mitä ne asiat muka ovat, mitä voi tehdä sinkkuna muttei parisuhteessa?
Elämä on todella paljon ikävämpää sinkkuna kuin parisuhteessa. En keksi mitään hyvää sinkkuudessa. Ei ole arjen jakajaa, ei voi jakaa iloja ja suruja, ei ole seksiä ja läheisyyttä, ei ole rakkautta.
En tee mitään sellaista, mitä en voisi tehdä parisuhteessakin. En biletä viikonloppuisin. Harrastan lukemista, leipomista ja ompelua. Näitäkö ei voi muka tehdä jos on oma mies??
Kommentit (77)
No, mulla ei ollut seksiä parisuhteessa joten ajattelin korjata asian sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Irtosuhteita. Tai kyllä voi, mutta sitä ei pidetä soveliaana.
Mutta jos näitä ei halua harrastaa, niin mikä menetys se sitten on?
Jos ei halua tehdä jotain asiaa A ja sitten sanotaan, että parisuhteessa ei voi tehdä asiaa A,
niin onko tämä sitten kovin suuri menetys?? AP
Aika surullista, jos sinkkuna ei ole yhtään ystävää, jonka kanssa jakaa ilot ja surut.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna ei seksiä?? Öö.. rohkenen olla eri mieltä 😂
Jos ei halua seksiä ilman sitoutumista, niin silloin ei sinkkuna ole seksiä. AP
Voi olla ilmottamatta menoistaan ja asioistaan kenellekään, voi flirttailla kenelle haluaa ja harrastaa irtosuhteita, voi mennä aina täysin omien aikataulujen ja halujen mukaan. Onhan siinä sinkkuudessa kaikenlaista kivaa.
Itse en hirveästi pidä sitoutumisesta yhteen ihmiseen, tulee äkkiä hirveä velvollisuudentunne tilittää tekemisiään toiselle ja aina miellyttää toista. Tietenkin tilanne voisi olla toinen jos löytyisi juuri itselle sopiva kumppani, jonka kanssa ei tule sellaista oloa, mutta kun sellaista ei nyt ole niin nautin sinkkuudestani täysin rinnoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos näitä ei halua harrastaa, niin mikä menetys se sitten on?
Jos ei halua tehdä jotain asiaa A ja sitten sanotaan, että parisuhteessa ei voi tehdä asiaa A,niin onko tämä sitten kovin suuri menetys?? AP
Vastasin vain otsikon kysymykseen. Jos sinulle sopii parisuhde paremmin, se on oikein hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ilmottamatta menoistaan ja asioistaan kenellekään, voi flirttailla kenelle haluaa ja harrastaa irtosuhteita, voi mennä aina täysin omien aikataulujen ja halujen mukaan. Onhan siinä sinkkuudessa kaikenlaista kivaa.
Itse en hirveästi pidä sitoutumisesta yhteen ihmiseen, tulee äkkiä hirveä velvollisuudentunne tilittää tekemisiään toiselle ja aina miellyttää toista. Tietenkin tilanne voisi olla toinen jos löytyisi juuri itselle sopiva kumppani, jonka kanssa ei tule sellaista oloa, mutta kun sellaista ei nyt ole niin nautin sinkkuudestani täysin rinnoin.
Tähän vielä lisätäkseni, että vaikka nämä asiat eivät ole sellaisia mitä sinä haluaisit tehdä, ei se tarkoita etteikö muut ihmiset halua. On hienoa että sinulla on suhde josta nautit, etkä koe jääväsi paitsi mistään.
Miksi aina otetaan esille vain tuo ympäriinsä paneskelu? Kai sitä seksiä on sekä sinkuilla että parisuhteessa, ehkä erilaista vaan.
Sinkkuna saa päättää kaikesta itse, tulla ja mennä miten huvittaa, lupia kyselemättä.
Parisuhteessa puolestaan on ihanaa kun voi jakaa elämän toisen kanssa.
Itsensä myyminen. Parisuhde merkitsee ansionmenetyksiä naiselle. Mies taas parhaimmillaan satojen tuhansien edestä ilmaista seksiä.
No itse en voi tuntea vapautta, vaikken varsinaisesti haluaisikaan tehdä mitään parisuhteessa "kiellettyä".
Varmaan lähes kaikkea voikin tehdä sekä sinkkuna että parisuhteessa, mutta itse olen onnellisempi sinkkuna.
Kun on kauhea päivä, sattuu jotain surullista ja on vaikkapa kipeä niin saa rauhassa itkeä yksin kotona ilman että kukaan lohduttaa.
Kuulostaa hyvältä, itse en taas juurikaan harrasta irtosuhteita. Vaalin myös hyvää oloa, hyvää mieltä ja tasapainoisia suhteita. Sinkkuna inhottavia tapauksia löytyy miehistä, jotka takertuvat kiinni, jotka ovat täysin eri elämäntilanteessa, mutta kerjäävät suhdetta...Silloin koen olevani hankalassa tilanteessa, en halua olla törkeä kellekkään, mutta huonoitsetuntoiset miehet, jotka yrittävät syynätä omia ongelmia toisten niskoille, ovat ehkä rasittavin ihmistyyppi mitä sinkkuna joutuu kohtaamaan. Miellyttämistä en stressaa, jos ihastuu oikeaan henkilöön, niin en kyllä miellytä ketään pakosta, vaan on vaan oma itsensä niin kyllä kaikki järjestyy. Yksinäistä kyllä välillä, jos alkaa ajattelemaan perheen hankkimista sun muuta, mutta oman elämän voi aina täyttää, treffailla ihmisiä, tutustua uusiin, liikkua, tehdä asioita mistä nauttii.
Kaikki ne asiat, joista puolisosi ei olekaan samaa mieltä. Esimerkiksi vaikka se, että kyllästyttyäsi työhösi päätätkin hakea opiskelemaan jotain mielenkiintoista, mutta huonosti työllistävää alaa. Tai irtisanoudut työstäsi ja ryhdyt yrittäjäksi. Tai päätätkin viettää kesälomasi ystäväsi kanssa patikkamatkalla Nepalissa etkä mökillä Saimaan rannalla puolisosi kanssa. Tai päätät perjantaina töissä ottaakin viikon palkatonta vapaata ja otat äkkilöhdön Madeiralle. Tai sulle tarjotaan työpaikkaa toisella puolella maapalloa, jossa puolisollasi ei olisi työllistymismahdollisuuksia eikä hän pysty lähtemään mukaasi irtisanoutumatta omasta työstään.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kauhea päivä, sattuu jotain surullista ja on vaikkapa kipeä niin saa rauhassa itkeä yksin kotona ilman että kukaan lohduttaa.
Jos tahdon lohdutusta, on mulla ystäviä. On myös henkilö jonka kainaloon voisin käpertyä itkemään, mutta en itse juuri sellaisesta nauti.
Ei tarvitse ottaa puolisoa huomioon tehdessä päätöksiä asumiseen liittyvistä ratkaisuista, matkustamisesta (ajankohta, kohde), kotona voi tehdä mitä huvittaa milloin huvittaa, voi harrastaa seksiä juuri silloin kun tekee mieli, jos tapaa mielenkiintoisen ihmisen (vastakkaista sukupuolta) ei tarvitse potea syyllisyyttä tai miettiä kannattaako/pitääkö puhua puolison kanssa/tuleeko mustasukkaiseksi/uskaltaako jatkaa ystävyyttä ja tapailua uuden tuttavuuden kanssa jne. Lähes KAIKESSA täytyy ottaa se kumppani huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne asiat, joista puolisosi ei olekaan samaa mieltä. Esimerkiksi vaikka se, että kyllästyttyäsi työhösi päätätkin hakea opiskelemaan jotain mielenkiintoista, mutta huonosti työllistävää alaa. Tai irtisanoudut työstäsi ja ryhdyt yrittäjäksi. Tai päätätkin viettää kesälomasi ystäväsi kanssa patikkamatkalla Nepalissa etkä mökillä Saimaan rannalla puolisosi kanssa. Tai päätät perjantaina töissä ottaakin viikon palkatonta vapaata ja otat äkkilöhdön Madeiralle. Tai sulle tarjotaan työpaikkaa toisella puolella maapalloa, jossa puolisollasi ei olisi työllistymismahdollisuuksia eikä hän pysty lähtemään mukaasi irtisanoutumatta omasta työstään.
Nämä. Ja sitten se, että jos mun kumppani tahtookin lähteä sinne Nepaliin ilman mua, tulen myös itse pahalle mielelle. Ilman sitoumuksia ei ärsytä tai sureta tuollaiset.