Miehyyden kriisi johtaa konservatiivisuuteen
The Economist raportoi tutkimuksessa jossa huonohkossa hapessa olevien arabimaiden miehet ovat huolissaan perheistään ja kyvystään huolehtia heistä. Siteerattu tutkimus väittää että vaikeina aikoina konservatiivisuus lisääntyy koska miehet näkevät "vahvat naiset" [allekirjoittaneen käännös termistä assertive women] uhkana. Miehyyden kriisi saa miehet tuntemaan itsensä heikoiksi jolloin heikkoutta yritetään korjata pitäytymällä "perinteisissä" miesten ja naisten rooleissa.
http://www.economist.com/news/middle-east-and-africa/21721651-they-are-…
Mutkia oikoen, tasa-arvo on siis "hyvien aikojen" luksus joihin ei "vaikeina aikoina" ole varaa. En tiedä miten Egyptin ja Palestiinan sun muiden tilanne heijastuu Suomeen mutta jos suomalainen mies on kriisissä (ei siitä sen enempää, oletetaan argumentin vuoksi että näin on) niin tästä voisi seurata perinteisen sovinismin vahvistuminen. Anekdoottisestihan tälläkin palstalla haikaillaan puolalaisten isojen rintojen ja venäläisten "oikeiden naisten" perään ja väitetään että miehillä on oikeus "saada seksiä" aina kun huvittaa, jne.
Estradi on vapaa. Ajatuksia?
Kommentit (117)
Vierailija wrote:
Miesten haukkuminen ja vähättely johtaa konservatiivisuuteen, luonnollisesti, koska tätä ei harrasteta oikealla. Ei ole rakettitiedettä.
Samaan samat miehet parkuu taloudellisesta väkivallasta. Mitä te miehet oikeastaan haluatte?
Ei sillä perinteisellä äijämeiningillä nykyään Suomessa mitään valtavaa menekkiä naisten keskuudessa ole, oli miehuus sitten millaisessa kriisissä tahansa. Ne onnellisesti pariutuvat miehet ovat keskimäärin koulutettuja, tasa-arvoiseeen suhteeseen kykeneviä miehiä.
Kriiseily ei tule miesten asemaa naismarkkinoilla parantamaan vaan päinvastoin se on itseään toteuttava ennuste jossa sukupuolet ajatuvat entistä kauemmas toisistaan siinä mitä he haluavat ja arvostavat.
Vierailija wrote:
Heikoilla miehillä nyt ei vaan tee mitään.
Näyttää siltä, että monet patriarkaaliset perinteisen miesmallin omaavat maat tuottavat kaikista heikoimmin menestyviä yhteiskuntia ja miehiä. Arabimaissa noita on paljon, venäjä on myös hyvä esimerkki äärimmäisen heikoista miehistä. Noita maita ei ainakaan kannata kopioida, jos haluaa menestyvän yhteiskunnan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miesten haukkuminen ja vähättely johtaa konservatiivisuuteen, luonnollisesti, koska tätä ei harrasteta oikealla. Ei ole rakettitiedettä.
Samaan samat miehet parkuu taloudellisesta väkivallasta. Mitä te miehet oikeastaan haluatte?
Ei ole yhtä konsistenttia joukkoa "miehet". Me olemme yksilöitä joilla on jokaisella omat ideaalimme, tavoittemme, toiveemme ja resurssimme joiden puitteissa yritämme toimia. itse en koe että minua olisi kovasti haukuttu ja vähätelty. En myöskään koe kokeneeni taloudellista väkivaltaa vaikka olenkin maksanut suurimman osan taloutemme kuluista. Etenkään en koe parkuneeni.
Miesten on vaikea luopua seksuaalifetishmistään jossa he omistaa naisen tai naisia ja voi käyttää heitä vapaasti seksiin ja työvoimana. Naisille voi myös tehdä mitä tahansa eikä heitä tarvitse kuunnella mitenkään eikä pitää edes ihmisenä. Kun on koko elämänsä tottunut siihen että on oikeus pitää jotain elävää olentoa pakkoraiskattavana ja hyväksikäytettävänä ja on elänyt täysin sosiopaattisessa maailmankuvassa niin tietysti ihan täyspäisen ihmisen ajatusmaailma alkaa ahdistaa. Heidän nyt vain pitäisi tajuta olevansa mieleltään sairaita, sen enempää ei kiinnosta mitä tuollainen pilaantunut jäte tekee itselleen.
Globaalilla tasolla karut elinolosuhteet johtavat tasa-arvoon. Sovinismia on vain siellä, missä joku voi mätkiä alaiset tekemään työt puolestaan eikä naisenkaan mätkiminen vaaranna koko yhteisön tulevaisuutta. Yltäkylläisyys luo sovinismin.
Karussa Suomessa on ollut pakko arvostaa kaikkia toimivia käsipareja ja terveitä aikuisia. Miehet ovat juosseet metsällä ja naiset marjassa. Jos jommasta kummasta ei ole ollut työhön, niin talvella on syöty vain joka toisena päivänä. Ei silloin ole ollut varaa väkivaltaan tai sosiaalisiin peleihin.
Vierailija wrote:
Globaalilla tasolla karut elinolosuhteet johtavat tasa-arvoon. Sovinismia on vain siellä, missä joku voi mätkiä alaiset tekemään työt puolestaan eikä naisenkaan mätkiminen vaaranna koko yhteisön tulevaisuutta. Yltäkylläisyys luo sovinismin.
Karussa Suomessa on ollut pakko arvostaa kaikkia toimivia käsipareja ja terveitä aikuisia. Miehet ovat juosseet metsällä ja naiset marjassa. Jos jommasta kummasta ei ole ollut työhön, niin talvella on syöty vain joka toisena päivänä. Ei silloin ole ollut varaa väkivaltaan tai sosiaalisiin peleihin.
Meillä on todellakin tarvittu joka ikinen käspari raskaaseen työhön lapsista asti. Ei ole varaa olla kenenkään jonkun uskonnon varjolla istumassa kotona ja tekemässä yhtä asiaa. Jos mies vammautui eikä päässyt talvella tukkimetsälle niin meidänkin suvussa se oli sitten naiset mitkä sinne meni ja teki metsätyöt kaiken muun tilan työn lisäksi. Ei meillä ole ollut täällä varaa pelleilyyn ja heikkouden teeskentelyyn. Sitä kuoli nälkään ja viluun jos joku ei tehnyt.
Mitä on miehyyden kriisi. Sitä että mies ei tienaa enemmän kuin OF hupakko? Huuhmediileri ehkä voisi päästä samoille tuloille. Siitä vaan etsimään.
Käy ihan järkeen, minä oon aika miehinen mies, itsetunto kondiksessa ja ehjä olo ja ei mulla mitään kilari ideologioita tai erityisiä vihoja ketään kohtaan ole, uskon vakaasti tasa-arvoon enkä arvota ketään värin tai genitaalien pohjalta.
Yhteiskunta huolehtii omistaan tai yhteiskunta lakkaa olemasta, perusasiat unohtunu ja se ei sit voi taas tarkottaa et vika on jossain yhdessä tietyssä ihmisryhmässä, se ei vieläkään toimi, tarvis vähän jokaisen kiinnostua ja osallistua.
Kaikkein tasa-arvoisimmissa maissa on miehekkäät miehet eli salskeat viikingit. Ara*bit ovat epämiehekkäitä ja sovinisteja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eri miehet haluaa eri asioita, kuten jokainen suurista ihmismääristä koostuva ryhmä. Minä en esimerkiksi miehenä tiedä mikä tämä taloudellisesta väkivallasta parkumis juttu on, kuulen siitä ensi kertaa, joten en kuuluu noihin miehiin. Joten jos oletat saavan jonkun konsensus vastauksen kysymykseesi niin se on mahdottomuus.
Vierailija wrote:
Ihan vapaasti. Onneksi minun eikä kenenkään naisen tarvitse olla konservatiivisten miesten kanssa missään tekemisissä. Pysyn kaukana sellaisista. Jos normaalia miestä ei ole saatavilla, pysyn sinkkuna.
Todellisuudessa asia menee kyllä niin, että ihan kaikenlaiset miehet kiertävät sinut kaukaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naiset haluaa esineellistää itseään instagramissa ja onlyfanseissa, samaan aikaan naiset parkuu ettei heitä saa esineellistää. Mitä te naiset oikeastaan haluatte?
Musta on kyllä niin surullista, miten moni nainen edelleen esimerkiksi nälkiinnyttää itseään ja muutenkin pienentää omaa persoonansa vaan sen tähden, jotta saisi miehen. Ja palkinnoksi saat vaan henkistä alistamista, pettämistä ja huonoa munakeskeistä seksiä. Ei mies osaa tai pysty rakastaa. Paitsi korkeintaan toista miestä. Naiset ovat pelkkiä objekteja ja synnytyskoneita miehille. Tai hoikat naiset, jos ette usko mua, niin lihottakaapas itseänne tai sairastukaa vaikka syöpään. Johan loppuu miehen ”rakkaus” nopeasti.
N24
Suomessa harvalla miehellä, varsinkaan niillä syrjäytyneillä, ei ole hyvää konservatiivisen (perheestään huolta pitävän) miehen mallia. Tervehenkinen konservatiivinen mies arvostaa naisessa naisellisia ominaisuuksia ja toimitatapoja, näkee miehet ja naiset toisiaan täydentävinä.
Tällaisia malleja ei myöskään nykyajan populaarikulttuuri tarjoa, vaan siinä nainen on pelkkä h--ra tai p-llu. Se ei ole konservatiivisen miehen malli, vaan teinipojan haave. Suomessa useampi mies syrjäytyykin tuohon teiniasteelle, pelit ja prno jää elämän sisällöksi.
Mä en ole koskaan tuntenut alistamiseen taipuvaisia miehiä, joten se on mulle ihan outo väite. Tai jos sellaisia on ympärilläni ollutkin, niin en ole ajatellut sitä noin. Ei mun oma mies, isä, sedät tai muut tutut miehet ole olleet erityisen sovinistisia. En tajua mistä te löydätte noin negatiivisen kuvan suomalaismiehistä. Ulkkismiehistä en sano mitään, niitä en tunne.
Jos joku on hoikka ei se tarkoita että nälkiinnyttäisi itsensä. Toisilla vaan toimii kylläisyysrefleksi normaalisti.
Providerman vaan hakuun niin elämä taas hymyilee!
No ei miehet osaa muuta kuin kontrolloida ja levittää tuhoaan ympärilleen. Naiset pärjäävät oikein hyvin ellei jopa paremmin ilman miestä elämässään. Miesten egot eivät tätä vain kestä vielä sen lisäksi että naisella on maailman tärkeimpään asiaan kontrolli.
Miksi puhutaan arabimaista. Itse olen huomannut tämän vahvojen naisten pelon ihan täällä suomessa. Ja on johtanut typeriin ja konservatiivisiin ajatuksiin.