Tämä on yksi syy miksi työtön on pa.
Kela saa laskea maksavansa 640 euroa kun todellisuudessa maksavat 596 euroa. Tuo laskennallinen raha ei ole todellista missään muualla kuin kelan laskelmissa. Työtön ei saa sitä rahaa. Muutenkin on vähän rahaa niin tuollaisella kikkailulla viedään siitä vähästäkin.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo 640 euroa on? Täysi yleistuki on kai 800 euroa?
Ja eikö tuosta 800eur myös lähde verot eli se 20%? Aivan kuten työttömyysetuudessakin oli.
Vierailija kirjoitti:
795-20% veroja
Eipä taida kukaan saada käyttöönsä koko bruttopalkkaansakaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleistuki on 40 euroa pienempi kuin tuo sen edeltäjä työttömyyskorvaus. Siinä lasketaan kylmästi että sitä maksetaan 21,5 päivältä ja oikeasti maksetaan 20 päivältä. Jos sama jatkuu yleistuen kanssa niin taas saa 40 euroa vähemmän. Julkisuudessa on puhuttu että työttömälle pitäisi jäädä käyttöön x summa rahaa ei ole totta. Tästä on nyt kelan ja sosiaalitoimiston vahvistus. Sille ei ole mitään alarajaa kuinka vähällä työttömän pitää elää.
Olen ollut 10 v työtön. Hämmästyisit siitä paljonko minulla on omaisuutta. vaikka en ole koskaan tienannut yli 1800 euroa nettona. Paljon pitäis sössiä omaa elämää että olisin PA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eikö tuosta 800eur myös lähde verot eli se 20%? Aivan kuten työttömyysetuudessakin oli.
Ei lähde, koska voit itse päättää oman veroprosentin ja lähettää Kelaan uuden verokortin.