Mies "pakottaa" seksiin
Olemme olleet yhdessä 23 vuotta ja elämme tasaista, normaalia arkea. Kaikki olisi muuten ihan hyvin, mutta seksuaaliset halumme eivät kohtaa. Minulla on ollut haluttomuutta jo vuosia, mutta olemme kuitenkin pääsääntöisesti harrastaneet seksiä viikoittain. Muutama vuosi sitten meillä oli aviokriisi, jonka seurauksena olimme ilman seksiä muutaman kuukauden. Tämän jälkeen haluni katosivat kokonaan. Olemme keskustelleet asiasta silloin ja mieskin ymmärsi. Annoin kuitenkin miehelle aina välillä ihan vain siksi, että se mielestäni kuuluu avioliittoon.
Mutta... miehelleni se ei riittänytkään. Hän alkoi vaatia enemmän ja minä yritin saada kiinnostukseni heräämään siinä onnistumatta. Ja mitä enemmän mies halusi, sitä vähemmän minun teki mieli. Painostus on kasvanut koko ajan ja lopulta ilmoitin miehelle, että hyväksyn sen, että hän hakee seksin muualta. Miehelle se ei käy, hän haluaa seksiä vain minulta. Hän on muutaman kerran suutuspäissään lähtenyt jonnekin, mutta tullut ihan yhtä pahantuulisena takaisin eli oletan ettei hän tarvitsemaansa saanut. Emme ole keskustelleet näistä menoista.
Viimeisen vuoden ajan painostus on ollut hirveää. Olen yrittänyt välillä suostua, mutta se auttaa vain päiväksi. Seuraavana päivänä painostus alkaa uudelleen, mies lähettää kuvia alapäästään, seksikkäitä viestejä jne. Jos en anna, mies käyttäytyy todella huonosti, ei puhu mitään, hänelle ei käy mikään jne. Vastenmielisyyteni miestä kohtaan seksuaalisesti on kasvanut jo sellaisiin mittoihin, että minun tekisi mieli oksentaa joka kerta kun hän tulee lähelle. Harrastamme seksiä nyt 2-3 kertaa viikossa ja vaikka mies tietää, etten voi sietää häntä lähelläni, se ei tunnu häntä haittaavan.
Mitkään keskustelut ei auta. Olen yrittänyt pyytää aikaa, että löytäisin seksuaalisuuteni uudelleen, mutta mies ei pysty sitä antaa. Hän ei pysty mitenkään ymmärtämään haluttomuuttani eikä suostu ottamaan rakastajatarta tai käymään huorissa. Ainoa, mikä pitää hänet hyvällä päällä on seksi minun kanssani. Kun annan, hän on mitä loistavin aviomies mutta parin päivän taukokin saa hänet käyttäytymään aivan kohtuuttomasti koko perhettä kohtaan.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Mies ei suostu pariterapiaan. Mietin nykyään eroa koko ajan, koska en yksinkertaisesti pysty enää kauaa sietää tätä.
Kommentit (110)
Olen puhunut miehelle erosta, ihan ystävälliseen sävyyn. Että en vaan pysty elää tällaisen painostuksen alla ja ymmärrän, että miehellä on tarpeensa ja ymmärrän senkin, ettei mies halua lähteä vieraisiin. Mies ei vaan pysty ymmärtää sitä, että seksin antaminen ilman omaa halua ei ole merkityksetön juttu. Tavallaan en ole edes täysin haluton eli minulla on kyllä seksuaalisia tarpeita itselläkin. Hoidan ne vaan itse, koska seksi miehen kanssa on pelkkää vastenmielisyyttä. -ap-
Tuossa on kyse mukavuusalueesta, ja siinä on kyse itsetunnosta.
Painostettuna epänormaalista tulee normaalia. Mutta sinun ei tarvi uhrata ainoaa elämääsi sen takia, että joku toinen ei uskalla muuttua. Ala katselemaan toista asuntoa ja muuta.
Ei ole helppoa mutta jälkeenpäin tajuat että se oli ainoa vaihtoehto. Miehen on itse selvitettävä elämänpelkonsa, johon tuttuun ja turvalliseen takertuminen liittyy.
Jos olisin mies, olisin lähtenyt seksittömästä suhteesta ajat sitten. Pihtaaminen on henkistä väkivaltaa.
Painostaminen tappaa varmasti nymfomaaninkin seksihalut tehokkaasti. Kinuamisessa ja painostamisessa ei ole mitään eroottista. Miehesi on keksinyt keinon, jolla seksiä ei varmasti saa.
Ehkä ikävintä tuollaisessa asetelmassa on se, että kyse ei ole enää teidän yhteisestä seksielämästä, vaan miehen tarpeista, joita sinun pitää tyydyttää.
Seksi on aikuisten leikkiä. Huumori, turvallisuudentunne ja toisen kunnioittaminen ovat hyvän seksisuhteen perusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mies, olisin lähtenyt seksittömästä suhteesta ajat sitten. Pihtaaminen on henkistä väkivaltaa.
Se ettei saa seksiä ei ole henkistä väkivaltaa. Seksin käyttö vallan välineenä taas ei ole hyväksyttävää, mutta pelkästään se, ettei saa seksiä, ei ole. Jos ei seksiä ole tarpeeksi, voi parisuhteesta lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Eroa, hyvä ihminen. Ei ole mitään järkeä kärvistellä tuollaisessa henkisen väkivallan ja seksuaalisen ahdistelun ja hyväksikäytön kehässä, koska tilanne ei varmasti tule muuttumaan kun kerran mies ei suostu hakemaan ulkopuolista apua. Kuulostaa aivan hirveältä kumppanilta muutenkin. Ymmärräthän, AP, ettei kukaan normaali ihminen käyttäydy noin vaikka olisi miten seksiä vailla.
Tämän ap kun sisäistäisi. Ei ole kyse mistään pikku oikusta miehellä, vaan tuo on oikeasti seksuaalista hyväksikäyttöä ja HENKISTÄ VÄKIVALTAA. Mies on kammottava persoona, voin sanoa jo kertomasi perustella, vaikka kuinka olisi hetkittäin hyvä aviomies. Se saa itse asiassa kaiken kuulostamaan vaan entistä sairaammalta, että pystyy esittämään (!) hyvää ihmistä, kun joku on kuitenkin noin perustavanlaatuisesti vinksallaan.
Lisäksi en mitenkään saata uskoa, että tuo tilanne tulisi sellaiseksi muuttumaan, että alkaisit kokea jotain seksuaalista vetovoimaa miestäsi kohtaan. Kun kunnioitus on mennyt, siis vaikka kuinka kunnioittaisit sitä hetkittäistä "hyvää miestä", niin eiköhän tässä ole sinun seksuaalisuuttasi kohtaan aikaansaatu nyt sen verran syviä traumoja, ettet meinaa itsekään tajuta. Kun nyt pääsisit tuon miehen ikeestä, pääsisit toipumaan ja saisit silmäsi avattua, kuinka hirvittävä tuo sun tilanteesi on ja sitten jossain vaiheessa olemaan taas se seksuaalinen olento, joka sinulle itsellesi on luontevinta. Nythän olet siitä hyvin kaukana, alistettuna pakotat itsesi tarjoamaan seksiä ihmiselle, joka aiheuttaa sinulle vastenmielisyyttä.
Harvoin olen tätä tällä palstalla toitottamassa, mutta nyt enemmän kuin koskaan tarkoitan sitä - eroa, ap. Et tarvitse siihen tosiaankaan miehesi tahtoa, miksi ihmeessä se päästäisi sinut menemään kun olet noin vahvasti hänen vallan alla, mutta koitapa löytää se vahva nainen sinusta ja päästä itsesi menemään tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ehdottanut miehelle eroa, mutta hän ei halua erota. -ap-
Riittää että sinä haluat erota. Miehen on siihen tyydyttvä. En näe syytä jatkaa moista suhdetta joten ala katsella omaa asuntoa jo tänään. Seksi ilman toisen osapuolen suostumusta on laissa tuomittava teko, samoin siihen painostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Painostaminen tappaa varmasti nymfomaaninkin seksihalut tehokkaasti. Kinuamisessa ja painostamisessa ei ole mitään eroottista. Miehesi on keksinyt keinon, jolla seksiä ei varmasti saa.
Ehkä ikävintä tuollaisessa asetelmassa on se, että kyse ei ole enää teidän yhteisestä seksielämästä, vaan miehen tarpeista, joita sinun pitää tyydyttää.
Seksi on aikuisten leikkiä. Huumori, turvallisuudentunne ja toisen kunnioittaminen ovat hyvän seksisuhteen perusta.
Juurikin näin. Itse olen hyvin halukas seksuaalisesti, mutta ap:n kuvaamassa suhteessa en pystyisi nauttimaan seksistä ja halut kyllä menisivät. En pystyisi kunnioittamaan miestä, joka pitää naista runkkualustana.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
M kirjoitti:
Meillä akka on ihan samanlainen,en ymmärrä miksi se ei vain häivy hevonvittuun,kiva asua ja leikkiä perhettä tuollaisen kanssa.
Meilläkin on lapsi ja paskalla nykysysteemillä äiti saa aina lapset ja mies laitetaan maksamaan,se on niin väärin vaikka akka on pilannut koko suhteen.
Ap tee miehelle palvelus ja lähde.Eikö sekin ole henkistä väkivaltaa kun ruokapöytään käyt istumaan täytyy akan vaihtaa toiselle puolelle pöytää tai sohvalle jos meet istumaan pitää akan lähteä pois,jos olet kotona ja menet sohvalle katsomaan televisiota tai vaikka makaat vaan,lähtee akka lasten huoneeseen katsomaan töllöä.
Puhe on huutoa, vittuilua ja kaikki typerät paskat televisio ohjelmat ovat tärkeämpiä kuin mikään muu.Kyllä, kuvailemasi käytös ei kuulu normaaliin parisuhteeseen. Pitäisikö sinun itse tehdä tilanteelle jotain? Ei kannata jäädä suhteeseen, jossa on onneton ja josta koko perhe kärsii.
Kerro ystävällisesti mitä?
Asunto ja kaikki on mun,en voi poiskaan muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on aikuisten leikkiä. Huumori, turvallisuudentunne ja toisen kunnioittaminen ovat hyvän seksisuhteen perusta.Juurikin näin. Itse olen hyvin halukas seksuaalisesti, mutta ap:n kuvaamassa suhteessa en pystyisi nauttimaan seksistä ja halut kyllä menisivät. En pystyisi kunnioittamaan miestä, joka pitää naista runkkualustana.
Ap on itse ajanut suhteen tuohon tilaan,ap torjuu miehen ja välillä taas antaa pillua,mun mielestä ap silloin antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa,miksi kiusaa miestä?
Ap on ihan yhtä paljon syyllinen kuin mieskin ja ainut vaihtoehto on että aapee tekee miehelle selväksi ettei halua miestä ja muuttaa pois.
En muista pitkään aikaan lukeneeni näin läpinäkyvää provoa.
Niin siis sinä olet inhottava miehelle ja leikit kuumaakylmää ja käsket mennä huoriin ja loukkaantui miehen tunteita sinua kohtaan sillä. Mies selkeästi rakastaa ja haluaa vain sinua ja sinä loukkaat käskemällä hankkimaan rakastajattaren. Lisäksi vielä kaiken tämän jälkeen kehtaat valittaa että mies on huonolla tuulella ja ikävä sitten muussa arjessa. Miksi sen miehen pitäisi huomioida sinua suhteessa kun sinä et huomioi häntä?
Minusta pitkät kuivat kaudet ei ole todellakaan osa tervettä suhdetta ja se pihtaaja yleensä on ongelman ydin. Eri asia jos toinen olisi sairas tai riskiraskaana mutta jos muuten vaan ristii jalat voisi se jalkojen ristijä käydä puhumassa ongelmistaan jossakin ja jos ei sitä viitsi tehdä niin sitten erota suoraan.
Seksi on se mikä erottaa parisuhteen kaveruudesta ja perus avioliittoon nyt kuuluu se seksi.
Päästä miehes vieraisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ettei saa seksiä ei ole henkistä väkivaltaa. Seksin käyttö vallan välineenä taas ei ole hyväksyttävää, mutta pelkästään se, ettei saa seksiä, ei ole. Jos ei seksiä ole tarpeeksi, voi parisuhteesta lähteä.
Ja jos ei halua kuunnella kumppanin vonkaamista, voi parisuhteesta lähteä. Logiikkasi mukaan ap:n mieskään ei siis ole henkistä väkivaltaa harjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Päästä miehes vieraisiin naisiin.
Mitä hemmettiä ap:n mies enää ap:n kanssa parisuhteessa tekisi, jos ei toosaakaan häneltä saisi? Sen takiahan sitä naisten kanssa yhteen mennään, että saadaan seksiä.
Joku hullu jankkaaja on pesiytynyt ketjuun.
Tuo ei ole parisuhde lainkaan vaan outo hyväksikäytyö- ja väkivaltasuhde.
Ap on sanonut miehelle haluavansa erota ja ettei halua enää srksiä hänen kanssaan lainkaan. Mies kieltäytyy eroamasta ja poistumasta ap:n asunnosta ja toistuvasti raiskaa ap:n.
Olisiko nyt jo syytä hakea yhteiselon purkua ja miehelle häätöä käräjäoikeudesta ja vaikka lähestymiskieltoa muuttoon asti.
Minä olen yrittänyt keskustella tästä miehen kanssa lukuisia kertoja. Olen sanonut selkeästi, etten halua häntä ollenkaan ja mieluiten olisin kokonaan ilman seksiä. Ei siis ole kyse siitä, että antaisin ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa. Mies tietää varmasti, että seksi hänen kanssaan on minulle piinaa. Mutta sitä hän ei ymmärrä, miten pahalta se minusta tuntuu. Hän on toistuvasti tuonut esiin, että ei voi ymmärtää, miksi en nyt vaan voisi harrastaa seksiä päivittäin, hänen mielestään se ei ole minulta mitenkään pois. Olen sanonut miehelle, että jos hänen pitäisi päivittäin tehdä jotain, mitä hän ei halua, niin eikö hänkin pyrkisi pääsemään siitä välttiin. Mies ei ole vastannut.
Miehen yritykset (alapääkuvien lähettäminen, kotona pyytää katsomaan kun seisoo, seksiaiheiset viestit) herättää seksuaalista haluani, saavat aikaan vain entistä suuremman vastenmielisyyden. Mielestäni olen yrittänyt kaiken mitä voin, en pysty enää saamaan itseäni haluamaan häntä.
Ja se, miksi kysyin asiaa täällä, johtuu siitä, että usein on se tunne, että vika on minussa, että minä vain ylidramatisoin asiaa vaikka se on oikeasti normaalia. Kuitenkin tunnen koko ajan, että tämä ei ole oikein. -ap-
Mies on aina ollut voimakas persoona ja hänelle on vaikea sanoa ei. Hän on myös hyvä puhumaan minut ympäri. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisin kaikissa asioissa jatkuvasti ollut alistettuna, mielestäni olemme muissa asioissa löytäneet kuitenkin kultaisen keskitien.
Tiedän toisaalta itsekin, ettei tämä ole oikein, mutta jostain syystä tunnen kuitenkin itse tästä pahaa mieltä miehen puolesta. Siis siitä, että tavallaan mies kärsii takiani. -ap-
Vierailija kirjoitti:
Kas kun palstan naiset eivät tajua tätä omia miehiään kohtaan. Miestä kun vaan ei painosteta suorilla pyynnöillä, kuten miehet naisia, vaan vihjailamalla, että panisit mua.
Kyllä, kuvailemasi käytös ei kuulu normaaliin parisuhteeseen. Pitäisikö sinun itse tehdä tilanteelle jotain? Ei kannata jäädä suhteeseen, jossa on onneton ja josta koko perhe kärsii.