*** HELMIKUISET 2006 NIMIPINO ***
Tehtäisiinkö mekin vaaveille oma nimipino jotta saadaan ihastella muidenkin nimiä?!
Eli vaikkapa:
Syntymäpäivä:
Kastepäivä:
Nimi:
Sitten voisi vaikka kertoa miksi juuri valittiin nuo nimet.
Aloitan sitten itse:
Syntymäpäivä: 1.2.2006
Kastepäivä: 25.3.2006
Nimi: Eetu Mikko Valtteri
Eetu oli isänsä ehdottama, nimi tuli jo silloin esiin kun vielä mietittiin sekä tytölle että pojalle nimeä. Jäi sitten tuonne takaraivoon jotenkin :) Mikko on isänsä nimi ja Valtteri vain tupsahti eteen kalenteria selatessa.
Sasuliini ja Eetu, kohta 2 kk
Kommentit (71)
poikamme syntyi 26.1.06 (la 2.2)
ristiäiset 2.4.06
nimeksi hän sai Matias William
Halusin etunimen alkavan samalla kirjaimella kun oma nimeni koska emme voineet antaa toistanimeä minun mukaani koska poika on kyseessä.(Esikoisella toinennimi isänsä kanssa sama).Willian tulee Matiaksen isovaarin toisennimen mukaan ja minusta hyvinn kaunis ja arvokas.
Syntyi 6.2.2006
Kastettiin 12.3.2006
Ensin oli mielessä monia muita nimiä mutta poika alkoi näyttää Peetulta ja toinen nimi onkin vaarilta.
T.Neppis ja Peetu kohta 2kk
Syntymäpäivä: 19.2.2006
Kastepäivä: 9.4.2006
Nimi: Minttu Liisa Marjatta
Minttu syntyi isomummu Liisan 80-vuotis päivänä joten siksi Liisa. Marjatta on taas äitini toinen nimi.
Minttu tuntui ainoalta oikealta tytön nimeltä jo odotusaikana, eikä muita mietitykkään kun kokoajan odotimme poikaa vaikkein varmaa tietoa ollutkaan. Isoveljen nimi on Roope Oskari..
...että siis aivan ihania nimiä ovat vaavit saaneet!!!!
Sasuliini ja Eetu 2,5 kk
Syntynnyt:17.2 2006
Kastepäivä:8.4 2006
Hän sai nimekseen: NIKO JUHANI
Niko oli jo mietitty aikaisemmin ja kutsuin häntä niksuksi sairaalassa. Niinpä tuo Niko sopi hänelle kuin valettu. Juhani on vanhimman isoveljeni toinen nimi sekä suvussamme pitkään kulkennut. Isosisko on Milla Kristiina ja isoveikka Joni Petteri.
Kaunista kesää kaikille Helmiksille.
Toivottavat.Taikamami ja Niko (melkein 3kk).
Meidän neljännestä lapsesta tuli Lumi Eedit Julianna.
Syntymäpäivä oli 1.2 ja kastepäivä 11.3.
Lumi oli päätetty jo pari kuukautta ennen vauvan syntymää (siis jos tulee tyttö, kun ei etukäteen tiedetty), Eedit on minun mummun toinen nimi ja julianna tulee miehen mummun nimestä (Juliaana).
Lumilla oli syntyessään pitkä musta tukka ja oli ihan Lumikin näköinen, joten Lumi sopi meistä hyvin pienelle mustatukkaiselle pakkastytölle =).
Matilda
Syntyi: 28.2.
Kastepäivä: 16.4.
Nimi: Panu Markus Kristian
Keksityt nimet, ei haluttu muotinimiä, eikä raskautettu suvun nimillä, kuten ei isosiskoakaan 3 vuotta sitten (Eerika Aurora Karoliina).
Pojalle oli vaikeampaa keksiä nimeä, mutta isänsä ehdotukset menivät kaikki läpi, minun ehdotukseni ehkä sitten jos meille vielä joskus yksi ;)
Dentaurus
Syntyi: 21.2.
Kastepäivä: 2.4.
Nimi: Ville Martti Juhani
piti siis jatkaa vielä selityksiä...
Eli Ville on vain väännön tulos. Oli tosi vaikea löytää kaikkia miellyttävä nimi. Tekonimi oli isosiskon keksimä Vili eli aika lähelle osui. Martti on suvussa kulkeva esikoispoikien toinen nimi ja Juhani minun isäni toinen nimi.
Terkuin
Mia ja Ville, kohta 2 kk
Ihania nimiä tosiaan ja aivan ylitse muiden on mun mielestä MATILDA77:n tytön nimistä Lumi ja Eedit. Voisin antaa molemmat nimet omalle tytölleni!
T:Fassiloora ja tytö 8 vko + 4 pvä
myöskin täällä!;D
syntymäaika: 27.1.2006
kastepäivä: 26.3.2006
nimi: Ia Maria Helmiina
Ia; yksinkertaisen kaunis, Maria; kulkee äidin suvussa ja Helmiina; kaunis nimi ja viittaa laskettuun aikaan helmikuussa->2.2 myös Helmi-nimeä mietittiin..
Laara ja Ia 2kk 3vkoa <3
syntyi 5.2.2006
ja kastettiin 4.3 kotonamme.
Meillä oli kaksi pojan nimeä valmiina ja tämän päätimme ottaa sen takia ku lapsi näytti niin " konstalta" ;)
Konsta on myös pojan papan lempinimi. Eino on minun papan nimi ja Samuli sopi mielestämme jonon jatkoksi.
Pojan näkönen sai isännän nimen:)
Onneksi rs-v puhkes vasta ristiäispäivän iltana, koska jouduttiin viikoksi osastolle..:( ois jääny nimi antamatta sillä kertaa.....
Syntymäpäivä: 5.2.2006
Kastepäivä: 1.4.2006
Nimi: Iia Amelia
Ja nimi tulla tupsahti mieleen jo raskausaikana...mistä lie tuli :)
Syntymäpäivä : 21.02 ( laskettu päivä )
Kastepäivä : 09.04
Nimi : Oskari jimi Julius
Oskariksi kutsuttiin jo odotusaikana , se vaan tuli jostain ja sitten kun oskari syntyi niin nimi oli selvä kun kaikki sitä niin kutsuivat ja Oskari näyttää ihan Oskarilta !! Jimi Julius tuli vaan sopivasti siihen perään ja siitä hyvä lyhenne J.J ja sukunimi perään sopii mainiosti !!
minkki ja osku kohta 2kk
Syntymäpäivä: 12.2.2006
Kastepäivä: 26.3.2006
Nimi: Oona Emilia
Oona on minun ehdottama ja Emilia on iskän suosikki. Isosiskot Miia Maria ja Neea Mikaela.
Jeltsu & Oona 6vko
vaikka siis otti varaslähdön ja syntyi jo tammikuun puolella
Syntymäpäivä: 28.1.06
Kastepäivä: 18.2.06
Nimi: Oona Kristiina
Oona oli isän ehdotus. Itse olisin ensin halunnut tytöstä Iidan, mutta niitä oli niin paljon...
Kristiina tuli sen takia (paitsi että on mun mielestä nätti nimi) kun piti saada nimipäivä samalle päivälle mun ja äitini ja äidinäitini kanssa (eli minä: Tiina, äidin toinen nimi: Kristiina ja mummo: Kirsti). Ollaan aina yhdessä juhlittu tuota nimipäivää kesäisin.
Tiina ja Oona 8 vko
syntynyt 5.2.2006
Miko Veli Ilmari
kastettiin 26.3.2006
Lyhyttä nimeä etsittiin ja monia monia ehdottelin miehelle... miko sieltä sitten löytyi. Veli on miehen papan nimi ja ukkelilla on siskoja neljä kappaletta joten veli siinäkin suhteessa... Ilmari tuli Inkerin kaveriksi, nuorin siskoista Siri Inkeri nimeltänsä.
Syntymäaika: 11.02.2006
Kastettu: 18.03.2006
Nimi: Nooa Viljami
Nimen tuloa on vaikea selittää... Se vain tuntui oikealta, ja ei ole kovin yleinen.Nooan näköinen poitsu oli jo sairaalassa. Viljami taas on iso-vaarini nimi.
Syntymäpäivä: 03.02.2006
Kastepäivä: vietetään 03.04.2006
Nimi: Julianna Aurora
Alunperin piti tulla Julia Hannele, johon päädyttiin jo esikoista kastettaessa mutta...mieli muuttui ja eihän toisella voinut olla niin lyhyttä nimeä kuin Julia kun esikoisellakin oli pidempi nimi, Mariella.