Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut hirvein "tutustumisleikki", johon olet aikuisena joutunut?

Vierailija
12.05.2017 |

En tajua mikä siinä on, että aikuisiakin pitää pakottaa rallattamaan piirissä ja heittelemään palloa "Olen Pirjo-Irmeli, lempivärini on sininen. Heitän pallon Marjalle". Miksei voida vain esitellä itseämme normaalisti??

Kommentit (968)

Vierailija
581/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää, että kun aikuiset fiksut työssäkäyvät veronmaksajat tekee vauvan, niin siellä vauvaryhmässä ei voi esitellä itseään ihan normaalisti, vaan aina pitää laulaa joku hassunhauska loru. Tilaisuuden tähdet eivät pääasiassa ymmärrä tai reagoi siihen taputus-lässytykseen mitenkään ja kaikki aikuiset vaivaantuneita. Sitten ihmetellään, miksi isät ei käy siellä.

Vierailija
582/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisinpä hieromaan oastomme crossfit-neitokaisen jalkoja! Voisin jopa maksaa siitä ison summan. Pomoni, järjestä osastollemme tällainen leikki!

M54

Onpa miellyttävää hiplailla työkaverin hikisiä jalkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis KAIKKI firman ja yhteistyökumppaneiden yms round tabelit. "Jokainen kertoo nimensä ja mistä tulee ja mitä odottaa tältä palaveriltä." Huoh. Sitten kuuntelet sadatta kertaa, kun tiimikaverit kertoo että "mä olen Sari ja blaa blaa." 

584/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXTR kirjoitti:

Minua on aina ottanut päähän, kun joka kokouksen ja konferenssin alussa osallistujien pitää vuorotellen esitellä itsensä.

"Hei! Mä oon Beatrix Kiddo."

Vierailija
585/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfit-neitokaisella voi olla hikiset jalat.

Vierailija
586/968 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Ammattikorkeakoulussa on harrastettu. Korona-aikana nämä typeryydet on toivottavasti unohdettu lopullisesti. Toivon, että uudet opiskelijat eivät joudu enää tähän julkiseen kiusaamiseen ja nöyryytykseen!

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin arvasin kirjoituksestasi, että Tampereen Ammattikorkeakouluhan se! TAMKissa on muun muassa järjestetty yöleirejä. Uudet opiskelijat pakotetaan yöpymään ventovieraitten seurassa

Nämä ovat järkytys esimerkiksi hiljaisille, ujoille ja koulukiusatuille opsikelijoille. TAMKissa kiusataan opiskelijoita myös harjoittelujaksoilla.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä ryhmäytymisleiri Tampereen Ammattikorkeakoulussa? On järkyttävää, että uusi opiskelija pakotetaan yöpymään aivan ventovieraitten ihmisten seurassa!

Terveysalan harjoitteluissa opiskelijoita kohdellaan epäasiallisesti ja kiusataan. Opiskelijan oikeusturva on täysin olematon. Jokaisessa oppilaitoksessa tulisi olla ulkopuolinen häirintäyhdyshenkilö, jolle opiskelija voi kannella epäasiallisesta kohtelusta ja väärinkäytöksistä.

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli amk:ssa ryhmäytymisleiri, jossa myös yövyttiin yksi yö. Kumpanakin päivänä oli tutustumisleikkejä ja "hauskaa" yhdessäoloa aamusta iltaan. Olen entinen koulukiusattu ja hyvin introvertti luonne, joten minulle tuo kokonaisuus oli yksinkertaisesti aivan liian intensiivinen, kun edes illaksi ja yöksi ei päässyt omaan rauhaan. Olin kuitenkin tyytyväinen, että olin rohjennut osallistua, enkä jättäytynyt pois jonkin tekosyyn varjolla.

Toisena päivänä meidän piti keksiä toisillemme intiaaninimet. Siellä oli valmiita vaihtoehtoja, suurin osa ihan kivoja. Sitten tuli minun vuoroni! "Sun intiaaninimi vois olla 'Yksin pilvessä ' koska et koskaan puhu mitään! Ei millään pahalla, lol, mutta kun oot oikeesti tosi hiljanen koko ajan!!"

Joo, kiitos tästä. Lopputulos oli, että suurin piirtein kaikki pitivät minua leirin lopuksi outona, koska olin liian "hiljainen ". En ollut enää tyytyväinen siitä, että osallistuin vaan päätin, että en koskaan enää osallistu mihinkään vastaavaan tapahtumaan.

Kyllä, Tampereen ammattikorkeakoulu oli kyseessä. Harmitti, kun olin osallistunut kaikkiin leikkeihin parhaani mukaan ja yrittänyt olla avoimin mielin siellä. Varsinaisten opintojen alettua menin luennolla istumaan ryhmäläisteni viereen. Tauolta palatessaan kaikki muut vaihtoivat istumapaikkaa niin, että jäin yksikseni omalle rivilleni istumaan. Olin jotenkin niin yllättynyt tästä alakoulumaisesta tilanteesta, että siinä en edes saanut suutani auki. Muitakin outoja tilanteita oli.

Työelämässä olen pärjännyt hyvin. TAMKissa opiskellessa meinasi kuitenkin usko loppua, kun tuntui, että moni asia oli tehty niin ekstroverttien ehdoilla ja välillä tunsin itseni vääränlaiseksi koko alalle. Koulutuksessa oli myös hyviä puolia, mutta toivoisin, että otettaisiin ihmisten erilaisuus paremmin huomioon etenkin tutustumistapahtumia suunnitellessa. Myöhemmin tein monia ryhmätöitäkin noiden minua vältelleiden opiskelijatovereiden kanssa, mutta tuo alku jätti oudon tunteen koko loppuopintojen ajaksi. En koskaan oikein tuntenut kuuluvani joukkoon - se taitaa olla ihan päinvastaista, kuin mitä noilla tutustumisleikeillä yritetään saada aikaan.

Vierailija
587/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis KAIKKI firman ja yhteistyökumppaneiden yms round tabelit. "Jokainen kertoo nimensä ja mistä tulee ja mitä odottaa tältä palaveriltä." Huoh. Sitten kuuntelet sadatta kertaa, kun tiimikaverit kertoo että "mä olen Sari ja blaa blaa." 

Tämä ei ole leikki, vaan tarkoituksena on varmistaa, että kaikilla on palaverin tavoitteet selvillä + lisätä tarvittaessa palaverin agendalle asioita.

Vierailija
588/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää oikeasti vaan kuvitelko, että ekstrovertitkään noista leikeistä pitävät! Karmeita ne ovat meille ekstrovereillekin. Nykyään liukenen paikalta, jos leikkitilanteita tulee vastaan.

Miksi muuten häissä saa näitä hassun hauskoja leikkejä olla ohjelmanumerona, ja vielä niin, että niihin pakotetaan osallistujia?

Vierailija
589/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vuorotellen esitellä itsensä luokan edessä ja kertoa jokin tarina tai vitsi.

Vierailija
590/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin näistä "leikeistä" tulee ripari mieleen. Eikä mitenkään positiivisesti.

Vierailija
591/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun häissä riisutaan kenkiä.. Noloa.. Ja sitten tanssitaan jonkun ventovieraan kanssa.. Ei ikinä.. Olin ilonpilaaja.

Vierailija
592/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sosionomiksi ja niissä opinnoissa varmaan joutuu ihan riittämiin osaksi tota kidutusta... Mutta ainakaan en tule pakottamaan ketään tuollaisiin jos saan itse päättää mitä ohjelmaa vedetään

Vierailija
593/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näille yhteisöpedagogeille ja muille "ammattilaisille" on jätetty opinnoissa kertomatta sellainen oppimisen perusasia, eli että asiat, myös ne ihmisten nimet, tallentuu mieleen tehokkaammin positiivisuuden kuin ahdistuksen kautta? Tämä on ihan perusteita niin ihmisen kuin eläimenkin oppimisessa ja perustuu siihen miten mielemme toimii neurologisella tasolla.

Vierailija
594/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se,kun tutustuin vaimooni! Oli kaiken maailman vipinää ja säpinää,meinas mennä hermot! Nyt on oltu parikymmentä vuotta rauhallisesti naimisissa! T. Viiskymppinen 😉

Vierailija
595/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurr kun nousi traumat pintaan.i

N. 15 vuotta sitten oli vähän huonompi ajanjakso elämässä ja olin työttömänä pidemmän aikaan. Oli todella stressaavaa kun yritin ja yritin saada töitä mutta en sitten kelvannut mihinkään. Noh, sitten täytyi juosta kaikenmaailman kuntouttavassa toiminassa ja ihan ihme kursseilla. Siis ihan jokaisessa näissä TE toimiston järjestämissä kursseilla oli aina jotain nöyryyttävää toimintaa. Työnhaku ahisti jo valmiiksi ja sitten oli pakko käydä tasaiasin väliajoin nöyryytettävänä jollain pellekursilla jotta sai voita leivän päälle. Tuli sellainen olo että yrittääkö yhreiskunta tahallaan lyödä lyötyä.

En ihmettele ollenkaan kun jotkut luovuttavat työnhaun ja ehkä lopulta syrjäytyvät. Ei kenenkään mielenterveys sellaista vuosia kestä.

Onneks sain lopulta töitä.

jouduin juuri työttömäksi koronan takia ja olen vähän masentunut. Pelkään, etten enää "ikinä" enää löydä töitä.

Eräs tuttavani vetää noita työkkärikursseja ja hän on todella "painajainen".

Hän on narsistinen "tanssiva karhu"-tyyppi. Eli pulska hassuttelija niin kauan kun saa olla huomion keskipisteenä. Jos hän huomaa, että ihmiset eivät jaksa keskittyä häneen, hän saa itkupotkuraivarin tai v*ttuilukohtauksen.

Hän on sellainen "rajaton extrovertti", eli yrittää tunkea iholle sekä psyykkisesti että fyysisesti.

Hän puhuu avoimesti työstään ja ideoimistaan "terapiaharjoituksista" joita hän laatii ilman koulutusta, ellei joku kansanopiston teatterin impro-ryhmä ole sellainen.

kaikki hänen luomansa harjoitukset ovat tyyliin: "nyt olemme koiria ja kaikki konttaamaan ja nuuhkimaan toistemme per*seitä"

jos joku ei suostu, hän ottaa sen henk.koht sodanjulistuksena ja alkaa painostamaan tätä henkilöä ja ottaa hänet silmätikukseen.

koska hänellä ei ole mitään rajoja, hän ei osaa tunnistaa ja kunnioittaa muidenkaan rajoja.

Parasta on, että hän pitää itseään loistavana ihmistuntijana. Hänhän pörrää 24/7 joka paikassa, missä on ihmisiä, koska hän tulee yksin hulluksi.

Nyt itsellä on pelko per*sseessä. Työelämän tykypäivänä tuollaiset "oman elämänsä peppipitkätossut" oli siedettäviä mutta nyt kun työpaikanmenetys masentaa ja tulevaisuus ahdistaa, niin oikeasti jos joutuu tuollaisen jyrän alle pariksi kuukaudeksi, niin mielummin menisin vaikka vankilaan.

Tunnen pari vankilan vartijaa ja he ovat rauhaĺlisia ja lehmänhermoisia tarkkailijatyyppejä, jotka ymmärtää kaikenlaisia ihmistyyppejä ja ihmiskohtaloita.

Vierailija
596/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika näitä ketjuja :D Juuri näiden ihmisten takia tutustumisleikkejä tarvitaan, että he oppisivat vähän heittäytymään ja päästämään luovuuden valloilleen. Ei aina tarvitse pönöttää suu mutrussa, pieni leikkiminen tekee vaan hyvää kaikille eikä satuta ketään.

Kunhan ottaa oikean ja reippaan asenteen niin tutustumisleikit ovat hauskoja ja mukavia. Unohtakaa ennakkoluulot ja leikkikää reippaasti mukana!

kaikki eivät ole luonteeltaa "heittäytyjiä". On paljon tyyppejä, joilta kestää henkisesti pidemmän aikaa "riisua haarniskansa". Se ei ole ylimielisyyttä tai kapinaa.

Ethän sinä uimataidotontakaan opeta, heittämällä hänet heti altaan syvään päähän.

Vierailija
597/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa poika ja tyttö ison kangaspussin alle kahdestaan tehtävänä vaihtaa päällysvaatteet mahdollisimman nopeasti keskenään.

Vierailija
598/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisinpä hieromaan oastomme crossfit-neitokaisen jalkoja! Voisin jopa maksaa siitä ison summan. Pomoni, järjestä osastollemme tällainen leikki!

M54

Hyi hemmetti tästä syystä kaikki jo odottaa että pääset eläkkeelle 🤮.

Vierailija
599/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Onpa miellyttävää hiplailla työkaverin hikisiä jalkoja?

Jos Jeesuskin teki niin ja hänelle tehtiin, ei pitäisi olla vaikeuksia.

Vierailija
600/968 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinno, ryhmäyttäminen ja ryhmään kuuluminen ovat kuitenkin aika isoja juttuja ihmiselle. Esimerkiksi oppimisen sosiaalinen ulottuvuus on hyvin tärkeä.

En minä leikkejä puolustele, harvoin niistä itsekään pidän, jotkut melko neutraalit tyyliin "kerro itsestäsi yksi asia etunimesi alkukirjaimella" vielä menettelevät. Mutta se ryhmäytymisen merkitys on kyllä huomattava eli jollain keinoilla erilaisilla kursseilla opettajien kuuluu sitä tukea, jos kyseessä on joku pidempi koulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi