Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Varasin lentoliput, ja ensin oli alasvetovalikko, mistä piti valita onko neiti, rouva, herra jne. Valitsin "MS", ja nyt kun sain varausvahvistuksen ja e-lentolipun, lipussa lukee nimeni kohdalla SUKUNIMI ETUNIMIMS, eli tuo Ms on laitettu nimeni perään. Onko tämä normaalia, panikoin ensimmäistä kertaa lentävänä, josko minua ei päästetä lennolle, kun passissa ei lue samaa nimeä:D moni varmasti matkannut noilla e-lentolipuilla, onko ollut vastaavaa?

• ylös 4
  • alas 4

Kommentit (12)

Vierailija

Harmillinen juttu. Valitettavasti en osaa oikein neuvoa, paitsi että nimi varmaan pitäisi saada oikein. Muuten voi tulla ongelmia. 

Vierailija

Katsoin nyt tarkemmin, ja kaikissa kolmessa saapuneessa spostissa lukee nimen kohdalla tuo ms nimeni perässä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Älä stressaa, sulla taitaa olla vaan niin pitkä nimi että menee yhteen.
Mulla on etunimessä 12 kirjainta ja tosi yleisesti se on lipussa lyhennetty. Aikaisemmin vielä useamminkin mutta yleistä vieläkin.
Joillakin lentoyhtiöin lippuohjelmistoilla on myös vaikeuksia nimien tavuviivojen ja ääkkösten kanssa.

Vierailija

nro 1 jatkaa: kannattaa varmaan ottaa ensikädessä yhteyttä nettimatkatoimistoon, oli se vaikka Trivago tai joku muu. Meillä oli joskus aikanaan ongelmaa henkilötiedoissa, ja saatiin se kyllä korjattua. Mutta valitettavasti en muista yksityiskohtia.

Vierailija

nro 1 jatkaa edelleen: Ok, muut ovat täällä sitä mieltä että on normaalia. Ovat varmaan oikeassa, meillä oli muistaakseni muuta ongelmaa kuin nimi. Sorry!

Vierailija

Huh, ehti jo hypätä sydän kurkkuun.. Sukunimessäni on 8 kirjainta, etunimessä 5. Mietin vielä, pitäisikö laittaa matkanjärjestäjälle viestiä, toisaalta, jos muillekin on käynyt näin, ehkä se on ihan normaalia..?

Vierailija

Mulla oli kerran nimet väärin päin lipussa. EU:n sisäisissä lennoissa ei paljo syynäillä lippuja/passeja, ketään ei kiinnostanut.

Vierailija

Kiitos teille! Lento on juurikin Finnairin, ja löysin yhden varauksen, jossa nimeni oli juuri oikein kirjoitettu, eli taisi olla turha paniikki tämä:) Onneksi täältä saa välillä asiallistakin apua tyhmiin kysymyksiin;)