Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Asbestipurkajana voin kertoa, että ei ne purkutyöt aina mene kun strömssössä. Vahinkoja sattuu ja suojaukset pettää.....On tullut saastutettua vahingossa kokonaisia kerrostaloja kun on vähän pölissyt.
Voi sitä paskan määrää, mitä sairaalassa potilaista ja heidän omaisista puhutaan...😁
Olen kaavoittaja, ja monelle tulee järkytyksenä, miten paljon kunta voi kaavoituksella antaa tai ottaa varallisuutta rakennuspaikkojen muodossa. Vaikka omistat maata, joku muu päättää mitä sille saa rakentaa. Metsäsi voi olla vain metsää, tai siinä voi olla kymppitonnien arvoinen tontti.
Järkytys on myös, mitä kaavoissa on, ehkä ollut vuosikymmenet, tietämättänne. Mummosi rintamamiestalo voi olla arvokas kerrostalotontti tai arvoton puistokaistale, johon ei ikinä mitään saa rakentaa. Perintökesämökillänne ei ehkä ole lainkaan rakennusoikeutta.
Kaupan hyllystä vanhaksi menneet kinkut, juustot ja nyhjääntyneet kasvikset pistetään paistopisteen patonkien väliin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että meidän alalla pidetään lähes itsestäänselvyytenä, että muutama kuolee tai vammautuu pysyvästi joka vuosi. Vaikka se ei ikäänkuin kuulukaan työnkuvaan kuten vaikka poliiseilla tai palomiehillä, joiden kuolemasta uutisoidaan näyttävästi ja monta päivää nimen ja kuvien kera. Rakennusmiehen kuolema on muutaman rivin pikku-uutinen.
Kun aloitin opiskelut, opettaja totesi faktana, että keskimäärin jokaisella isommalla rakennustyömaalla kuolee joku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Oon ollu hotellisiivoojana reilut 10 vuotta sitten ja silloin sai mennä yhteen huoneeseen 20 min, jos sen purki ja laittoi kuntoon yksin tai parin kanssa. Jos oli jo valmiiksi joku ehtinyt purkaa (siis viedä likaiset lakanat pois jne.), oli vähemmän aikaa. Jatkavien huoneet meni nopeammin, koska niissä ei tarvinnut vaihtaa lakanoita, tehtiin vain pintapuolinen siivous.
Bisnesmiesten huoneet oli aina siisteimmät ja helpoimmat, parhaimmillaan oli vähän peiton kulmaa raotettu, että oli pujahtanut nukkumaan, muuten oli kaikki tip top. Toki nekin siivottiin hyvin, mutta niissä ei ollut ylimääräisiä sotkuja, kuten vaikkapa lapsiperheiden huoneissa.
Voi olla, että kireämmäksi on aikataulut menneet siitä ajasta, mutta en usko, että kukaan pystyy siivoamaan 10 min hotellihuonetta alusta loppuun niin, että se tulee siistiksi.
Olen opettaja ja kun oppilaat tekevät hiljaa koetta, on aikaa vaikka roikkua seksichatissa nettiseksin parissa.
Lattialle tippunutta ruokaa on syötetty asiakkaalle, on niin helvetin kiire ettei ehdi edes käsiä pesemään ja ruokia kosketaan paljain sormin. Sormuksia pidetään sormissa. Ruoka seisoo hellalla koko päivän ja annostellaan lautasille menekin mukaan. Tyyliin kaikki ruoat valmistetaan edellisenä päivänä ja kuumennetaan myyntipäivänä. Olen nähnyt miten monissa eri paikoissa toimitaan, eikä paikan hintatasolla ole väliä, tai sillä onko kyseessä ruokaravintola tai esim. päiväkodin keittiö. Melko epähygieenisiä juttuja joka paikassa.
t. kokki
Entisenä baarityöntekijänä ei ole hirveästi tehnyt mieli mennä istumaan iltaa baareihin. Silloin kun aloitin entisessä työpaikassani, siellä ei ollut tiskikonetta. Lasit "pestiin" käsin eli niihin vähän suihkautettiin vettä ja se oli siinä. Ihan helposti saattoi jäädä huulipunajälkiä yms. Nämä likaisemmat lasit jaoteltiin telineeseen siten, että ne annetaan jo enemmän pohjia ottaneille asiakkaille, jotka eivät varmasti huomaa likaisia jälkiä. Mua ällötti tämä toimintatapa sen verran, että otin aina vapaaehtoisesti tiskit hoitaakseni ja tiskasin kunnolla. Pomon mukaan olin ensimmäinen, joka myös oikeasti tiskasi astiat. Samaa sanoivat paikan kantikset, että nyt saadaan juoda varmasti puhtaista laseista, kun sä olet täällä tiskaamassa.
Mutta eipä se tiskikoneen tulokaan välttämättä muuttanut asiaa kovin paljon parempaan. Osa työntekijöistä saattoi annostella pesuainetta ihan summamutikassa, jolloin ainetta meni helposti liikaa, eikä kone huuhtonut kaikkea pois. Eli asiakkaille tarjoiltiin juomat laseista, joissa oli pesuaineen jäämiä.
kaupantäti kirjoitti:
Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.
Itse olin lihamestarin apulaisena ja vahingossa pudotin lattialle isohkon avatun lihapaketin ja lihakuutiot levisi lattialle. Mies sanoi että ei haittaa, laita takaisin, jauhetaan jauhelihaksi, sehän paistetaan. Jauhelihan sekaan jauhetaan aina edellispäivän myymättömät harmaat jauhelihat ja kaikki ihra mitä muusta lihankäsittelystä jää. Myöskään perunalajikkeet pusseissa ei ole aina sitä mitä pussin päällä lukee. Lajikkeita ei aina ammattilainenkaan erota toisistaan. Ja ihan tyypillistä on että kaupassa pakattuihin kaloihin vaihdetaan uusi hintalappu ja jatketaan myyntiaikaa. Vihanneksista saatetaan leikata se homeinen limainen osa pois ja pakataan loput kelmuun ja laitetaan myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Kun käyn luovuttamassa verta, ympärilläni häärii aika monta koulutettua ihmistä varmistamassa, että luovutus sujuu hyvin. Laitteet ja tarvikkeetkaan tuskin ovat ilmaisia, eikä verenluovutuksista tiedottaminenkaan ole ilmaista. Minusta on ihan itsestäänselvää, että veri maksaa, vaikka luovuttajalle ei maksetakaan.
Vaan miksei sairaaloissa ole suoraa luovutuspistettä, jossa voisi luovuttaa verta ko. sairaalan käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Kun käyn luovuttamassa verta, ympärilläni häärii aika monta koulutettua ihmistä varmistamassa, että luovutus sujuu hyvin. Laitteet ja tarvikkeetkaan tuskin ovat ilmaisia, eikä verenluovutuksista tiedottaminenkaan ole ilmaista. Minusta on ihan itsestäänselvää, että veri maksaa, vaikka luovuttajalle ei maksetakaan.
Suuri Kiitos sinulle että olet ehkä luovuttanut juuri minulle vertasi.
Kiitos ja Kumarrus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan miksei sairaaloissa ole suoraa luovutuspistettä, jossa voisi luovuttaa verta ko. sairaalan käyttöön?
Koska verta ei suoraan luovuteta kenellekkään vaan verestä erotellaan tyyliin.... punasolut, valkosolut, plasma yms.... ja toivottavasti veri käy jonkin tarttuvien tautien seulan läpi myös.
Ei se ole niin yksikenrtaista että laitettaisiin vain putki susta muhun.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä baarityöntekijänä ei ole hirveästi tehnyt mieli mennä istumaan iltaa baareihin. Silloin kun aloitin entisessä työpaikassani, siellä ei ollut tiskikonetta. Lasit "pestiin" käsin eli niihin vähän suihkautettiin vettä ja se oli siinä. Ihan helposti saattoi jäädä huulipunajälkiä yms. Nämä likaisemmat lasit jaoteltiin telineeseen siten, että ne annetaan jo enemmän pohjia ottaneille asiakkaille, jotka eivät varmasti huomaa likaisia jälkiä. Mua ällötti tämä toimintatapa sen verran, että otin aina vapaaehtoisesti tiskit hoitaakseni ja tiskasin kunnolla. Pomon mukaan olin ensimmäinen, joka myös oikeasti tiskasi astiat. Samaa sanoivat paikan kantikset, että nyt saadaan juoda varmasti puhtaista laseista, kun sä olet täällä tiskaamassa.
Mutta eipä se tiskikoneen tulokaan välttämättä muuttanut asiaa kovin paljon parempaan. Osa työntekijöistä saattoi annostella pesuainetta ihan summamutikassa, jolloin ainetta meni helposti liikaa, eikä kone huuhtonut kaikkea pois. Eli asiakkaille tarjoiltiin juomat laseista, joissa oli pesuaineen jäämiä.
Eviraan yhteys, että mitä tuollaisessa voi tehdä.
Edellisellä työpaikalla jätskipakastin suli ja alkoi pian taas pakastaa, eli jätskit sulivat ja pakastuivat uudelleen. Pomo oli ensin, että myydään vaan, mutta tuossa kohtaa totesin, että ilmoitan Eviralle.
Menivät sitten roskiin ja minulle oltiin nyrpeitä, mutta ei helvetissä olisi ollut pokkaa myydä yhtä ainuttakaan pilalla olevaa jätskiä asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijoilla on esim kaupan antamia kirjoittamattomia sääntöjä, jotka ovat lainvastaisia mutta niitä on noudatettava. Esim. Tiettyä ihmisryhmää seurattava aina kun tulevat kauppaan. Jos näistä säännöistä tulee ongelmia, johto kieltää tiukasti sääntöjen olemassaolon ja yksittäinen vartija on kusessa.
No ei ole vaikea arvata, ketä seuraillaan. Mutta yhtä hyvin meilläkin on pienemmässä kaupassa kirjoittamaton sääntö, että melkeimpä voit hälyttää vartijan jo, jos erään kansallispukuisen vähemmistön edustajia astelee kauppaan.
Tietynnäköiset ihmiset leimautuvat nopeasti (ei siis vain edellämainitut), ikävä kyllä.
Sepä se, MUTTA jos tästä tulee joku suurempi juttu niin kaikki pistetään yksittäisen vartijan syyksi. "miksi seurasit heitä?? Oletko rasisti??" johto kieltää että he olisivat ohjeistaneet näin.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt asioimassa, teen huomaamattasi hyvin paljon taustatyötä, jotta käyntisi olisi mahdollisimman sujuva. Tiedän sinusta hyvin paljon ja siksi olet yleensä oikein tyytyväinen, vaikka et tiedä syytä siihen. En voi kertoa ammattiani, koska on vaitiolovelvollisuus.
Olet ennustaja!
Purin aiemmin työkseni merikontteja ja lastasin autoja jotka lähtevät johonkin itänaapurin maista. Aiemmassa firmassa sain välillä tehtäväksi rakentaa auton oville lattiasta kattoon ulottuvia valeseiniä jolla hämätään tullimiehiä.
Esimerkiksi lastaan auton täyteen kahvia ja auton ovien luokse lastataan muutama rivi ilmapallolaatikoita. Käsittääkseni kyse on jonkinnäköisestä verojenkierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Olet ennustaja! :P
Tää lainaus ei onnistunut...
Raskauden keskeytyksen cvoi tehdä sosiaalisilla syillä 20 viikolle asti. Sikiö on pieni ihminen ja sydän voi vielä sykkiä yli puoli tuntia syntymän jälkeen