Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverin isä soitti eilen ja sanoi: "Sovitaan, että teidän lapsi ei tule meille ainakaan kahteen viikkoon."

Vierailija
08.05.2017 |

Aika erikoista, vai mitä? Lapsi ollut siellä viime viikolla ehkä kolme tai neljä kertaa. Viimeksi lauantaina klo 11-17.

Kommentit (234)

Vierailija
81/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi käy mieluummin kavereillaan leikkimässä kukn tuo niitä meille. Varmaan jännempää kun on uudet ja erilaiset pelit ja vehkeet.

Lapsella on paljon kavereita tässä lähistöllä, leikkivät ja pelasivat ulkona tai jonkun luona joka päivä ja ilta. Mutta näiden naapurien kanssa ei enää ole samalla lailla tekemistä tai jostain syystä lapset ovat vähemmän keskenään.

Tämä kaveri jolle sai porttarin asuu kauempana. Ja on hyvin mieluinen kaveri. Siksi lapsi on surullinen eikä ymmärrä miksei pääse kylään.

Ap

Vierailija
82/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ulos leikkimään, on kiva ilma. Pari tuntia vaikka joka päivä koulun jälkeen, sitten kukin omaan kotiinsa.

Viinkolopputekemiset suunnitellaan yhdessä etukäteen ja kysytään, mikä kullekin sopii: koska mennään ja koska tullaan pois, kuka missäkin syö. Ei ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun lapseni sanoi että hän ei jaksa olla jatkuvasti kavereiden kanssa kun nämä olivat tulossa meille leikkimään lähes päivittäin.  Sitten sovittiin että minä sanoin heille että lapseni ei voi nyt olla heidän kanssaan kun meillä on muuta.  Siten pysytyttiin kontrolloimaan näitä oman perheen kesken päiviä ja lapsen halua olla rauhassa kotona.  Hän ei itse kehdannut sanoa kavereilleen että eivät nyt saa tulla meille.

Kannattaisi opettaa lapsi kehtaamaan sanoa omista tarpeidtasn ja asettamaan rajoja, jotka ovat hyvin tarpeelliset ihmiselämässä. Kavereille pitää voida sanoa, että nyt ei käy, toisen kerran sitten!

Vierailija
84/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi käy mieluummin kavereillaan leikkimässä kukn tuo niitä meille. Varmaan jännempää kun on uudet ja erilaiset pelit ja vehkeet.

Lapsella on paljon kavereita tässä lähistöllä, leikkivät ja pelasivat ulkona tai jonkun luona joka päivä ja ilta. Mutta näiden naapurien kanssa ei enää ole samalla lailla tekemistä tai jostain syystä lapset ovat vähemmän keskenään.

Tämä kaveri jolle sai porttarin asuu kauempana. Ja on hyvin mieluinen kaveri. Siksi lapsi on surullinen eikä ymmärrä miksei pääse kylään.

Ap

Kiinnostaa ootko provo vai ihan pesunkestävä idiootti oikeesti?

Vierailija
85/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin oon provo vai idiootti?

Ap

Vierailija
86/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asia on selkeä, vika on sinussa eikä lapsessa. Vastavuoroisuus ei silti tarkoita sitä, että jonkun pitää orjallisesti vahtia, että ystävät vierailevat tasan saman verran toisillaan. 

Minunkin naapurini kommentoi, että meidän piha on kuin huvipuisto, kiva kun lapsensa ovat meillä. Varmasti loukkaantui, kun kerroin, että pihalelumme eivät ole yhteistä hyvää, vaan lapset vierailevat suunnilleen vuorotellen toisillaan. 

Vierailija
87/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asia on selkeä, vika on sinussa eikä lapsessa. Vastavuoroisuus ei silti tarkoita sitä, että jonkun pitää orjallisesti vahtia, että ystävät vierailevat tasan saman verran toisillaan. 

Minunkin naapurini kommentoi, että meidän piha on kuin huvipuisto, kiva kun lapsensa ovat meillä. Varmasti loukkaantui, kun kerroin, että pihalelumme eivät ole yhteistä hyvää, vaan lapset vierailevat suunnilleen vuorotellen toisillaan. 

Tämä vastaus oli idiootille, vai pitääkö vielä vääntää rautalangasta?

Vierailija
88/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin oon provo vai idiootti?

Ap

Ajattelen aloituksen provoksi koska noin tyhmää ihmistä ei vaan voi olla.

Vierailija
89/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytön kaverin äiti on antanut jo parikin väliaikaista porttaria muille kavereille. Toisessa tapauksessa heiltä oli varastettu ja toisessa tapauksessa kaveri vaati, ettei muita kavereita saa tulla, vaan hän on heidän tytön kanssa joka päivä.

Siis mitä? Että joku kaveri alkaa säädellä sitä ettei tyttö saa kutsua kotiinsa muita kavereita? Tuo on vaarallista peliä: narsistin alku se komentelija - ja tyttö, jonka tuttavuuksia rajoitetaan noin, on nyt uhri! Tuollaiseen ei pidä suostua!

Vierailija
90/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sitboon idiootti kun en tajunnut tosta kirjoituksesta yhtään mitään. Tai sitten et osaa kirjoittaa?

Ap

Vierailija
91/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koti ei ole mikään linnoitus. Tänne saa tulla ihan joka ikinen päivä lapsen ystäviä kylään, yleensä tulee 1, 2 tai 3 heti koulun jälkeen ja usein ollaan ihan nukkumaanmenoaikaan asti.

Sävellän lapsille halvalla tehdyn päivällisen kolmen jälkeen ja seitsemältä illallisen. Joskus lapsen koulukaverit pyytävät jotain lempiruokaansa, teen jos jaksan, ellei ole liian kallis ja vaativa ruoka. Olen myös lasten uskottu: minulta kysytään isoja asioita elämästä ja kehityksestä ja pelataan porukalla sanapelejä.

Useimmiten lapset saavat kuitenkin olla lastenhuoneessa tai jossain toisessa huoneessa missä itse olen.

Olen myös delegoinut lapsivieraita tiskaamaan ja imuroimaan meillä ja lähtenyt itse ajelulle.

Tilanne olisi eri jos omia lapsia olisi enemmän kuin yksi.

Vastavuoroisuus ei pelaa kaikkien kohdalla, joillain on kotona väsynyt isä, migreeni-äiti tai liuta häiritseviä sisaruksia.

Yökyläilyissä vaadin täyttä vastavuoroisuutta.

Ap:n tapauksessa epäilen solidaarisuuden puuttumista. Lapselta on tietenkin kysytty,

että koskas meidän Luka pääsee teille pelaamaan ja lapsi on vastannut:

-Äiti ei tykkää että meillä ollaan, se sanoo et teiän Luka huutaa liikaa. Ja kerran isi tuli töistä ja suuttu että kuka on tiputtanu sen takin ja sotkenu pelivarusteet. No se oli teiän Luka ku oli siel vaatekomeros piilossa.

Isä sano et Luka ei kyllä saa tulla meiän vaatekaappiin enää ikinä.

...Ja Lukan isä loukkaantui ikihyviksi.

Et voi olla tosissasi, että lapsia tulee suoraan koulusta nukkumaanmenoaikaan asti??? Olisin tosi huolissani heidän perheoloistaan!!!

Nämä "huolestuneet vanhemmat" on ihan oma ihmistyyppinsä.

Ollaan koko ajan hysteerisiä ja soitellaan linjat kuumina, mikäs nyt mahtaa olla vikana. Sillä aikaa aurinko paistaa ja kaverit kulkee yhdessä iltaan asti.

Miksi pitää aina olla pahanilmanlintu?

Ainakin tämä viimeinen kommentoija ei välitä muiden yksityisyydestä mitään. Minä en haluaisi sinunkaan  lapsiasi meille koko iltapäiväksi+illaksi. Vaikka koko ajan olisivatkin ulkona, minäkin viihdyn vähintään silloin tällöin lasteni seurassa.

Vierailija
92/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No kai sitboon idiootti kun en tajunnut tosta kirjoituksesta yhtään mitään. Tai sitten et osaa kirjoittaa?

Ap

No, onhan siinä kokonainen yksi virke kirjoitustani. Joo-o en osaa/viitsi selkeämmin kirjoittaa.

Vierailija
93/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet hoidattanut ja ilmeisesti myös syötättänyt lastasi päivätolkulla vieraassa perheessä. Olitko sopinut näistä kerroista perheen kanssa etukäteen? Onko mielessäsi käynyt että heillä olisi ehkä muita menoja tai haluavat vaan olla rauhassa kotonaan? Lapsesi on ollut käytännössä siellä koko lauantai päivän, perhe on joutunut ruokkimaan lapsesi jne. Meinaatko että he ovat törkeitä koska tuovat julki ettei tämmöinen peli vetele? Ja sinä vastaat vaan että eivät tykkää olla teillä, Öö?! Oletko oikeasti idiootti?

Lasten vierailuissa pätee vastavuoroisuus ja siltikin vierailut riittää pari kertaa viikossa.

Ihme loisimista, tämä on kai sitä että sinä saat sitä omaa aikaa?! Mites lapsen kaverin perheen oikeus siihen?

Vierailija
94/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ehkä voikin olla olemassa noin imbesilli tai sitten on tuosta naapurista tuttu!? Naapurini on silmät pyöreinä sitä mieltä, että juuri hänen lapsensa saavat olla pitkään ja missä tahansa. Kunhan vaan lapset ei tule hänen luokseen, kun ei millään viitsisi siivota muiden jälkiä. Kyse työttömästä yh-äidistä, joka ihan lamaantunut kotiinsa.

Vierailija
95/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on pääsääntöisesti kivoja kavereita, ja he käyvät kylässä puolin ja toisin. Välipalan tarjoan tietysti ja läheisimmille ystäville päivällisenkin, mutta toisinaan lähetän kotiinsa syömään. Homma on toiminut vastavuoroisesti, mutta yksi kaveri ei ole meille enää kovin tervetullut:

Tyttö hengaili meillä parina päivänä koulusta päästyään iltaan asti, kinusi syötävää ja käyttäytyi epäystävällisesti. Laittoi mm. tyttäreni tekemään hänelle voileipiä, vaikka oli ruoat esillä ja olisi itsekin voinut tehdä (laitoin ne esille, että voivat tehdä välipalaa). Kun vihdoin päivällisaika tuli, ja vihjasimme, että nyt voisi lähteä kotiin, niin hän soitti äidilleen, joka lähti autolla hakemaan. Valitettavasti äitinsä ei viitsinyt hakea tyttöä meidän ovelta asti, jotta olisimme vanhempina voineet tavata & vaihtaa esim. puhelinnumeroita, vaan käski tyttönsä ulos kävelemään häntä vastaan. Pidän tärkeänä, että pienten koululaisten vanhemmat tapaavat toisensa edes kerran, että syntyy jonkinnäköinen yleiskuva ja luottamus toista perhettä kohtaan.

Seuraavana päivänä tyttö oli meillä taas. Kun aloimme sitten päivällisaikaan vihjailla, että nyt voisi lähteä kotiin syömään, niin alkoi surku kun olisi pitänyt kävellä (1,5 km). Ketään ei edes ollut kotona, kun äiti oli vielä töissä ja oli kuulemma antanut luvan olla iltaan asti kylässä! No, tyttö lähti kuitenkin talsimaan kotiinsa ja hetken päästä soi ovikello; hän olikin kaatunut tiellä ja nyt itketti (ei onneksi sattunut haaveria). Veimme sitten hänet autolla kotiinsa, jossa oli jo isompia sisaruksia kotosalla. Koskaan ei kuulunut äidiltään/isältään mitään viestiä .

Sama kaveri oli lainannut (jostain syystä) lapseni sukkia eikä niitä meinannut ensin palauttaa. Sitten kun laitoin lapseni varta vasten pyytämään sukat takaisin, hän sai ne pesemättöminä.. mytyssä. Tyttärenikin jo tuumi, että olipa tympeää.

Tällaisia tapauksia inhoan juuri eniten; lapsi tulee meille asumaan, koska vanhemmat ovat muualla ja jättäneet vain jälkikasvunsa toisten kaitsettavaksi ja syötettäväksi. Sitten ei edes vaivauduta tutustumaan kaverin perheeseen. Luulisi kiinnostavan, millaisissa kodeissa jälkikasvu hengailee päivät pitkät?

Yksi kerta ehkä menee vielä, ja sitten riittää. Ei kiitos enää.

Jotain rajaa tähän liiotteluunkin. Lapsi tulee ASUMAAN teille? Lapsen kaveri on ollut teillä kaksi kertaa kylässä iltapäivällä ja molemmilla kerroilla poistunut ennen ruokailuanne. Toisella kerralla kaverin äiti haki hänet ja toisella kerralla te päädyitte viemään kaatuneen kaverin kotiin huimat 1.5 kilometriä.

Ehdottomasti pitää katkaista lasten välit lopullisesti ja hakea vahingonkorvausta bensakuluista ja sukkien likaantumisesta.

Minusta alkuperäinen viesti oli asiaa. Tuo vieraileva tyttönoli selkeästi laiminlyöty tapaus ja nyt hän oli vieraan, vastuullisen perheen kontolla. Vaikea tilanne lapsen kannalta! Ja lainatut tavarat kuuluu palauttaa puhtaina takaisin. Se on ihan selvä.

Vierailija
96/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en käsitä, miten voit olla noin tyhmä. Tuosta vaan lapsi koko lauantaiksi toisille sotkemaan paikkoja ja syömään?  Miksei teillä? Ei se riitä selitykseksi, että lapsesi on mielummin kaverilla. 90% lapsista menee mielummin kaverille, koska siellä on jänniä ja uusia asioita, kun kotona on ne tutut paikat. Ei se silti poista sitä, että vuoron vieraissa. Ainakin suunnilleen.

Lapsesi joutuu nyt kärsimään, koska sinä olet mukavuudenhaluinen ja itsekäs. Sitähän se on. Onhan se kiva, kun oma koti pysyy siistinä, kukaan ei ramppaa ovesta jatkuvasti ja tarvi tarjoilla mitään edes omalle saati vieraalle? Ja perusteena "kun lapsi tykkää mielummin.."

Vierailija
97/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en käsitä, miten voit olla noin tyhmä. Tuosta vaan lapsi koko lauantaiksi toisille sotkemaan paikkoja ja syömään?  Miksei teillä? Ei se riitä selitykseksi, että lapsesi on mielummin kaverilla. 90% lapsista menee mielummin kaverille, koska siellä on jänniä ja uusia asioita, kun kotona on ne tutut paikat. Ei se silti poista sitä, että vuoron vieraissa. Ainakin suunnilleen.

Lapsesi joutuu nyt kärsimään, koska sinä olet mukavuudenhaluinen ja itsekäs. Sitähän se on. Onhan se kiva, kun oma koti pysyy siistinä, kukaan ei ramppaa ovesta jatkuvasti ja tarvi tarjoilla mitään edes omalle saati vieraalle? Ja perusteena "kun lapsi tykkää mielummin.."

Ap taitaa olla myös curling-äiti? Jos on todellinen?

Vierailija
98/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia ärsyttää yli kaiken näissä lapsivierailijoissa:

- Lapsi tulee yllättäin ja vanhemmat häipyy johonkin kotoa sillä aikaa, eikä lapsella ole avainta tai kykyä olla yksin kotona. Tämä ei koske siis isompia lapsia vaan tuollaisia 5-8 -vuotiaita. Mä meinasin kerran alkaa huutamaan 6-vuotiaalle maanvaivalle asiasta, mutta tajusin onneksi, etten voi lasta sentään haukkua asiasta. Ensin tulee tänne jatkuvasti, saa aina lähettää kotiin, kun sieltä ei ikinä kysellä perään, vaikka olisi 10 tuntia ollut tällä. Sitten kun joudun pyytämään lähtemään, koska oli sukulaismiehen synttärit, niin tyttö palaa muutaman minuutin päästä takaisin, ettei kukaan ole kotona ja äiti sanoi puhelimessa, että ovat isän kanssa "ikeassa" ja tulevat parin tunnin päästä. Lapsella ei ollut avainta kotiinsa. Tuonne ulosko se olisi pitänyt heittää odottamaan? Miksei äiti voi soittaa edes lapselle ja pyytää kysymään meiltä, voiko meillä olla, jos lähteävät asioille. Jouduimme ottamaan lapsen mukaan sukulaisvierailulle ja sen jälkeen en ottanut lasta meille pariin kuukauteen kylään.

Vierailija
99/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan ap, en tajunnut ettet tajunnut puhelua! Meidän perheessä on muutakin tekemistä kuin kaitsea lellittyä lastasi, joka syö kuin possu. Lapsesi saa tulla meille sitten, kun meidän lapsi on ollut teillä viitisen kertaa vierailulla, myöskin syötettynä. Ja tästä edespäin vierailukerrat ovat korkeintaan 3t pituisia.

T. Se isä

PS. Mene töihin ja osta lapsellesi edes jotain peliä tai vehjettä.

Vierailija
100/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun jankutatte! Siis en minä lasta työnnä mihinkään kaverille hoitoon. Lapsi itse menee sinne kaverin luokse. Sanoo moi meen ulos tai moi meen kaverille! Mulle ihan sama onko kotona vai tällä vai muulla kaverilla, kunhan lapsella on kivaa.

Lapset on aina juossut iltapäivät ja illat ulkona ja kavereilla. Ihan normaalia!

Tämä kaveri jolle tuli porttikielto käy samoissa harkoissa kuin mun lapsi. Eli näkevät siellä kerran viikossa. Ja lapsi haluu nähdä useamminkin.

Ja kun lapsi ei itse pyydä kaveria meille niin miten mä sitä helvetin "vastavuoroisuutta" pidän?

Ap