillä oli tutustumisleikki pakohuoneessa. Persiillenhän se meni. Muutama eksyi koko porukasta. Pari kehopositiivista ei päässyt esteistä läpi. Pari juoppoa alkoi jankuttaa puolivälissä baariin jatkoille menosta. Sitten muutamat pätijät sai kilarit, kun kaikki ei päässyt "maaliin" saakka.