Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
81/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia kaupassa työskennelleenä.

Grillimakkaroissa joissa päiväys meni, niin paketit auki ja ne myytiin irtotiskissä, pikkasen huokeammalla. Se oli käsittämätöntä miten teki kauppansa. Pakkohan niiden on parempaa ja laadukkaampaa kuin vakuumiinpakattuja. Kukaan ei kyseenalaistanut, tai kysellyt mitä sisältää, kun tiesivät, että laatumakkaraa.

Muut päiväysruuat meni sitten paikalliseen ravintolaan. Meillä oli aina pikkujoulut siellä. Hirveesti ei jengi syönyt, kun tiesi, että viime viikon mätiä perunoitakin laitettiin raflaan ja meille ne tarjoiltiin valkosipuliperunoina jne. Olut sentään tuli hanoista ja silmien edessä avattavista pulloista.

Oon huomannut, että samat kikat ovat vielä käytössä paikallisissa marketeissa. Viime viikolla alennettuna kirjolohipyöryköitä ja tällä viikolla irtotiskissä tai lihamestarin pakkaamia pienempiin paketteihin.. Pakko olla laatua!

Vierailija
82/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupantäti kirjoitti:

Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.

Olen myös kaupan täti enkä todellakaan tee näin koskaan. Hygieniapassin tarkoitus on varmasti se, että elintarvikkeita käsittelevät ymmärtäisivät, että ovat vastuussa myymistään tuotteista. Mutta passin suorittamisella ei tosiaan saavuteta ammattiylpeyttä siitä, että toimii oikein. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin harkkarina hampurilaisiakin myyvässä ravintolassa ja järkytyin kun huomasin että siellä oli tapana ensin nostella paljain näpein raa'at veriset pihvit parilalle ja sitten käsiä pesemättä laittaa salaatit hampurilaiseen. Gluteenittomat pihvit paistettiin samalla pannulla normaalien pihvien kanssa ja samaa leikkuulautaa käytettiin esim sandwichien leikkaamiseen monta tuntia. Kokit näpersivät kännykkää ja sitten menivät käsiä pesemättä tekemään salaattiannosta.

Kerran asiakas pyysi alle vuoden ikäiselle taaperolleen kurkkulohkoja syötäväksi ja, kun olin laittanut hanskat käteen ja olin menossa pesemään kurkkua, yksi kokeista sanoi, että ei tarvi hifistellä, otti vielä pesemättömän kurkun kädestäni, pilkkoi sen paljain, rasvaisin käsin likaisella veitsellä ja antoi tarjoilijalle. Toivottavasti vauvan suolisto ei protestoinut.

Mutta hyi yrjö!!

Vierailija
84/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, aloittakaapa sille verenluovutusjankutuksellenne ihan oma ketju niin ei enää puolet viesteistä olisi off topic :)

Vierailija
85/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin vuosia sitten laitoshuoltajana sairaalassa ja täytyy sanoa, että hirvittää miten jotkut ei välittäneet siitä, että tuleeko oikeasti puhdasta vai ei.

Kun pestiin jotain suihkupäitä ja letkuja desinfioivassa pesukoneessa, ne olisi pitänyt asetella sellaiseen telineeseen oikein, jotta pesuvesi menee sieltä sisältä myös, arvaatkaapa kiinnostiko kaikkia? Samaisen koneen pesuainekanisteriin piti merkata kerran viikossa se kohta missä pesuaine on menossa, jotta näkee että kone todella ottaa pesuainetta. No, sijaistajana ollessa erään osaston pesukonetta oli käytetty ties kuinka pitkään ilman että se oli ottanut pesuainetta. Siellä oli pesty alusastiat ja kaikki pelkällä vedellä monta viikkoa.

Lisäksi hoitajat saattoi viedä hyla-tuotteita täysin laktoosittomille, kun eivät ymmärtäneet että mikä ero niillä on.

Eräs mieslääkäri ei koskaan pessyt käsiään, kun kävi vessassa.

Esim. johonkin leikkaukseen mennessä aina mietityttää, että mitenhän tämäkin leikkaussali on kiireessä siivottu ja onko välineet huollettu kunnolla. Tiedän että on sellaisia, jotka tekee työnsä hyvin, mutta valitettavasti on myös niitä, joilla omatunto ei kolkuta.  

Vierailija
86/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.

Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)

Vierailija
87/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitajana kaupungin kotihoidossa.  Työhömme kuuluu varallaoloa noin kerran kuussa ja siis lauantaina ja sunnuntaina.

Arvatkaa huviksenne minkä korvauksen saan, kun päivystän puhelinta klo 06 - 08 aamulla, että tarviiko mennä töihin ?  Noin 8 (kahdeksan) euroa miinus verot.

- minun on oltava työkuntoinen ja vireä

- minun on ehdittävä töihin tunnin sisään soitosta

Halvalla menee esim kesäinen viikonloppu, en voi lähteä perheen mukaan vaan tuon velvoitteen takia kökin kodin tuntumassa. Ja tästä ei voi kieltäytyä. Ja tämä siis muiden viikonlopputyövuorojen lisäksi.

Vierailija
88/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Kun käyn luovuttamassa verta, ympärilläni häärii aika monta koulutettua ihmistä varmistamassa, että luovutus sujuu hyvin. Laitteet ja tarvikkeetkaan tuskin ovat ilmaisia, eikä verenluovutuksista tiedottaminenkaan ole ilmaista. Minusta on ihan itsestäänselvää, että veri maksaa, vaikka luovuttajalle ei maksetakaan.

Vaan miksei sairaaloissa ole suoraa luovutuspistettä, jossa voisi luovuttaa verta ko. sairaalan käyttöön?

Sairaala ei saisi silloin riittävästi tietyn veriryhmän verta, jos se olisi vain sen varassa, mitä siihen paikalliseen sairaalaan käydään luovuttamassa?

Vierailija
89/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneita siivotessani minua ohjeistettiin kuivaamaan pesty amme edellisen asiakkaan pyyhkeellä. Hyi että. 

Vierailija
90/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin lihamestarin apulaisena ja vahingossa pudotin lattialle isohkon avatun lihapaketin ja lihakuutiot levisi lattialle. Mies sanoi että ei haittaa, laita takaisin, jauhetaan jauhelihaksi, sehän paistetaan. Jauhelihan sekaan jauhetaan aina edellispäivän myymättömät harmaat jauhelihat ja kaikki ihra mitä muusta lihankäsittelystä jää. Myöskään perunalajikkeet pusseissa ei ole aina sitä mitä pussin päällä lukee. Lajikkeita ei aina ammattilainenkaan erota toisistaan. Ja ihan tyypillistä on että kaupassa pakattuihin kaloihin vaihdetaan uusi hintalappu ja jatketaan myyntiaikaa. Vihanneksista saatetaan leikata se homeinen limainen osa pois ja pakataan loput kelmuun ja laitetaan myyntiin.

Tän kalajutun uskon. Menin kerran iltasella kauppaan ja katsoin pakattuja lohifileitä. Ihmettelin ääneen, että miten nää on muka pakattu huomenna ja jo nyt myynnissä. Oli vissiin joku henkilökunnasta jotenkin mokannu ja sählänny hintalappujen kanssa.

Vierailija
91/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rossossa työharjoittelussa kun kokki pudotti vahingossa kypsän pihvin lattialle. Hän laittoi sen noin 4 sekunniksi rasvakeittimeen ja sanoi sen tappavan bakteerit. Sen jälkeen pihvi suoiraan lautaselle ja asiakkaalle. :C

Vierailija
92/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työ on aika yllätyksetöntä. Olen nainen ja IT DI ja vastaan suuren firman ERP kehityksestä. Meillä ITssä valtaosa työntekijöistä on miehiä.

Mua hämmästyttää mieskolleegoiden kiroilun määrä. Saatanat ja vitut ovat läsnä melkein joka lauseessa, inhoan kiroilua. Toinen mikä hämmästyttää on jatkuva pillusta ja seksistä puhuminen. Kukaan kollega ei siis yritä kinuta niitä minulta, mutta en jaksaisi koko ajan kuunnella jotain kaksimielistä vitsejä, tai muuta seksin saamiseen liittyvää juttua tai arvuuttelua siitä saako kollega illalla kotona tussua.

Olen myös it-firmassa töissä. Meillä kaikki kiroilee, naiset enemmän kuin miehet. Kukaan ei puhu pillin saamisesta. Joskus joku jotain seksiin liittyvää herjaa heittää, yleensä joku nainen.

Istuin IT-väen kanssa samassa tilassa ja neljästä yksi kiroili aina kuin viimeistä päivää. Ihan kakarameininkiä hänen osaltaan, kohteli apua tarvitsevia töykeästi ja haukkui tyylii huoraksi. IT-tuessa siis.

IT-tuessa saavat palkkaa neuvomisesta, miksi se on niin vaikeaa tehdä työtään nurisematta ja valittamatta jos joku tarvitsee IT-tuen apua. Voisi harkita alan vaihtoa jos neuvominen ärsyttää.

Vierailija
93/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä baarityöntekijänä ei ole hirveästi tehnyt mieli mennä istumaan iltaa baareihin. Silloin kun aloitin entisessä työpaikassani, siellä ei ollut tiskikonetta. Lasit "pestiin" käsin eli niihin vähän suihkautettiin vettä ja se oli siinä. Ihan helposti saattoi jäädä huulipunajälkiä yms. Nämä likaisemmat lasit jaoteltiin telineeseen siten, että ne annetaan jo enemmän pohjia ottaneille asiakkaille, jotka eivät varmasti huomaa likaisia jälkiä. Mua ällötti tämä toimintatapa sen verran, että otin aina vapaaehtoisesti tiskit hoitaakseni ja tiskasin kunnolla. Pomon mukaan olin ensimmäinen, joka myös oikeasti tiskasi astiat. Samaa sanoivat paikan kantikset, että nyt saadaan juoda varmasti puhtaista laseista, kun sä olet täällä tiskaamassa.

Mutta eipä se tiskikoneen tulokaan välttämättä muuttanut asiaa kovin paljon parempaan. Osa työntekijöistä saattoi annostella pesuainetta ihan summamutikassa, jolloin ainetta meni helposti liikaa, eikä kone huuhtonut kaikkea pois. Eli asiakkaille tarjoiltiin juomat laseista, joissa oli pesuaineen jäämiä.

Eviraan yhteys, että mitä tuollaisessa voi tehdä.

Edellisellä työpaikalla jätskipakastin suli ja alkoi pian taas pakastaa, eli jätskit sulivat ja pakastuivat uudelleen. Pomo oli ensin, että myydään vaan, mutta tuossa kohtaa totesin, että ilmoitan Eviralle.

Menivät sitten roskiin ja minulle oltiin nyrpeitä, mutta ei helvetissä olisi ollut pokkaa myydä yhtä ainuttakaan pilalla olevaa jätskiä asiakkaille.

Kiitos!

Ostin turhan usein lähikaupasta "hieman" sulaneen eli pilalle menneen jäätelöpaketin. 

Vierailija
94/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Ei yksikään sairaanhoitaja ole noin yksinkertainen.

Minut on pelastettu syöpähoitojen jälkeen veren avulla, koska SPR huolehtii verenluovuttajista. 

Ja sulta meni koko pointti ohi, koska olet niin tunnepitoisesti aiheessa mukana. Mieti asiaa, niin ymmärrät mistä me muut täällä olemme kirjoittaneet.

Ei mennyt. Olen täysin allerginen SPR:n solvaamiselle. Jos tai KUN te ette käsitä tilannetta, niin jättäkää tuollaiset viestit kirjoittamatta ja kommentoimatta.

Vierailija
95/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä paskan määrää, mitä sairaalassa potilaista ja heidän omaisista puhutaan...😁

Veikkaan, että tunne on molemminpuolinen. 

Vierailija
96/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

SPR:llä on monopoli, siksi pystyvät pitämään hinnat pilvessä. SPR:n toimihenkilöt ovat ryvenneet skandaaleissa eri puolilla maailmaa, kun on paljastunut, että kerätyt rahat menevät luksusjahteihin, naisiin ym. Googleta.

Oma kohtainen kokemus on, että toimihenkilöiden lounaat kestävät 3-4h täällä Suomessa ja tätä tuetaan verovaroin, kun duunarit raatavat niskalimassa leipänsä eteen. SPR:n rivityöntekijöille tietysti toitotellaan tietysti, miten tärkeätä työtä he tekevät muiden hyväksi ja ovat mukana parantamassa maailmaa... Lopetin lahjoittamisen.

Vierailija
97/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa. Oikeasti. Suomi on sivistysvaltio, ja sen kansalaiset ovat tuolla tasolla tekemisissään. Miten te kehtaatte?

Olen ylpeä, että työskentelen yhdessä maailman vastuullisimmista yrityksistä (virallinen kansainvälinen tutkimus). Meillä ei oiota missään, kaikki mitä teemme, kestää päivänvalon. 

Samoin omassa elämässäni teen kaiken niin, että ei tarvitse hävetä tekemisiään. Alhaista porukkaa olette, vaan eipä se ole yllätys kun tätä palstaa seuraa.

Vierailija
98/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen apteekkialalla ja pisti kyllä ärsyttämään lääkeyhtiöiden voiton tavottelu ja apteekkien lahjominen. Tyyliin "myykää sitä ja tätä ja tota, suositelkaa meidän tuotteita, vaikka olisi halvempia rinnakkaisvalmisteita. Jos myytte sen ja sen verran kuukaudessa, niin henkilökunta saa ilmaiset lounaat ja muumimukit."

Ja siis ymmärrän kyllä sen, että näiden yhtiöiden on pakko tehdä voittoa, mutta minusta tuo on vain todella eettisesti epäilyttävää.

Vierailija
99/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa luettavaa. Oikeasti. Suomi on sivistysvaltio, ja sen kansalaiset ovat tuolla tasolla tekemisissään. Miten te kehtaatte?

Olen ylpeä, että työskentelen yhdessä maailman vastuullisimmista yrityksistä (virallinen kansainvälinen tutkimus). Meillä ei oiota missään, kaikki mitä teemme, kestää päivänvalon. 

Samoin omassa elämässäni teen kaiken niin, että ei tarvitse hävetä tekemisiään. Alhaista porukkaa olette, vaan eipä se ole yllätys kun tätä palstaa seuraa.

Ota huomioon nyt edes seuraava. Jossakin hierarkisella duunarialalla  (kauppa, ravintola, raksa ym.) ei yksilö voi paljon muuttaa huonoja käytäntöjä. Toki kuten joku jo sanoi, voi kannella valvoville viranomaisille.

Ja ota huomioon sekin, että paikkoja on erilaisia. Itse kommentoin jo aiemmin kaupassa työskentelevänä, että en todellakaan käsittelisi paiston tuotteita väärin. Enkä ymmärrä sitä, että vaikka kahdesta pudonneesta karjalanpiirakasta tulisi niin iso hävikki, että ne on pakko laittaa myyntiin. "Tuore"tiskiä ei onneksi mun paikassa edes ole.

Vierailija
100/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, aloitetaan ekasta työstäni. Olin kaupan kassalla ja tauoilla hengasin lihatiskin tytön kanssa. Kerran tauolla olimme samaan aikaan naisten vessassa, tämä tyttö kiroili pissatessaan kopissa. Tiedustelin onko pissatulehdus niin tämä vastasi että ei vaan klamydia, paiseita alapäässä. Oli juuri aloittanut lääkityksen. Siitä menimme savukkeelle jonka jälkeen hän veti samat hanskat taskustaan joilla oli jo koko aamupäivän työskennellyt. Käsiä en nähnyt hänen pesevän missään vaiheessa.

Sitten seuraavaan duuniini, päiväkotiin. Meidän ryhmän lto vihasi yhtä lasta, usein tämä lapsi suljettiin sellaiseen pikkuhuoneeseen yksin leikkimään jopa tunneiksi. Muutenkin hänen kohtelunsa oli kaikin puolin törkeää, avoimen vihamielistä ja halveksuvaa lto:lta.

Ruoan kanssa oli myös melkoista meininkiä, esim. nappasin useamman kerran leivän pois gluteenittoman lapsen lautaselta. Lto syötti tahallaan muslimilapsille kinkkukiusausta, oli avoimen rasistinen. Yksi 8kk vauva alkoi oksentaa ja ripuloida kesken päivän kun lto laittoi hänelle kielloistani huolimatta tavallista maitoa nokkamukiin sen korvikkeen sijaan jota vanhemmat oli hänelle sinne tuoneet ja ostaneet. Lto suuttui jos soitin vanhemmat hakemaan sairaan lapsen pois kesken päivän. Ei kuulemma esim. yksi oksennus haittaa mitään. Jos lapsella on kuumetta mutta jaksaa ulkona huojua omilla jaloillaan pystyssä niin "ei haittaa". Laittoi muslimilapsen laulamaan virttä ja rukoilemaan että oppii "suomalaisille kunnon tavoille".

Sanomattakin selvää että en työskentele kummallakaan alalla enää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme