Mikä on ollut hirvein "tutustumisleikki", johon olet aikuisena joutunut?
En tajua mikä siinä on, että aikuisiakin pitää pakottaa rallattamaan piirissä ja heittelemään palloa "Olen Pirjo-Irmeli, lempivärini on sininen. Heitän pallon Marjalle". Miksei voida vain esitellä itseämme normaalisti??
Kommentit (968)
Vierailija kirjoitti:
Kuka pelkää .mustaamiestä leikkiminen. Kait nykyään kiellettyä kamaa.
Toisaalta on siitä hyvä, että mukana voi nykyään olla tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes 40 hengen porukkana oltiin ringissä ja jokainen vuorollaan joutui kertomaan jokaisen rivissä seisovan nimen itseensä asti. Helpointa oli aloittajalla, jonka piti muistaa vain oma nimi, viimeisen piti muistaa 40 ihmisen nimet.
Jos ei muista niin ei muista, mitä väliä. Keksit vaikka nimiä päästäsi. Sirkka, Mauri, Elli-Noora ja Tuomohan se siinä.
Sitä voi perustella sillä, että tuttavissa on samannäköisiä ja muistat niiden nimet.
Kaikki ryhmäytymiset ja tutustumiset on tyhmiä. Ota joku kortti pöydältä, ja kerro miksi valitsit sen. Kaikki, jotka on morsiamen ystäviä, nousee ylös. Otetaanpa selville jokaisen voimaeläin. Voi iso HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita persettä liikuttamalla nimesi ilmaan ja vieressä oleva yrittää osata lukea se. Olisi tehnyt mieli käyttää ääntä eikä liikettä..
Pieraisu olisi ollut hyvä mielenilmaisu tuosta "leikistä".
Naiset näitä leikkejä keksii ja leikkii. Miesten työpaikoilla ei leikitä vaan tehdään TÖITÄ.
Vierailija kirjoitti:
Äitini firmassa oli jotkut perinteiset joka vuosi järjestettävät tyhy-päivät. Yksi tutustumisleikki oli räpin tekeminen vieressä istuneesta ihmisestä. A) räpin tekeminen ei ole kovin helppoa ja B) räppi tehtiin ihmisestä, joka oli tavattu puoli tuntia aikaisemmin. Että tarinoi siinä sitten vetäytyvästä hiusrajasta ja housujen polvipusseista.
Bitch next to me has a nice ass
Once the night is over imma smack that on the grass
Guns money bitcheeeeesss
Ei ollut tutustumisleikki, mutta joogatunnilla opettaja päätti yhtäkkiä muuttaa joogaan parijoogaksi ja sitten tehtii johtain venytyksiä, joissa jonkun tuntemattoman hikiset jalat sun selkää vasten. Viimeinen kerta kun kävin tuolla salilla.
Mä olen ilmeisesti poikkeava, kun mun mielestä suurin osa näistä olisi ihan ok, enkä koe tuollaista nolona. Olen kyllä muutenkin kiinnostunut esim. improvisaatioteatterista ja työskentelen luovalla alalla. Vieraiden koskettamisesta en tosin pidä, ja tuollaiset asiat, kuten että ihmiset laitetaan järjestykseen rinnan koon mukaan, eivät kyllä ole minustakaan asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näitä leikkejä keksii ja leikkii. Miesten työpaikoilla ei leikitä vaan tehdään TÖITÄ.
Se on muuten totta että noin 100% näistä ryhmäytymis- ja tutustumisleikeistä on naisten ideoimia ja masinoimia. Ihan järkyttävää ja täysin turhaa pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ilmeisesti poikkeava, kun mun mielestä suurin osa näistä olisi ihan ok, enkä koe tuollaista nolona. Olen kyllä muutenkin kiinnostunut esim. improvisaatioteatterista ja työskentelen luovalla alalla. Vieraiden koskettamisesta en tosin pidä, ja tuollaiset asiat, kuten että ihmiset laitetaan järjestykseen rinnan koon mukaan, eivät kyllä ole minustakaan asiallisia.
Kyllä, olet todellakin poikkeava. Älä koskaan, missään ala ideoimaan tai toteuttamaan mitään tällaisia leikkejä vaikka kuinka itse niistä pitäisit. 99% ihmisistä ei pidä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Musta on tosi outoa miten ihminen voi lukea tällaista ketjua jossa noin 90 % ihmisistä kertoo inhoavansa tutustumisleikkejä ja ajatella että "niin, minusta taas on mukavaa kun ihmiset pakotetaan kertomaan minulle asioita joita minusta itsestäni on mukavaa kertoa, joten hyvä että näitä leikitään".
Musta ois kivaa viettää tyhypäivä juoksemalla maraton, mutta tyhypäivän ohjelmanumerona se ois musta ihan paska eikä ok, koska tiedän että 90 % inhoaisi sitä. Joku raja itsekkyydelläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten totta että noin 100% näistä ryhmäytymis- ja tutustumisleikeistä on naisten ideoimia ja masinoimia. Ihan järkyttävää ja täysin turhaa pelleilyä.
Kyl-lä. Ei varmasti ole sukupuolisidonnaista, mutta itse miehenä koen nämä erittäin rasittavina, ahdistavina, kuluttavina, aliarvioivina ja totaalisena ajanhukkana.
Älkää nyt hyvänen aika ainakaan missään korkeakoulussa tai työpaikalla tällaisia ala-asteelle kuuluvia asioita tuoko.
Vauva-uintiin tuli sijais-ohjaaja, joka sai idean: vaihtakaa vauvoja!
Lähdettiin siltä istumalta pukukoppiin :D
En ole " joutunut" aikuisena osallistumaan mihinkään ns leikkiin. Päätän itse mihin osallistun, ja mihin en. Miten aikuista täysjärkistä ihmistä voi pakottaa johonkin ihme leikkiin, paitsi veitsi kaulalla ehkä?
No siis minä olen amatöörinäyttelijä ja viihdyn erinomaisesti sekä lavalla että spottivalossa vetämässä improvisaatiomonologia yleisölle, mutta en vatussa lähde mukaan näihin työpaikan leikkeihin. Niissä ei ole mitään järkeä. Vapaa-ajalla kukin leikkikööt mitä tahansa ja kenen kanssa tahansa, mutta työpaikalla soisin ylläpidettävän edes jotain arvokkuutta ja ammatillisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on tosi outoa miten ihminen voi lukea tällaista ketjua jossa noin 90 % ihmisistä kertoo inhoavansa tutustumisleikkejä ja ajatella että "niin, minusta taas on mukavaa kun ihmiset pakotetaan kertomaan minulle asioita joita minusta itsestäni on mukavaa kertoa, joten hyvä että näitä leikitään".
Musta ois kivaa viettää tyhypäivä juoksemalla maraton, mutta tyhypäivän ohjelmanumerona se ois musta ihan paska eikä ok, koska tiedän että 90 % inhoaisi sitä. Joku raja itsekkyydelläkin.
Missä kohtaa vaadin, että näitä järjestetään? Sanoin vaan, että mulle nämä ovat ok. Eikö saa edes eriävää mielipidettä sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on pahin: "Otetaanpa esittäytymskierros tähän alkuun. Kertokaa nimenne ja jotain itsestänne."
Sitten se eka pitää hauskan ja luonteikkaan esittäytymispuheen lupsakkaalla murteella. Kaikkia naurattaa. Tulee kysymyksiä, vitsejä. Hänen vuoronsa jatkuu ja jatkuu, koska hauskuudesta ei ole tulla loppua.
Sitten opettajan innosta ja odotuksesta välkkyvät silmät siirtyvät sinuun, koska sinä olet seuraava.
Tähän kuuluu sanoa "moi, mä olen kaisa ja mä olen tylsä". Seuraava
Kaikki. Odotan kauhulla tulevia pikkujoulujamme, jotka kestävät yömyöhään.
Eräässä koulutuksessa oli sellainen ällöttävä Mimosa-leikki, jossa piti paria (toinen nainen) koskettaa kevyesti jostain kohtaa ja silloin sen piti värähtää. Ajattelin heti, että ei prkl minä mikään lesbo ole.
Onneks parini oli samaa karskia lajia ja totesimme melkein yhteen ääneen, että ei helvetti ja menimme istumaan paikoillemme.
Ei siitä mitään sanktiota seurannut. Hyvä fiilis tuli, kun ei mennyt mukaan tähän idiotismiin.
Jos ei muista niin ei muista, mitä väliä. Keksit vaikka nimiä päästäsi. Sirkka, Mauri, Elli-Noora ja Tuomohan se siinä.