Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut hirvein "tutustumisleikki", johon olet aikuisena joutunut?

Vierailija
12.05.2017 |

En tajua mikä siinä on, että aikuisiakin pitää pakottaa rallattamaan piirissä ja heittelemään palloa "Olen Pirjo-Irmeli, lempivärini on sininen. Heitän pallon Marjalle". Miksei voida vain esitellä itseämme normaalisti??

Kommentit (968)

Vierailija
801/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen ammattikorkeakoulun tutustumispäivät. Nämä pitäisi kieltää heti ja välittömästi lailla! Tutustumispäivät ovat nöyryyttävyydessään aivan omaa luokkaansa. Suoranaista kouluväkivaltaa!

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulun tutustumispäivät. Nämä pitäisi kieltää välittömästi lailla! Tutustumispäivät ovat nöyryyttävyydessään omaa luokkaansa. Suoranaista kouluväkivaltaa!

Onhan se aika koomista, kun ensimmäinen viikko mennään tuutoreitten ja opettajien johdolla täyttä tyhjäkäyntiä luokassa ja salissa ja pihoilla pyöritään piirileikkiä ja muuta humppaa ja letkajenkkaa. Hii-O-Hoi! Tutustumista perheelliselle ja työssäkäyvälle aikuisopiskelijalle, jolla perhe odottaa innolla äitiä kotona. Ihan mau-mau-mahtavaa!

Ammattikorkeakoulussa leikitään ensimmäinen viikko sisällä ja leikitään myös ulkona. Mennään piirileikkiä. Lässytetään välillä. Mennään taas piirileikkiä. Lässytetään lisää. Mennään suunnistusta. Vedetään improvisaatiota, pantomiimia ja muuta teatteriesitystä.

Tulinkohan minä teatterikouluun? Ei kun ammattikorkeakouluun. Amk-opiskelijoita pidetään yleisesti ihan vi#un tyhminä! Kytätään aikuisten ihmisten poissaoloja ja tekemisiä kellon kanssa. Raapustat nimesi läsnäololistaan jopa kolme kertaa saman luennon aikana.

Ja kun on kulutettu se viikko kaikkeen vaivaannuttavaan ja täysin turhanpäiväiseen, tuleekin ekat kurssit ja joku viidenkymmenen sivun essee ryhmätyönä ja viikko aikaa tehdä ja suorittaa. Ja kyllä, olen antanut tästä palautetta!

Vierailija
802/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kenellekään tullut mieleen että ihmiset voisivat ihan vaan esitellä itsensä toisilleen. Ihan asiallisesti. Mitään hyppimisiä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki luulevat, että etrovertit rakastavat kaikkia pöhköjä leikkejä, niin voin kertoa, että näin ei ole! Olen itse etrovertti ja pidän työhyvinvointipäivässä asiallisista ohjelmista; olen ollut konsertissa, teatterissa, melomassa, fatbike-pyöräilemässä, jousiampumassa, saunomassa jne. Sen sijaan en voi sietää mitään pättömiä leikkejä. Olen vaihtanut työpaikkaa näin korona-aikana ja tässä uudessa työpaikassa olen oppinut kollegojen nimet yms. ihan työnteon lomassa. En ole tarvinnut siihen mitään ääliöleikkejä.

Vierailija
804/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Esittele itsesi etunimellä + samalla kirjaimella alkavana eläimenä (valitettavasti vastasin etana)

2. Imitoi kyseistä eläintä

3. Liiku kuin kyseinen eläin

4. KIIPEÄ JONKIN ITSEÄSI ISOMMAN ELÄIMEN REPPUSELKÄÄN

5. Poistu luokasta, kun tiedät, mitä kohta 5 pitää sisällään ja kiroile ääneen

Mulla on kanssa ollut kerran että esittele itsesi ja kerro nimesi alkukirjaimella alkava eläin JOKA KUVAA SINUA 🤔

Oisin sanonut että "Sika"!

Vierailija
805/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan jossain juhlassa piti järjestäytyä jonoon pituuden, painon, iän, kengän koon, rinnanmitan yms typerän asian mukaan.

Vierailija
806/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että nämä tutustumisleikit on sitä varten, että saadaan päivään pituutta?

Vierailija
807/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli koulutuksessa ihan Helsingistä asti saapunut mikälie, ja meidän piti ensin miettiä lempi juures. No asetuttiin rinkiin mielessä se lanttu tai punajuuri, ja sitten se kouluttaja käski esittää sitä omaa juuresta ja luoda siitä sarjakuvahahmo! Vieläkin luulen, että se oli vaan pahaa unta, mutta ei..

Terveisin selleri pimeiltä kujilta.

Heippa!

T:Arkkivihollisesi Naamio-Rusakko

Vierailija
808/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te noita leikkejä leikitte? Olen asunut pk-seudulla 18-vuotiaasta, enkä ole koskaan leikkinyt tutustumisleikkiä missään. Työuraa takana n. 22 vuotta.

Vierailija
809/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan firman tyhy-päivä, jossa heittäydyimme kolmivuotiaiksi ja tutustuimme toisiimme eri tavalla. Kollegan mielestä puistattavaa, että aikuiset akat leikkii tenavia...mutta olihan se jotain erilaista...

Vierailija
810/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kravatinvastustaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Esittele itsesi etunimellä + samalla kirjaimella alkavana eläimenä (valitettavasti vastasin etana)

2. Imitoi kyseistä eläintä

3. Liiku kuin kyseinen eläin

4. KIIPEÄ JONKIN ITSEÄSI ISOMMAN ELÄIMEN REPPUSELKÄÄN

5. Poistu luokasta, kun tiedät, mitä kohta 5 pitää sisällään ja kiroile ääneen

Mulla on kanssa ollut kerran että esittele itsesi ja kerro nimesi alkukirjaimella alkava eläin JOKA KUVAA SINUA 🤔

Oisin sanonut että "Sika"!

Miksei salamanteri. Liikkuu kolostaan kerran vuodessa ehkä. Muuten liikkumatta paikallaan. Helppo esittää.

Vierailija
811/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vaan palautetta, mutta palaute ei auta mitään. Ammattikorkeakouluopetus koostuu turhista esseistä ja vieläkin turhemmista ryhmätöistä. Opettaja käväisee luokan edessä määräämässä tehtävät ja häipyy tiehensä. Ryhmätöissä 1-2 ahkeraa tekee ja 2-3 laiskaa lorvailijaa lusmuilee ja välttelee töitä. Kaikille tulee ryhmätyöstä sama arvosana - ei ole tasapuolista. Ryhmätyöt tulisi lopettaa tai antaa opiskelijalle mahdollisuus  suorittaa suppeampi tehtävä yksin. Opiskelijan oikeusturvaa poljetaan ammattikorkeakoulussa monin tavoin.

Möllikkä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen ammattikorkeakoulun tutustumispäivät. Nämä pitäisi kieltää heti ja välittömästi lailla! Tutustumispäivät ovat nöyryyttävyydessään aivan omaa luokkaansa. Suoranaista kouluväkivaltaa!

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulun tutustumispäivät. Nämä pitäisi kieltää välittömästi lailla! Tutustumispäivät ovat nöyryyttävyydessään omaa luokkaansa. Suoranaista kouluväkivaltaa!

Onhan se aika koomista, kun ensimmäinen viikko mennään tuutoreitten ja opettajien johdolla täyttä tyhjäkäyntiä luokassa ja salissa ja pihoilla pyöritään piirileikkiä ja muuta humppaa ja letkajenkkaa. Hii-O-Hoi! Tutustumista perheelliselle ja työssäkäyvälle aikuisopiskelijalle, jolla perhe odottaa innolla äitiä kotona. Ihan mau-mau-mahtavaa!

Ammattikorkeakoulussa leikitään ensimmäinen viikko sisällä ja leikitään myös ulkona. Mennään piirileikkiä. Lässytetään välillä. Mennään taas piirileikkiä. Lässytetään lisää. Mennään suunnistusta. Vedetään improvisaatiota, pantomiimia ja muuta teatteriesitystä.

Tulinkohan minä teatterikouluun? Ei kun ammattikorkeakouluun. Amk-opiskelijoita pidetään yleisesti ihan vi#un tyhminä! Kytätään aikuisten ihmisten poissaoloja ja tekemisiä kellon kanssa. Raapustat nimesi läsnäololistaan jopa kolme kertaa saman luennon aikana.

Ja kun on kulutettu se viikko kaikkeen vaivaannuttavaan ja täysin turhanpäiväiseen, tuleekin ekat kurssit ja joku viidenkymmenen sivun essee ryhmätyönä ja viikko aikaa tehdä ja suorittaa. Ja kyllä, olen antanut tästä palautetta!

Vierailija
812/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan jossain juhlassa piti järjestäytyä jonoon pituuden, painon, iän, kengän koon, rinnanmitan yms typerän asian mukaan.

Rinnanmitan???

Se tästä vielä puuttuukin että pistetään naiset jonoon kuppikoon perusteella.

Vierailija
813/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa tutustumisleikissä taidan vain julistaa ääneen: "Ne jotka tahtovat jäädä leikkimään pupuleikkejä voivat jäädä, mutta ne jotka eivät halua voivat lähteä seurakseni kahville ja tutustutaan sitten siellä. Voin tarjota jos esittelet itsesi."

Vierailija
814/968 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En leiki tutustumisleikkejä. Kieltäydyn joka kerta. Koskee myös opiskelupaikkojen (lukio, yliopisto) järjestämiä tutustumisleikkejä.

Jos joskus tulisi työpaikalla eteen sellainen tilanne, että esimies vaatii osallistumaan tutustumisleikkiin, minä kieltäydyn. Jos esimies uhkailee potkuilla, minä poistun paikalta. Lähden himaan ja jään odottelemaan, että pomo lähettää irtisanomisilmoituksen kirjallisena. 

Voisiko esimies oikeasti uhkailla potkuilla?

No öööö ei tietenkään, haloo🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ jonkun LEIKIN takia 🤦🏼‍♀️

Vierailija
815/968 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ulkomailla asuvilla kokemusta tällaisista "tutustumisleikeistä"? Onko tällaisia muissakin maissa? Monet näistä "leikeistä" on varmaan tarkoitettu "hullunhauskoiksi", mutta ovat oikeasti hulluja sanan negatiivisessa merkityksessä eli älyvapaita.

En asu enää ulkomailla, mutta olen ollut Englannissa kurssilla, joka oli tarkoitettu johtotason työntekijöille. Icebreakerit olivat näitä tavanomaisia, menimme neljän hengen ryhmiin ja kukin kertoi itsestään kolme asiaa joista vain yksi oli totta. Sitten yritettiin saada muovipilli perunan läpi..  Saattoi nähdä, että isot pomot, joilla on paljon vastuuta töissä ja aikataulu täynnä, olisivat halunneet olla missä muualla tahansa kuin siellä. Kurssin vetäjä yritti olla avoin ja sillä tavalla saada meihin yhteyden ja niinpä hän kertoi surullisen tarinan vaimonsa kuolemasta, mikä oli hyvin vaivaannuttavaa.

Iloinen yllätys oli, kun englantilaisten pimeä huumori alkoi kukkia. Osa miehistä oli mennyt keskenään kaupungille. Yhdellä taaempana kulkevalla miehellä oli karmean värinen liivi. Edellä kulkevat olivat pyytäneet vastaantulijoilta, että he kehuisivat ko liiviä. Mahtoi miekkonen olla ilahtunut, kun hänen karmea liivinsä sai niin paljon huomiota.

Vierailija
816/968 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niinkään tutustumisleikki, mutta samaa aihetta: Työpaikan virkistyspäiville kysyttiin toiveita että mitä haluttaisiin tehdä. Suurin osa toivoi vain illallista hyvässä tasokkaassa ravintolassa ilman sen kummempaa ohjelmaa. Virkistyspäiville oli kuitenkin hommattu joku konsultti lätisemään yhteishengestä ja työhyvinvoinnista. Luennossaan keskittyi lähinnä toisten huomioon ottamiseen ja lopuksi jokaisen piti huomioida vieressä istuvan hyviä puolia ja kertoa ne muille. Oli aika ankea meininki kun porukka oletti että mentäisiin tosiaan vaan syömään ja juomaan. Kaikki oli pukeutuneet vähän paremmin ja nälkä oli jo aikamoinen. Kun lopulta päästiin lähtemään viihteelle, illallinen oli järjestetty tunkkaisessa ravintola/baarissa. Listalla oli mäkkäritason hamppareita ja friteerattuja lisukkeita (ranskalaiset, sipulirenkaat yms). Alkoholijuomat piti maksaa itse. Oli varmaa suurin osa budjetista mennyt konsultin palkkioon kun ruokaan ei jäänytkään rahaa. Ravintolaan alkoi valua n. 20v porukkaa ryyppäämään ja musiikki laitettiin kovemmalle kesken ruokailun. Oli erittäin tyhmä olo istua siellä hampparia syöden täydessä tällingissä. Jatkossa jätän virkistyspäivät väliin.

Vierailija
817/968 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kaikki luulevat, että etrovertit rakastavat kaikkia pöhköjä leikkejä, niin voin kertoa, että näin ei ole! Olen itse etrovertti ja pidän työhyvinvointipäivässä asiallisista ohjelmista; olen ollut konsertissa, teatterissa, melomassa, fatbike-pyöräilemässä, jousiampumassa, saunomassa jne. Sen sijaan en voi sietää mitään pättömiä leikkejä. Olen vaihtanut työpaikkaa näin korona-aikana ja tässä uudessa työpaikassa olen oppinut kollegojen nimet yms. ihan työnteon lomassa. En ole tarvinnut siihen mitään ääliöleikkejä.

Mikä etrovertti?

Vierailija
818/968 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini firmassa oli jotkut perinteiset joka vuosi järjestettävät tyhy-päivät. Yksi tutustumisleikki oli räpin tekeminen vieressä istuneesta ihmisestä. A) räpin tekeminen ei ole kovin helppoa ja B) räppi tehtiin ihmisestä, joka oli tavattu puoli tuntia aikaisemmin. Että tarinoi siinä sitten vetäytyvästä hiusrajasta ja housujen polvipusseista.

Vierailija
819/968 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhy-päiville vanha kunnon yhteissauna, kaikki mukaan!

Vierailija
820/968 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Juttelen tosi mielelläni ihmisten kanssa mutta mihinkään pölhöleikkeihin en ala. Sanon nykyään että en osallistu kiitos. Ehkä pidetään tosikkona ja ilonpilaajana, mutta eihän hyvänen aika ihmisen tarvitse ”heittäytyä” tuollaisiin jos tuntuu hankalalta.

En mitään konkreettista hyvää noista ole saanut vaikka aika monessa olen ollut mukana. Jotkut leikit puistattaa vielä vuosien jälkeenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä