Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
121/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalanammattilainen kirjoitti:

Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.

Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)

Kehtaatkin vielä kutsua itseäsi ammattilaiseksi :D

Vierailija
122/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen suuressa kv-yrityksessä myynnissä, globaalit sopimukset saadaan lahjonnalla ( lahjonta tapahtuu ns. kolmansissa maissa ja rahat liikkuu sieltä suomalaisiin taskuihin ). Suomen suurimmat yritykset neuvottelevat "unohtamalla" kilpailijan tarjouksen pöydälle päällimmäiseksi ja poistuvat esim, "tärkeään puheluun". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Kun Suomessa sairaalat pääsääntöisesti ovat julkisia, eikö olisi kaikkien edun mukaista että verta luovutettaisiin suoraan sairaalalle eikä niin että sairaala ostaa verovaroin sitä järjestöiltä? 

Jos se olisi halvempaa niin, miksi sairaalat eivät ole järjestäneet luovutusmahdollisuutta?

Eivät ne saa lupaa luovutuksen järjestämiseen, koska SPR on monopoliasemassa. Ei sairaala voi itsekseen päättää, että alammepa järjestää verenluovutusta, vaan toiminnan pyörittämiseen pitäisi saada lupa.

Siihen voi hakea lupaa. Mutta se ei kannata, koska mistä tahansa lehtijutustakin selviää, että laitekanta ja henkilökunta käy kalliimmaksi itse järjestämällä.

Verenluovutus kuuluu kyllä selkeästi yhteiskunnan peruspalveluihin, osana muita terveydenhoitopalveluita. Sen ei pitäisi olla yksityisen tahon hoidettavana.

SPR:n Veripalvelu pitäisi sosialisoida, ottaa yhteiskunnan haltuun. Ei tarvita uusia tiloja ja laitteita, työntekijöitä voi palkata uusia, jos eivät halua jatkaa jne.

Olen oikeasti tätä mieltä.

Vierailija
124/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä paskan määrää, mitä sairaalassa potilaista ja heidän omaisista puhutaan...😁

Kuulin vahingossa kun fyssari puhui dementointuneesta äidistäni hoitajalle. Se on kuin koiraa kouluttaisi. Minulla on tästä vieläkin paha mieli.

Vierailija
125/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei koske minun ammattiani, mutta... Kaveri oli työharjoittelussa yläkoulussa ja kertoi naureskellen, kuinka opettajat puhuivat opettajainhuoneessa oppilaista jatkuvasti halventavilla nimillä. Hankalat oppilaat olivat "v*ttupäitä", oppimisvaikeudelliset kehareita jne. Kaveri alkoi sitten itsekin puhua oppilaista todella ala-arvoisesti. Oikein kuvotti kuunnella sitä, eikä enää kauheasti huvita jutella ko. kaverille, etenkin kun hän aikoo kouluttautua erityisopettajaksi!

(Enkä siis tietenkään ajattele että tätä tapahtuu kaikissa kouluissa!)

Vierailija
126/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kaupassa: homeisista makkaratangoista pestiin home pois ja siivutettiin irtomyyntiin (tarjoukseen). Päiväysvanhat kananmunat irtomyyntiin. Maksan jauhamisen jälkeen olisi pitänyt heittää lihamyllystä "sekaosuus" (=maksan ja lihan sekoitusta) roskiin, mutta kauppias ei sallinut tehdä sitä. Teki roskisratsioita ja haukkui jos löysi sieltä noita sekaosuuksia. Harmaantunut jauheliha freesattiin vichyllä.

Ravintolassa oli keittiön sulkeutumisen jälkeen saatavana kahta spagettiannosta. Tarjoilijat annostelivat spagetin paljain käsin lautaselle ja kastike päälle ja mikroon.

Nykyisessä toimistotyössäni saattaa tiskilleni tulla asiakkaita kysymään tiettyä henkilöä. Kysyn asiakkaan nimen ja lähden hakemaan henkilöä. Henkilö saattaakin sanoa, ettei ehdi tai halua vastaanottaa ko. asiakasta. Sitten saatan käydä vessassa tai juomassa vettä ja palaan takaisin kertomaan, etten löytänyt ko. henkilöä, vaikka etsin myös toisesta kerroksesta.

Vierailija
127/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tarjoilujana yhdessä ketjuravintolassa, laitoin likaiset astiat ja yhden annoksen josta oli yksi osa syömättä , olin pitkään epäillyt että käyttävät ne uudelleen uusille asiakkaille. Vedin ruksin sen taakse veitsellä. Seuraava annos tuli pöytään tarjoiltavaksi, katsoin sen palan taakse ja seillähän se ruksi oli. Eli syötte ruokaa joka on seissyt pöydässä, ja ties mitä tehty. Ehkä sitäkin juuston palaa oli nuolastu, ennenkuin todette ettei ole hyvää. En kertonut kellekkään, epäilen ettei tuokaan ollut keittöin idea vaan johdon "säästöä". 

Vierailija
128/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä pikaruokaravintolassa (suuri USAlainen ketju) ja "hienommassa" ravintolassa töissä ja voin kertoa että pikaruokaravintolassa huolehdittiin hygieniasta todella paljon paremmin kuin ns. kunnon ravintolassa. Huvittavaa kun jotkut asiakkaat olivat hädissään siitä että pikaruokapaikassa tuotteet olisivat olleet tosi kauan valmiina ja sen takia pilalla, vaikka siellä on supertarkat säännöt ja ajat kauanko valmiita tuotteita saa myydä ennen kuin lentää roskiin. Toisessa ravintolassa kukaan ei ikinä epäillyt ruoan tuoreutta vaikka se olisi seissyt koko päivän hellalla ja välillä aina vähän lämmitetty.

Vierailija
129/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitajana yksityisessä vanhusten hoivakodissa. Jostan syystä on joku olettamus, että yksityisellä puolella hoito olisi jotenkin parempaa. Me hoitajat siis pyykkäämme, lämmitämme/laitamme ruokaa, siivoamme(laikkari käy 3krt viikossa peseen lattiat). Hoitajille ei ole määritelty taukoja, vaan meidän tulisi ruokaille "asukkaiden kanssa".

Meidän pyykkihuollossa on tuhoutunut varmasti satojen eurojen edestä vaatetta, kun kiireessä on nakattu kaikki villavaatteet ja muut sekaisin sinne neljäönkymppiin. Tai nimilaput lähtee irti. Omaisille ei puhuta mitään, ihmetellään vaan kadonneita vaatteita. Kone pitäisi myös pyörittää tyhjänä 90 asteessa eritepyykin pesun jälkeen, tätä ei tehä ikinä vaan uudet sisään. Marjakiisselistä löytyu kerran hoitajan korvis.

Kun tiputat lääkkeen lattialle, sun tulisi viedä se lääkehuoneeseen, heittää pois, kirjata virheeksi, tutkia lääkelistaa ja ottaa uusi lääke. Monesti vaan puhalletaan pölyt pois ja laitetaan kuppiin. Katetroidessa katetri saattaa vahingossa käydä emättimessä, sitten vasta virtsaputkeen, ei ihme että on kusitulehduksia. Jos käy esim vartti ennwn vuoron loppua huoneessa jossa haisee kakka, katsotaan kelloa että jaa, iltahoitajat tulee kolmen tunnin päästä iltahommille, antaapa olla. Inhottavia omaisia saatetaan odotuttaa ovella pitkäänkin jos on esim syöttämässä, ja sanottiin ettei kuullut kelloa.

En tosiaan ole ylpeä miten huono hoitaja musta on tuossa kiireessä ja härdellissä tullut. Ollaan jatkuvasti alimitoituksella, ja tehdään vain hommat jotka on ns pakollisia. Hävettää, ja koen joka vuorossa riittämättömyyttä ja olevani paska hoitaja. Kyllä vanhainkoti on vihoviimeinen paikka ihmiselle.

Uskon joka sanan. Meillä on omainen teillä "hoidossa" ja kaikki tuo valitettavan tuttua. Unohdit mainita sen, että osa asukkaista laitetaan jo kolmen jälkeen sänkyyn yöunille, jotta pääsette hyvin lähtemään kotiin, ettei varmasti mene ylitöiksi. Päivällinen äkkiä vaan sängyssä asukkaan suuhun, tietysti soseutettuna, jotta homma hoituu nopeasti.

Vierailija
130/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen risteilyaluksella ja yllättävän moni miehistöstä on ihan pihalla esim. pelastusveneen laskusta tai lautan laukaisusta. Samoin ensiaputaidot ja palosamnutuskaluston käyttö on huolestuttavan alhaisella tasolla. Tämä näkyy varsinkin kesäisin kun on paljon uutta miehistöä kesätöissä.

Vierailija
131/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirkon töissä ja papiston joukossa on paljon kaappitapauksia, sekä naisten että miesten puolella

Vierailija
132/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on aika karua lukea.

Itse olen tehnyt vaikka mitä lähihoitajan hommista elintarviketehtaan pakkaamoon ja ties mihin, enkä saa päähäni mitään kamalaa mikä ei ns. päivänvaloa kestäisi. Ilmeisesti olen ollut aika hyvissä paikoissa sitten sattumalta töissä. Ei ikinä törmännyt mihinkään lattialla käyneen ruuan pois heittämättä jättämiseen tai vaippojen vaihtamattomuuteen vuorojen lopussa tms...

Vierailija
133/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa pahalta varsinkin tuo hoitajien täysin ammattietiikan vastainen toiminta. Sitä ei voi selittää millään kiireellä. Ystävällisesti ja kunnioittavasti toimiminen ei vie yhtään enempää aikaa kuin epäystävällinen toiminta.

Vierailija
134/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaan erään Facebook-kaverini kömpelöitä rakkausviestejä koomisena lisänä teksteihini. Kirjoitan siis työkseni.

Maksa hänelle hänelle kuuluva osuus.

Vierailija
135/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai selville, että eräässä kiinalaisen buffetissa friteerauksesta ylijäänyt rasva käytetään kaikki kastikkeisiin ja keittoihin :)

Vierailija
136/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijoilla on esim kaupan antamia kirjoittamattomia sääntöjä, jotka ovat lainvastaisia mutta niitä on noudatettava. Esim. Tiettyä ihmisryhmää seurattava aina kun tulevat kauppaan. Jos näistä säännöistä tulee ongelmia, johto kieltää tiukasti sääntöjen olemassaolon ja yksittäinen vartija on kusessa.

Kaveri oli joskus vuosia töissä Tokmanni-tyyppisessä halpakaupassa. Kertoi, että jatkuvasti jäi romaneja kiinni varkauksista ja hameista löytyi takahuoneessa kaikkea pussilakanoista lähtien. Hameiden sisään oli ommeltu taskut varta vasten eri tavaroille. En yhtään ihmettele kaupan johdon salaisia sääntöjä.

Vierailija
137/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei koske minun ammattiani, mutta... Kaveri oli työharjoittelussa yläkoulussa ja kertoi naureskellen, kuinka opettajat puhuivat opettajainhuoneessa oppilaista jatkuvasti halventavilla nimillä. Hankalat oppilaat olivat "v*ttupäitä", oppimisvaikeudelliset kehareita jne. Kaveri alkoi sitten itsekin puhua oppilaista todella ala-arvoisesti. Oikein kuvotti kuunnella sitä, eikä enää kauheasti huvita jutella ko. kaverille, etenkin kun hän aikoo kouluttautua erityisopettajaksi!

Minun vaikea uskoa tätä useassa koulussa opena olleena.

Vierailija
138/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, aloitetaan ekasta työstäni. Olin kaupan kassalla ja tauoilla hengasin lihatiskin tytön kanssa. Kerran tauolla olimme samaan aikaan naisten vessassa, tämä tyttö kiroili pissatessaan kopissa. Tiedustelin onko pissatulehdus niin tämä vastasi että ei vaan klamydia, paiseita alapäässä. Oli juuri aloittanut lääkityksen. Siitä menimme savukkeelle jonka jälkeen hän veti samat hanskat taskustaan joilla oli jo koko aamupäivän työskennellyt. Käsiä en nähnyt hänen pesevän missään vaiheessa.

Sitten seuraavaan duuniini, päiväkotiin. Meidän ryhmän lto vihasi yhtä lasta, usein tämä lapsi suljettiin sellaiseen pikkuhuoneeseen yksin leikkimään jopa tunneiksi. Muutenkin hänen kohtelunsa oli kaikin puolin törkeää, avoimen vihamielistä ja halveksuvaa lto:lta.

Ruoan kanssa oli myös melkoista meininkiä, esim. nappasin useamman kerran leivän pois gluteenittoman lapsen lautaselta. Lto syötti tahallaan muslimilapsille kinkkukiusausta, oli avoimen rasistinen. Yksi 8kk vauva alkoi oksentaa ja ripuloida kesken päivän kun lto laittoi hänelle kielloistani huolimatta tavallista maitoa nokkamukiin sen korvikkeen sijaan jota vanhemmat oli hänelle sinne tuoneet ja ostaneet. Lto suuttui jos soitin vanhemmat hakemaan sairaan lapsen pois kesken päivän. Ei kuulemma esim. yksi oksennus haittaa mitään. Jos lapsella on kuumetta mutta jaksaa ulkona huojua omilla jaloillaan pystyssä niin "ei haittaa". Laittoi muslimilapsen laulamaan virttä ja rukoilemaan että oppii "suomalaisille kunnon tavoille".

Sanomattakin selvää että en työskentele kummallakaan alalla enää...

Järkyttävää. Olet itse myös syyllinen kun et puuttunut tuohon, kai sen ymmärrät. Samoin kuin moni muukin täällä ketjussa... 

Päiväkotityöhön kuuluu olennaisesti myös vaikeiden asioiden esille ottaminen työyhteisössä ja vanhempien kanssa. 

Meillä ei koskaan syötetä esim. allergisille tai kasvissyöjille muuta kuin sitä mitä pitääkin. Ne lukee seinässä ja ruokaa jakaa vain ne jotka ovat allergioista ym tietoisia. 

Olen myös joutunut työkaverille sanomaan että mielestäni tuo miten asian hoidit ei ollut oikea tapa. Ja aina on toimintatapaa sitten yhdessä pohdittu ja muutettu. Sen verran pitää olla munaa jos päiväkodissa meinaa työskennellä. 

t. lastenhoitaja

Vierailija
139/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaikea uskoa tätä useassa koulussa opena olleena.

Niin no, itse olen tietenkin kaverin juttujen varassa. Kyseessä oululainen yläkoulu.

140/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupanalanammattilainen kirjoitti:

Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.

Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)

En minäkään. Jos tuote on jossain helpossa paikassa, niin joo, mutta jos jossain vielä purkamattoman kuormarullakon alimmaisena, niin sinne kyllä jää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi