Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko, että olet "paljon matkustellut" ihminen?

Vierailija
06.05.2017 |

Tai "paljon maailmaa nähnyt" ihminen? Tällaisiin käsitteisiin törmää aina välillä. Mitä se sinulle tarkoittaa?
Millaisia matkoja olet tehnyt itse?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani. Olen käynyt n. 50 eri maassa, mm. Pakistanissa ja Iranissa. Nuorena reppureissasin yms.

Nykyään matkustan viiden tähden hotelleissa, tämä nyt ei ole enää "maailman näkemistä", vaikka useamman kerran vuodessa käynkin nauttimassa palveluista.

Vierailija
2/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat sanovat minua paljon matkustelleeksi ihmiseksi, mutta en pidä itseäni sellaisena koska olen matkustellut enimmäkseen yhdessä maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, että olen "käynyt kaikkialla" tai olisin matkustanut ympäri maailmaa. Aasia, Väli- ja Etelä-Amerikka on kokonaan käymättä. Ajallisesti ja matkojan määrässä olen matkustanut paljon, mutta aika usein samoissa paikoissa monta kertaa. 

Vierailija
4/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole paljon matkustellut. Tukholmaa kauempana en ole käynyt (olen 33 v.). Eikä se minua haittaa, vaikka nykyään kaikkien pitäisikin matkustella.

Vierailija
5/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se tarkoittaa sitä, että ihminen on myös valinnut mielenkiintoisia ja poikkeuksellisiakin matkakohteita. Kaukomatkoja, jossa mennään vähän tuntemattoman puolelle, nähdään ja seikkaillaan. 

Vaikka reissaisi työnsä puolesta usein eri puolilla maailmaa (tai varsinkin Eurooppaa tai Yhdysvaltoja), yöpyisi aina samoissa business-hotelleissa, ei minun mielestäni voi sanoa, että on varsinaisesti maailmaa nähnyt. Sellainen ihminen on nähnyt paljon lentokenttiä, loungeja ja tiettyjen ketjujen hotelleja, mutta ei paljon muuta. 

Vierailija
6/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen käynyt vain Australiassa ja Marokon Espanjan omistamassa osassa Euroopan ulkopuolella. Moskova ja Pietarihan ovat Eurooppaa myös (raja Uralilla).

Olen käynyt lähes kaikissa Euroopan maissa, useissa moneenkin kertaan. Ollut noin nelisen vuotta ulkomailla (neljässä eri maaassa). Mutta koska vain Euroopan sisällä, en koe olevani "paljon matkustellut". Jos olisin edes hyvätuloinen, matkustelisin paljon enemmän. Rahat suurin este. Noista matkoista valtaosa jotenkin töihin ja opiskeluihin liittyviä, mm. 2 kk tarjoilijana Aurinkorannalla kesälomana.

Vierailija
7/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti. Asun Suomen ulkopuolella, ja olen asunut viidessä eri maassa, kahdella mantereella, ja matkustellut lisäksi jonkin verran.

Vierailija
8/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolmessa maanosassa, mutta vain kuudessa eri maassa, joten en koe nähneeni maailmaa vielä juurikaan.

Vierailija
9/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen käynyt vain Australiassa ja Marokon Espanjan omistamassa osassa Euroopan ulkopuolella. Moskova ja Pietarihan ovat Eurooppaa myös (raja Uralilla).

Olen käynyt lähes kaikissa Euroopan maissa, useissa moneenkin kertaan. Ollut noin nelisen vuotta ulkomailla (neljässä eri maaassa). Mutta koska vain Euroopan sisällä, en koe olevani "paljon matkustellut". Jos olisin edes hyvätuloinen, matkustelisin paljon enemmän. Rahat suurin este. Noista matkoista valtaosa jotenkin töihin ja opiskeluihin liittyviä, mm. 2 kk tarjoilijana Aurinkorannalla kesälomana.

Ai niin. Australian reissulla olin päivän Singaporessa lentojen vuoksi. Olin maissa siis - opaskierros muutaman tunnin. ;-) (Vähän kuin tuo Marokko - ei voi sanoa, että "olen ollut".)

Vierailija
10/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, riippuu seurasta. Työkavereihini kun vertaa, olen matkustanut paljon. Olen käynyt Tripadvisorin matkakarttani mukaan 14%:ssa maailman maista. Itsestäni se ei ole paljon, heidän mukaansa on. Matkustan pari lomamatkaa vuodessa ja sotten jokunen työmatka päälle, mutta niissä toistuu samat kolme maata kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
11/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ja olen, koska olen matkustanut yli 70 maassa. Osa on hyvinkin harvinaisia kohteita, joihin ei helposti pääse ainakaan lentäen. Maanosista ainoastaan Etelämantereella en ole käynyt. Olen myös asunut Suomen lisäksi pidemmän aikaa neljässä eri maassa, joista yksi on kehitysmaaksi luokiteltava.

Nykyään nautin ennen kaikkea hyvistä hotelleista, lämmöstä ja kauneudesta,  ja arvostan turvallisuutta. Kaipaan edelleen seikkailuja, mutta en enää juurikaan vaaraa ja ylimääräistä jännitystä. 

Vierailija
12/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kehuu olevansa "paljonmatkustellut", kyllä se antaa vähän tyhmän kuvan, eikä kerro muutakuin että pinnallinen ihminen joka haluaa korostaa ulkoista seikkaa. On eri asia olla vaikka kielitaitoinen, kiinnostunut vaikka historiasta, luonnosta tms ja siksi matkustellut, mutta ei vaan se että MINÄ olen matkustellut. Myöskin budjettimatkailu lisää sopeutumista ja on erilaista kuin 5 tähden hotellissa asuminen. Yleensäkin matkustelun voi tulkita eri tavoin. Useat reissaa 2 paikan väliä, liikkeessä on silloinkin.

Vierailija
13/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani. Minusta paljon matkustellut ihminen on käynyt monella mantereella, muutamassa kymmenessä maassa. Hiukan perusjuttujen ulkopuolella, johon ei suoraan lennetä. Se että joka vuosi suuntaa talvella Kanarialle, vaihdellen siellä kohdetta, ei ole paljon matkustelua.

Itse olen käynyt Euroopan maista n kymmenessä, Päiväntasaajan toisella puolen ja asunut Englannissa.

Vierailija
14/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta alussa...

Vierailija
15/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan Euroopasta ja sitten siirryn seuraavalle mantereelle. Niin suunnittelin.

Vierailija
16/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon matkustellut ja maailmaa nähnyt on kaksi eri asiaa.

Vierailija
17/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut kohtalaisen paljon, sekä asunut 2 vuotta Japanissa, vuoden Italiassa ja noin 6kk Kolumbiassa vaihdossa. Euroopassa on tullut käytyä suurimassa osassa maita, tälle kesälle suunnitteilla vihdoin reissu Itä-Eurooppaan, erityisesti Georgia ja Moldova siellä kiinostavat kun en näissä vielä ole käynyt.

Nuorena tuli tehtyä reppureissuja Kaakkois-Aasiassa ja roadtrip USA:ssa. Etelä-Amerikastakin aika monessa paikkaa tullut käytyä. Mongoliaan matkustin trans-Siperian junalla pari vuotta takaperin, hieno reissu.

Vielä on silti paljon maita käymättä, koko lähi-Itä ja Afrikka on käymättä, Uusi-Seelanti ja yllättäen Kiinakin puuttuvat listalta jne.

Vierailija
18/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolunnut Euroopasta käytännössä joka kolkan ja moneen kertaan. Asunutkin parissa eri maassa. Mutta en varmaan täytä tuota määritelmää, koska Euroopan ulkopuolella en ole koskaan käynyt.

Vierailija
19/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliput ja matkustaminen yleensä ovat nykyään niin halpoja, että lähes jokainen nykyihminen olisi vaikka 60-luvun ihmiseen verrattuna varsinainen maailmanmatkaaja. 

Vierailija
20/65 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Matkailua harrastan vain Suomen rajojen sisäpuolella. Ei vaan ole kiinnostusta lähteä ulkomaille. Kerran tosin olen käynyt pikaisesti Norjassa. Siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi