Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä todellisuudessa helpot asia ovat unessa helkkarin hankalia ja mitä hankalat helppoja?

Vierailija
02.05.2017 |

Itsellä ainakin:

1. Juokseminen. Vaikka miten yrittäisit niin se on kaatuilua ja niinkuin paksussa mudassa rämpimistä
2. Tekstiviestin lähettäminen/pin-koodin/puhelinnumeron painelu. Kun painaa 5, tulee 9647546543 tai "tästä liittymästä ei voida soittaa blablabla" soitit minne vaan
3. Joskus pystyssä pysyminen. Kaadun maahan ja poljen kyljelläni ympyrää

Sitten taas saatan saada jonkun älyttömän hyvän idean, kuten "värjäänpäs nyt hiukset banaanilla niin ei tarvitse ostaa hiusväriä" ja lopputulos on täydellinen. Myöskin lentäminen sujuu vaivatta. Jos väsyttää, niin voi lentää kauppaan ja takaisin.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyminen on unissa ihan helvetin turhauttavaa. Kiertelen myymälää tuntikausia, enkä löydä mitään, mitä etsin. Tuotteita ei ole, ne ovat vääränlaisia tai maksavat liikaa.

Viime yönä olin kenkäostoksilla. Kaupassa oli sellaisia tee-se-itse-kenkiä, jotka väännettiin kartongista tms. kuin origamit, mutta se materiaali loppui aina kesken.

Ihmisille puhuminen on yleensä helppoa unissa, tousin kuin todellisuudessa. Uskallan myös tarvittaessa korottaa ääntäni ja sanoa (huutaa) suorat sanat :D

Vierailija
82/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäminen on mulle unissa vaikeaa, yleensä vain sinkoilen holtittomasti ilmassa ja pyörin kuin tornadossa törmäillen seiniin ym.

Autolla ajelu sen sijaan on helppoa, vaikkei mulla ole oikeasti edes ajokorttia (ei unissakaan, mutta eihän se mitään haittaa). Voisin kyllä vaikka vannoa, että jos saan joskus ajokortin, niin sen jälkeen autoilu unissa muuttuu hankalaksi.

Minäkään en muista, että olisin koskaan käyttänyt puhelinta unessa.

Niin ja runkkaaminen; toisaalta olen aina hyvin kiihottunut ja orgasmi tulisi helposti, mutta kun missään ei saa olla rauhassa! Aina joku tunkee sinne huoneeseen missä olen hommailemassa ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaan nouseminen onnistuu aina, sen kun vaan hyppää ja päättää leijua. Mutta liikkuminen haluttuun suuntaan kävellen, juosten tai lentäen on hidasta tai mahdotonta.

Äsken näin taas unen, jossa äitini oli pahiksena. Murrosiän tappelut varmaan vielä kummittelee alitajunnassa, olen yli kolmekymppinen ja nykyään hyvissä väleissä äidin kanssa. Siinä unessa silmiin katsominen ei onnistunut. En kyllä muista, että sen kanssa olisi aikaisemmin ollut vaikeuksia.

Lukeminen ei kai yleensä onnistu.

Tosielämässä en nauti seksistä ja saan orgasmin vain omin käsin, en mitenkään helposti, mutta selkounissa suoraan sanoen raiskaan ihmisiä oman nautinnon takia. Taisi tielle osua joku eläinkin joskus?

Vierailija
84/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan unissa raivareita ihmisille tai lapsille, jotka käyttäytyvät huonosti. Olen hyvin suorasanainen, viileä ja napakka ja tarvittaessa huudan kitapurje lepattaen.

Oikeassa elämässä lapatossu joka ei ikinä uskalla sanoa vastaan. Unien jälkeen on ihanan voimakas fiilis seuraavana päivänä, semmonen voittajafiilis!

Autolla ajoon unissa liittyy aina pelottavia asioita, ratti irtoaa, polkimet ei toimi, auto ei jarruta, yhtäkkiä tuleekin peilijäätä. Aina auto lähtee lapasesta ja herään kun se pyörii pitkin ojia.

Tai sitten ajan kovaa ja yhtäkkiä tulee säkkipimeää ja auton valot lakkaavat toimimasta, ja pelkään että koska syöksyn ulos tieltä kun en näe mitään.

Ratsastan hevosella myös monesti, ja se sujuu ihanan helposti! Minä vain pysyn selässä eikä yhtään pelota vaikka hevonen hyppisi minkä esteen yli metsässä.

Tosin sinne ratsastuslenkille lähteminen on aina vaikeaa, ei löydy suitsia eikä ohjia ja kokoan niitä jostain palasista ja meinaa tulla kiire kun ilta pimenee.

Hyvin usein näen unta, missä aavistan mieheni pettävän minua. Sitten vain napakasti ja viileästi sanon että nyt sitten kerrot totuuden, ja olemukseni on niin ylinapakka että mieheni ei enää uskalla valehdella, vaan kerrankin se naamio hänen kasvoiltaan tippuu ja nöyränä tunnustaa että joo, on salasuhde. Unessa olen aina niin itsevarma kun alan vain pakkamaan kylmänviileästi tavaroitani ja sanon että tämä oli tässä, kiitos näistä vuosista ja hymyillään kun tavataan. Kaikki on kauhean selkeää ja olen niin itsevarma että herätessäni aina ajattelen että olisinpa oikeassa elämässä yhtä napakka ja tietäisin rajani noin selvästi enkä antaisi kohdella itseäni huonosti.

Vierailija
85/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkotoa löydetyt kärsivät hamsterit tuttuja tännekin, vaikka todellisuudessa kaikki hoidettu hyvin aikanaan. Löydän terraarion, jossa likaiset purut ja tyhjä juomapullo + kärsivä hamsteri :( sitten sitä yrittää jollain ruiskulla truutata vettä raukan suuhun. Mistä nämä johtuvat??

En näe koskaan tuollaisia unia, ja olen vapaaehtoislapseton sekä  melko empatiakyvytön ja minulla on paljon narsistisia piirteitä, vaikka en diagnoosia saisikaan. Näkisin tuossa jotain perinaisellista hoivaamisviettiä ja ylikehittynyttä empaattisuutta.

Vierailija
86/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä unessa vessaa, pissihätä on hirmuinen, vessaa ei löydy. Jos löytyy, puuttuu ovi tai lukko, ei ole paperia tai koko vessa on niin saastainen etten voi sinne mennä. Matkalle lähdettäessä tajuan viime hetkellä etten ole pakannut, pessyt pyykkiä tms. ja hirveällä paniikilla revin jotain rättejä laukkuun, vaikka pitäisi olla kentällä jo.

Unessa taas onnistuu helposti leijuminen paikasta toiseen ja orgasmi 😀

Vierailija
87/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten paljon näitä puhelinjuttuja! Mulla täsmälleen sama vaikeus usein unessa kun yhdellä aiemmallakin kirjoittajalla, nimenomaan hätänumeroon soittaminen ei onnistu millään. Yrität hitaasti ja huolella saada numerot 112, mutta tulee jotakin ihan muita numeroita/liikaa numeroita, ja ahdistus vaan kasvaa.

Sitten taas unessa on helppoa venyä ja erityisesti saada spagaatti. Tosielämässä en ole erityisen notkea, enkä koe erityistä tarvetta tai halua venyä ääriasentoihin. Silti, ihan tosi tosi usein näen unta, jossa letkautan itteni spagaattiin (yleensä esim. keskellä kauppaa yms paikassa ja tilanteessa missä oikeassa elämässä viimeiseksi). Ja AINA sellaisessa unessa hämmästyn tätä yhtäkkistä notkeutta itse ja ajattelen että oon luullut sen olevan vain unta, mutta eihän se olekaan :D

Vierailija
88/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua joten voi olla jo mainittu, mutta korkokengillä kävely. Näen usein unta, että olen jossain missä on paljon ihmisiä (keskusta, kauppa, kauppakeskus ym) ja minulla on korkokengät, ja nilkat vaan vääntyilevät kuin spagetit enkä millään pysy pystyssä :D Outoa on se, että kukaan ei tuohon kuitenkaan kiinnitä mitään huomiota, vaikka itseä hävettää hirveästi.

Vierailija
89/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokatkaisija ei ikinä toimi. Kellossa muuttuu aika joka kerta sillä välin kun katsoo pois.

Vierailija
90/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin unet tapahtuvat lähes aina lapsuudenkodissa tai kesämökillä.

Mutta HISSIT! Nään usein unia,joissa olen hississä. Napit eivät ikinä vie minua siihen kerrokseen mihin haluan ja joka kerran hissi romahtaa tai lähtee hurjaa vauhtia ylös päin. Enkä edes pelkää hissejä tai käytä niitä usein, joten en tiedä miksi tämä aihe toistuu unissani usein.

Minun unissani hissit mutkittelevat rakennusten sisällä - ja joskus ulkopuolellakin - ihan varmasti ne menevät myös ohitse ylimmästä kerroksesta.

Vierailija
91/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on unissa hirveitä vaikeuksia puhelimen kanssa, viestin kirjoittaminen ei onnistu tai numeroa ei löydy. Ja hissit... Joskus hissi tippuu, mutta useemmin se menee hirveetä vauhtia ylöspäin, eikä ikinä pysähdy! Menee aina reippaasti yli sen kerroksen, mihin olen menossa, jopa satoja kerroksia.

Vierailija
92/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiloutuminen. Unihirviöllä on kai röntgenkatse.

Toisaalta pelkääminen. Kyllä mua oikeassa elämässä pelottaisi hypätä alas sillan kaiteelta, mutta unessa kaikki on vaan kivaa lentämistä.

Toisaalta unessa mikä tahansa iskurepliikki toimii ihastuksen kohteeseen ja flaksi käy parin heiton jälkeen, vaikka tyyppi olisi naimisissakin.

Vierailija
93/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa kukaan ei koskaan kuole tai ole menetetty.

Mä näin pari yötä sitten unta, jossa olin aikuisuuden kynnyksellä oleva poika, joka asui yksin suuressa ja kukkasia täynnä olevassa talossa. Sillä oli lapsena ollut paljon ystäviä, mutta se ei kyennyt muistamaan sen lapsuudesta mitään muuta kuin piirrokset, jotka sillä on ystävistään, ja jonkin hämärän muiston, jossa se ratsastaa suuren kissan selässä pimeään tunneliin jotain pakoon. Sen ystävät on kuin kadonnu maan alle. Eräänä päivänä se sitten näkee tutunnäköisen pulskan kotikissan makaamassa kuistilla kukkasten keskellä. Se kissa herättää niistä kukkasista pojan ystävät taas henkiin ja kertoo, että ne kuoli Suuren Hirviön valtakuntaan, jolta se kissa ehti juuri kantaa sen pojan turvaan toiseen maailmaan.

Vierailija
94/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sumenee näkö usein unessa. Se on normiunissakin sumea, mutta välillä joissain unissa menee näkö lähes kokonaan. Yleensä liittyy tilanteisiin, joissa pitäis äkkiä tehä jotain tai pitäis lukea/kirjoittaa jotain. Mulla on silmälasit, niin en tiiä, onko se joku alitajuntainen sokeutumisen pelko :D

Vierailija
95/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi voi olla mukavaa, vaikka se kestäisi vain pari sutaisua eikä johda laukeamiseen. Jotenkin se pelkkä ajatus, jos kumppani on joku tosi hot, tekee siitä hyvää.

Jotain biisejä olen myös säveltänyt unissani, ja hiukan niitä muistan joskus herättyänikin, jolloin ne onkin lähinnä huumorimusiikkia. Pitäisi jollekin oikealle muusikolle joskus hyräillä parhaita paloja.

Vierailija
96/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unissa (painajaisissa) toistuu myös puhelin. Yleensä niin, että yritän soittaa 112, ja painelen vaikka kuinka monta 1 eikä millään tule oikein. Ennen kännyköitä tämä sama uni kohdistui lankapuhelimiin. Vasta aikuisena olen työn kautta joutunut soittamaan 112, enkä edes pahassa kriisissä, mutta onnistunut soittokaan ei vienyt tätä unta.

Toinen on hissiuni, hissi ei pysähdy oikeaan kerrokseen, menee yli tai syöksyy alas, kuitenkaan ei kukaan vahingoitu.

Olisi NIIN mielenkiintoista saada selitys näille unille, yllättävän yleisiä molemmat!

Vierailija
97/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän traumasta sekin kertoo, että unessa monesti ollaan jollain porukalla lähdössä johonkin, toiset oottaa mua jo valmiina ja mä puen ja puen enkä saa vaatteita kunnolla päälle. millon on housut väärinpäin tai nurinpäin, farkun nappi rikki, ei oo vetoketjua, kauhea pakokauhu ettei ehdi mukaan :D ja just toi soittaminen johonki, usein nään unta että pitää soittaa hätänumeroon ja ei onnistu.

yks asia mikä unessa on kans helpompaa kun irl, että joskus nään unta kuinka mun mies on kuollu ja sitte mä vaan aina vähäsen vaan suren, oikeastaan vaan harmittelen, että noinko nyt piti mennä käymään :D  eli vois olla oikeasti vähä rankempi paikka!

Vierailija
98/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneella tulee lähdettyä unessa milloin minnekin, ja aina on rahaa liian vähän tai ei ollenkaan, ja perillä ei ehdi olla paljon yhtään kun pitää ruveta panikoimaan kotiin pääsyä. Ja sit kone kieppuu ilmassa miten sattuu ja laskeutuu jonnekin liikenneympyrään keskelle ruuhkaa.

Vierailija
99/103 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa on

- lentäminen ja siten liikkuminen paikasta toiseen. Tämä tapahtuu siis ihan siten että vain kohoaa ilmaan ja menee.

- autolla ajelu liikennesäännöistä piittaamatta. Myös juokseminen on vaivatonta, monien kymmenien kilometrien lenkit menee unissa hengästymättä ja vaivattomasti (oikeassa elämässä en juokse)

Vaikeaa on

-numeroiden näppäily puhelimella. Aina menee näppäily väärin ja on aloitettava alusta. - Vapaan wessan etsiminen paikoista, joissa useita wessakoppeja. Yleensä ne on lukossa, lukko ei toimi tai ne ovat saastaisen likaisia. Joudun avaamaan useita ovia ennenkuin löydän sellaisen mihin voi mennä.

- joskus juokseminen ja kävely on vaikeaa, jähmeää ja tapahtuu kuin hidastetussa filmissä

- hissin käyttäminen: väärä hissi, ei pysähdy siinä kerroksessa mihin menossa. Hissi usein iso tavarankuljetushissi ja kolisee, huojuu tai menee liian lujaa tai on tippumaisillaan alas

-kerrostalossa löytää oikeaa kerrosta tai oikeaa ovea

Usein toistuvat:

- ilman yläosia tai pelkissä rintaliiveissä töihin tai julkisille paikoille meneminen

- eroottiset unet ja orgasmi unissa. Usein vieras mies kyseessä, joskus oma. Vieraan kanssa ei syyllisyydentunteita vaikka tosielämässä yksiavioinen.

- opiskelijasoluasunnoissa asuminen ja väärän postin saaminen tai posti ei tule oikeaan paikkaan

- muuttounet: aina muuttamassa johonkin. Toisinaan unissa miettii muutoista että en jaksa taas tätä. Toisinaan muutto helppoa ja vaan toteaa että muutin nyt tähän

- tiettyjen elämän varrella tavattujen ihmisten (esim. entisiä opiskelukavereita tai kaverisuhteita nuoruudesta tai ulkomaille muuttaneita) ilmaantuminen jatkuvasti uniin

- tietyllä kesämökkipaikalla oleskelu

- palaaminen aina salaiselle puutarhapaikalle katsomaan kaikkien istuttamieni kukkien ja kasvien loistoa tai sitten sitä miten joku on tuhonnut kaiken

-entisen asunnon pihapiiriissä oleskelu ja asuminen tai entisessä asunnossa käyminen ilman nykyisen omistajan lupaa

-samojen rantojen kiertäminen tai huvipuiston laitteissa oleminen. Huvipuiston laitteet yleensä kumpuilevassa metsämaastossa tai muualla kuin kaupungissa.

Pelottavia

- karhut jahtaavat jos menet ulos metsämökistä tai olet metsäkankaalla ja yhtä-äkkiä karhuja tulee joka suunnista. Koetat pysyä sisällä tai pyrkiä mökkiin

- toinen silmä oli poistettu syövän takia. Tilalla oli valtava proteesisilmä ja liikuin unessa myös silmäkuoppa avoinna ja arpeutuneena

- jatkuvasti toistunut uni puutalon rappujen kiipeämisestä, ylhäällä aina ovi/luukku, joka pelottaa avata koska sen takana odotettavissa jotakin pelottavaa, usein yliluonnollista

- vintillä hiiriä, jotka rapisevat ja tunkevat joka raosta. Niitä on tuhansittain ja ne ovat likaisia, vikiseviä, inhottavia (asun uudessa talossa joten hiiriä ei oikeasti ole)

Vierailija
100/103 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin toistuvasti usean kuukauden ajan unta jossa syvän ihastukseni kohde ryntäsi ovelle vannomaan ikuista rakkautta.. ja olin ihan että mä tiesin tämän! Oikeasti mies oli varattu eikä minusta tippaakaan kiinnostunut. Käsittelin kai asiaa unessa.. Lopulta helpotti oikeassa elämässä ja unet jäivät pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän