Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HELMIKUISET 2006 NIMIPINO ***

26.03.2006 |

Tehtäisiinkö mekin vaaveille oma nimipino jotta saadaan ihastella muidenkin nimiä?!

Eli vaikkapa:

Syntymäpäivä:

Kastepäivä:

Nimi:

Sitten voisi vaikka kertoa miksi juuri valittiin nuo nimet.

Aloitan sitten itse:

Syntymäpäivä: 1.2.2006

Kastepäivä: 25.3.2006

Nimi: Eetu Mikko Valtteri

Eetu oli isänsä ehdottama, nimi tuli jo silloin esiin kun vielä mietittiin sekä tytölle että pojalle nimeä. Jäi sitten tuonne takaraivoon jotenkin :) Mikko on isänsä nimi ja Valtteri vain tupsahti eteen kalenteria selatessa.

Sasuliini ja Eetu, kohta 2 kk

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäaika: 12.2.2006

Kastettu: 19.3.2006

Nimi: Emma Sania

Emma on ollut meillä jo pitkään suosikkina, jo ennen kuin varsinaisesti lapsen nimen miettiminen oli ajankohtaista. Lisäksi se on helppo nimi Suomessa ja muualla maailmassa. Sania taas oli miehen keksintöä.

Vierailija
62/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä 14.2.06

Kastepäivä 26.3.06

Nimi: Juuso Petteri

Joo meidän lapsesta tuli sitten oikeastikin Juuso Petteri. Nimi on äidin ehdottama. Meidän " lapsesta" puhuttiin kaikki viisi vuotta, jotka häntä " odotimme" juuso petterinä. Nimeen päädyttiin mun unen kautta. Eli heti, kun aloimme yrittää lasta, näin unen, jossa olimme ristiäisissä. Mieheni isä on kuollut 15 vuotta sitten, mutta hän oli tuossa unessa läsnä ja antoi hyväksyntänsä nimelle, kun sitä ehdotin.

Että näin meillä.

" juuso petteri"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli tammikuulla synnyttiin (juuri ja juuri), mutta tänne sitä tuntee kuuluvansa. :)

Syntymäpäivä: 31.01.06

Kastepäivä: 18.03.06

Nimi: Vilma Peeta Kanerva

Peeta tulee mummoni nimestä, jonka nimi oli oikeasti Beata, mutta häntä aina puhuteltiin Peetana. Muut on muuten vaan kivoja nimiä.

Vierailija
64/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meille tuli pieni tyttö, jonka nimi oli Siiri. Luulin pitkään odottavani poikaa, mutta Siiri eli puheissamme mielikuvitushahmona, jolla oli ikää n. 2 vuotta. Sitten meille syntyikin ihan oikeasti Siiri...

Syntymäpäivä: 7.2.2006

Kastepäivä: 19.3.2006

Nimi: Siiri Emilia

Ja Emilia siksi, koska se on aina ollut minusta kaunis nimi, ja mieheni sattui sitä ensiksi ehdottamaan :) Toinen vaihtoehto olisi ollut toiseksi nimeksi Liisa.

(Meistä Siiri näytti kyllä ihan Hilla-nimiseltä, mutta tuttavilla on jo sen niminen tytär, joten emme voineet nimetä neitiä sen vuoksi Hillaksi)

Vierailija
65/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä: 11.2.2006

Kastepäivä: 25.3.2006

Nimi: Aleksi Aarne Johannes

Aleksi oli meidän molempien mielestä sievä nimi,eikä tunneta lähipiiristä ketään sen nimistä,joten se oli siksikin hyvä nimi. Aarne on mieheni isän nimi ja Johannes on oman isäni toinen nimi.

Mirjami ja Aleksi 6vkoa ja 2pvää

Vierailija
66/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin kai täällä paljastaa : )

Syntymäpäivä: 11.2.

Ristiäispäivä tulossa...

Nimi: Niilo Iisakki

Odotin edellistä lastamme kun näin unen että lääkäri toi meille vauvan ja sanoi että teille syntyi Iisakki. " Iisakista" tuli tyttö mutta nimi jäi mieleeni kun oma nimeni on Saara (Iisakki on raamatussa Saaran poika, kertoi esikoiseni... ; ) ). Niilo vain sopi vanhahtaviin lasten nimiin joita meillä on harrastettu.

Vierailija
67/71 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä: 7.2.2006

Kastepäivä: 26.3.2006

Nimi: Linnea Matilda

Matilda tulee minun toisesta nimestä ja Linnea tuntui vaan sopivalta.

Vierailija
68/71 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäpäivä: 28.2

kastepäivä: 15.4

nimi : Kaapo Viljami

Nimen keksi isä. Toisen nimen päätin minä.

- Katerina & Kaapo 6vkoa 4 pv -

Vierailija
69/71 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä: 10.2.2006

Kastepäivä: 15.4.2006

Nimi: Eetu Petteri Johannes

Eetu tuli heti laitoksella jo mieleen aikaisemmin pohdituista nimistä, ja Petteri on isän toinen nimi ja hänen toisen isoisänsä eka nimi, ja Johannes taasen tulee mun isänisältä...

Joten tuli ainakin jo kolmas Eetu helmikuisille...

Napero ja Eetu 2kk ja 6pvä

Vierailija
70/71 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäpäivä: 20.2.2006

Kastepäivä: 2.2.2006

Nimi: Iiris Ilona

Iiris nimi kuulosti minun korvaani sopivan nätiltä ja herkältä nimeltä ja ei niin muotinimeltä. Miehellekin sopi Iiris nimi. Lapsen mummu sanoi myöhemmin että tytöllähän on silmät siniset niinkuin Iiriksen kukka kuulemma, en itse ajatellutkaan minkävärinen on Iiris kukka.

Vierailija
71/71 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja Ilona nimi sopi jotenkin Iiriksen perään ja Iirishän on myös silmäterä eli tyttö on meidän vanhempien silmäterä ja vieläpä myös ilona meille.