Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero edessä, onko keinoja pehmentää asiaa?

Vierailija
27.11.2024 |

Haluan erota. En näe enää mitään muita vaihtoehtoja, ja olen miettinyt tätä jo vuosia. Puoliso ei ole keskusteluista huolimatta ottanut tosissaan seikkoja, jotka ovat etäännyttäneet meitä, enkä pysty parantamaan tilannetta itse enempää. Todennäköisesti eroilmoitukseni tulee hänelle yllätyksenä, vaikka olen kärsinyt jo pitkään, ja siitä hänelle kertonut. En halua hänelle mitään pahaa, vaan haluaisin vain päästä elämään omaa elämää. Pelkään, että tästä seuraa ns. paskamyrsky, ja toivoisin vinkkejä sen välttämiseksi. Vai onko se vain väistämätöntä? Olen miellyttämishaluinen, ja pelkään, että päädyn vain jäämään yhteen puolison kanssa vain tyynnyttääkseni hänet. Kuviossa on myös meidän lapset, muutenhan ei hänen reaktioistaan tarvitsisi välittää.

Millä tavalla, missä tilanteessa ja millä sanoilla te olette ottaneet eron esille?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lähdössä iltavuoroon töihin, mutta sitä ennen sanoin, että haluan erota. Seuraavalla viikolla allekirjoitettiin eropaperit. Muutin pois reilun kuukauden kuluttua. Lapset jäi isälleen tuolloin, jotta saivat rauhassa miettiä missä haluavat asua. Olivat jo teinejä. 

Vierailija
2/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lähdössä iltavuoroon töihin, mutta sitä ennen sanoin, että haluan erota. Seuraavalla viikolla allekirjoitettiin eropaperit. Muutin pois reilun kuukauden kuluttua. Lapset jäi isälleen tuolloin, jotta saivat rauhassa miettiä missä haluavat asua. Olivat jo teinejä. 

Niin pitkään olen tätä miettinyt, että ihan mahdollista, että lipsautan ajatukseni noin. Ei välttämättä ollenkaan paha. Ihannetilanne olisi se, että pystyisimme sovussa ja rauhassa miettimään miten kuviot lasten kanssa menee tästä lähtien, mutta pelkään, että puoliso ei sopuun pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Jos paskamyrsky iskee ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa se vastaan. Onhan se inhottavaa ja raskasta mutta ei kestä ikuisesti. Ainakaan sellaisenaan.... Täräytät vaan asian ilmoille, se on vaikein kohta. Kun pääset alkuun, loppu etenee painollaan.

Vierailija
4/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota paskamyrsky - ajatusta. Mitä riitelemistä tai vastustusta voi tulla, kun toinen sanoo, että haluan eron ja olen siitä ihan varma? Ihan järjetöntäkin, että tuon jälkeen toinen haluaisi jatkaa suhdetta tai alkaisi vaatimaan tai kyseenalaistamaan eron syitä. Niillä kun ei ole mitään merkitystä, kun eropäätös on tehty. Ainoa asia on katsoa peiliin. 

Vierailija
5/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota paskamyrsky - ajatusta. Mitä riitelemistä tai vastustusta voi tulla, kun toinen sanoo, että haluan eron ja olen siitä ihan varma? Ihan järjetöntäkin, että tuon jälkeen toinen haluaisi jatkaa suhdetta tai alkaisi vaatimaan tai kyseenalaistamaan eron syitä. Niillä kun ei ole mitään merkitystä, kun eropäätös on tehty. Ainoa asia on katsoa peiliin. 

Oletko eronnut koskaan? Jonkinlainen paskamyrsky on edessä lähes aina, oli syytä tai ei.

Vierailija
6/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko eronnut koskaan? Jonkinlainen paskamyrsky on edessä lähes aina, oli syytä tai ei.

Olen tuo vastaaja nro 1. Eihän se ero ihan helppo ollut, mutta suhdehan oli ihan järkyttävä, joten ero oli oikeastaan helppo.

Vierailija
7/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temperamenttiset ja tuulella käyvät ihmiset voivat reagoida miten vaan. Veikkaan, että ap:lla on tällainen puoliso, kun kyselee pehmentämiskeinoja.

Vierailija
8/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko paskamyrskyyn. Pikemminkin mykkäkouluun. Tosin itse en ole koskaan eronnut. 

Vierailija
9/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko paskamyrskyyn. Pikemminkin mykkäkouluun. Tosin itse en ole koskaan eronnut. 

Persoonakysymys

Vierailija
10/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoinen paska mitä puolisolta voi tulla eroilmoituksen jälkeen niin merkitsee vain sitä että hän ei rakasta, mutta ei halua luopua saavutetuista eduista. Se on ihan varma.

Oikeasti rakastava ihminen olisi pettynyt, surullinen ja pahoillaan. Tästä voi mainitakin, jos toinen alkaa vaikeaksi. 

Vierailija
11/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei tosiaan voi omistaa ja jo suhteeseen lähdettäessä on hyvä muistaa, ettei mikään välttämättä kestä ikuisesti, aina voi tulla jotain, toivoa voi vaan aina että kaikki menisi hyvin.

Vierailija
12/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosta ei saa helppoa. Kannattaa varautua siihen että toinen saattaa flipata kunnolla ja alkaa käyttäytyy aika törkeästikin. Eli kannattaa olla kämppäkuviot sun muut valmiiksi mietitty ettei kuvittele että tässä nyt vielä puoli vuotta asutaan kiltisti saman katon alla. Toki kaikki voi mennä rauhallisestikin mutta kannattaa varautua myös siihen toiseen skenaarioon. Varsinkin kun sun puheeksiotot on ignoorattu aika lahjakkaasti. Naiselle eron hetki on se suhteen vaarallisin.

Vierailija
13/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa pehmennettyä millään mutta sano se nyt kuitenkin kasvotusten.

Eroilmoitus 10v suhteen jälkeen tekstiviestillä oli aika epätodellista.

Vierailija
14/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettisia syitä sinulla on pelätä, ettei puoliso pysty sopuun? Onko olemassa henkisen, fyysisen tai taloudellisen väkivallan uhkaa? Jos on, niin sellaisiin tilanteisiin on omat keinonsa, ja suosittelen silloin kääntymään ammattilaisten (esim. turvakodin) puoleen. Jos taas odotettavissa on "vain" tavallista änkyröintiä, niin silloin en sinuna miettisi lainkaan asian pehmentämistä toiselle: keskity ennemmin siihen, miten jaksat itse pysyä vahvana eron läpi, osaat vetää tarvittavat rajat ja pystyt toimimaan loppuun asti oman hyvinvointisi eteen. Olet jo ilmiselvästi vuosia luistanut tarpeistasi ja antanut toisen päästä helpolla; ei sinun tarvitse nyt eronkin tullen vielä pehmitellä hänen polkuaan. Siinäpä puoliso saa oppia valintojensa seurauksia, ja sinä opit oman arvosi, kun lakkaat tekemästä asioita muiden mieliksi ja pistät oman hyvinvointisi ykköseksi. 

Vierailija
15/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erosta ei saa helppoa. Kannattaa varautua siihen että toinen saattaa flipata kunnolla ja alkaa käyttäytyy aika törkeästikin. Eli kannattaa olla kämppäkuviot sun muut valmiiksi mietitty ettei kuvittele että tässä nyt vielä puoli vuotta asutaan kiltisti saman katon alla. Toki kaikki voi mennä rauhallisestikin mutta kannattaa varautua myös siihen toiseen skenaarioon. Varsinkin kun sun puheeksiotot on ignoorattu aika lahjakkaasti. Naiselle eron hetki on se suhteen vaarallisin.

Joku saattaa flipata eniten juuri siksi, että kaikki on selän takana pedattu valmiiksi. Epäkypsä ihminen voi kostaa yllätyksen - jonka kokee loukkauksena - temppuilemalla huoltajuuden kanssa. 

Vierailija
16/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua henkisesti, että välit lapsiin voivat mennä pysyvästi.

Vierailija
17/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku saattaa flipata eniten juuri siksi, että kaikki on selän takana pedattu valmiiksi. Epäkypsä ihminen voi kostaa yllätyksen - jonka kokee loukkauksena - temppuilemalla huoltajuuden kanssa. 

Epäkypsä ihminen kostaa eroa joka päivä siellä kotona monin tavoin, jos eroa taas ei ole pedattu valmiiksi.

Vierailija
18/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ja lasten turvallisuus edellä.

Ei tartte pehmitellä. Puoliso on ainakin teoriassa aikuinen.

Vierailija
19/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huoltajuus ym riidat välttää siten, että kysyy siltä jätetyltä miten haluaa lasten huoltajuuden ym järjestettävän. Miehet ei yleensä tuota vastuuta halua ja voi säikähtääkin, että joutuu lähihuoltajaksi, joten vetäytyy. 

Vierailija
20/65 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ilmoitti noin syyskuussa. Ei kuulemma enää rakastanut. Sen illan itkin, seuraavana päivänä keskusteltiin ja pyysin että katsotaan vuoden loppuun saakka. Jos on edelleen samaa mieltä, niin erotaan.

Ei erottu.