Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä todellisuudessa helpot asia ovat unessa helkkarin hankalia ja mitä hankalat helppoja?

Vierailija
02.05.2017 |

Itsellä ainakin:

1. Juokseminen. Vaikka miten yrittäisit niin se on kaatuilua ja niinkuin paksussa mudassa rämpimistä
2. Tekstiviestin lähettäminen/pin-koodin/puhelinnumeron painelu. Kun painaa 5, tulee 9647546543 tai "tästä liittymästä ei voida soittaa blablabla" soitit minne vaan
3. Joskus pystyssä pysyminen. Kaadun maahan ja poljen kyljelläni ympyrää

Sitten taas saatan saada jonkun älyttömän hyvän idean, kuten "värjäänpäs nyt hiukset banaanilla niin ei tarvitse ostaa hiusväriä" ja lopputulos on täydellinen. Myöskin lentäminen sujuu vaivatta. Jos väsyttää, niin voi lentää kauppaan ja takaisin.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen toimimattomuuden tunnistan.

Minulle on unessa pettäminen helppoa. Olen ihan, että vitsit kun en muistanut, että on mies, onpa ikävää, voi kun hän ei saisi tietää, että näin pääsi käymään - kun ei kerran puhelin toiminut, niin luonnollisesti silloin päätyy vaan sänkyyn jonkun vieraan miehen kanssa.

Usein myös ihan unohdan, että minulla on lapsia ja työ ja asuntolaina - sen puolison lisäksi. Siinä heräämisvaiheessa alan miettimään, että onpa kiusallista, olen matkustanut nyt pitkän ajan ympäri maailmaa ja tavannut kiinnostavia ihmisiä ja bailannut täällä rannalla ja nyt yhtäkkiä muistan, että minullahan on kotona kaksi lasta. Sitten herätyskello jo soikin!

Kiva ketju.

Vierailija
42/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita minulla on myös, että jostain aukeaa salaovi aivan mielettömän hienoihin paikkoihin. Ja sitä vain miettii, että miksi olen elänyt tässä kopperossa kaikki nämä vuodet, kun olisin voinut avata oven ja nousta portaat tähän ihanaan ullakkotilaan, josta on mieletön näkymä merelle.

Seikkailen vanhassa koulussani. Siellä aukeaa aina vain uusia käytäviä, mutta luokkahuoneet on hukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten samat teemat pyörii ihmisten unissa.

Minulla on kanssa tuo matkapuhelin uni usein toistuvana. En millään saa numeroa oikein. Tai sitten puhelin tekee muuten vaan jotain outoja, enkä edes pääse näppäilemään numeroa.

Portaista näen myös usein unta. Unissani portaat saattavat esim katketa kesken kaiken, johtaa joltain tasanteelta vaan takaisin alas, olla todella huojuvat ja hajoamispisteessä tai sitten on liukuportaat, jotka menee niin kovaa, etten uskalla astua kyytiin.

Sitten on unia, joissa yritän vimmatusti saada hiuksiani ponihännälle, mutta ne karkaavat koko ajan käsistäni, enkä saa millään laitettua hiuksia kiinni. 

Jotainhan nämä kaikki symbolisoi mutta mitä.

Vierailija
44/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on hirveän hankalaa. Mihinkään ei pääse, kaikki tavarat, rahat ja vaatteet on aina hukassa. Kaikki aika meneekin yleensä siihen kun etsin kadonneita tavaroitani. 

Sen sijaan taisteleminen voitokkaasti kaikenlaisia hirviöitä ja petoja vastaan on yllättävän helppoa. Myös esimerkiksi hyökyaalloista ja muista katastrofeista selviäminen käy helposti, viimeksikin oli varmaan kilometrin korkuinen aalto tulossa ja oli ihan maailmanlopun tunnelmat, mutta nokkelasti menin muurin taakse piiloon enkä edes kastunut.  

Vierailija
45/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on unessa aina ihan helkutin hienoa. Yksi yö paneskelin Heikki Silvennoisen kanssa😂 Heitin viltin sen naamalle etten alkaisi nauraa, koska eihän sitä pysty katsoa ilman että pokka pettää. Ja oli muuten mahtavaa!

Mä sekstailen sujuvasti sekä miesten että naisten kanssa unissa. Välillä ne tyypit on just jotain ihan kamalia, ja herätessä hävettää. Seksi on unissa aina täynnä latausta ja orgasmi tulee jo suunnilleen ekasta kosketuksesta. Tosielämässä ei ihan aina näin. :D

Vierailija
46/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokseminen silloin kun olisi kiire ehtiä! myös määränpään löytäminen on ihan älyttömän vaikeaa.

Puhelinta harvoin käytän soittamiseen, joten siinä ei ongelmia, mutta viestittelyn yritys tai saatika sitten googlen käyttö on ihan hirveetä tuskaa! Vaikka saisi hakusanan oikein, niin hakutulokset on ihan jotain väärää! Tekstin erottaminen ylipäätänsä, mutta sehän onkin yksi keino erottaa näkevänsä unta.

Lentäminen, taisteleminen ja satunnainen taian käyttö taas varsin helppoa.

Vierailija
47/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unissani usein aivan käsittämättömän loistava urheilija. Useimmiten taitoluistelija, mutta joskus myös esim. jalkapalloilija tai koripalloilija.

Mistähän tuokin tulee. Oikeasti en ole eläissäni harrastanut kilpaurheilua, koulussa liikuntanumeroni oli 7 ja inhosin luistelua.

Vierailija
48/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokatkaisimet ei toimi kuten pitäisi, valot joko on tai ei ole päällä vaikka miten räpsyttelisi.

Juokseminen samanlaista epätoivoisen hidasta kuin siinä muumijaksossa jossa Muumipeikko juoksee unessa Mörköä karkuun, pelkäsin sitä kohtaa pienenä niin mietin liekö sieltä tullut...

Vessoissa aina vikaa, niitä ei voi käyttää vaikka tarve on kova. Yleensä yksityisyys puuttuu, lukko ei toimi tai pytty vain on avoimella paikalla niin että kaikki näkee. Joskus saattaa olla jo housut kintussa kun tajuaa tilanteen, muistaakseni en ole ikinä päässyt asioimaan...

Kielillä puhuminen ja lentäminen sujuu leikiten.

Uniaivot vaikuttavat toimivan kaikilla aika samansuuntaisesti. :D

Vierailija
49/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja asioita unissa:

Keholla liikkuminen. Unissa kävelen ympäriinsä helposti, kunto ei ole rajoite. Unissani seikkailen paikasta toiseen, esim. liikun metsissä ja törmään vaikka mihin. Oikeassa elämässä hyvä jos jaksaa lenkkipolulle raahautua.

Vastakkaisen sukupuolen kanssa oleminen. Unissa ulkonäköni tai luonteeni ei ole este, vaan olen normaali. Saan olla tekemisissä komeidenkin miesten kanssa, ja he puhuvat minulle normaalisti. Unissani on joskus romantiikkaa, oikeassa elämässä ei koskaan. Unissa minulla on mahdollisuuksia. Jostain syystä en kuitenkaan koskaan pääse harrastamaan kivaa seksiä unissakaan, vaan unissa seksi on aina joko outoa, epätoivottua tai ällöttävää, niin kamalaa, että usein herään unesta kesken kohtauksen. Oikeassa elämässä miehet eivät katso minuun päinkään, varsinkaan ikäisiäni en ole koskaan kiinnostanut. Koulussa ei olisi ollut toivoakaan, että joku olisi katsonut minua sillä silmällä. Unissa kaikki on mahdollista.

Muutenkin sosiaaliset tilanteet. Unissa ne on vain neutraaleja, enkä hermoile yhtään. Oikeassa elämässä välttelen ihmisiä, koska häpeän ja jännitän.

Laulaminen. Unissa laulan kauniilla äänellä ja keksin (muka) ihania uusia lauluja, mutta oikeassa elämässä minulla on tyhmä ääni enkä avaa suutani, jos jossain pitää yhdessä laulaa.

Itsevarmuus. Unissani olen kaunis tai sillä tavalla virheettömän näköinen (ulkonäkö ei välttämättä varsinaisesti tule unessa esiin), ettei ulkonäköni luo estettä millekään. Olen kuin kuka tahansa normaali ihminen. Oikeassa elämässä ajattelen rumaa ulkonäköäni lähes koko ajan, ja se vaikuttaa kaikkeen. Unissa ujous ei koskaan estä mitään. Unissani en häpeä. En mieti, että kehtaisiko, jaksaisiko tai viitsisikö.

Joka aamu herätessäni olo on vittuuntunut. Yhtäkkiä unen häpeilemättömän ja höyhenenkevyen olon jälkeen olen huono ja ruma enkä jaksaisi liikkua mihinkään, en edes nousta sängystä. Hyvästi unten seikkailut ja helppo oleminen, tervetuloa takaisin raskaaseen todellisuuteen.

Unessa vaikeita asioita sitten ovat...

Paikkoihin pääsy liikennevälineillä. Aina hirveä vaikeus bussi- ym. aikataulujen selvittämisessä. Jotenkin vain jään paikkoihin jumiin enkä pääse turvallisesti perille. Yleensä unessa olen muualla kuin kotona ja haluaisin jo kodin mukavuuteen takaisin, mutta se ei tunnu millään onnistuvan.

Herkkujen syöminen, ja yleensäkin syöminen. Saatan olla kahvilassa, kaupassa tai jossain ruokalassa valitsemassa ruokaa, mutta se aina omituisen hidasta esim. valitsemiseen tuhlaamani ajan takia enkä koskaan pääse syömään, vaan uni ehtii loppua ennen sitä ihanaa hetkeä. Tässä vähän sama juttu kuin seksissä unessa: sekään ei onnistu lopulta, muuten kuin jollain ällöttävällä tavalla.

Vierailija
50/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on, että löydän tästä nykyisen taloni navetasta oven, jonka takaa paljastuu täysin toimiva, uskomattoman kaunis asunto ja olen siinäkin aivan mykistynyt että miten tämä on pysynyt piilossa kaikki nämä vuodet! Se on sisustettu juuri unelmatavalla, kynttilätkin palaa valmiiksi lyhdyissä yms ja alan heti suunnitella että tuohon tuota ja tuohon tuota.

Joo mulla muuten myös näitä unia, että omasta kämpästä löytyy joku ovi, jonka takana on ihan unelmien asunto! =D Ja sekin kuuluu minulle. Ihana sokkeloinen labyrinttiasunto, joka tuntuu ihan älyttömän paljon kodilta. Sitten sumplin mielissäni huoneita, mitä mihinkin tulee ja mitä aion niihin väsätä.

- Se lapsuudenkodin eläimistä uneksinut

Vierailija
51/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotoa löydetyt kärsivät hamsterit tuttuja tännekin, vaikka todellisuudessa kaikki hoidettu hyvin aikanaan. Löydän terraarion, jossa likaiset purut ja tyhjä juomapullo + kärsivä hamsteri :( sitten sitä yrittää jollain ruiskulla truutata vettä raukan suuhun. Mistä nämä johtuvat??

Vierailija
52/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkujen syöminen, ja yleensäkin syöminen. Saatan olla kahvilassa, kaupassa tai jossain ruokalassa valitsemassa ruokaa, mutta se aina omituisen hidasta esim. valitsemiseen tuhlaamani ajan takia enkä koskaan pääse syömään, vaan uni ehtii loppua ennen sitä ihanaa hetkeä. Tässä vähän sama juttu kuin seksissä unessa: sekään ei onnistu lopulta, muuten kuin jollain ällöttävällä tavalla.

Tämä tuttua. Myös usein vierailen joko seisovassa pöydässä, ruokia on ihan älyttömästi ja periaatteessa jotenkin houkuttelevaa, vaikka usein ne onkin jotenkin sekavasti tai kylmenneitä. Myös koska olen kasvissyöjä, en meinaa löytää syötävää, koska kaikki sisältää lihaa. Usein mulla on lautasella näissä unista jostain syystä vain marinoituja herkkusieniä, täh?! Siellä kiepun pitkin buffetpöytiä ja koitan napsia sieltä täältä jotain syötävää mutta pirun hankalaa. 

Tai sitten olen jossain vieraassa koulurakennuksessa, jossa olisi lounasaika, mutta en tiedä kuinka siellä pitäisi toimia.

Opiskelu-unet, yäh. Havahdun yhtäkkiä että mulla onkin joku opiskelu jäänyt kesken ja koitan palata saksan kielen tunnille ja tajuan, etten osaa mitään (koska en ole vuosiin käyttänyt kieltä). Edessä on tietysti koe ja yleensä päädyn lintsaamaan, ja tajuan, että nyt en tule ikinä valmistumaan. Oikeasti olen ollut poissa opiskeluelämästä jo pitkälle toistakymmentä vuotta.

Vierailija
53/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuttua. Myös usein vierailen joko seisovassa pöydässä, ruokia on ihan älyttömästi ja periaatteessa jotenkin houkuttelevaa, vaikka usein ne onkin jotenkin sekavasti tai kylmenneitä. Myös koska olen kasvissyöjä, en meinaa löytää syötävää, koska kaikki sisältää lihaa. Usein mulla on lautasella näissä unista jostain syystä vain marinoituja herkkusieniä, täh?! Siellä kiepun pitkin buffetpöytiä ja koitan napsia sieltä täältä jotain syötävää mutta pirun hankalaa. 

Tai sitten olen jossain vieraassa koulurakennuksessa, jossa olisi lounasaika, mutta en tiedä kuinka siellä pitäisi toimia.

Opiskelu-unet, yäh. Havahdun yhtäkkiä että mulla onkin joku opiskelu jäänyt kesken ja koitan palata saksan kielen tunnille ja tajuan, etten osaa mitään (koska en ole vuosiin käyttänyt kieltä). Edessä on tietysti koe ja yleensä päädyn lintsaamaan, ja tajuan, että nyt en tule ikinä valmistumaan. Oikeasti olen ollut poissa opiskeluelämästä jo pitkälle toistakymmentä vuotta.

Vierailija
54/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan hämmentävän usein näin kolmekymppisenä ekan luokan pulpettiin lasten sekaan ja saan eteeni jonkun älyttömän vaikean kokeen, jota en osaa. Sitten muut lapset nauravat ja osoittelevat ja opettaja toruu koko luokan kuullen. Tämän tulkitsemiseen ei tosin liene tarvinneen psykologia...

Vierailija
55/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unissa mun on vaikea pitää rahoistani huolta. En saa niitä tarpeeks hyvään suojaan, aina on joku käynyt varastamassa osan. Näen toistuvasti unia rahojeni katoamisesta. Yritän aina etsiä kadonneita rahoja ja saada ne takaisin, mutten näe niitä enää. Varas on yleensä tietty henkilö, mutta hän ei koskaan ota vastuuta teostaan.

Jännä muuten, kun niin moni kertoo tuosta puhelimen toimimattomuudesta unessa. Itse olen kaiket päivät tietokoneella ja iltaisin ja aamuisin räplään kännykkää, mutten muista koskaan unessani käyttäneeni kumpaakaan laitetta. En tiedä johtuuko tämä sitten siitä, että kyseiset laitteet eivät ole olleet lapsuudessani läsnä, vaan tulleet "vasta" yläasteikäisenä elämääni. (Olen nyt 26.)

Unissani uudet asiat ei näyttäydy yleensäkään heti. Esim. näen todella usein unta lapsuudenkodistani, vaikken ole käynyt siellä 10 vuoteen. Nykyisestä asunnostani, jossa olen asunut yli 4 vuotta, en ole tainnut nähdä unta kertaakaan.

Vierailija
56/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita minulla on myös, että jostain aukeaa salaovi aivan mielettömän hienoihin paikkoihin. Ja sitä vain miettii, että miksi olen elänyt tässä kopperossa kaikki nämä vuodet, kun olisin voinut avata oven ja nousta portaat tähän ihanaan ullakkotilaan, josta on mieletön näkymä merelle.

Minä näen myös tällaisesta silloin tällöin unia. Ihmettelen, että miksen tosiaan ole huomannut tyhjää huonetta, lapset olisivat saaneet noin vain omat huoneet.

Olin pitkään karkkilakossa, mutta unissani söin karamelleja huonoa omaatuntoa potien.

Matkoille en koskaan pääse. Aina huomaan, että lento lähtee parin tunnin päästä enkä ole edes pakannut, paissa ei löydy ja lapsetkin on hukassa.

Eläimistä en ole nähnyt unia eikä puhelimen kanssa ole ongelmia, en muista, että olisin koskaan unissani soittanut minnekään.

Kaikki pussailu- ja pettämisunet muuttuivat kivemmiksi, kun jossain vaiheessa partneri alkoi olla aina oma mies. Ei ollut herätessä huono omatunto.

Vierailija
57/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin unet tapahtuvat lähes aina lapsuudenkodissa tai kesämökillä.

Mutta HISSIT! Nään usein unia,joissa olen hississä. Napit eivät ikinä vie minua siihen kerrokseen mihin haluan ja joka kerran hissi romahtaa tai lähtee hurjaa vauhtia ylös päin. Enkä edes pelkää hissejä tai käytä niitä usein, joten en tiedä miksi tämä aihe toistuu unissani usein.

Vierailija
58/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä muuten, kun niin moni kertoo tuosta puhelimen toimimattomuudesta unessa. Itse olen kaiket päivät tietokoneella ja iltaisin ja aamuisin räplään kännykkää, mutten muista koskaan unessani käyttäneeni kumpaakaan laitetta. En tiedä johtuuko tämä sitten siitä, että kyseiset laitteet eivät ole olleet lapsuudessani läsnä, vaan tulleet "vasta" yläasteikäisenä elämääni. (Olen nyt 26.)

Onpa mielenkiintoista, mulla ihan sama ja olen myös 26-vuotias. Kännykkä tuli kuvioihin yläasteella, tietokonetta olen tosin käyttänyt koko elämäni. En vain näe tai mieti niitä yhtään unissa, ihan muut jutut mielessä... ei ole tullut tarvetta soittaa tai vastata viesteihin tai mitään sellaista.

Vierailija
59/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmin saaminen unessa, tavallisesti en niitä juuri saa. Usein mulla on kyllä unissa penis vaikka olen nainen.

Kitaran tai pianon soitto on helppoa, vaikka tavallisesti ei oo niistä hajua.

Hankalaa taas ampuminen, luoti lähtee aseesta miten sattuu, yleensä ruikku metrin päähän.

Vierailija
60/103 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unissani uudet asiat ei näyttäydy yleensäkään heti. Esim. näen todella usein unta lapsuudenkodistani, vaikken ole käynyt siellä 10 vuoteen. Nykyisestä asunnostani, jossa olen asunut yli 4 vuotta, en ole tainnut nähdä unta kertaakaan.

Hmm, itse taas olen 40, ja ensimmäisen puhelimeni ostin parikymppisenä, joten ei ne ole kuuluneet omaankaan nuoruuteeni, silti näen kännykkäunia. Tietokoneista taas en näe, joku kirjoitti koittavansa unessa Googlea ja tajusin etten ole ikinä uneksinut moisesta.

Mutta myös useimmin toistuva paikka unissani on lapsuudenkoti ja kotikylä, vaikka enimmän osan elämästäni olen asunut muualla. Myöskään en näe nykyisestä pitkäaikaisesta asunnosta unia, jos jossain muualla asun unessa, niin joku aivan vieras paikka tai sitten joku edellisistä. Hassua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi