Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivä, olenko itsekäs?

Vierailija
10.05.2017 |

Oman äitini menettänyt nuorena ja sen jälkeen en ole Äitienpäivää juhlinut.

Nyt olen itse äiti ja Äitienpäivä on saanut uuden merkityksen oman lapseni kautta.

Anoppi on kutsunut kylään mutta itse en aio mennä. Haluan olla kaikessa rauhassa kotona perheeni kanssa, enkä huseerata pitkin kyliä.

Kyllä, hän on mieheni äiti ja mieheni voi siellä käydä jos näin haluaa. Olenko nyt sitten monenkin mielestä törppö?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitäisi olla ainoa vapaa viikonloppu pitkästä aikaa, mutta jos en mene äitienpäiväkahveille niin olen sitten paska tytär. Haluaisin vain nukkua eikä mulla ole rahaa 16 € junalippuihin.

Vierailija
22/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän itsekästä, mutta saahan sitä välillä itsekäs olla. Jos ei ole aina itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi haluaa kylään vain poikansa ja lapsenlapset. Itse joudun odottelemaan yksin kotona, milloin palaavat. Omalle äidilleni en viitsi mennä häiritsemään, sillä hän ei pidä juhlapyhistä.

Good for you! Saat omaa aikaa. Minä kyllä nauttisin tuosta ratkaisusta eniten. Paras lahja!

Mullekkin olisi paras lahja jos saisin edes omaa aikaa.

Vierailija
24/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytkö viemässä kukan äitisi haudalle? Minä vien, kun nyt satun olemaan sopivasti lähiseudulla, niin ajattelin viedä äidille kukan ja mahdollisesti myös isoäidille toiselle hautausmaalle.

Vierailija
25/28 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on myös kuollut ja äitienpäivälounasperinne siltä osin menetetty. Anoppi ei ole äitini, joten miksi sinne menisin. Mies ja lapsi kuitenkin parhaansa mukaan valmistavat lounaan, siitä olen erittäin iloinen ja onnellinen. Jotenkin kuitenkin tunnen, että äitienpäivältä putosi pohja kun ei ole enää omaa äitiä muistettavana. En tiedä kuinka kauan tämä tunne kestää, vuosia on kuitenkin jo kulunut.

Anoppi on miehesi äiti - tekisit hänet tosi onnelliseksi, jos piipahtaisitte tai peräti kutsuisitte äitienpäivälounaalle.

Omaa äitiäsi ei ole, joten tuskinpa hän pahoittaa mieltään, jos päästäisit irti hänestä ja jakaisit äitiyden ilon miehesi äidin kanssa. - Ja voithan vaikka sytyttää kynttilän äitisi muistoksi.

Minä menetin oman äitini jo lapsena, mutta minulla on anoppi, itse olen äiti ja anoppi, joten tapaan perhepiiirissä tulevana viikonvaihteena viisi vanhempaa ja nuorempaa äitiä. - Odotan hyvää ruokaa, lasten mekkalaa ja aikuisten small talkia tai rentoa kälätystä, aina tilanteen ja paikalla olijoiden mukaan!

Vierailija
26/28 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä katkera, mutta tarkoitin ettei Äitienpäivällä ollut ennen minulle merkitystä. Nyt kun sillä on, en halua juhlia sitä pitkin kyliä (olisi mummua ja mummia ja ..)

Mainittakoon etten ole muutenkaan vierailevaa sorttia.

Mietin vain kun tuntuu että kaikki kyläilevät Äitienpäivänä ympäriinsä, että pidetäänkö mua sitten törppönä kun haluaisin kaikessa rauhassa viettää kotona perheen kanssa puuhaillen?

Ap

Jos anoppi ei asu kaukana , niin menkää käymään kuitenkin. Ei tarvi olla koko päivää.

Hän on miehesi äiti ja lastesi mummo.

Toki jos tulevaisuudessa et välitä että lapsesi äitienpäivänä käyvät, niin voit olla menemättäkin. Anoppihan siinä vain mielensä pahoittaa, mitäs siitä, eihän sillä liene väliä.

Ota huomioon kuitenkin että opetat lapsillesi käytännön jota he aikuisena puolestaan ehkä noudattavat.

Mielestäni olet jonkin verran itsekäs.

Jos matka on pitkä niin että menee koko viikonloppu, niin sitten ei varmaan joka vuosi jaksa mennä, mutta olisi kiva muistaa häntä jotenkin.

Vierailija
27/28 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on myös kuollut ja äitienpäivälounasperinne siltä osin menetetty. Anoppi ei ole äitini, joten miksi sinne menisin. Mies ja lapsi kuitenkin parhaansa mukaan valmistavat lounaan, siitä olen erittäin iloinen ja onnellinen. Jotenkin kuitenkin tunnen, että äitienpäivältä putosi pohja kun ei ole enää omaa äitiä muistettavana. En tiedä kuinka kauan tämä tunne kestää, vuosia on kuitenkin jo kulunut.

No vaikka miehesi seuraksi jonka äiti siis on elossa. Ja lastesi isoäiti.

Vaikutat melko itsekeskeiseltä.

Vierailija
28/28 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka miehesi seuraksi jonka äiti siis on elossa. Ja lastesi isoäiti.

Vaikutat melko itsekeskeiseltä.

En pelkästään vaikuta vaan olen. Anoppi ei ole äitini ja vietän oman äitienpäiväni kuten parhaaksi katson.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan