Kunpa aborttia haluavat saisivat tietää raskaudesta vasta
kun synnytys käynnissä. Katsoin muutaman jakson oho olen raskaana sarjaa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku näistä abortinvastujista,olisi kiinnostunut lapsen hyvinvoinnista myös synnytyksen jälkeen. Kuka hoitaa ja huolehtii nämä jo syntyneet,ei-toivotut lapset?
Se on kyllä jännä, miten abortinvastustajat menevät aivan hiljaisiksi, kun tämän seikan ottaa puheeksi. Taitaa olla kyse lähinnä siitä, että heitä vituttaa seksistä nauttiva nainen, jota on pakko päästä rankaisemaan ei-toivotulla lapsella. Varsinkin miespuoliset pro life -hihhulit painottavat sitä, kuinka naisen pitää ottaa vastuu teoistaan. Ironista kyllä, lähes kaikki tietämäni abortinvastustajamiehet ovat heitä, jotka vonkaavat ja painostavat naisia seksiin, eivätkä millään suostuisi käyttämään kondomia. Kuvioon kuuluu myös se, että mikään muu ei ole heidän mielestään seksiä kuin perinteinen vaginaaliyhdyntä.
Adoptiota haluavia on paljonja lisää tulee koko ajan. Sijaiskotejakin löytyy. Itsellä on ollut onni saada vauva, jota kiitos kaikelle mahdolliselle ei abortoitu.
Olisitko sä valmis kantamaan kaikki vaivat mitä voi tulla raskaudesta?
Esim. olisitko valmis kantamaan sen, että jonkun pakkosynnytetyn naisen synnytyksen jälkeinen psykoosi tasoinen masennus siirretään sulle.
Pysyvät vamma repeämisistä, pidätyskyvyn menetys sulle? Kyllä sun pitää tuolla mielipiteellä olla valmis ottamaan se.
Laskeumat? Joillakin menee normaali liikkumiskyky loppuelämäksi. Heiluisitko mielelläsi mielisairaalassa psykoosissa paskoen allesi?
Raskaus on naisen elimistölle painajainen, ja siitä ei monet selviä ilman pysyviä vammoja, vai onko se sulle yhdentekevää ja tärkeintä on rangaista naisia seksistä, kanna vastuusi jne?
Synnytys on rankkaa, mutta ihmisen tappaminen ei ole mikään pikkujuttu. Tosi moni ei edes käytä mitään ehkäisyä. Mitä se prosenttiluku olikaan? Jotain yli 30%??
Sikiö ei ole ihminen.
Jos olisi, se pärjäisi ilman toisen ihmisen ruumista.
Teillä kärsimyksen palvojilla on tosi huonot argumentit.
Kohta voikin pärjätä (toivottavasti) ilman toisen ihmisen ruumista kun keinokohdut kehittyy. Mitäs sitten? Muuttuuko sikiön käsite?
Lisäksi moni ihminenkin tarvitsee keinotekoista apua, muttei niitä silti tuomita kuolemaan.
Sikiökin on ihminen keinotekoisella avulla, eli sun vertaus ei oikein toimi.
Oletteko muuten abortin vastustajat tehneet paljon työtä keinohedelmöitysten kieltämiseksi? Kun kuitenkin teidän mielestä alkiot on ihmisiä ja keinohedelmöityshoidoissa tuhotaan niitä valtava määrä.
Joten loogisesti oletan teidän yrittävän pelastaa myös hoitojen alkiot tuholta.
Samoin oletan, että esim. tulipalossa pelastaisitte mielummin astian täynnä alkioita kuin elävän 12kk ikäisen vauvan, nehän on teidän mielestä saman arvoisia ihmisiä ja astiassa on enemmän ihmisiä teidän mielestä.
No oletan, että tuollaista valintaa ei tule jokapäiväisessä tilanteessa esiin. Mun käsitys on, että kiinnittynyt hedelmöittynyt munasolu on ihmisen alku.
En tee sen kummemmin työtä kummankaan eteen (aborttien vastustus/keinohedelmöitys) En tosin varmaan itse ottais vastaan keinohedelmöitystä, vaan mielummin adoptoisin lapsen, kun kannatan muutenkin tätä adotiota.
Mikäs tuossa vertauksessa oli väärin? Puhuttiin siitä, että keinotekoisella avulla elävät saa elää. Ja sun käsitys on se, että jos toinen tarvitsee toisen ihmisen kehoa, hän ei ole ihmisen asemassa. Minunhan kanta oli koko ajan se, että sekä keinotekoisesti elävät että sikiöt saavat oikeuden elää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä abortinvastustajien kuuluisaa empatiaa. Ei-haluttuja lapsiahan tänne nimenomaan tarvitaankin lisää. Tässä kuussa tulee muuten viisi vuotta kuluneeksi Eerika-tytön kammottavasta kuolemasta. Kunpa jokainen abortinvastustaja nyt laittaisi järjen sinne päähän (EI käteen, kuten eriskummallisesti usein kehotetaan) ja miettisi, halutaanko Eerikan kohtalosta oikeasti vielä toisintoja.
Tuskin kukaan on täällä sitä mieltä et E olis täytynyt ottaa hengiltä esim 2-vuotiaana? Vai onko? Mahaan tappaminen ei ole yhtään sen oikeutetumpaa.
Turha syyttää perheväkivallasta mitään abortinvastustajia. Lapselle kuuluu toki hyvät olot. On ihan äärettömän edesvastuutonta hankkiutua raskaaksi jos ei lasta halua (Ja turha ulista mistään vhingoista, ne on loppujen lopuksi huomattavasti harvinaisempia) Mäkin kuulen tuttavaperheissä "vahingoista" että ei olla ehkäisyä käytetty "mut ei mulla aiemminkaan.." tai "me käytetään varmoja päiviä" tai mitä milloinkin. Suurin osa vanihgoista ei todellakaan ole mitään vahinkoja.
"Mahaan tappaminen" :DDD Opetelkaa nyt saatana edes oikeat termit, kohdussa se sikiö kehittyy eikä vatsassa suoliston ym. elinten joukossa. Pikkulapset lähinnä puhuvat niin, että masussa on vauva.
Tulee väistämättä mieleen se vuosituhannen alussa netissä kiertänyt abortinvastainen ketjumeemi tms. missä sikiö "puhuu" äidilleen. Ensimmäisen raskauskuukauden kohdalla: "Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä mutta minulla on jo kaikki elimet." Siis parikymmentä senttiä. xD Tässä nyyhkytarinassa abortti myös suoritettiin seitsemännellä raskauskuukaudella, mikä ei tasan tarkkaan ole Suomessa laillista. Kriittistä ajattelua soveltavaa aikuislukijaa nuo päin persettä olevat biologiset ja lainsäädännölliset faktat huvittavat mutta voin kuvitella, kuinka 14-vuotias tyttö saattaisi saada oikeasti traumoja sellaisen luettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi uli uli taas. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Sillä naisellakin.
Nimenomaan naisella on. Mutta lapsella ei. Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Saisi lapsi elämän ja (toivottavasti) rakastavan kodin. Äiti miettiköön sitten omissa oloissa mitä haluaa, kunhan ei toiselta vie elämää!
Eläköön mun puolesta, kunhan ei mun kropassa. Aika harva sikiö selviäisi niin nuorena kuin abortti tehdään, aika harva jätetään ns. viimeisille vikkoille, jolloin sikiö ois elinkelpoinen reilullakaan avulla. Usein kyseessä on vasta ja vain möykky soluja, ei lapsi.
Useimmiten ei ole. Ihan siinä ensimmäisten jakautumisten aikana voisi puhua solumöykystä. Siinä vaiheessa, kun raskaus huomataan ja sinne aborttiin ehditään, on kyllä jo ihan selkeästi ihminen siellä kohdussa.
Kun se on vielä naisen sisällä sitä kutsutaan alkioksi tai sikiöksi, riippuu kuinka pitkällä raskaus on. Oletko nukkunut koulussa biologian tunnit?
Onko joku väittänyt muuta? Alkio ja sikiö ovat ihmisiä tietyssä vaiheessa. Ihan kuin lapsi, nuori, aikuinen ja vanhus ovat kaikki ihmisiä. Lain mukaan tosin on sikiö heti, kun on kohtuun kiinnittynyt.
Niin no. Jos se lapsen murhaaminen paljoa mieltä paina niin ehkä parempi että sen tekee lääkäri eikä mamma sitten itse rujommalla ja julmemmalla tavalla.
Tietysti joka naisella on mahdollisuus ehkäisyyn tai pitää jalat ristissä mutta kun se pienokainen on niin helppo tappaa niin miksi nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi uli uli taas. Jokaisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Sillä naisellakin.
Nimenomaan naisella on. Mutta lapsella ei. Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Saisi lapsi elämän ja (toivottavasti) rakastavan kodin. Äiti miettiköön sitten omissa oloissa mitä haluaa, kunhan ei toiselta vie elämää!
"Toivottavasti rakastavan kodin". Minä alan oikeasti kallistua sen väittämän puolelle, että abortinvastustajat ovat oikeasti älyllisesti heikkotasoista sakkia. Lue nyt herra jumala tuo lainausmerkkeihin laittamani sitaatti sinulta ja mieti, millainen lapsen oikeuksien puolustaja oikein olet.
Huomaan, että sulla menee tunteisiin nyt, mutta ei tarvitse alkaa muita haukkumaan.
Kyllä: Toivon jokaisesta lapsesta, että saa hyvän kodin. Sitä emme voi kenenkään kohdalla tietää tuleko näin olemaan. Mikä tässä oikeuttaa haukkumaan minut?
Teitä saa haukkua, koska oikeasti toivotte hirveää kohtaloa niin monelle viattomalle lapselle, te olette hirviöitä, vaikka ette tajua sitä.
Mene katsomaan videoita romanian orpokodeista, siellä kiellettiin abortit ja niitä lapsia kidutettiin orpokodeissa, jotka oli täynnä lapsia, viemärit oli täynnä katulapsia.
Sä kannatat tuollaisia asioita, sinuna en ihmettelisi miksi sua haukutaan.
Onneksi tässä maassa tuollaista ei tapahdu. Adoptiovanhempia riittää. Uusia tulee jonoon koko ajan ja moni tulisi jonoon uudestaan.
Sä siis olisit pakkosynnyttänyt tänne viime vuonna noin 50.000 ei haluttua lasta ja hommannut niille jostakin adoptiokodit.
:(
Tuo hymiö on ainoa millä voin kommunikoida mun tunteita sun älyn tasosta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten abortin vastustajat tehneet paljon työtä keinohedelmöitysten kieltämiseksi? Kun kuitenkin teidän mielestä alkiot on ihmisiä ja keinohedelmöityshoidoissa tuhotaan niitä valtava määrä.
Itsekin haluaisin tietää abortinvastustajan viime aikaiset toimenpiteet noiden alkioiden pelastamiseksi?
Kun kuitenkin ne on ihmisiä teidän mielestä, joita tuhotaan siellä hoidoissa isot määrät.
Millaisia toimenpiteitä luulet meidän tekevän aborttien estämiseksi? Hypitään kliniikalla? Ei monikaan tee mitään toimenpiteitä mihinkään suuntaan vaikka olisikin mielipide asiasta. Oli aihe mikä hyvänsä. Luulen, että sun kohdalla on ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä abortinvastustajien kuuluisaa empatiaa. Ei-haluttuja lapsiahan tänne nimenomaan tarvitaankin lisää. Tässä kuussa tulee muuten viisi vuotta kuluneeksi Eerika-tytön kammottavasta kuolemasta. Kunpa jokainen abortinvastustaja nyt laittaisi järjen sinne päähän (EI käteen, kuten eriskummallisesti usein kehotetaan) ja miettisi, halutaanko Eerikan kohtalosta oikeasti vielä toisintoja.
Tuskin kukaan on täällä sitä mieltä et E olis täytynyt ottaa hengiltä esim 2-vuotiaana? Vai onko? Mahaan tappaminen ei ole yhtään sen oikeutetumpaa.
Turha syyttää perheväkivallasta mitään abortinvastustajia. Lapselle kuuluu toki hyvät olot. On ihan äärettömän edesvastuutonta hankkiutua raskaaksi jos ei lasta halua (Ja turha ulista mistään vhingoista, ne on loppujen lopuksi huomattavasti harvinaisempia) Mäkin kuulen tuttavaperheissä "vahingoista" että ei olla ehkäisyä käytetty "mut ei mulla aiemminkaan.." tai "me käytetään varmoja päiviä" tai mitä milloinkin. Suurin osa vanihgoista ei todellakaan ole mitään vahinkoja.
"Mahaan tappaminen" :DDD Opetelkaa nyt saatana edes oikeat termit, kohdussa se sikiö kehittyy eikä vatsassa suoliston ym. elinten joukossa. Pikkulapset lähinnä puhuvat niin, että masussa on vauva.
Tulee väistämättä mieleen se vuosituhannen alussa netissä kiertänyt abortinvastainen ketjumeemi tms. missä sikiö "puhuu" äidilleen. Ensimmäisen raskauskuukauden kohdalla: "Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä mutta minulla on jo kaikki elimet." Siis parikymmentä senttiä. xD Tässä nyyhkytarinassa abortti myös suoritettiin seitsemännellä raskauskuukaudella, mikä ei tasan tarkkaan ole Suomessa laillista. Kriittistä ajattelua soveltavaa aikuislukijaa nuo päin persettä olevat biologiset ja lainsäädännölliset faktat huvittavat mutta voin kuvitella, kuinka 14-vuotias tyttö saattaisi saada oikeasti traumoja sellaisen luettuaan.
Sinusta puolestaan tulee mieleen murhanhimoinen sosiopaatti. Miksi lapsimurhia kiihottaa sinua ajatuksena noin paljon, eikö se huoleta jo itseäsikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläköön mun puolesta, kunhan ei mun kropassa. Aika harva sikiö selviäisi niin nuorena kuin abortti tehdään, aika harva jätetään ns. viimeisille vikkoille, jolloin sikiö ois elinkelpoinen reilullakaan avulla. Usein kyseessä on vasta ja vain möykky soluja, ei lapsi.
Jokainen ihminen on möykky soluja
No tämähän on totta, turha alapeukuttaa :D
Jos abortit kiellettäisiin, alkaisivat kaikenmaailman puoskarit tehdä niitä henkareilla ym! Tai sitten äidit tappaisivat vastasyntyneensä :( Vaikka itse jossain määrin pidänkin aborttia murhana, hyväksyn sen tietyissä tapauksissa. Esim. uupunut äiti jolla jo 7 lasta tai nainen, joka tietää 100% varmasti ettei halua lapsia eikä kykenisi ikinä kiintymään lapseensa. Ja sitten on tietenkin lääkkeet, joiden aikana ei saa raskautua!
Ei edes kukaan abortinvastustaja voi haluta, että minä saisin lapsen. Kaksi lievästi mt-ongelmaista, joista toinen on työtön ja toinen vasta valmistumassa kasvattamassa lasta jota ei haluttu? Yhteiskunta senkin penskan varmaan maksaisi. Adoptioon en usko että pystyisin sitä lasta antamaan, enkä usko että pystyy moni mukaan vaikka ei lasta haluaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toivottavasti rakastavan kodin". Minä alan oikeasti kallistua sen väittämän puolelle, että abortinvastustajat ovat oikeasti älyllisesti heikkotasoista sakkia. Lue nyt herra jumala tuo lainausmerkkeihin laittamani sitaatti sinulta ja mieti, millainen lapsen oikeuksien puolustaja oikein olet.
Huomaan, että sulla menee tunteisiin nyt, mutta ei tarvitse alkaa muita haukkumaan.
Kyllä: Toivon jokaisesta lapsesta, että saa hyvän kodin. Sitä emme voi kenenkään kohdalla tietää tuleko näin olemaan. Mikä tässä oikeuttaa haukkumaan minut?
Teitä saa haukkua, koska oikeasti toivotte hirveää kohtaloa niin monelle viattomalle lapselle, te olette hirviöitä, vaikka ette tajua sitä.
Mene katsomaan videoita romanian orpokodeista, siellä kiellettiin abortit ja niitä lapsia kidutettiin orpokodeissa, jotka oli täynnä lapsia, viemärit oli täynnä katulapsia.
Onneksi tässä maassa tuollaista ei tapahdu. Adoptiovanhempia riittää. Uusia tulee jonoon koko ajan ja moni tulisi jonoon uudestaan.
Sä siis olisit pakkosynnyttänyt tänne viime vuonna noin 50.000 ei haluttua lasta ja hommannut niille jostakin adoptiokodit.
Monet ovat keinot kun murhaaja keksii syitä teolleen...
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kukaan abortinvastustaja voi haluta, että minä saisin lapsen. Kaksi lievästi mt-ongelmaista, joista toinen on työtön ja toinen vasta valmistumassa kasvattamassa lasta jota ei haluttu? Yhteiskunta senkin penskan varmaan maksaisi. Adoptioon en usko että pystyisin sitä lasta antamaan, enkä usko että pystyy moni mukaan vaikka ei lasta haluaisikaan.
Ja kondomin käyttö on älykkyysosamäärälläsi ylivoimainen este...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Pakkohan ei ole raskaaksi hankkiutua. Yksikään lapsi ei ilmesty itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin tietää abortinvastustajan viime aikaiset toimenpiteet noiden alkioiden pelastamiseksi?
Kun kuitenkin ne on ihmisiä teidän mielestä, joita tuhotaan siellä hoidoissa isot määrät.
Millaisia toimenpiteitä luulet meidän tekevän aborttien estämiseksi? Hypitään kliniikalla? Ei monikaan tee mitään toimenpiteitä mihinkään suuntaan vaikka olisikin mielipide asiasta. Oli aihe mikä hyvänsä. Luulen, että sun kohdalla on ihan sama.
Eli vastustat keinohedelmöityshoitoja ja pidät niitä niissä tuhottuja alkioita ihmisinä.
Mutta et tee mitään asialle, muuta kuin vastustat ihmisten (alkioiden) tuhoamista mielipiteenä.
Pystytkö irl olemaan tekemisissä esim. työkaverin kanssa, jolla on keinohedelmöityslapsi, kun kuitenkin kyseessä on massamurhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää! Kuutele nyt itseäsi hetki. Miksi minun pitäisi pakkosynnyttää mitään? Saati 50 000 lasta? Minä osaan huolehtia ehkäisystä. Kyllä se on jokaisen vastuulla itse huolehtia näistä asioita, pl raiskaukset ja lasten hyväksikäytöt
Vierailija kirjoitti:
Jos abortit kiellettäisiin, alkaisivat kaikenmaailman puoskarit tehdä niitä henkareilla ym! Tai sitten äidit tappaisivat vastasyntyneensä :( Vaikka itse jossain määrin pidänkin aborttia murhana, hyväksyn sen tietyissä tapauksissa. Esim. uupunut äiti jolla jo 7 lasta tai nainen, joka tietää 100% varmasti ettei halua lapsia eikä kykenisi ikinä kiintymään lapseensa. Ja sitten on tietenkin lääkkeet, joiden aikana ei saa raskautua!
Niinhän ne äidit tappavat lapsensa nytkin. Nykyabortti on vaan äidille mukavampi tapa, ehtii lattelle höpisemään juttuja vielä saman päivän aikana. Mikäpä sitä murhaajan mieltä painaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen on möykky soluja
No tämähän on totta, turha alapeukuttaa :D
Ja mielestäsi siis kenet vaan saisi tappaa tuolla perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat keinot kun murhaaja keksii syitä teolleen...
Millä tavalla sä estät abortit ja keinohedelmöityshoidot?
Nehän on murhia, ja kyseessä on ihmiset sun mielestä, eli katsot oikeasti vierestä historian isointa massamurhaa tekemättä mitään?
Vai olisiko niin ettei sunkaan mielestä ole kyse ihmisistä ja murhasta, muuten tekisit jotain noin vakavalle asialle.
Itse olisin tehnyt abortin, jos vain olisin tiennyt olevani raskaana.
En lihonut juuri lainkaan. Ja varsinaisia raskausoireitakaan ei ollut, lukuunottamatta paria oksennuskertaa ja väsymystä.
Sain tietää olevani raskaana vasta, kun olin kuudennella raskauskuukaudella.
Ja jos joku abortinvastustaja kauhistelee minun mielipidettäni, niin senkun sitten vaan!
Muuten lapseni meni muuten adoptioon.
Olosuhteiden pakosta.