Perhe elää luonnossa. Mammat tekisi tästä lasun!
Kommentit (136)
Mieheni joskus kertoi, että hänelle olisi lapset fine jos elämä olisi erillaista, juuri tuon kaltaista miyä ohjelmassa näytetään. Erotuksena vielä 10-15 lähisukulaista ympärillä, muodostettaisiin pieni yhteisö.
Ei siinä ihan mukava haavekuva, itse en halua lapsia missään tilanteessa, mutta kyllä mieluummin tähän keskiluokkaiseen "unelmaan" kuin sarjan puitteisiin. Haluaisin kuvitella olevani ns. Ituhippi, mutta nyt on liian hippiä menoa.
Mammat tulevat hysteeriseksi, jos joku ei saa KARKKIA. Sehän on maailman hirvein asia. Eihän ihminen voi nauttia mistään aidoista, oikeista herkuista, kun ainoa herkkuhan elämässä on joku paska lisäainemössöKARKKI :D
Esim minä en syö ikinä karkkia, mutta olen kulinaristi - oikea herkuttelija. Ja syön kyllä omasta mielestäni monenlaisiakin herkkuja, mutta halvat lisäainekumikikkareet eivät kuulu niihin. Kukaan ei häviä mitään, vaikkei ikinä söisi karkkeja. Elämän pikkuiloja ja herkuttelunautintoja on olemassa pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta "erilaisesta lapsuudesta" ja samon sen aikaisillani kavereillani. Omat vanhempani olivat maltillisimmasta päästä, joten itse selvisin akuisuuteen suht ok. Kaikkein kireimpien lahkolaisten lapset eivät selvinneet ilman ongelmia: eriasteisia häiriöitä suurimmalla osalla. Otan osaa noitten lasten puolesta :( Ihan sama minkä asian tiimoilta lahkoillaan mekanismi on mielestäni sama.
Minä olen tavallisesta ateistiperheestä eikä kukaan meistä lapsista selvinnyt aikuisuuteen ilman mielenterveysongelmia. Ketä/mitä minä voin syyttää? Ateismia? Liian tavallista lapsuutta?
En ole minkäänlaisten lahkojen tai ehdottomuuden kannalla, mutta joskus ottaa päähän ihmisten mustavalkoinen tapa nähdä vaihtoehtoiset tai poikkeavat elämäntavat automaattisesti kurjuutta aiheuttavina. Ihan niinkuin joka toisessa keskivertoperheessä ei nappailtaisi mielialalääkkeitä ja lapset ei kokeilisi rajojaan kodin ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuon viikingin näköisen iskän kanssa voisi sitä lastentekemistä harjoitella. Montakin kertaa. Mutta ehkäisyä käyttäisin salaa :D
No jos siellä vaikka olisi käytössä tuo moniavioisuus, niin ei muuta kun Kånken selkään ja nokka kohti Jyllantia!
Ai niin, muista piilottaa kengät johonkin pusikkoon mahdollista myöhempää tarvetta varten...
Tunnen italialaisen pojan, joka kasvoi alkeellisessa, kansainvälisessä ekoyhteisössä. Vierailinkin siellä kerran. Kaikki oli hyvin alkeellista ja omavaraista. Yhteisö oli aivan ihana ja lapset kävivät vanhempien ylläpitämää kotikoulua.
Tästä pojasta kasvoi peloton, komea nuorimies, joka kiersi maailmaa pari vuotta, minkä jälkeen opiskeli kansainvälisen yliopistotutkinnon. Monet arvot pysyvät läpi elämän ja yhteys vanhempiin säilyy saumattomana läpi koko elämän. Hän on kiitollinen ja ylpeä juuristaan.
Ihailen heitä suuresti. Joskus haaveilen samanlaisesta rohkeudesta.
Itse olen sekasyöjä, autoileva ihminen, jonka lapset ovat olleet pienestä tarhassa ja käyvät maksullisissa harrastuksissa. Olen tosi erilainen kuin he, mutta voin kai ihailla heitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset kasvaa tuon homman ylläpito noin vaikeutuu. Tai lapset rupeaa elämään "kaksoiselämää" kuten monien vegaanien lapset ja tekevät kaikkea kiellettyä kodin ulkopuolella. Nyt kai sanottiin että eivät ole ikinä poistuneet tuolta maapläntiltä?
Missä siinä kerrotaan, että karkit on kielletty? Ei missään. Niitä vain ei lasten elämässä ole. Ihan samalla tavalla kuin minulla ei ole koskaan ollut pallokalaa pöydässäni, mutta en keksi mitään syytä, miksi sitä pitäisin kiellettynä.
Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta jotta p-viilaajat eivät iskisi?
Jos lapset eivät ole koskaan edes nähneet karkkia niin onhan se tuossa perheessä kielletty.
Ja sopii heidän agendaansa, ei prosessoitua ties mitä keinotekoisuutta ja valkoista sokeria sisältävää myrkkyä.
Ahaa, jos siis lapseni eivät ole koskaan nähneet jotain, niin se on kielletty?
Tällä logiikalla lapsiltani on kielletty nyhtökaura, pulled pork, pussissa myytävä kissanruoka, kalossit, keinokuituiset (nailon) yöpuvut, suonikohjut ja ranskalaiset parvekkeet.
Taidat haluta vain vängätä ja riidellä, osoittaa omaa nokkeluuttasi.
Luulen että ymmärrät kyllä mitä tuossa tarkoitettiin.
Nuohan ovat kaksi eri asiaa. Vanhempien elämäntapoihin ei kuulu karkinsyönti,karkkia ei osteta perheeseen. Ei se tarkoita että asia olisi kielletty. Ei mekään mieheni kanssa harrasteta seinäkiipeilyä, mutta jos lapsi kiinnostuu seinäkiipeilystä niin mikäpä siinä. Ei asiaa ole kielletty.
Mitenkähän perhe säilöö hedelmät ja marjat, jos sokeri on kielletty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset kasvaa tuon homman ylläpito noin vaikeutuu. Tai lapset rupeaa elämään "kaksoiselämää" kuten monien vegaanien lapset ja tekevät kaikkea kiellettyä kodin ulkopuolella. Nyt kai sanottiin että eivät ole ikinä poistuneet tuolta maapläntiltä?
Missä siinä kerrotaan, että karkit on kielletty? Ei missään. Niitä vain ei lasten elämässä ole. Ihan samalla tavalla kuin minulla ei ole koskaan ollut pallokalaa pöydässäni, mutta en keksi mitään syytä, miksi sitä pitäisin kiellettynä.
Jos lapset eivät ole koskaan edes nähneet karkkia niin onhan se tuossa perheessä kielletty.
Ja sopii heidän agendaansa, ei prosessoitua ties mitä keinotekoisuutta ja valkoista sokeria sisältävää myrkkyä.
Tällä logiikalla lapsiltani on kielletty nyhtökaura, pulled pork, pussissa myytävä kissanruoka, kalossit, keinokuituiset (nailon) yöpuvut, suonikohjut ja ranskalaiset parvekkeet.
Voitte lopettaa mutuilun. Tässä perheessä on sekä vaalea vilja että sokeri pannassa.
Ja siksi oletat, että jos joku tarjoaa lapselle vaikka hunajakarkin, niin vanhemmat saavat siitä raivarin?
Tuossa ohjelmassa ei missään sanota, että lapsilta on kielletty karkit. Aika selkeästi ilmaistaan, että lapset eivät ole koskaan karkkia syöneet, mutta mistään kielloista siinä ei ole sanaakaan. Kuuntele se kunnolla, huomaat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mammat tulevat hysteeriseksi, jos joku ei saa KARKKIA. Sehän on maailman hirvein asia. Eihän ihminen voi nauttia mistään aidoista, oikeista herkuista, kun ainoa herkkuhan elämässä on joku paska lisäainemössöKARKKI :D
Esim minä en syö ikinä karkkia, mutta olen kulinaristi - oikea herkuttelija. Ja syön kyllä omasta mielestäni monenlaisiakin herkkuja, mutta halvat lisäainekumikikkareet eivät kuulu niihin. Kukaan ei häviä mitään, vaikkei ikinä söisi karkkeja. Elämän pikkuiloja ja herkuttelunautintoja on olemassa pilvin pimein.
Tämä on niin totta. Mikään ei tässä maassa ole niin normien vastaista ja suorastaan moraalitonta kuin olla syömättä karkkia ja pullaa. Voi luoja kun joku ei syö pullaa! Kaikissa laihdutusohjeissakin aina sanotaan "muista kuitenkin välillä syödä pullaa".
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ihan tosissasi tätä kysy?
Miten marjat ja hedelmät säilöttiin 1800-luvulla? Olisiko osa kuivattu? Oletko kuullut kuivatuista luumuista? Sellaisia saa edelleen kaupasta.Puolukat vesikpuolukoiksi? Mansikat syöty tuoreina?
Vierailija kirjoitti:
Esim. kuivaaminen on oikein toimiva menetelmä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella pitää olla oikeus koulutukseen ja mahdollisuus pystyä elämään nykyaikaa. Omavaraisuus sinäänsä ei ole pahe, vaan tapa millä se toteutetaan on tässä lapsen edun vastainen. Ei olisi Suomessa mahdollista.
Onko sulla jotain tietoa, ettei näillä lapsilla olisi mahdollisuutta koulutukseen? Eiköhän nuo joko passiteta johonkin lähikouluun tai sitten kotikoulutetaan. Vaikka kotikoulutusta monesti Suomessa kavahdetaankin, niin se on täysin mahdollista täälläkin ja ihan ilman mitään erillisiä lupia. Kotikoulutuksessa olevalla lapsella on myös aivan samat opetukselliset tavoitteet kuin koulussa käyvillä, ja niiden edistymistä valvotaan jatkuvasti. Täysin mahdollista olisi myös Suomessa. Siitä voi jokainen sitten olla mitä mieltä haluaa, että onko järkevää vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen italialaisen pojan, joka kasvoi alkeellisessa, kansainvälisessä ekoyhteisössä. Vierailinkin siellä kerran. Kaikki oli hyvin alkeellista ja omavaraista. Yhteisö oli aivan ihana ja lapset kävivät vanhempien ylläpitämää kotikoulua.
Tästä pojasta kasvoi peloton, komea nuorimies, joka kiersi maailmaa pari vuotta, minkä jälkeen opiskeli kansainvälisen yliopistotutkinnon. Monet arvot pysyvät läpi elämän ja yhteys vanhempiin säilyy saumattomana läpi koko elämän. Hän on kiitollinen ja ylpeä juuristaan.
Ihailen heitä suuresti. Joskus haaveilen samanlaisesta rohkeudesta.
Itse olen sekasyöjä, autoileva ihminen, jonka lapset ovat olleet pienestä tarhassa ja käyvät maksullisissa harrastuksissa. Olen tosi erilainen kuin he, mutta voin kai ihailla heitä silti.
No niin mammat, siinäs kuulitte!
Minä en nyt oikein ymmärrä, miksi tuo karkkien syöminen on noussut niin tärkeäksi tässä keskustelussa. Perheellä on esim. viiniköynnöksiä, joten heillä on myös viinirypäleitä ja sitten niistä saadaan niitä kuivattuja makosia herkkuja, mitä moni meistäkin varmaan syöttää penskoilleen jo paljon ennen karamellejä. Varmaan myös käytössä paljon muita marjoja ja hedelmiä. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte lopettaa mutuilun. Tässä perheessä on sekä vaalea vilja että sokeri pannassa.
Ja siksi oletat, että jos joku tarjoaa lapselle vaikka hunajakarkin, niin vanhemmat saavat siitä raivarin?
Tuossa ohjelmassa ei missään sanota, että lapsilta on kielletty karkit. Aika selkeästi ilmaistaan, että lapset eivät ole koskaan karkkia syöneet, mutta mistään kielloista siinä ei ole sanaakaan. Kuuntele se kunnolla, huomaat kyllä.
Jo tuossa aloituksessa linkatussa jutussa sanotaan aivan selvästi ja suoraan, että perheessä on vaalea vilja, sokeri, karkit ja leivonnaiset pannassa, ihan näillä sanoilla. Lue se kunnolla, huomaat kyllä.
Siihen en ota kantaa vetääkö vanhemmat raivareita vai ei, kun en tiedä.
Kyllä se on lasun paikka ellei lasten suolistoa pilata pienestä asti irtokarkeilla ja limsalla! Sitten jaska lentää hallitsemattomasti jo nuorena aikuisena ja avanteita tehdään koko ajan nuoremmille ja nuoremmille. Puhumattakaan käsiin räjähtävästä diabetes-ongelmasta.
Kyllä se on lasun paikka, kun lapsen terveyttä ei tärvellä karkeilla!!!
Pakko viitata karkkiasiaan hieman ohi aiheen. Äitini (lääkäri) sanoi minulle ollessani 4- tai 5-vuotias, että karkissa on eläintä. Viittasi siis liivatteeseen ja tarkoituksena oli luonnollisesti saada minut elämään terveellisemmin. Minä en eläinrakkaana koskenut karkkiin enää pitkällä tikullakaan. Nykyisin olen lähemmäs 25-vuotias ja ei oikeastaan ikinä tee mieli karkkia eikä varsinkaan suklaata. Jos muutaman kerran vuodessa syön vähän karkkia, niin jotain missä ei ole liivatetta. Hyvin vähän tulee siis syötyä karkkia ja muita makeisia. En tiedä olisiko tilanne mahdollisesti toinen, jos olisi pienenä omaksunut karkit herkkuna ja tottunut niiden makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ihan tosissasi tätä kysy?
Miten marjat ja hedelmät säilöttiin 1800-luvulla? Olisiko osa kuivattu? Oletko kuullut kuivatuista luumuista? Sellaisia saa edelleen kaupasta.Puolukat vesikpuolukoiksi? Mansikat syöty tuoreina?
Kaupassa myytävät kuivatut hedelmät sisältävät runsaasti jotain ei niin terveellistä säilöntäainetta. Haluaisinpa maistaa kotona kuivattuja luumuja, jotka eivät maistu homeelta. Omenien säilytys ja kuivaaminen onkin helppoa.
En kysynyt tuota tietämättömyyttäni, sillä
säilön itsekin paljon talven varalle ja kysyin tuota ihan vaan sillä, että tulisi keskustelua aiheesta. Ei kannata aina olla niin tietäväinen ja tärkeä, vaan rakentaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo tuossa aloituksessa linkatussa jutussa sanotaan aivan selvästi ja suoraan, että perheessä on vaalea vilja, sokeri, karkit ja leivonnaiset pannassa, ihan näillä sanoilla. Lue se kunnolla, huomaat kyllä.
Siihen en ota kantaa vetääkö vanhemmat raivareita vai ei, kun en tiedä.
Eikö nuo lapsiparat saa koskaa tuoretta pullaa maistaakseen! 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan aiheesta.
Aivan sairasta. Siis se että tehdään lastensuojeluilmoituksia tuollaisesta.
Noillehan pitäisi antaa valtion kunniamitalli siitä että ne elää luonnollisesti ilman kaikkea roskaa mikä nykyihmiset käyttää.