Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
41/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellainen normaalisti käyttäytyvä keskivertoasiakas joskus pääsisi kärpäseksi kattoon seuraamaan meidän asiakkaita, voisi varmaan tulla yllätyksenä, millaisia sekoboltseja on tietty pieni osuus meidän asiakkaista. Mt- ja päihdepuolen koulutus olisi meilläkin tarpeen. t: myyjä

Vierailija
42/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijoilla on esim kaupan antamia kirjoittamattomia sääntöjä, jotka ovat lainvastaisia mutta niitä on noudatettava. Esim. Tiettyä ihmisryhmää seurattava aina kun tulevat kauppaan. Jos näistä säännöistä tulee ongelmia, johto kieltää tiukasti sääntöjen olemassaolon ja yksittäinen vartija on kusessa.

No ei ole vaikea arvata, ketä seuraillaan. Mutta yhtä hyvin meilläkin on pienemmässä kaupassa kirjoittamaton sääntö, että melkeimpä voit hälyttää vartijan jo, jos erään kansallispukuisen vähemmistön edustajia astelee kauppaan.

Tietynnäköiset ihmiset leimautuvat nopeasti (ei siis vain edellämainitut), ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Kun Suomessa sairaalat pääsääntöisesti ovat julkisia, eikö olisi kaikkien edun mukaista että verta luovutettaisiin suoraan sairaalalle eikä niin että sairaala ostaa verovaroin sitä järjestöiltä? 

Jos se olisi halvempaa niin, miksi sairaalat eivät ole järjestäneet luovutusmahdollisuutta?

Vierailija
44/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että minulla ylipäätään on työ mitä työkseni teen tuntuu olevan joillekin suorastaan absurdia. Onhan se nyt outoa että tälläinen tatuoitu, lävistetty ja shokkivärisessä tukassa kulkeva eukko tekee henkilökohtaisen avustajan hommia. Käyn siis pitämässä seuraa eräälle vahemmalle kehitysvammaiselle herralle. Käydään ulkona kävelyllä tai kahvilla, jutellaan, pelataan pelejä, kesäisin käydään kesäteatterissa, sen sellaista. Miehellä kun ei ole sukulaisia tai ystäviä eikä hoitokodin henkilökunnalla ole aikaa istua vain juttelemaan niin minä sitten hoidan sen puolen. Ja joillekin tämä tulee järkytyksenä tälläisessä pikkukylässä. :)

Eiväthän ulkonäköösi haluamasi muutokset vaikuta mitenkään persoonallisuuteesi, joten ihmettelen suhtautumista. Kiitos, kun huolehdit hyvin kyseisestä herrasta ja piristät hänen päiväänsä! :)

t. Neutraalisti pukeutuva ja konservatiivinen keski-ikäinen täti-ihminen

Vierailija
45/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Ööö... Koska sillä ei ole mitään muutakaan vaihtoehtoa?

Vierailija
46/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työ on aika yllätyksetöntä. Olen nainen ja IT DI ja vastaan suuren firman ERP kehityksestä. Meillä ITssä valtaosa työntekijöistä on miehiä.

Mua hämmästyttää mieskolleegoiden kiroilun määrä. Saatanat ja vitut ovat läsnä melkein joka lauseessa, inhoan kiroilua. Toinen mikä hämmästyttää on jatkuva pillusta ja seksistä puhuminen. Kukaan kollega ei siis yritä kinuta niitä minulta, mutta en jaksaisi koko ajan kuunnella jotain kaksimielistä vitsejä, tai muuta seksin saamiseen liittyvää juttua tai arvuuttelua siitä saako kollega illalla kotona tussua.

Olen myös it-firmassa töissä. Meillä kaikki kiroilee, naiset enemmän kuin miehet. Kukaan ei puhu pillin saamisesta. Joskus joku jotain seksiin liittyvää herjaa heittää, yleensä joku nainen.

Istuin IT-väen kanssa samassa tilassa ja neljästä yksi kiroili aina kuin viimeistä päivää. Ihan kakarameininkiä hänen osaltaan, kohteli apua tarvitsevia töykeästi ja haukkui tyylii huoraksi. IT-tuessa siis.

Vierailija
47/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään sairaanhoitaja ole noin yksinkertainen.

Minut on pelastettu syöpähoitojen jälkeen veren avulla, koska SPR huolehtii verenluovuttajista. 

Ja sulta meni koko pointti ohi, koska olet niin tunnepitoisesti aiheessa mukana. Mieti asiaa, niin ymmärrät mistä me muut täällä olemme kirjoittaneet.

Vierailija
48/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko yllättävää, mutta kotihoidossa paljon vuodepotilaita, jotka kokonaan sänkyyn autettavia. Siellä siis makaavat yksin 24/7 ja hoitajat käyvät esim. 6 krt/vrk 15 minuuttia kerrallaan. Lopun aikaa he ovat yksin vailla virikkeitä tai seuraa. Monella ei ole lainkaan omaisia tai ystäviä. Laitospaikkoja ei enää juurikaan ole, koska kaikkihan haluavat olla kotona loppuun asti :/

49/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun olin laivalla töissä niin ne hytti emännät teki sillai jos oli kiire he eivät vaihtanut niitä hytti mukeja uusiin. Ja tämä on aika monessa laivassa sama vika. Eli ne hytti mukit saattaa olla monessa paikkaa käytettyjä. Siis itse en ollut sillä puolella mutta tauko huoneella kuuli kaiken näköstä.

Vierailija
50/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi SPR:llä on monopoli veren suhteen? Kai sairaalatkin voisivat kerätä itse verensä mutta ovat ulkoistaneet sen.

Kyse ei ole pelkästään verestä, vaan erilaisista verivalmisteista ja muista palveluista, joita spr tuottaa. Kaikkien hinnat on kytköksissä toisiinsa.

Kuvittele tilanne, jossa normaalisti olet ostanut autohuollot tietystä firmasta. Sitten päätätkin hoitaa vuosihuollot itse omassa autotallissa ja tarvitset autohuoltoa vain haastavimpiin vikoihin (joita kuitenkin säännöllisesti ilmenee). Autohuolto tykkää kyttyrää vuosihuoltosopimuksen menettämisestä ja nostaa haastavimpien vikojen korjaushintoja. Normaalisti tietenkin vaihtaisit sitten toisen, halvemman huollon asiakkaaksi niiden haastavimpien vikojen osalta, mutta entäpä jos tämä alkuperäinen huolto onkin ainoa laatuaan koko maassa?

Vierailija
51/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että meidän alalla pidetään lähes itsestäänselvyytenä, että muutama kuolee tai vammautuu pysyvästi joka vuosi. Vaikka se ei ikäänkuin kuulukaan työnkuvaan kuten vaikka poliiseilla tai palomiehillä, joiden kuolemasta uutisoidaan näyttävästi ja monta päivää nimen ja kuvien kera. Rakennusmiehen kuolema on muutaman rivin pikku-uutinen.

Vierailija
52/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Ja mua pidetään hulluna, kun pesen ne lasit ennen käyttöä.

Vierailija
53/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.

Vierailija
54/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sairaanhoitaja, mutta eri mieltä asiasta. Mielestäni SPR:n työ on hienoa, ja sen onkin tarkoitus olla vapaaehtoistyötä kansalaisille. Onneksi meiltä löytyy vapaaehtoisia, jotka ymmärtävät verenluovutuksen tärkeyden ja rahan sijaan saavat luovuttamisesta hyvän olon, sillä ovat auttaneet muita. Omasta mielestäni verta kyllä tarvitaan aina ja verenluovutus on loistava asia.

Vierailija
55/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roinatan kirjoitti:

Sillon kun olin laivalla töissä niin ne hytti emännät teki sillai jos oli kiire he eivät vaihtanut niitä hytti mukeja uusiin. Ja tämä on aika monessa laivassa sama vika. Eli ne hytti mukit saattaa olla monessa paikkaa käytettyjä. Siis itse en ollut sillä puolella mutta tauko huoneella kuuli kaiken näköstä.

Siivouspalvelut ostetaan nykyisin ulkopuolelta. Taitaa olla aikaa siitä kun olet ollut laivoilla töissä?

Vierailija
56/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Likaiset lasit vaihdettiin puhtaisiin laseihin, kun minä olin. Tiskikone pesi.

Vierailija
57/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni palvelunumeroon soittava kiroileva, haistatteleva, malttinsa menettävä törkimys ei taida tajuta, että ne puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan laadun arvioinneissa ja koulutuksissa. 

Sitten puhelinmyyntifirmoissa kuulemma saatetaan pistää kaiutin päälle, jos joku kilahtaa lehtien tyrkytyksestä ja alkaa rähjätä. Myyjien päivän piristys kun saavat nauraa kuumakallelle.

Vierailija
58/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä IT-alan konsulttifirmassa. Jollekin saattaa tulla yllätyksenä, ettei meillä huijata asiakkaita (oli se sitten julkiselta tai yksityiseltä puolelta), tuhlata asiakkaan rahoja tms. kuraa mitä valitettavasti julkisuudessa paljon joidenkin IT-alan talojen osalta näkee.

Meillä ollaan ylpeitä omasta työstä, ajatellaan aina asiakkaan parasta, arvostetaan asiakkaan rahoja ja halutaan aidosti tuottaa arvoa asiakkaalle työllämme. Ja se näkyy myös asiakastyytyväisyytenä. Töissä on vain hyviä tyyppejä joilla on korkea työmoraali.

Vierailija
59/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sairaanhoitaja, mutta eri mieltä asiasta. Mielestäni SPR:n työ on hienoa, ja sen onkin tarkoitus olla vapaaehtoistyötä kansalaisille. Onneksi meiltä löytyy vapaaehtoisia, jotka ymmärtävät verenluovutuksen tärkeyden ja rahan sijaan saavat luovuttamisesta hyvän olon, sillä ovat auttaneet muita. Omasta mielestäni verta kyllä tarvitaan aina ja verenluovutus on loistava asia.

juuh elikkäs jooh elikkäs. Sairaanhoitajiakin on aika eritasoisia. Se, että pyyhit pyllyjä siellä vitososastolla niin ei tee sinusta vielä asiantuntijaa.

Vierailija
60/910 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin pari vuosikymmentä sitten hotellisiivoojana ja kylppäri kuivattiin edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä. Iso kansainvälinen hotelliketju.

Eikös noin tehdä aina? Millä mulla? Yleinen käytäntö. Edellisen matkustajan pyyhkellä siivotaan vessat pönttöineen esim. Laivoilla yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi