Vapaaehtoisesti lapseton kertoo: "Sterilisaation jälkeen pidin lapsettomuusjuhlat"
http://www.cosmopolitan.fi/artikkeli/suhteet/vapaaehtoisesti-lapseton-k…
Pitäisiköhän itsekin järjestää jotakin tällaista? Pidän kuitenkin lapsettomuudesta ja juhlista. Jokin teemaan sopiva kakku pitäisi toki olla. :D
Kommentit (116)
Irvokasta, että jotkut juhlivat tällaista. Lapsen saaminen kun ei ole kaikille mitenkään itsestäänselvä asia!
Naurettavaa järjestää jotkut juhlat tuon kunniaksi ja vielä ottaa vastaan lahjoja. Ja mikä ihmeen valkoinen pukukoodi joka kuvastaa puhtautta. Varmasti tämäkin nainen on ottanut nakkia sämpylän täydeltä vai yrittääkö hän vihjata että synnyttäneet on saastaisia?
Toisekseen koko jutusta kuvastuu halveksinta perheellisiä kohtaan ja minä minä minä asenne.
Minulla ei ole mitään veloja vastaan mutta inhoan tuon kaltaista itsensä korostamista ja ylemmyydentunnetta.
Vierailija kirjoitti:
"Toivoisin, että suhtautuminen vela-naisiin muuttuisi suvaitsevaisemmaksi."
Itsehän toivon, että suhtautuminen kaikenlaisiin ihmisiin muuttuisi suvaitsevaisemmaksi. Tämä vela-buumi on tuonut mukanaan ihan uudenlaista lapsiin ja lapsiperheisiin kohdistuvaa vihamielisyyttä ja nyrpeyttä, vaikka olen aivan ehdottomasti sitä mieltä, että vapaaehtoislapsettomuus on hyvä valinta.
Kyllä sitä nyrpeyttä tuo ihan vain huono vanhemmuus, joka heikentyvänä oppilasaineksena kouluissakin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän toivon, että suhtautuminen kaikenlaisiin ihmisiin muuttuisi suvaitsevaisemmaksi. Tämä vela-buumi on tuonut mukanaan ihan uudenlaista lapsiin ja lapsiperheisiin kohdistuvaa vihamielisyyttä ja nyrpeyttä, vaikka olen aivan ehdottomasti sitä mieltä, että vapaaehtoislapsettomuus on hyvä valinta.
Kyllä sitä nyrpeyttä tuo ihan vain huono vanhemmuus, joka heikentyvänä oppilasaineksena kouluissakin näkyy.
Yhteiskunnassahan ei ole käynnissä mitään suuria muutoksia kuten hyvinvointivaltion purku ja digitalisaatio, eihän.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa järjestää jotkut juhlat tuon kunniaksi ja vielä ottaa vastaan lahjoja. Ja mikä ihmeen valkoinen pukukoodi joka kuvastaa puhtautta. Varmasti tämäkin nainen on ottanut nakkia sämpylän täydeltä vai yrittääkö hän vihjata että synnyttäneet on saastaisia?
Toisekseen koko jutusta kuvastuu halveksinta perheellisiä kohtaan ja minä minä minä asenne.
Minulla ei ole mitään veloja vastaan mutta inhoan tuon kaltaista itsensä korostamista ja ylemmyydentunnetta.
Jännästi tulkitsit.
Sulla on varmaan lapsia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suvaitsevaisuutta olisi ymmärtää, että kaikki ihmiset tekevät parhaansa niillä resursseilla, jotka heillä on.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla varmasti haukut kaikki syntymäpäiväjuhlia ja häitä järjestävät myös. Koska ai kamala, niissähän vasta minää korostetaankin! Minä olen syntynyt, minä menen naimisiin, oi voi voi...
Vain Suomessa voidaan juhlien järjestäminen kokea loukkaukseksi. :D
Ihminen vaikuttaa psykopaatilta, kun olisi halunnut heittää tikkaa johonkin lapsitauluun, joten ehdottomasti hyvä, kun otti sterilisaation.
Muuten suvaitsevaisuus olisi tietysti arvokasta, kaikkia lapsia ja aikuisia kohtaan. Sitten kun tajuaa, miksi toisen ihmisen kuvasta ei kuulu tehdä tikkataulua, voi ehkä aloittaa miettimään sitä suvaitsevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veloilla ei ole varaa valittaa tai ohjeistaa kun eivät itse ole lasta tähän maailmaan tehneet ja nähneet kuinka vaikeaa on kasvattaa siitä lapsesta kunnon ihminen aikana jolloin kunnon kasvattamista pidetään lapsen pahoinpitelynä vaikka ei pahoinpitelisikään. Rajat on rakkautta ja siitä rakkaudesta sitten joku tekee lasun.
Me teemme parhaamme kulkea sitä kultaista keskitietä ja meidän lapset on hyvin käyttäytyviä ja kohteliaita vaikka toki heillä välillä sattuu ja tapahtuu asioita jotka ärsyttää muita aikuisia mutta tietty määrä pitää osata ymmärtää lapselta eikä heti niputtaa kaikki vapaan kasvatuksen hedelmiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja suvaitsevaisuutta olisi ymmärtää, että kaikki ihmiset tekevät parhaansa niillä resursseilla, jotka heillä on.
Eivät todellakaan tee.
Voi kun joku kertoisi hänelle ettei sterilisaatio ole sataprosenttisen varma.. Hyvin epätodennäköistähän se on mutta steristäkin huolimatta voi saada lapsen joten en menisi mitään juhlia järkkäilemään ennen kuin vaihdevuodet olisivat ohi.
Oikeudenmukaisessa maailmassa ihmisen pakottamisesta maailmaan rangaistaisiin myrkkyruiskeella kuten tappamisesta ja raiskaamisestakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku kertoisi hänelle ettei sterilisaatio ole sataprosenttisen varma.. Hyvin epätodennäköistähän se on mutta steristäkin huolimatta voi saada lapsen joten en menisi mitään juhlia järkkäilemään ennen kuin vaihdevuodet olisivat ohi.
Missä asut? Meillä Suomessa nainen voi hakeutua aborttiin, jos ei lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla varmasti haukut kaikki syntymäpäiväjuhlia ja häitä järjestävät myös. Koska ai kamala, niissähän vasta minää korostetaankin! Minä olen syntynyt, minä menen naimisiin, oi voi voi...
Vain Suomessa voidaan juhlien järjestäminen kokea loukkaukseksi. :D
Syntymäpäiväjuhlia aika harvoin aikuiset enää järjestää itselleen. Häät taas on ihan perinteinen siirtymäriitti kuten myös rippikoulu. Samoin valmistujaiset on juhla siitä että on nähnyt suuren vaivan hankkiakseen paperit. Nimiäiset ja ristiäiset taas enemmän tai vähemmän juhlii sitä että lapsi on syntynyt maailmaan.
Sterilisaatiojuhlat taas enemmän kertoo siitä että juhlitaan sitä että voin avata haarani ja antaa kenen tahansa painaa ilman raskautta. Jeee! Siihen steriin ei edes tarvitse nähdä vaivaa. Lisäksi sinne jos harkitsee edes jotain vauvatikkataulua ja valkoista pukeutumista "puhtauden" symboliksi aiheuttaa vaan myötähäpeää. Sitä ei voi edes pitää siirtymäriittinä koska raskauden voi ehkäistä niin monella muulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisitte sitten itse, jos niin paljon paremmin osaatte kasvattaa!
Lapsia oikeasti tarvitaan enemmän kuin mitään muuta, ei ole mitään ilman lapsia, ei sinuakaan olisi....
Minä olen itse asiassa järjestänyt vasektomiabileet. Kutsuin kaverit käymään, makasin sohvalla pakastehernepussi sylissä, pelattiin pleikkaria ja katsottiin futista, ja joku toi aina uuden kaljan käteen. Hyväntahtoista vittuilua ja veljellisiä tuen osoituksia, ihan parasta.
Miten ihmeessä noiden katkerien mammojen piti tulla mesoamaan tähänkin ketjuun, vaikka aihe ei kosketa heitä millään lailla? Haastateltava olisi tosiaan oikeassa: vapaaehtoinen lapsettomuus koetaan uhaksi lisääntyjien elämäntapaa kohtaan.
Aletaan sitten järjestämään kuukautisbileet tytöille kun ne alkaa. Kaikki pukeutuu mustaan surun merkiksi kun nyt tytär on likainen kun voi saada lapsia. Samoin pojille ensimmäisestä yöllisestä siemensyöksystä. Ja tietenkin naisille vaihdevuosibileet jossa kaikki pukeutuu verenpunaiseen. Ja sitten tietenkin neitsyys/poikuus juhlat missä pukeudutaan valkopunaiseen kuvastaakseen yleistä neitsyyden menettämisestä johtuvan veren ja sperman sekoitusta. Ja tietenkin joka juhlaan asiaan kuuluva kakku ja ohjelma ja lahjoja.
Kyllähän elämänkaareen juhlia sopii! Kastajaiset! Synttärit! Rippi! Mitä näitä perinteisiä nyt on. Aina voi keksiä lisääkin; menkkajuhlat ensimmäisen menstruaation kunniaksi. Ensiseksi-juhlat teinille. Vaihevuosipirskeet! Eropippalot!