Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Asbestipurkajana voin kertoa, että ei ne purkutyöt aina mene kun strömssössä. Vahinkoja sattuu ja suojaukset pettää.....On tullut saastutettua vahingossa kokonaisia kerrostaloja kun on vähän pölissyt.
Vahinkoja sattuu ja ne ymmärretään. Kai tekin edes ymmärrätte kantaa tästä vastuun, eli asukkaille pitää kertoa? Säännöllisillä keuhkokuvilla voidaan bongata mahd. syöpäkasvain ajoissa, kun sitä osataan odottaa.
Vähintä mitä voitte tehdä on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?
Kun Suomessa sairaalat pääsääntöisesti ovat julkisia, eikö olisi kaikkien edun mukaista että verta luovutettaisiin suoraan sairaalalle eikä niin että sairaala ostaa verovaroin sitä järjestöiltä?
Jos se olisi halvempaa niin, miksi sairaalat eivät ole järjestäneet luovutusmahdollisuutta?
Eivät ne saa lupaa luovutuksen järjestämiseen, koska SPR on monopoliasemassa. Ei sairaala voi itsekseen päättää, että alammepa järjestää verenluovutusta, vaan toiminnan pyörittämiseen pitäisi saada lupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?
Ööö... Koska sillä ei ole mitään muutakaan vaihtoehtoa?
Onhan. Järjestää verenluovutus omana toimintanaan. Todennäköisesti se ei kuitenkaan tulisi sen halvemmaksi, kun pitäisi varata käyttöön riittävästi tilaa, palkata sairaanhoitajia pelkästään tätä tehtävää varten, palkata todennäköisesti oma verenluovutuskoordinaattori houkuttelemaan ihmisiä luovutukseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asbestipurkajana voin kertoa, että ei ne purkutyöt aina mene kun strömssössä. Vahinkoja sattuu ja suojaukset pettää.....On tullut saastutettua vahingossa kokonaisia kerrostaloja kun on vähän pölissyt.
Vahinkoja sattuu ja ne ymmärretään. Kai tekin edes ymmärrätte kantaa tästä vastuun, eli asukkaille pitää kertoa? Säännöllisillä keuhkokuvilla voidaan bongata mahd. syöpäkasvain ajoissa, kun sitä osataan odottaa.
Voiko yhdestä kerrasta tulla jo syöpä tms?
Meidän 70-l. kodissa kerran tehtiin lattiaremppa, ja pinnoilta paljastui mahdollisesti asbestia sisältävää kuivaa liimaa, joka pöllysi ilmassa. Uusi lattia laitettiin ja elämä jatkui normaalisti. Välillä mietityttää :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä noita vahinkoja voi kenellekään kertoa, jos haluaa työpaikkansa pitää. Ainut keino on vaan yrittää putsata äkkiä paikat ilman maskia, ettei kukaan ihmettele. Ja noita tapahtuu tosi paljon kaikilla asbestityömailla jatkuvasti. Ei se purku ole ihan sitä, mitä annetaan olettaa........Osalla firmoista ei oo edes kunnon välineitä, millä noi tehdään ja kaikista halvimmat materiaalit, mitä suojaukseen käytetään. Osaa työmaata ei edes voi suojata tiukan aikataulun mukaan, vaan ns "räjäytetään" asbestit pois, kun muu väki on työmaalta poissa....
Kun menette asiakkaiksi näihin drop in kampaamoihin voitte olla varmoja että välineitä ei pestä tai desinfioida asiakkaiden välissä. Samalla välineillä voi olla hetkeä aiemmin kosketeltu jonkun rasvaista tai hilseistä päätä. Pyyhkeitä ei välttämättä pestä myöskään vaan käytetään samoja, ja jonkun vaikkukorvat on kuivattu sillä samalla pyyhkeellä.
T. "drop in" kampaamossa tehnyt muutaman pvn harjoittelun.
Sille yhdelle kysyjälle tiedoksi, että yksi asbestikuitu voi riittää sairastumiseen, koko jotain mitä et silmällä näe.
Rengasfirmassa työskennellessäni asiakkaat tulivat silloin tällöin valittamaan tehdystä työstä. Jos kyseessä oli oma asennuksessa tapahtunut virhe niin asiakkaalle väitettiin kiven kovaan, että työ on tehty hyvin ja vika on jossain muussa.
Mikäli virheen oli tehnyt joku toinen firma niin silloin kerrottiin asiakkaalle totuus ja kovaan ääneen kauhisteltiin toisen firman työntekijöiden ammattitaidottomuutta.
Moni asiakas ei uskoisi mitä kaikkea sovituskopissa oikein puuhataan.
Sovituskopista on löytynyt kusta, paskaa, oksennusta, verta, käytetty kondomi, syötyjen elintarvikkeiden pakkauspapereita ja terveysside (käytetty).
-myyjä
Ite en kyllä uskaltais täällä kertoa tollasia juttuja, mitä kerrotte nimittäin pian ei olis enää työpaikkaa.
Olin kesähommissa siivoustyössä toimistotiloissa, mun perehdyttäjä eli vakituinen siivooja näytti, miten pestään siivousluutut.. eli vessaluutut ja keittiöluutut samaan koneeseen ja pikapesu 30 asteessa. Hyvää ruokahalua :) itse laitoin erikseen nämä luutut 60 asteeseen nii aina kävi ohjelman keskeyttämässä, täydensi koneen myös pyykkäystä odottavilla eli niillä toisilla luutuilla ja pikapesu päälle.. jepjep.
Siis todellakin tänä ketju on aivan järkyttävää luettavaa 😨 En työssäni ikinä tekisi mitään sellaista, mitä en haluaisi mulle tehtävän. Todellakin noudatan tarkkaa hygieniaa ja korkeaa moraalia. Haluan tarjota laatua asiakkaalle, ehkä juuri sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Olin harkkarina hampurilaisiakin myyvässä ravintolassa ja järkytyin kun huomasin että siellä oli tapana ensin nostella paljain näpein raa'at veriset pihvit parilalle ja sitten käsiä pesemättä laittaa salaatit hampurilaiseen. Gluteenittomat pihvit paistettiin samalla pannulla normaalien pihvien kanssa ja samaa leikkuulautaa käytettiin esim sandwichien leikkaamiseen monta tuntia. Kokit näpersivät kännykkää ja sitten menivät käsiä pesemättä tekemään salaattiannosta.
Kerran asiakas pyysi alle vuoden ikäiselle taaperolleen kurkkulohkoja syötäväksi ja, kun olin laittanut hanskat käteen ja olin menossa pesemään kurkkua, yksi kokeista sanoi, että ei tarvi hifistellä, otti vielä pesemättömän kurkun kädestäni, pilkkoi sen paljain, rasvaisin käsin likaisella veitsellä ja antoi tarjoilijalle. Toivottavasti vauvan suolisto ei protestoinut.
Mutta hyi yrjö!!
Ja huvittavintahan tässä oli, kun sitten arviointikeskustelussa sain näiltä sottapytyiltä haukut, koska työskentelyni oli "yleisten hygieniasääntöjen vastaista kaikin tavoin". Joo, mitä vittuu, niidenkö muka ei ollut?
Aika paksua puhetta tyypeiltä, joille alkeellinenkin hygieniasta huolehtiminen on oikeasti "hifistelyä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomessa sairaalat pääsääntöisesti ovat julkisia, eikö olisi kaikkien edun mukaista että verta luovutettaisiin suoraan sairaalalle eikä niin että sairaala ostaa verovaroin sitä järjestöiltä?
Jos se olisi halvempaa niin, miksi sairaalat eivät ole järjestäneet luovutusmahdollisuutta?
Eivät ne saa lupaa luovutuksen järjestämiseen, koska SPR on monopoliasemassa. Ei sairaala voi itsekseen päättää, että alammepa järjestää verenluovutusta, vaan toiminnan pyörittämiseen pitäisi saada lupa.
Siihen voi hakea lupaa. Mutta se ei kannata, koska mistä tahansa lehtijutustakin selviää, että laitekanta ja henkilökunta käy kalliimmaksi itse järjestämällä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kesähommissa siivoustyössä toimistotiloissa, mun perehdyttäjä eli vakituinen siivooja näytti, miten pestään siivousluutut.. eli vessaluutut ja keittiöluutut samaan koneeseen ja pikapesu 30 asteessa. Hyvää ruokahalua :) itse laitoin erikseen nämä luutut 60 asteeseen nii aina kävi ohjelman keskeyttämässä, täydensi koneen myös pyykkäystä odottavilla eli niillä toisilla luutuilla ja pikapesu päälle.. jepjep.
Minäkin olin nuorena tyttönä (noin 30v sitten) tehdasta siivoamassa kesätyönä. Opastaja, vanhempi nainen pesi sankossa vessaluutuja ja pesi samalla luutulla välillä naamansa kun hellepäivänä hiki valui :(
Vierailija kirjoitti:
Ite en kyllä uskaltais täällä kertoa tollasia juttuja, mitä kerrotte nimittäin pian ei olis enää työpaikkaa.
No eihän näissä yritysten nimiä mainita ja monestakin jutusta käy ilmi että ne "sovelletut säännöt" on ihan työnantajan sanelemia ja vaatimuksia. Hyvähän se on jos tarkemmin seurataan, viranomaistenkin taholta näitäkin asioita.
Lattialle tippuneet hedelmät ja vihannekset laitetaan vain takaisin kyytiin,samassa hallissa välillä lentää lintuja ovista sisään ja tottakai paskovat,ja kenkien mukana paska leviää lattioilla pitkin hallia,
Joten nauttikaa esim. tomaateistanne
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen apteekkialalla ja pisti kyllä ärsyttämään lääkeyhtiöiden voiton tavottelu ja apteekkien lahjominen. Tyyliin "myykää sitä ja tätä ja tota, suositelkaa meidän tuotteita, vaikka olisi halvempia rinnakkaisvalmisteita. Jos myytte sen ja sen verran kuukaudessa, niin henkilökunta saa ilmaiset lounaat ja muumimukit."
Ja siis ymmärrän kyllä sen, että näiden yhtiöiden on pakko tehdä voittoa, mutta minusta tuo on vain todella eettisesti epäilyttävää.
Tutulta kuulostaa. Ole moniallerginen ja keväisin menee silmätippoja suht paljon. Apteekissa oli kahta merkkiä silloin myynnissä. Sama aine, eri valmistaja ja toinen merkittävästi edullisempi. Vertailin niitä sitten siinä farmaseutin kuullen ja otin edullisemman. Seuraavassa kuussa molemmat oli saman hintaisia eli sen kalliimman hintaisia. Tiedän että käsikauppatuotteet saavat hinnoitella kuten haluavat mutta kyllä jäi niin vedätyksen maku tuostakin. Jätin ostamatta. Sama monen muunkin tuotteen kohdalla. Jos jokin antihistamiini esimerkiksi uhkaa jäädä hyllyyn kun on kalliiimpaa kuin toiset merkit niin nostavat sen edullisemman hinnan kalleimmaksi, koska asiakas kuitenkin hintoja vertailee ja päätyy usein edullisimpaan. Sama reseptilääkkeissä. Jos lääkäri määrää edullisempaa lääkettä ja apteekki voi sen vaihtaa toiseen vastaavaan, aina sanotaan että tämä reseptissä oleva on loppu ja tilalla on vähän kalliimpaa toista merkkiä. Ja jos haluaa että tilataan sitä edullisempaa, niin sitä ei enää muka saa. Ja kerran kun kyselin närästykseen lääkettä, ensimmäisenä tarjottiin kalleinta ja kun aikansa tivasi niin lopulta löytyi kuin löytyikin muutaman euron pilleri, kalliin nesteen tilalle.
Päiväkodeissa tosiaan jotkut hoitajat kohtelevat aika kyseenalaisesti "inhokkilapsiaan". Ja meidänkin ryhmässä muslimilapsi söi monta kertaa sian lihaa.