Mitkä todellisuudessa helpot asia ovat unessa helkkarin hankalia ja mitä hankalat helppoja?
Itsellä ainakin:
1. Juokseminen. Vaikka miten yrittäisit niin se on kaatuilua ja niinkuin paksussa mudassa rämpimistä
2. Tekstiviestin lähettäminen/pin-koodin/puhelinnumeron painelu. Kun painaa 5, tulee 9647546543 tai "tästä liittymästä ei voida soittaa blablabla" soitit minne vaan
3. Joskus pystyssä pysyminen. Kaadun maahan ja poljen kyljelläni ympyrää
Sitten taas saatan saada jonkun älyttömän hyvän idean, kuten "värjäänpäs nyt hiukset banaanilla niin ei tarvitse ostaa hiusväriä" ja lopputulos on täydellinen. Myöskin lentäminen sujuu vaivatta. Jos väsyttää, niin voi lentää kauppaan ja takaisin.
Kommentit (103)
Uninen tässä. Minulla lentäminen matalalla sujuu hyvin. Korkeammalla olevia tuulenpuuskia pitää varoa.
Vessassa käyminen täälläkin. Vessat on aina varattuja tai siivottomia ja seuraavaa pitää etsiä vaikka mistä. Sitten, kun pääsee pytylle, niin joku seinä onkin avonainen tai sinne tulee ovesta joku. Kerran unessä pääsin vessaan ja kaikki sujui hyvin, mutta herätessä säikähdin, että nyt on sänky märkä. Ei onneksi ollut.
Painajaisunessa huutaminen ei onnistu, kun ääntä ei tule. Yhden kerran onnistuin saamaan ääntä ja aamulla mies kertoi, että olin huutanut oikeasti.
Olla yhtäkkiä alastin koko työyhteisön tai muun ihmisjoukon keskellä ja miettiä "miten helvetissä ne vaatteet katosivat päältäni?".
Olla yhtäkkiä jonkun sairaan kuuman miehen vieressä just sellaisessa "aaaaahh, tämä on kuin elokuvaa"-tilanteessa. Todellisuudessa noihin tilanteisiin ei yleensä päädytä ihan äkkiä :D Muutaman kerran harmitti herätä, kun oli oikeasti aika uskomattoman hyvännäköinen mies vieressä vannomassa minulle rakkauttaan...
Noo, sitten nämä ajelenpa tässä luxus ferrarilla kauppaan ja kaupasta tulen takaisin rähmäisellä Volvollani ja selitän kotipihassa miehelleni, että hukkasin sen Ferrarin "ihan tosta vaan", johon mieheni toteaa "ei hätää kulta, minä tilaan heti uuden. Se tuodaan jo huomenna pihaan".. :D Aaah, easy life!!
Näin jossain vaiheessa paljon unia, joissa olin poliisi tai agentti. Oli helppo hyppiä omakotitalojen ja kerrostalojen katolta katolle vailla huolenhäivää putoamisesta. Yleensä pelkään korkeita paikkoja enkä uskalla mennä edes Näsinneulaan....
"kaupasta tulen takaisin rähmäisellä Volvollani ja selitän kotipihassa miehelleni, että hukkasin sen Ferrarin"
Ihana, rähmäisellä volvolla :D <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen unissani säveltänyt maailman parhaimman biisin -- aamulla en vain saa sävelkulkua mieleeni.
Hei oon myös unessa sekä keksinyt upeita runoja, räppibiisejä sekä stand-up-komiikkaa, joista olen ihan varma, että ne toimisi hereilläkin. Koitan jankata sitä mieleeni, että muistaisin vielä herättyä, no eihän sitä ikinä muista, tai jos pätkän muistaa niin tajuaa, että ok, ei se ihan niin tajunnanräjäyttävää ollutkaan... =D
Meille pätkiä näistä heti! lupaamme arvostella rehellisesti :D
ap
Haha, onneksi olen nämä jo unohtanut, kun aamulla olen ollut sitä mieltä, että ei ole menestymatskua... =D
Vierailija kirjoitti:
Olla yhtäkkiä alastin koko työyhteisön tai muun ihmisjoukon keskellä ja miettiä "miten helvetissä ne vaatteet katosivat päältäni?".
Joo, tämä! Sit koittaa unessa olla ihan cool ja silleen feministiasenteella painella menemään tissit paljaana että "minulla on oikeus". Vaikka oikeasti haluaisi vaan paidan ylleen!
Unissani tapan ihmisiä ihan surutta. Yleensä olen siis jossain James Bond-tyylisessä tapahtumaketjussa päähenkilönä, jossa minua jahtaavat ties mitkä pahikset ja örkkimönkiäiset.
Juosta en osaa, se osuus on kuin hidastetussa elokuvassa, mutta saan kyllä nirrin pois jahtaajiltani vaikka paljain käsin, toki myös minkä tahansa käsillä olevan aseen käyttö sujuu ihan luonnostaan ja ilman omantunnontuskia.
Todellisuudessahan olen kaksi kertaa nähnyt oikean aseen ja pelästynyt, vaikka mitään syytä ei olisi ollut. Jo pelkkä aseen läsnäolo aiheutti pelästymisen. Unissa ei mitään hätää.
Saatte analysoida :D
Minua lähinnä ärsyttää, kun hyvät seksiunet menevät pilalle sillä, että tajuan unessakin, että minullahan on mies ja tämä on pettämistä. On se nyt kumma kun ei edes unissaan voi vähän seikkailla ilman että omatunto herättää!
Mielenkiintoista, että nämä puhelimen käyttöön liittyvät ongelmat on niin yleisiä unissa. Minullakin on näitä unia usein. Juuri siis silleen, että ei saa näyttölukitusta avattua tai sitten vaan jostain syystä en pysty soittamaan jollekin tai lähettämään viestiä. Kerran olin oikeasti lähettänyt unissani montakymmentä tekstaria eräälle ulkomaalaiselle kaverille... Kovasti olin siis yrittänyt!
Minulla ei ole ajokorttia, joten tosielämässä en ole koskaan ajanut autolla. Unissa ajelen kuitenkin ihan sujuvasti, tosin välillä murehdin mitä käy jos poliisi pysäyttää ja toteaa, ettei minulle ole ajokorttia.
Hätänumeroon soittaminen ei onnistu unessa. Hitaasti vaikka yrittää, niin väärät numerot tulee.
Minä olen muuten nähnyt sellaista unta, että petin miestäni hänen itsensä kanssa. Jompikumpi piti jättää, mutta en osannut päättää kumpi. Ei ole helppoa ei.
Lentäminen sujuu ja on ihanan vapauttavaa. Mutta puhelimella ei pääse mihinkään, akku on loppu, numerot vaihtuneet ja puhelinmuistio tyhjä.
Toisaalta kaikenmaailman komistusfilmitähdet ovat minuun lääpällään ja milloin kenenkin kanssa suutelen sohvalla intohimoisesti ja usein päädymme sänkyynkin. Aamut näiden öiden jälkeen melkoisia pettymyksiä xD
Erilaisilla eläimillä on jotain minua vastaan. Milloin pakoilen karhuja, milloin susia. Toisaalta naksautan sudelta helposti tarvittaessa paljain käsin niskat nurin. Viime yönä kissa vainosi minua, mutta senkin niska napsahti helposti. Valitettavasti se kuitenkin heräsi takaisin henkiin...
Mielenkiintoinen ketju!
Juokseminen on tosiaan vaikeeta, samoin matkoille lähteminen...passi vähintään unohtuu ja asema ihan outo tmv, haluat lentokoneeseen ja.päädyt junaan!!
Puhelimen toimimattomuus myös tyypillistä.
Helppoa taasen yhtäkkiä näyttää 10kg laihemmalta vain vetämällä vatsaa sisään jne! :D aamulla kyllä totuus taas valkenee. Eri kielillä kommunikointikin helppoa, samoin ajasta ja paikasta toiseen siirtyminen pelkän ajatuksen voimalla.
Huhhuh! :D
Syöminen. Olen aina hautaamassa naamaani johonkin herkkujäätelöön tai muuhun ihanuuteen, kun herätyskello soi. Miksei se ikinä onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Erilaisilla eläimillä on jotain minua vastaan. Milloin pakoilen karhuja, milloin susia. Toisaalta naksautan sudelta helposti tarvittaessa paljain käsin niskat nurin. Viime yönä kissa vainosi minua, mutta senkin niska napsahti helposti. Valitettavasti se kuitenkin heräsi takaisin henkiin...
Mielenkiintoinen ketju!
Aaa joo eläimet! Olen keskellä umpimetsää ja tajuan että tuollahan menee karhu, sit tulee vähän pirunmoinen kiire pois sieltä metsästä. Tai sitten olen huoneessa, joka tulvii yhtäkkiä täyteen ampiaisia, hrrr...
Tosi usein näen unta lapsuuden lemmikeistä, palaan lapsuudenkotiini (missä ei olla asuttu vuosiin) ja löydän vanhasta huoneestani jonkun hamsterini tai muun pikkujyrskän, jota olen unohtanut hoitaa ja se on kuolemankielissä, täynnä matoja tai muuta, mutta kuitenkin edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen elossa. Vähänkö ahdistavaa...
Maailmanloppu-unet. Olen viimeisiä ihmisiä elossa tai ainoita, jotka tietävät, että loppu on tulossa. Tai maailmanloppu on tullut, ja minä ja kourallinen muita ollaan selviydytty hengissä jossain luolien syövereissä. Hyi.
Seksi on unessa aina ihan helkutin hienoa. Yksi yö paneskelin Heikki Silvennoisen kanssa😂 Heitin viltin sen naamalle etten alkaisi nauraa, koska eihän sitä pysty katsoa ilman että pokka pettää. Ja oli muuten mahtavaa!
Mä oon joskus oikein varta vasten treenannut unessa juoksemista 😃 Kerran ajattelin että nythän tää alkaa jo sujua vaikka oli lähinnä sellaista hipsuttelua kuin olisin stepannut palavien hiilien päällä 😂
Eikä! Muutkin näkee samoja! Tuttua on puhelimen toimimattomuus.
ja tuo, että joku muukin näkee vanhasta lapsuudenkodista eläinunia. Meillä oli hevosia kun olin lapsi, ja yhä edelleen palaan lapsuudenkotiini yllättäen, vissiin unessa ostan sen talon. Kierrän paikkoja muistelleen, ja löydän aina ladon takaa nälkiintyneet, laihat hevoset ja soimaan itseäni että miten olen voinut kertakaikkisesti unohtaa ne sinne! Äkkiä etsin mitä tahansa vesisankoa ja heinätuppoa niille etteivät kuole käsiin.
Oikeassa elämässä kotonani on menossa hevostalliprojekti, joka vaatii vähän miettimistä koska vanhojen rakennusten pohjat ovat huonossa kunnossa ja mietin mihin rakennukseen talli tulisi. Näen kahdenlaisia unia, joko yhtäkkiä olen muuttanut lapsuudenkotiin, jossa muistan hevostallin ja kävelen sisään. Se onkin avara, iso, kaunis täysin ehjä talli ja olen ihan mykistynyt että miksen heti tajunnut! Tännehän minä sen tallin teen.
Toinen on, että löydän tästä nykyisen taloni navetasta oven, jonka takaa paljastuu täysin toimiva, uskomattoman kaunis asunto ja olen siinäkin aivan mykistynyt että miten tämä on pysynyt piilossa kaikki nämä vuodet! Se on sisustettu juuri unelmatavalla, kynttilätkin palaa valmiiksi lyhdyissä yms ja alan heti suunnitella että tuohon tuota ja tuohon tuota. Tai sitten löydän ihan uuden rakennuksen jonka lattianon priimakunnossa ja korkeus riittää ja olen hämmästynyt että miksen heti keksinyt tähän tehdä tallia. Vissiin vähän stressaa tuo talliasia kun näen siitä vähintään kerran viikossa unta.
Aina todellisuus on niin tylsää kun tajuaa ettei navetassa mitään salaovia ole ja se on yhtä huonossa kunnossa kun eilenkin. :D Uskon että uni symboloi jotain talli-ideaa joka napsahtaa päähäni yhtäkkiä joku kaunis päivä ja sen jälkeen asiat alkavat sujua.
Olen unissa kova panomies,naiset kiimaisia,täydellisiä ulkoisesti,saavat orkkuja ketjussa niin että p.illumehut lentää kaaressa,kaikki käy.
Todellisuudessa olen minuuttimies ja en saa pillua edes avokilta.
Näen itse aina unta että olen saman psykiatrisen sairaalan suljetulla osastolla missä olin nuorena. Siellä ei todellakaan noudattu sääntöjä kunnolla silloin 80-luvulla ja traumoja on enemmän kuin tarpeeksi. Sieltä sitten yritän soittaa mummille (kenen luona asuin) että tulee hakemaan minut pois, mutta puhelin on aina jotenkin jumissa. Siis ei kännykkä, vaan sellainen "vanhan ajan" puhelin missä on pyöritettävät numerot. Joko se ei liiku, numerot ovat vinksin vonksin, en saa johtoa seinään, saan johdosta sähköiskun, puhelin putoaa ja hajoaa, luurin päästä vastaa väärä ihminen yms.
Uskon vakaasti että tuo soittamisen/toisen kiinni saamisen vaikeus unessa liittyy menettämisen pelkoon, puhelimen mallista riippumatta.