Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaaehtoisesti lapseton kertoo: "Sterilisaation jälkeen pidin lapsettomuusjuhlat"

Vierailija
05.05.2017 |

http://www.cosmopolitan.fi/artikkeli/suhteet/vapaaehtoisesti-lapseton-k…

Pitäisiköhän itsekin järjestää jotakin tällaista? Pidän kuitenkin lapsettomuudesta ja juhlista. Jokin teemaan sopiva kakku pitäisi toki olla. :D

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aletaan sitten järjestämään kuukautisbileet tytöille kun ne alkaa. Kaikki pukeutuu mustaan surun merkiksi kun nyt tytär on likainen kun voi saada lapsia. Samoin pojille ensimmäisestä yöllisestä siemensyöksystä. Ja tietenkin naisille vaihdevuosibileet jossa kaikki pukeutuu verenpunaiseen. Ja sitten tietenkin neitsyys/poikuus juhlat missä pukeudutaan valkopunaiseen kuvastaakseen yleistä neitsyyden menettämisestä johtuvan veren ja sperman sekoitusta. Ja tietenkin joka juhlaan asiaan kuuluva kakku ja ohjelma ja lahjoja.

Liberaalissa demokratiassa on se hyvä puoli, että jokainen saa järjestää juhlat ihan mistä aiheesta haluaa, ja niihin osallistuminen on vapaaehtoista. Ei tarvise sinullekaan kenenkään auktoriteetin kertoa, mitä sopii juhlia ja mitä ei, vaan voit päättää sen itse, jos kykyä löytyy.

Vierailija
22/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä noiden katkerien mammojen piti tulla mesoamaan tähänkin ketjuun, vaikka aihe ei kosketa heitä millään lailla? Haastateltava olisi tosiaan oikeassa: vapaaehtoinen lapsettomuus koetaan uhaksi lisääntyjien elämäntapaa kohtaan.

Minä en todellakaan ole katkera mamma. Olen ylpeä, että valitsin lapset. En ole ollut katkera tai katunut päivääkään. Toisekseen velaus todellakin koskettaa meitä, koska katkerat velat aina tunkee nenänsä meidän kasvatukseen ja arvostelee meidän valintoja. Toisekseen kiitos näiden itsekkäiden ihmisten meidän lasten pitää kantaa isompi taakka heidän hoidossaan tulevaisuudessa, koska heidän lapsensa ei osallistu. Toisekseen velat on aina ensimmäisenä arvostelemassa lisääntymistä ja heti, kun me sanotaan jotain vastaan muuttuvat marttyyriksi. Ja siihen vielä päälle se, että suurin osa veloista on lapsivihaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aletaan sitten järjestämään kuukautisbileet tytöille kun ne alkaa. Kaikki pukeutuu mustaan surun merkiksi kun nyt tytär on likainen kun voi saada lapsia. Samoin pojille ensimmäisestä yöllisestä siemensyöksystä. Ja tietenkin naisille vaihdevuosibileet jossa kaikki pukeutuu verenpunaiseen. Ja sitten tietenkin neitsyys/poikuus juhlat missä pukeudutaan valkopunaiseen kuvastaakseen yleistä neitsyyden menettämisestä johtuvan veren ja sperman sekoitusta. Ja tietenkin joka juhlaan asiaan kuuluva kakku ja ohjelma ja lahjoja.

Liberaalissa demokratiassa on se hyvä puoli, että jokainen saa järjestää juhlat ihan mistä aiheesta haluaa, ja niihin osallistuminen on vapaaehtoista. Ei tarvise sinullekaan kenenkään auktoriteetin kertoa, mitä sopii juhlia ja mitä ei, vaan voit päättää sen itse, jos kykyä löytyy.

Ja onneksi jokaisella saa olla oma mielipide ja tuoda sen esille. Tuon jutun nainen nyt aiheuttaa myötähäpeää.

Vierailija
24/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa järjestää jotkut juhlat tuon kunniaksi ja vielä ottaa vastaan lahjoja. Ja mikä ihmeen valkoinen pukukoodi joka kuvastaa puhtautta. Varmasti tämäkin nainen on ottanut nakkia sämpylän täydeltä vai yrittääkö hän vihjata että synnyttäneet on saastaisia?

Toisekseen koko jutusta kuvastuu halveksinta perheellisiä kohtaan ja minä minä minä asenne.

Minulla ei ole mitään veloja vastaan mutta inhoan tuon kaltaista itsensä korostamista ja ylemmyydentunnetta.

Tuolla logiikalla varmasti haukut kaikki syntymäpäiväjuhlia ja häitä järjestävät myös. Koska ai kamala, niissähän vasta minää korostetaankin! Minä olen syntynyt, minä menen naimisiin, oi voi voi...

Vain Suomessa voidaan juhlien järjestäminen kokea loukkaukseksi. :D

Syntymäpäiväjuhlia aika harvoin aikuiset enää järjestää itselleen. Häät taas on ihan perinteinen siirtymäriitti kuten myös rippikoulu. Samoin valmistujaiset on juhla siitä että on nähnyt suuren vaivan hankkiakseen paperit. Nimiäiset ja ristiäiset taas enemmän tai vähemmän juhlii sitä että lapsi on syntynyt maailmaan.

Sterilisaatiojuhlat taas enemmän kertoo siitä että juhlitaan sitä että voin avata haarani ja antaa kenen tahansa painaa ilman raskautta. Jeee! Siihen steriin ei edes tarvitse nähdä vaivaa. Lisäksi sinne jos harkitsee edes jotain vauvatikkataulua ja valkoista pukeutumista "puhtauden" symboliksi aiheuttaa vaan myötähäpeää. Sitä ei voi edes pitää siirtymäriittinä koska raskauden voi ehkäistä niin monella muulla tavalla.

Mitä vaivaa lasten porsimiseen vaaditaan? Eikö syntymäjuhlassa sitten mielestäsi juhlita sitä, että joku on osannut avata sakset oikeassa vaiheessa kiertoa? Jes, mikä saavutus.

Ja aikuiset kyllä järjestävät syntymäpäiväjuhlia. Sinua ei vain välttämättä niihin kutsuta.

Vierailija
25/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyjien peppukipeys tässä ketjussa. :D

Vierailija
26/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä juhlistaa mitä tykkää mutta kyllä näin itsekin vapaaehtoisesti lapsettomana toi vähän naurattaa. Ehkä pitää itekkin järkätä bileet enskerralla kun saan uuden ehkäisymuodon käyttöön.

Vierailija
27/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa järjestää jotkut juhlat tuon kunniaksi ja vielä ottaa vastaan lahjoja. Ja mikä ihmeen valkoinen pukukoodi joka kuvastaa puhtautta. Varmasti tämäkin nainen on ottanut nakkia sämpylän täydeltä vai yrittääkö hän vihjata että synnyttäneet on saastaisia?

Toisekseen koko jutusta kuvastuu halveksinta perheellisiä kohtaan ja minä minä minä asenne.

Minulla ei ole mitään veloja vastaan mutta inhoan tuon kaltaista itsensä korostamista ja ylemmyydentunnetta.

Tuolla logiikalla varmasti haukut kaikki syntymäpäiväjuhlia ja häitä järjestävät myös. Koska ai kamala, niissähän vasta minää korostetaankin! Minä olen syntynyt, minä menen naimisiin, oi voi voi...

Syntymäpäiväjuhlia aika harvoin aikuiset enää järjestää itselleen. Häät taas on ihan perinteinen siirtymäriitti kuten myös rippikoulu. Samoin valmistujaiset on juhla siitä että on nähnyt suuren vaivan hankkiakseen paperit. Nimiäiset ja ristiäiset taas enemmän tai vähemmän juhlii sitä että lapsi on syntynyt maailmaan.

Sterilisaatiojuhlat taas enemmän kertoo siitä että juhlitaan sitä että voin avata haarani ja antaa kenen tahansa painaa ilman raskautta. Jeee! Siihen steriin ei edes tarvitse nähdä vaivaa. Lisäksi sinne jos harkitsee edes jotain vauvatikkataulua ja valkoista pukeutumista "puhtauden" symboliksi aiheuttaa vaan myötähäpeää. Sitä ei voi edes pitää siirtymäriittinä koska raskauden voi ehkäistä niin monella muulla tavalla.

Mitä vaivaa lasten porsimiseen vaaditaan? Eikö syntymäjuhlassa sitten mielestäsi juhlita sitä, että joku on osannut avata sakset oikeassa vaiheessa kiertoa? Jes, mikä saavutus.

Ja aikuiset kyllä järjestävät syntymäpäiväjuhlia. Sinua ei vain välttämättä niihin kutsuta.

Ihmiset eivät porsi. Me synnytetään. Selkeästi lisääntyminen on uhka velojen elämäntavalle eikö toisinpäin. Syntymäjuhlassa/ristiäisissä/nimiäisissä juhlitaan lasta. Ei vanhempaa. Ihan kuten sinun lisääntyjä vanhempasi aikanaan juhlivat sinua.

Vierailija
28/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kenestä saa tehdä juhliinsa tilkataulun? Sinusta? Homoista? Eri värisistä ihmisistä? Lapsista? Etkö huomaa tuon ihmisen ajattelussa mitään sairasta, jos se käännetään johonkin toiseen ihmisryhmään?

Kenenkään ei ole pakko haluta tai saada lapsia, ja päätöksiään voi juhlia. Mutta jonkun ihmisryhmän, minkä vaan, demonisointi ja edes kuvaannollisesti väkivaltainen kohtelu ei ole tervettä, eikä sillä ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden kanssa.

Vierailija
29/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kypsempää tekstiä ja hyvää pohdintaa tuolla velalla oli kuin mitä tämä sinun viestisi on, eli sinänsä ymmärrän kyllä tuollaisen alemmuudentuntoisen kiukun, mitä tunnet...

Vierailija
30/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Kenestä saa tehdä juhliinsa tilkataulun? Sinusta? Homoista? Eri värisistä ihmisistä? Lapsista? Etkö huomaa tuon ihmisen ajattelussa mitään sairasta, jos se käännetään johonkin toiseen ihmisryhmään?

Kenenkään ei ole pakko haluta tai saada lapsia, ja päätöksiään voi juhlia. Mutta jonkun ihmisryhmän, minkä vaan, demonisointi ja edes kuvaannollisesti väkivaltainen kohtelu ei ole tervettä, eikä sillä ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden kanssa.

Lue juttu tarkemmin, niin et nolaa itseäsi enempää. Ei tuossa oltu missään vaiheessa heittämässä tikkoja lapsen kuvaan.

Vierailija
31/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mammat, miksi vela ei saisi järjestää juhlia tärkeäksi kokemansa elämäntapahtuman johdosta? Juhliin kutsutaan ne, jotka juhlien järjestäjä haluaa kutsua ja kutsutuista juhliin tulevat ne, jotka tahtovat ja pystyvät. Muiden ei tarvitse asiasta pahoittaa mieltään.

Vierailija
32/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue juttu tarkemmin, niin et nolaa itseäsi enempää. Ei tuossa oltu missään vaiheessa heittämässä tikkoja lapsen kuvaan.

Käy itse lukemassa uusiksi. Tämä nainen sitä harkitsi mutta jäi pois lopulta ohjelmasta. Mutta edes tuommoisen harkitseminen on hyvän maun vastaista

Vierailija
33/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Aluksi suunnittelin leikkimielisiä ohjelmanumeroita juhliin, kuten tikanheittoa lapsiaiheiseen tauluun'

Suora lainaus tekstistä. Vaihda tuon 'lapsi' sanan paikalle joku muu ihmistä kuvaava sana, vaikka se homo, tai se mustaihoinen, niin ehkä pikkuhiljaa alat tajuta, mistä on kyse.

Edelleen, lapsettomuus on Ok. Viha ja aggressiivisuus jotain ihmisryhmää kohtaan ei ole.

Vierailija
34/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hauska leikkimielinen ohjelmanumero heterohäissä heittää tikkaa homojen naamaan. Siinä vain juhlitaan omaa valintaa. Kiva juttu.

Vierailija
35/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kypsempää tekstiä ja hyvää pohdintaa tuolla velalla oli kuin mitä tämä sinun viestisi on, eli sinänsä ymmärrän kyllä tuollaisen alemmuudentuntoisen kiukun, mitä tunnet...

En tunne mitään alemmuudentunnetta. Olen ylpeä omasta elämänvalinnastani vaikka en mitään turhia juhlia järjestä. Vai olisiko minun pitänyt järjestää "olen hedelmöittynyt" -juhlat joihin ihmiset pukeutuu valkoiseen kuvastaakseen hedelmöittyneen naisen siunattua ja puhdasta tilaa? Ainiin ja ottaa vastaan lahjoja ja heitellä tikkaa velan kuvaan? Minusta vaan on todella hyvän maun vastaista miten tuo nainen tuo velauttaan esille korostamalla itseään ja pyytämällä ihmisiä pukeutumaan valkoiseen puhtauden merkiksi ja vihjaamalla koko ajan olevansa parempi kun me joilla lapsia on. Saatikka harkita vauvatikkataulua.

Kuten sanoin minulla ei veloja vastaan mitään ole niin kauan kun he myös kunnioittavat minun päätöstäni hankkia lapsia. Muuten saavat tasan saman kohtelun kun itse meitä kohtelevat.

Vierailija
36/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit myös minä olen synnyttänyt juhlan ja lahjojen vastaan ottamisen. Minusta ei eroa ap:n mainitsemasta juhlimisesta mitenkään.

Vierailija
37/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hauska leikkimielinen ohjelmanumero heterohäissä heittää tikkaa homojen naamaan. Siinä vain juhlitaan omaa valintaa. Kiva juttu.

Ei kun tietenkin askarrellaan karvainen miehen berberi ja vieraat laittaa päälleen strap onin ja vuorotellen pitää yrittää silmät peitettynä tuikata reiästä sisään. Siitä varmaan kielo-mummo ja veeti-setä oikeen innostuisivat.

Vierailija
38/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä noiden katkerien mammojen piti tulla mesoamaan tähänkin ketjuun, vaikka aihe ei kosketa heitä millään lailla? Haastateltava olisi tosiaan oikeassa: vapaaehtoinen lapsettomuus koetaan uhaksi lisääntyjien elämäntapaa kohtaan.

Minä en todellakaan ole katkera mamma. Olen ylpeä, että valitsin lapset. En ole ollut katkera tai katunut päivääkään. Toisekseen velaus todellakin koskettaa meitä, koska katkerat velat aina tunkee nenänsä meidän kasvatukseen ja arvostelee meidän valintoja. Toisekseen kiitos näiden itsekkäiden ihmisten meidän lasten pitää kantaa isompi taakka heidän hoidossaan tulevaisuudessa, koska heidän lapsensa ei osallistu. Toisekseen velat on aina ensimmäisenä arvostelemassa lisääntymistä ja heti, kun me sanotaan jotain vastaan muuttuvat marttyyriksi. Ja siihen vielä päälle se, että suurin osa veloista on lapsivihaajia.

Kannattaa sinun nyt vähän miettiä. Se että jotkut ovat mielestäsi katkeria ja vihaavat lapsia, ei tarkoita sitä että saat olla ilkeä tämäntakia kaikille tai suurimmalle osalle lapsettomista. Itse olen tähänasti ollut lapseton, koska olen vielä niin vihreä ihminen. En ole saanut töitä, en ole seurustellut enkä tunne itseäni valmiiksi äidiksi. Voi olla että tulen samaan ratkaisuun mistä tämä ketjun juttelu lähti. Silti en vihaa kaikkia lapsia. Jotkut lapset ovat todella suloisia, ihania ja saa hymyilyttämään. Minä en vain ole sellainen ihminen joka jaksaa pitää huolta lapsista todennäköisesti edes vuottakaan. Leikkuulla käyminen ei todellakaan minusta ole pikkujuttu. Se maksaa ja jokainen leikkaus on mielestäni riski, joten varmasti saa ja on oikeus juhlia sitä jos henkilö haluaa.

Vierailija
39/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Ai että itsensä korostamista ja ylemmyydentunnetta eivät lapsen saaneet naiset viljele ympärilleen? 

Vierailija
40/116 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sterilisaation 5-vuotisjuhlat".

Ei hyvää päivää. Velana eläminen on ihan ok mutta hihhuleita en kestä yhtään. Sama kun pitäisi joka kuukausi bileet sen kunniaksi että munasolu irtosi. Kumminpäin vaan, pitääkö asiasta tehdä tuollainen numero?