Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle II
Kommentit (8206)
Lainaan tähän tuolta toisesta ketjusta erään toisen kirjoittajan viestin, jossa asia oli todella hyvin ilmaistu:
"Nykyään ihmisten on vaikea tunnistaa muita rakkauden ja ihastumisen lajia kuin seksuaalisuuteen liittyvät. Länsimainen yhteiskunta on pitkään ollut niin yliseksualisoitunut, että kaikki tunteet tulkitaan seksuaalisuuden kautta.
Joskus vanhempaa kirjallisuutta lukiessa olen huomannut kuvailtavan ystävyyssuhteita tavalla, jota nykypäivänä pidettäisiin merkkinä biseksuaalisuudesta. Mutta kun aiemmin LGBT-termejä ei ole ollut käytössä (keksitty joskus 1800-luvulla) ainakaan aktiivisesti, niin tunteitakaan ei ole tulkittu niiden kautta.
On ihan normaalia tuntea samaa sukupuolta kohtaan ihailua, ihastumista, hullaantumista, rakkautta ym. Samaa sukupuolta oleva voi myös olla hyvin kaunis, hurmaava, puoleensavetävä. Sellainen jonka lähellä on hyvä olla. Tai vaihtoehtoisesti, jonka lähellä jännittää samalla tavalla kuin silloin kun on ihastunut vastakkaista sukupuolta olevaan. Varsinkin jos itsellä on vähän alemmuuskompleksia suhteessa toiseen, niin tuollaisen jännittämisen voi tulkita väärin eroottiseksi ihastumiseksi.
Eli joo, mielestäni heteronainen voi ihastua naiseen, mutta siinä ei ole kyse samasta ihastumisesta kuin suhteessa mieheen."
Voi apua! Oon saanut sut mukaan mun silmäpeliin, mutta nyt en tiedä miten edetä. Olen ihan liian ihastunut, enkä hallitse enää tilannetta. Pyörit mielessä koko ajan, ja mietin että mitä jos vaan laittaisin sulle viestiä. Suoraan sanottuna: tahdon sut mun sänkyyni.
Naiselta miehelle
Vierailija kirjoitti:
Herkkuterkkuja <3
Kenelle lähetän takaisin? Oletan että tämäkin tuli minulle. :)
Onko kaksi alanuolta sama kuin viisi keskisormea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkuterkkuja <3
Eipäs vaan Heidille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkuterkkuja <3
Eipäs vaan Heidille <3
Niin juuri, eli minulle. :)
Mä halusin tai haluan kai vähän liikaa. Jollain tavalla olla osa toistemme elämää, ei sen niin väliä miten. Kunhan vaan. Jotenkin. Teit muhun suuremman vaikutuksen kun kai tajusitkaan. Tykästyin vaan suhun, sun tapaan olla ja kohdella ja kohdata ihmisiä, huumorintajuun, muutama asia nyt mainitakseni.
Kiitos kai herätyksestä. En muistanutkaan et tuollaisiakin ihmisiä on. Ehkä se oli se syy miksi kohdattiin vaik olisin ehkä toivonut muutakin. Ehkä se tarkoitus selviää mulle joskus.
Miehelle naiselta. Tänään ollut vähän huono päivä vaihteeksi. Ehkäpä huomenna ajatukset paremmin kasassa. ☺️
Sä olet sika kun et tajunnut että olen se oikea. Aiheutit tämän tuskan tyhmyyttäsi. En koskaan anna anteeksi sika.
Ehkä juuri sen vuoksi niin monet päätyvät uskomaan sielunsopimusselityksiin kun se on tässä ajassa yksi niistä harvoista väylistä jotka tarjoavat mahdollisuuden pitää merkityksellisenä muitakin kuin pariutumiseen ja lisääntymiseen johtavia mullistavia kohtaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Voi apua! Oon saanut sut mukaan mun silmäpeliin, mutta nyt en tiedä miten edetä. Olen ihan liian ihastunut, enkä hallitse enää tilannetta. Pyörit mielessä koko ajan, ja mietin että mitä jos vaan laittaisin sulle viestiä. Suoraan sanottuna: tahdon sut mun sänkyyni.
Naiselta miehelle
Just do it
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkuterkkuja <3
Eipäs vaan Heidille <3
Niin juuri, eli minulle. :)
Sitten olet joku toinen Heidi.
Juha veit mut johki mistä en ole vielä ulos päässyt. Ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä juuri sen vuoksi niin monet päätyvät uskomaan sielunsopimusselityksiin kun se on tässä ajassa yksi niistä harvoista väylistä jotka tarjoavat mahdollisuuden pitää merkityksellisenä muitakin kuin pariutumiseen ja lisääntymiseen johtavia mullistavia kohtaamisia.
Miten nuo sulkevat toisensa pois?
Ja tosissaanko olet sitä mieltä, että "tässä ajassa" pidetään merkityksellisenä pariutumiseen ja lisääntymiseen johtavia mullistavia kohtaamisia, jonka vuoksi ahtaalle ajetut ihmispolot JOUTUVAT etsimään tarkoitusta ja väyliä merkityksellisyyteen esim. sielunsopimuksista?
On puhtaasti tilastollinen fakta, että yhä useampi jää omasta tahdostaan sinkuksi, pariutumista ei pidetä enää itseisarvona ja avioliitto instituutiona koetaan vanhentuneeksi (paitsi homoseksuaalien kohdalla), seksiä harrastetaan yhä vähemmän ja vauvoja syntyy historiallisen vähän.
Kirkkoon kuuluu reilu 70 prosenttia suomalaisista joista alle puolet uskovat sieluun, kirkkoon kuulumattomien vajaa 30% hengellisyydestä en tiedä kuinka moni heistä uskoo sieluun, mutta mitenkään yleistä ylipäätään sieluun uskominen ei ole.
En siis tiedä mihin perustat arviosi siitä, että lisääntyminen ja pariutuminen ovat "tämän ajan" kulttuurinen itseisarvo johon pakoreittiä etsitään sielullisista selityksistä ja sopimuksista?
Ylipäätään hengellisyys, sielunkumppanuus ja seksuaaliset himot eivät sulje toisiaan mitenkään pois.
Voiko teidän mielestä aseksuaali ihastua?
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sika kun et tajunnut että olen se oikea. Aiheutit tämän tuskan tyhmyyttäsi. En koskaan anna anteeksi sika.
Röh röh
Missä olet sielunkumppani? :)
Ei ole mun vika, et oon sika.
Ei irtoa musta lika, oon ihana sika.
🐽🐽🐽🐽
Hyvää yötä kaikille täältä sikalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo sulkevat toisensa pois?
Ja tosissaanko olet sitä mieltä, että "tässä ajassa" pidetään merkityksellisenä pariutumiseen ja lisääntymiseen johtavia mullistavia kohtaamisia, jonka vuoksi ahtaalle ajetut ihmispolot JOUTUVAT etsimään tarkoitusta ja väyliä merkityksellisyyteen esim. sielunsopimuksista?On puhtaasti tilastollinen fakta, että yhä useampi jää omasta tahdostaan sinkuksi, pariutumista ei pidetä enää itseisarvona ja avioliitto instituutiona koetaan vanhentuneeksi (paitsi homoseksuaalien kohdalla), seksiä harrastetaan yhä vähemmän ja vauvoja syntyy historiallisen vähän.
Kirkkoon kuuluu reilu 70 prosenttia suomalaisista joista alle puolet uskovat sieluun, kirkkoon kuulumattomien vajaa 30% hengellisyydestä en tiedä kuinka moni heistä uskoo sieluun, mutta mitenkään yleistä ylipäätään sieluun uskominen ei ole.En siis tiedä mihin perustat arviosi siitä, että lisääntyminen ja pariutuminen ovat "tämän ajan" kulttuurinen itseisarvo johon pakoreittiä etsitään sielullisista selityksistä ja sopimuksista?
Ylipäätään hengellisyys, sielunkumppanuus ja seksuaaliset himot eivät sulje toisiaan mitenkään pois.
Oot taas se ahistava tyyppi, älä enää vastaa mun viesteihin. Tai älä ainakaan kuvittele että tuun sinne sun liejuus leikkimään. Mun ajatuksissa ei siinnyt ahtaalle ajettuja ihmispoloja, kaikki tuo mitä vastaan hyökkäät on omia oletuksiasi. En kirjoittanut mitään poissulkemisesta. Pitäiskö sun kokeilla vetää vähän vähemmän sitä mitä se ikinä onkaan, herneitä tai jotain? Meillä ei taatusti ole sun kanssa mitään sopimuksia sielutasolla tai muutenkaan joten annahan mun olla. Tai jos sun mielestä on niin ei ole enää, saat potkut. Seuraavaan elämään.
Okei no kertokaas nyt sitten, MITÄ on ihastuminen?
Ja huom. en pidä kaikkea seksuaalista himoa ihastumisena, mutta ihastumista ohjaa aina seksuaalinen himo.
Jos siis puhutaan biologisesti terveistä ihmisistä eikä luonnossa kaikkien lajien keskuudessa esiintyvistä marginaalisista poikkeavuuksista.