Mitkä todellisuudessa helpot asia ovat unessa helkkarin hankalia ja mitä hankalat helppoja?
Itsellä ainakin:
1. Juokseminen. Vaikka miten yrittäisit niin se on kaatuilua ja niinkuin paksussa mudassa rämpimistä
2. Tekstiviestin lähettäminen/pin-koodin/puhelinnumeron painelu. Kun painaa 5, tulee 9647546543 tai "tästä liittymästä ei voida soittaa blablabla" soitit minne vaan
3. Joskus pystyssä pysyminen. Kaadun maahan ja poljen kyljelläni ympyrää
Sitten taas saatan saada jonkun älyttömän hyvän idean, kuten "värjäänpäs nyt hiukset banaanilla niin ei tarvitse ostaa hiusväriä" ja lopputulos on täydellinen. Myöskin lentäminen sujuu vaivatta. Jos väsyttää, niin voi lentää kauppaan ja takaisin.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Juuri vessassa käyminen. Mistään et löydä vessaa tai jos löydät, niin ovi on lukossa, ovi on rikki, ovea ei ole, paperia ei ole, pönttö on liimattu kiinni... Toisaalta tällä on varmaan ihan tarkoitus kun näissä unissa herää jäätävään kusihätään, saattaisi lorahtaa sänkyyn jos löytäisi unessa toimivan vessan :D
Mä nään jatkuvasti unta siitä että käyn kusella milloin missäkin. Ja unessa siis mun olo helpottuu! Mutta herään yleensä samantien ja tajuan että on päästävä vessaan :D En siis ole ikinä laskenut alleni sänkyyn mutta vähän pelottaa että entä jos vanhana en osaakaan pidätellä unessa.. :P
Hissin käyttö on vaikeaa, sillä se aina joko jumittuu tai alkaa tippua. En tosin yleensä kuole, vaikka hissi putoaisi loppuun asti.
Lisäksi harrastan seksiä toisaan sellaisten ihmisten kanssa, joihin en tosielämässä tunne lainkaan vetoa. Jos kyseessä on joku kuuma tapaus, seksi on yleensä vain esileikin tasoista lääppimistä.
Wc-käynnit ovat hankalia, sillä ne tapahtuvat lähes aina julkisella paikalla monien ihmisten edessä.
Lentokonekapteenit hallitsevat koneen surkeasti ja nousussa kone lähtee ensin tippumaan lähes aina.
Lentäminen on hauskaa, mutta siihenkin joudun ottaa aina samalla tavalla vauhtia pysyäkseni ilmassa, eli räpyttelemällä käsiä voimakkaasti.
Muutoin liikkuminen on usein hidasta ja suhteellisen vaivalloista. Eksyminen on yleistä.
Unissa olen yleensä tosi hyvän näköinen, kun Katson itseäni peilistä!
Näen usein unia, joissa juoksen jotain pakoon, mutta en osaa juosta. Olen entinen urheilija (pikajuosua, jalkapalloa) eli olen todella nopea, mutta unessa alan ajatella oikeaa tekniikkaa ja oikein korostetusti juoksen oikealla tekniikalla ja en etene mihinkään. On kuin jaloissa olisi painot ja ne ei vaan nouse. Nämä unet ovat todella yleisiä ihmisillä, en kyllä tiedä mitä ne symboloi.
Näen usein seksiunia. Harrastan niissä seksiä jonkun komean urheilijan kanssa. Kaikki tuntuu aivan uskomattomalta, olemme todella kiihkoissamme ja aika pysähtyy. Ja saan oikeita orgasmeja joita en poikaystäväni kanssa saa. Unissani olen oikea seireeni ja miehet eivät voi vastustaa minua, ja minä annan vain mennä. Unissani en muista ollenkaan että olen varattu, nautin vaan.
Usein näen unta, että olen menossa matkoille ja en ole pakannut. Pitäisi lähteä vartin päästä ja olen vasta herännyt ja en ole edes etsinyt matkalaukkua. Tai sitten jotkut juhlat alkaa (omat yo-juhlat) ja herään vähän ennen kuin juhla alkaa, minulla ei ole meikkiä, vaatteet rypyssä ja aika loppuu. Oikeasti olen aina ajoissa valmis ja todella hyvin valmistautunut kaikkeen etukäteen.
Silmillä näkeminen. Jos silmässä on jokin sumeus, niin se ei meinaa millään lähteä pois vaikka kuinka hinkkaisi sitä silmää. 😕
Olen jonkin verran nuorempana harrastanut käsilläkävelyä ja seisomista. Taito on ruosteessa, mutta unissa kävelen käsillä tuosta noin vaan :D
Vihollisen lyöminen ei onnistu unissa koskaan. Nyrkkiä ei vain jaksa kohottaa!
Itselläni on unessa vaikeaa, kun olen kova tippumaan niissä esim. lampeen, jokeen, tai muuten vain korkeista paikoista. Tosi vaikeaa myös päästä oikealla pysäkillä pois junasta tai bussista.
Lentäminen on unessa helppoa, mutta ei tosin ole tullut sitä harrastettua moneen vuoteen. Olen vissiin myös aika hyvä uimari unissa, koska jaksan uida pitkiä matkoja väsymättä.
Se on vi**ttavaa kun saat ihanan ison kakkupalan eteesi ja valmistaudut haukkaamaan siitä niin poks - olet hereillä :(
Nosiis ainaki just liikkuminen on joskus tosi vaikeet. Tuntuu et juoksee paikallaa tai on jumissa jossai.
Sit just puhelimes näppäily.. sumeeta.. ei nää mtn ja sormet liikkuu ajatusta paljo hitaammi.
Tosi jännä et monet lentelee unissaa. Mä en voi tehä mtn mitä ei oikeesti vois tehä. Päätän kaiken mitä teen ja ei mtn epäluonnollista. Mut tosiaa noit hankaloittamisjuttui tulee aika paljo.
Puhelimella soittaminen. Ikinä ei toimi ja välillä puhelin muuttuu joksikin lelumaiseksi kapulaksi.
Tanssiminen. Olen harrastanut tanssia monta vuotta, mutta jalat mokomat eivät vain toimi!
Helppoa taas on laulaminen. Muutenkin musiikin muistaa unissakin kumman tarkasti.
Matkustan monesti busseilla unissani, suunnilleen aina lapsuudenkotiin jossa siskoni asuu, mutta ne harvemmin vievät minua perille ja monesti olen entistä kauempana määränpäästä. Nousen vääriin busseihin, bussikuski ei huomaa kun haluan pois ja seuraava mahis pysähtyä on tyyliin 10 km päässä, havahdun kun olen tyyliin Venäjällä vaikka piti mennä naapurikaupunkiin, myöhästyn bussista eikä taksia saa syystä X tai Y, on vaan niin hankalaa. Kaikki matkustelu on lähes mahdotonta.
En saa soitettua unissa kenellekään, puhelin ei toimi, linjat ei toimi, akku loppuu tms.
Näen usein unta, jossa makaan paikassa johon nukahdin, mutta en kykene liikkumaan pitkään aikaan. Luulen kuitenkin erinäisistä syistä että nämä ovat silti unia eikä unihalvauksia.
Kerran unessani näin vain pimeää, en voinut liikkua tai puhua, jos yritin päässä tuntui kamala paine ja särisevä ääni täytti korvani, tämä tuntui jatkuvan pitkään. Olin aivan varma siitä, että olin kuollut tai kuolemassa, mutta olinkin vain huonoilla päiväunilla :D
Unimaailmani on jo pitkään ollut hankala paikka jossa oikein mikään ei onnistu kunnolla. Parhaat unet liittyvät romantiikkaan tai huumeisiin, näissä koen hetkellistä hyvää oloa ja huolettomuutta, enkä vain levottomuutta ja epäonnistumisia. Näihin tilanteisiin vaan päätyy kuin itsestään, se on minun unimaailmassani se yksi hieno asia. Jotkut mahdottomat jutut sujuvat myös oikein hienosti, mutta niihin liittyy yleensä maailmanlopun tilanteita ja ongelmia tulee koko ajan lisää, eikä näissäkään pääse nauttimaan onnistumisista.
Silti koen, että uneni ovat parempia kuin todellisuuteni. Koen elämäni turhana ja ikävänä ja haaveilen usein sen päättymisestä.
Käsilaukkuni on aina jossain valtavassa kasassa jossa on 50 samanlaista laukkua ja sitten täytyy tonkia sisältö että mikä niistä on oma. Tämä tietysti kiireessä.
Lyöminen! En ole varmaan eläissäni lyönyt ketään (aikuisiällä) mutta suvussani on pari todella rasittavaa ihmistä, joille unissani huudan kiukkuani ja joita joskus yritän lyödä. Paitsi että en lyö, koska kädet eivät toimi ja päädyn vain veltosti hipaisemaan tuota ärsyttävää ihmistä :)
Vessan löytäminen on unissa ihan hemmetin vaikea...
Huutaminen. Yritän huutaa apua tai kaverille, että "odota mua!" mutta ääntä ei lähde. Samoin juokseminen karkuun jotakin, kaikki muut juoksee pois ja mä en pääse liikkumaan. Sitten jos joku ottaa kädestä kiinni niin onnistuu. Lentää en ole ikinä oppinut. Vessoissa on mullakin ongelmia. Aina ne on todella likaisia tai sitten niissä on jotakin outoa esim. ovi jonkun kotiin. Muuten nään "erilaisia" unia kuin muut eikä niitä oikein voi selittää.
Siis ihan sika moni näköjään käyttää puhelinta unessä niin mä en ees suunnilleen omista puhelinta unessa :D tai siis en oo varmaan kertaakaan käyttäny unessa puhelinta
Lastenvaunujen työntäminen on jostakin syystä hirveän hankalaa ja raskasta, niinkuin vauva painaisi 100kg.
Unessa ei pysty kirjoittamaan, siksi puhelimen käyttö on käytännössä mahdotonta.
Aika samoja kuin muillakin. Juokseminen on hiton hankalaa, tuntuu kuin polkisin ilmaa ja juoksisin paikallaan ja etenen senttimetrin kerrallaan :D Seksin harrastaminen on myös jännä juttu; ällöttävien tyyppien kanssa se kyllä onnistuu, mutta omien ihastusten tai muuten vaan komeiden tyyppien kanssa homma jää aina vain flirtin tasolle. Näen myös älyttömän usein unta liikennevälineistä, eli esim. autolla ajaminen on suhteettoman hankalaa (jos haluan eteenpäin, auto kulkeekin taaksepäin yms) ja etenkin junaradat ja laivat on mun unien kestosuosikkeja. Jostain syystä näen to-del-la paljon unia junaradoista eli jään jumiin himmailemaan jonnekin keskelle junien raiteita ja väistelen paniikissa päälle ajavia junia. Oikeassa elämässä voisin vaan juosta junan raiteiden yli turvaan, mutta eiiiii, unessa se on mahdotonta :D Usein myös myöhästyn junista. Miten se onkin niin vaikeaa löytää oikeaan junaan, vaikka oikeassa elämässä se on helppoa ja olen ennemminkin aina liian ajoissa... Laivaunissa käy myös usein niin että laiva uppoaa tai kääntyy ympäri ja mä oon vaan että "huoh, ei taas" kun kanssamatkustajat on paniikissa :D Jostain syystä eksyn myös aina laivan käytäville kun yritän löytää oman hyttini ja jään ikuiseen looppiin, vähän kuin se Liedon postipaketti :D
Sen sijaan helppoja asioita tuntuvat olevan juurikin nämä oikeassa elämässä olevat mahdottomat ja yliluonnolliset jutut.
Pakko vielä sanoa, että en ole ikinä unessa käsitellyt puhelinta, joten olin yllättynyt kuinka moni näkee unta puhelimista! Sen sijaan pystyn samaistumaan siihen kuinka näen edelleen unta lapsuudenkodista ja lemmikeistä (ja lapsuuden aikaisista kavereista) kun taas nykyhetken paikoista tai ihmisistä en näe ollenkaan unia. Outoa.
Mäkin olen nähnyt lukemattomia unia vessan etsimisestä kun niissä kaikissa on jotain vikaa. Joko ne ovat kuvottavan saastaisia tai sitten ovettomia. Ja mä oikein katson niitä pönttöjä todella tarkkaan ja ne näyt ovat ihan hirveitä.
Toinen on sitten se johonkin lähteminen ja ehtiminen. Ihan toivotonta! Olen lähdössä matkalle ja rupean pakkaamaan vasta kun pitäisi jo lähteä kentälle. Tai olen menossa tiettyyn bussiin, ja yhtäkkiä tajuaa, että pitäisi meikatakin vielä... Se on niin ahdistava tunne, kun on niin kiire, mutta mitään et saa tehtyä ja eteenpäin et pääse. Joskus harvoin mulla on tullut vähän samantyylinen tunne myös oikeassa elämässä. Hhrrr!
Mulla taas lentäminen on vaikeaa, jähmeää. Toimii ajoittain, vaikeiden yritysten jälkeen onnistun ja tipun samantien alas korkealta. Juoksu hidasta, mutta niin on oikeassa elämässäkin. Kunto ei vain lopu kesken unessa :D