Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinut kuoleman kanssa

Vierailija
13.07.2025 |

Vai ahdistaako ajatus sinua?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolema ahdista vaan se, ettei ole itsemääräämisoikeutta eutanasiaan. Sairastan syöpää, enkö usko että loppu on kivuton saati arvokas. 

Vierailija
2/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuolema sinänsä, koska se on väistämätöntä. Se prosessi sen sijaan kyllä, jos vaikka kuinkakin joutuu kärsimään kipua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen..elämä on ollut niin täynnä vastoinkäymisiä ja on ollut  raskasta. eikä tulevaisuuskaan näytä järin lupaavalta. Näen kuoleman helpottavana loppuna. Viimein saa kuorman pois harteiltaan.

Vierailija
4/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Eutanasian hintojakin katsellut, 10 000e näyttäisi olevan. Täytyy alkaa säästämään sitten lähempänä. Ennemmin hautaan kuin suomalaiseen vanhainkotiin.

Vierailija
5/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuolema ahdista vaan se, ettei ole itsemääräämisoikeutta eutanasiaan. Sairastan syöpää, enkö usko että loppu on kivuton saati arvokas. 

Ulkomailla saa eutanasian. Maksaa n. 10 000e.

Vierailija
6/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelyä käytämme.

Vierailija
7/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Eutanasian hintojakin katsellut, 10 000e näyttäisi olevan. Täytyy alkaa säästämään sitten lähempänä. Ennemmin hautaan kuin suomalaiseen vanhainkotiin.

Sama juttu. Rahat on kyllä jo kasassa, pitäis vaan raahautua Sveitsiin hankkimaan lupa. Uskon että saisin sen vaikeiden mt ongelmien takia. 

Vierailija
8/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta en ole vielä valmis lähtemään.

Vierailija
9/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen todella sinut kuoleman kanssa. Koska tiedän niin paljon elämästä ja kuolemasta. Ainut mikä jännittää on että miten se kuolema sitten joskus tapahtuu. Olen kyllä kuullut että sielu usein tempautuu kehosta jo ennen kuin tuskaa ehtii kokea, sellaisissa tapauksissa jos joku vaikka kuolee rajussa autokolarissa.

Vierailija
10/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani kyllä, muiden en. Suren juuri läheistä, joka päätti matkansa liian nuorena. 

Vierailija
11/28 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa tilassa ja aivan samat aatokset. Kuolema ei sinällään pelota, mutta ajat sitä ennen pelottaa. Tutkinut aika paljon mahdollisuutta matkustaa Sveitsiin eutanasian vuoksi kun sen aika on eli varmaan noin vuoden päästä.

Vierailija
12/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkseni lähes viikoittain hautajaisissa eli sinällään kuolema tuntuu luonnolliselta asialta. Ja elämään kuuluvalta. Eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä, miltä se varsinaisesti omalla kohdalla tuntuu, jos sitä joutuu tietoisesti pitkään odottamaan. Ja mahdollisesti kovinkin kipeänä. 

Vierailija
13/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elämä pitäisi saada inhimilliseksi (ja eläinten) ettei ihmiset kärsi eläessään ja toivottavasti ei kuollessaan. Siinä on kehittämisen paikka ja rahalla moni saisi ostettua edes jonkun avun. Taivas voi olla ihan ok. Lähteekö osa aikaisin vai vanhana.

Vierailija
14/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaa maksaa jostain eutanasiasta? Otat överit vaan, säästyy rahat.

Vierailija
15/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sinunkaupat tehtiin. Luvattiin syksymmällä tavata.

Vierailija
16/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole, minä pelkään sitä ja se minua, meillä ei ole symbioosinen suhde. 

Vierailija
17/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Saisi jo Viikatemies tulla.

Vierailija
18/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt haluaa maksaa jostain eutanasiasta? Otat överit vaan, säästyy rahat.

No eiköhän tuossa vaiheessa ole ihan sama maksaa siitä. Ei niitä rahoja hautaan saa mukaan. Huomattavasti siistimpi tapa lähteä, kuin överit. Eikä jää sitä mahdollisuutta, että ei onnistukaan ja jää kitumaan esimerkiksi neliraajahalvautuneena.

Vierailija
19/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan mielenkiinnolla. Mutta minun omatuntoni onkin puhdas.

Vierailija
20/28 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgiassa maksaa 6000-10000€ ja on laillinen. Halvin Euroopassa. Läheiseni menehtyi syöpään. Loppu oli kidutusta minun näkökulmasta kun ei enää annettu hoitoja vaan nesteytystä ja kipulääkettä. Katselin siinä vierelläni kun rakas läheinen menetti vähitellen mielensä. Silloin ei ollut Belgian vaihtoehtoa. Hoitokoti 5vko maksoi monta kertaa enemmän kuin tuo Belgia ja tiedän avrmuudella että läheiseni olisi sen ennemmin halunnut kuin lopun joka sai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi