Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivä, olenko itsekäs?

Vierailija
10.05.2017 |

Oman äitini menettänyt nuorena ja sen jälkeen en ole Äitienpäivää juhlinut.

Nyt olen itse äiti ja Äitienpäivä on saanut uuden merkityksen oman lapseni kautta.

Anoppi on kutsunut kylään mutta itse en aio mennä. Haluan olla kaikessa rauhassa kotona perheeni kanssa, enkä huseerata pitkin kyliä.

Kyllä, hän on mieheni äiti ja mieheni voi siellä käydä jos näin haluaa. Olenko nyt sitten monenkin mielestä törppö?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... minulle ihan sama menetkö vai etkö. Ja ketä kohtaan olet mielstäsi törppö? Miestäsi? Anoppia? Ehkä asiasta kannattaisi keskustella heidän kanssa.

Vierailija
2/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta oot oman äidin menettänyt mikä syy siihen et halua mennä miehen äidin luo? Et kuulosta itsekkäältä ehkä hieman katkeralta, kun et voi viettää äitienpäivää oman äidin kanssa, jos olisi vielä hengissä tilanne olisi erinlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on tehnyt safkaa ja kakkua, menen suorastaan kiitollisin mielin. Minähän siinä se juhlakalu olen, kun valmiiseen pöytään istun.

T. Myös oman äitinsä menettänyt pienten lasten äiti.

Vierailija
4/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerta oot oman äidin menettänyt mikä syy siihen et halua mennä miehen äidin luo? Et kuulosta itsekkäältä ehkä hieman katkeralta, kun et voi viettää äitienpäivää oman äidin kanssa, jos olisi vielä hengissä tilanne olisi erinlainen.

Niin. Noin yleensähän anopeille mennään vierailemaan riemusta ratketen 😉

Vierailija
5/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä katkera, mutta tarkoitin ettei Äitienpäivällä ollut ennen minulle merkitystä. Nyt kun sillä on, en halua juhlia sitä pitkin kyliä (olisi mummua ja mummia ja ..)

Mainittakoon etten ole muutenkaan vierailevaa sorttia.

Mietin vain kun tuntuu että kaikki kyläilevät Äitienpäivänä ympäriinsä, että pidetäänkö mua sitten törppönä kun haluaisin kaikessa rauhassa viettää kotona perheen kanssa puuhaillen?

Ap

Vierailija
6/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan oikein jos siltä tuntuu. Eihän hän ole äitisi, vaan miehesi äiti eli ...... Relax, you know the best way!

Vierailija
7/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on myös kuollut ja äitienpäivälounasperinne siltä osin menetetty. Anoppi ei ole äitini, joten miksi sinne menisin. Mies ja lapsi kuitenkin parhaansa mukaan valmistavat lounaan, siitä olen erittäin iloinen ja onnellinen. Jotenkin kuitenkin tunnen, että äitienpäivältä putosi pohja kun ei ole enää omaa äitiä muistettavana. En tiedä kuinka kauan tämä tunne kestää, vuosia on kuitenkin jo kulunut.

Vierailija
8/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hiukan törppöinä ihmisiä jotka ajattelevat aina ensisijaisesti sitä mitä muut heistä ajattelevat se yleensä kertoo myös siitä että he mielellään ajattelevat itse mitä muut tekevät, vieraileeko he jossakin vai ei, miten viettävät juhlia, viettäväkö he niitä jotenkin erilailla kuin muut jne.

Vierailija
9/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vallan Äitienpäivä!

Vierailija
10/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi haluaa kylään vain poikansa ja lapsenlapset. Itse joudun odottelemaan yksin kotona, milloin palaavat. Omalle äidilleni en viitsi mennä häiritsemään, sillä hän ei pidä juhlapyhistä.

Vierailija
11/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sä vietät kaiket päivät perheesi kanssa puuhaillen, ja odotat siis, että miehesikään ei mene, edes teidän lapsen kanssa? Outoa.

Etenkin, jos anoppi on ihan ok.

Voisit opetella nauttimaan juhlista, juhlapäivistä ja traditiotoistakin.

Ei ole pakko.

Vierailija
12/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä kirjoitetaan pienellä.

Vierailija
13/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on myös kuollut ja äitienpäivälounasperinne siltä osin menetetty. Anoppi ei ole äitini, joten miksi sinne menisin. Mies ja lapsi kuitenkin parhaansa mukaan valmistavat lounaan, siitä olen erittäin iloinen ja onnellinen. Jotenkin kuitenkin tunnen, että äitienpäivältä putosi pohja kun ei ole enää omaa äitiä muistettavana. En tiedä kuinka kauan tämä tunne kestää, vuosia on kuitenkin jo kulunut.

Toivottavasti miehesi ehtii käväistä kokkaamassa tai viemässä kakun myös omalle äidilleen. Ei nimittäin hänkään ikuisesti täällä ole.

Vierailija
14/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman äitini menettänyt nuorena ja sen jälkeen en ole Äitienpäivää juhlinut.

Nyt olen itse äiti ja Äitienpäivä on saanut uuden merkityksen oman lapseni kautta.

Anoppi on kutsunut kylään mutta itse en aio mennä. Haluan olla kaikessa rauhassa kotona perheeni kanssa, enkä huseerata pitkin kyliä.

Kyllä, hän on mieheni äiti ja mieheni voi siellä käydä jos näin haluaa. Olenko nyt sitten monenkin mielestä törppö?

Mut sun perheesi ei ole kotona sun kanssa jos ne on anopilla?

Vierailija
15/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi ehtii käväistä kokkaamassa tai viemässä kakun myös omalle äidilleen. Ei nimittäin hänkään ikuisesti täällä ole.

Se on miehen oma asia miten toimii.

Vierailija
16/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän. Minun anoppini on kiva ihminen ja siellä on ihan OK vierailla. Mutta kun kyseessä olisi tuollainen oma päivä, olisi ihanaa viettää sitä omalla porukalla hyvin syöden ja omia traditioita ylläpitäen. En minäkään tykkää vierailla ja kiertää ympäri kyliä.

Minäkin kokisin samassa tilanteessa, että olisin anopille selityksen velkaa miksen tullut, jos mies & lapsi menevät hänen luokseen. Että pitäisi olla sairas tms. hyvä syy.

Vähän sama juttu on jouluina ja pääsiäisinä. Ei haluttaisi mennä kylään muualle vaan olla ihan vaan miehen ja lapsen kanssa kotona omien ruokien äärellä omalla aikataululla. Mutta pakko mennä, ettei loukkaannuta ja kun kerran odotetaan, että me tullaan. Olen ajatellut, että tulevaisuudessa kun anoppi on kuollut, ehtii viettää niitä omia juhlia sitten vaikka kuinka monta kertaa omalla porukalla. Että ehkä tämäkinon viimeinen kerta, kuka tietää.

Vierailija
17/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on miehen oma asia miten toimii.

Tokihan on. Mutta kun kyseessä on äitienpäivä, niin eikös silloin hemmotella äitejä eikä vaimoja?

Vierailija
18/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi haluaa kylään vain poikansa ja lapsenlapset. Itse joudun odottelemaan yksin kotona, milloin palaavat. Omalle äidilleni en viitsi mennä häiritsemään, sillä hän ei pidä juhlapyhistä.

Good for you! Saat omaa aikaa. Minä kyllä nauttisin tuosta ratkaisusta eniten. Paras lahja!

Vierailija
19/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei menis. Eikä anoppikaan noin tökerö olisi.

Tosin meille äitienpäivä ei ole mikään pyhä päivä, olen itse ollut muutamana matkoilla, eivätkä muksut ja murs ole olleet millänsäkään.

Vierailija
20/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä katkera, mutta tarkoitin ettei Äitienpäivällä ollut ennen minulle merkitystä. Nyt kun sillä on, en halua juhlia sitä pitkin kyliä (olisi mummua ja mummia ja ..)

Mainittakoon etten ole muutenkaan vierailevaa sorttia.

Mietin vain kun tuntuu että kaikki kyläilevät Äitienpäivänä ympäriinsä, että pidetäänkö mua sitten törppönä kun haluaisin kaikessa rauhassa viettää kotona perheen kanssa puuhaillen?

Ap

Onko muu perheesi menossa isoäidin luo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi