Ihmiset jotka kökkivät aina vain kotona
Mitä te oikein teette? Siis, ettekö kyläile tai lenkkeile, käy uimassa, kirjastossa, kahvilassa, ulkona syömässä jne? Onko tavallistakin ettei ihminen "käy missään"? Vai oonko itse kummallinen kun tykkään liikkua paljon kodin ulkopuolella?
Kommentit (241)
Olen lukenut koko ketjun läpi ja ai jessus kun ihmiset vetivät tästä herneet nenäänsä! Jos olisi aidosti tyytyväinen omaan tilanteeseensa, eikö sitä pystyisi ennemminkin nauramaan aloittajan hieman lapselliselle viestille, eikä tarvitsisi vetää siitä pultteja, niin kuin moni tuntuu olevan tehnyt?
Ei olevaraa.. lenkkeilyyn olis, mut sitä ei huvita.
En tykkää käydä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
vastakohdat kirjoitti:
Introverteillä on suuri "sisäinen maailma" kun taas ekstroverteillä niin pieni että sitä pitää haekea ulkopuolelta.
Ai sinäkö sen tiedät? Tällaisen ylimielisen asenteen vuoksi introvertteihin suhtaudutaan usein kylmästi.
Tällaisesta "yleisestä suhtautumisesta" introvertteja kohtaan en ole ennen kuullutkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut koko ketjun läpi ja ai jessus kun ihmiset vetivät tästä herneet nenäänsä! Jos olisi aidosti tyytyväinen omaan tilanteeseensa, eikö sitä pystyisi ennemminkin nauramaan aloittajan hieman lapselliselle viestille, eikä tarvitsisi vetää siitä pultteja, niin kuin moni tuntuu olevan tehnyt?
Tämä on varmaan sellainen asia, mistä moni kotihiiri on kuullut nälvintää vähän liian usein. Saattaahan se ruveta ärsyttämään jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitäisi vouhkata ympäriinsä sinne sun tänne, että saisi facebookiin ihkuja päivityksiä ja tykätkää nyt tästä tai olette kateellisia. Pidän sellaisia lähinnä huomiohuoraamisena.
Viihdyn itsekseni, koska olen itselleni parasta seuraa. Vietin parikymmentä vuotta avioliitossa, johon kuuluivat pakolliset sukulaisvisiitit ja feikit kaveritapaamiset miehen piiristä, kun piti näkyä ja tulla tunnistetuksi. Hyi kuinka helkkarin teeskenneltyä näytelmää.
Mutta sinun valintasi olla yksin kotona tulee hyväksyä ja ymmärtää?
Mites se meni tämän ketjun vakiohokema, että ihmisiä on erilaisia, etkö sitä ymmärrä.
Siis mitä seuran tai sosiaalisuuden hakua se on, jos menee yksin elokuviin, kahville, lenkille, kirjastoon, hengailee ostoskeskuksessa ja istuu bussissa? Eihän tuo ole mitään muuta kuin hälinän hakua. Ei ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
vastakohdat kirjoitti:
Introverteillä on suuri "sisäinen maailma" kun taas ekstroverteillä niin pieni että sitä pitää haekea ulkopuolelta.
Aivan ja ekstrovertit eivät voi lakata hämmästelemästä meitä, mutta meitä heidän erilaisuutensa ei niinkään häiritse eikä edes kiinnosta.
Jos tämä jotenkin lohduttaa oloasi, niin usko toki noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastakohdat kirjoitti:
Ai sinäkö sen tiedät? Tällaisen ylimielisen asenteen vuoksi introvertteihin suhtaudutaan usein kylmästi.
Tällaisesta "yleisestä suhtautumisesta" introvertteja kohtaan en ole ennen kuullutkaan :D
Ja silti esimerkiksi jo tämä av on ollut ajoittain ollut täynnä ketjuja, kuinka epäreilusti introvertteihin suhtaudutaan ja kuinka heitä ei ymmärretä ja kuinka ekstrovertit ovat kamalia ihmisiä.
Kertoisitko sinä puolestasi, kuinka voit päätellä ettei ekstroverteilla olisi rikas sisäinen maailma? Kun ilmeisesti puolestaan tämä joku totuus on?
Viihdyn kotona erittäin hyvin, matkoilta kaipaan aina kotiin, helpotuksen huokaus pääsee, kun kotiin saapuu, siis oma sänky, mitä ihanin paikka, siellä tuutulaulut soi.
Uimahallit ja kylpylät hyi että, pakosta menin mukaan lasten ollessa pienempiä, samoin jätin kaikki laskettelureissut väliin, samoin jotkut huvipuistoreissut, nautin, kun sain jäädä yksin kotiin hissuttelemaan.kirjastot, mitä mä siellä? Kirjoja en lue, ne on mielestäni liian usein sitä samaa blaablaablaa, lehtiä en ole lukenut enää pitkään aikaan, uutiset, kiinnostavaa tietoa ja joskus kevyempää luen netistä.
Joo, sanotaan nyt vuoden aikana olen kyläillyt kolme kertaa, jos ei lueta lähisukulaisvierailuja mukaan, teatterissa yhden kerran, kaupunkiostosreissuilla korkeintaan viisi kertaa, viimeiseltä reissulta halusin kesken kotiin, peruin hotellivarauksen. Taidenäyttelyissä ehkä kerran pari vuodessa, viimeksi omassani. Kotikaupungissa saatan kerran kuussa käydä ostosreissulla tai kahvilassa ja silloinkin tulee välillä tunne, että mitä mä täällä, äkkiä kotiin. Porukka haluaisi käydä ulkona syömässä, mä aina sanon, että menkää te muut, tuokaa mulle kiinalaiset ja intialaiset kotiin. Mä väsyn tosi nopeasti kaikenlaiseen ihmishyörinään ympärilläni, mitä ilmeisimmin olen jotenkin erityisherkkä liiallisille ärsykkeille. Olen jo vähän oppinut tulkitsemaan tätä piirrettäni.
Pelkkä pakkaaminen, miettiminen, mitä nyt ottaa mukaan ja mitä ei, miettiminen, että mitähän jossain matkakohteessa sitten tekisi, että saisi siitä irti jotain, ahdistaa, ärsyttää ja saa vihaiseksi jo ennenkuin on matkalle lähtenytkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein teette? Siis, ettekö kyläile tai lenkkeile, käy uimassa, kirjastossa, kahvilassa, ulkona syömässä jne? Onko tavallistakin ettei ihminen "käy missään"? Vai oonko itse kummallinen kun tykkään liikkua paljon kodin ulkopuolella?
Mitäs se muuten sinulle kuuluu? Jokainen elää tavallaan, eikä siihen kenenkään random-av palstailijan pitäisi puuttua. Aika typerä aloitus :(
Itse olen kotona juuri sen takia, että se on ekologista. Liikkuminen ei täten saastuta.
Eikä tule tehtyä heräteostoksia, eikä tule ostettua mitään 4 euron kahveja tai 7 euron leivoksia !
Kotona olen risaisissa vaatteissa, ja pistän rahat poikimaan.
Olen l viimeisen viiden vuoden aikana olen säästänyt olemalla kotona jo 16780 euroa, kun turhat ostot jääneet pois.
Olen sijoittanut kaiken osakkeisiin, ja nyt osakkeiden arvo onkin jo 54 000 euroa ja risat. Myöskin osingot olen laittanut ossakkeisiin aina.
Kökkiminen kotona on rahanarvoista puuhaa.
Ihan säälittää ihmiset, jotka kantaa rahansa rikkaiden keksimiin humputuksiin ja rikastuttaa rikkaita ! Ei kiitos.
Paras tapa äänestää eliittiä vastaan on olla ostamatta mahd. paljon.
Koska koti on maailman paras paikka, turvaisa pesä. Ulkomaailmassa on turvatonta, suomen sää sitä sun tätä ja siellä on aina stressin ja kiireen tuntu. Enkä jaksa nykyään ihmisiä niin paljoa vaikka sosiaalinen introvertti olenkin. Asun lähiössä ja käyn niin vähän Hgin keskustassa kuin mahdollista. Kotona on rentoa, ei kiire ja tykkään olla lämpimässä kissojeni kanssa. Kyllä sitä teininä tuolla pyöri, mutta mitä enemmän ikää tulee niin ei jaksa kiinnostaa. Tarvitsen töistä palautumista lepäen. Kaupoilla pyöriminen ja välillä ravintoloissa käynti riittää julkisilla kulkemisen lisäksi.
Lisäys edelliseen; kun olen mökillä, niin sielläkin tulee oltua sisätilassa eniten. Mitä nyt kesällä uidessa ja kävelyillä enemmän ulkona.
Tykkäisi käydä enemmänkin ulkona, kahvilla, ravintolassa, leffassa, museoissa yms, muttei ole varaa. No kävelyllä käyn sentäs. Kirjastossa voisin käydä, mutta keskittymiskyky ei nykyään riitä lukemiseen.
Terveisin masentunut.
Ei ole töitä, joten ei ole rahaa.
Turha edes haaveilla lähtevänsä kotoa mihinkään kun siihen ei yksinkertaisesti ole varaa.
Minä viihdyn kotona. Ensinnäkin opiskelen ja opintoihini sisältyy paljon itsenäistä kirjoittamista, enkä itse saa oikein mitään aikaiseksi kirjastossa vaan tarvitsen omaa rauhaa ympärilleni. Luppoaikana olen koneella, pelailen tai katson Netflixistä jotain, kuuntelen myös mielelläni musiikkia, tanssin ja laulan. Meillä on paljon kirjoja ja luen myös mielelläni, lempparit on kahlattu läpi moneen otteeseen. Kun inspiraatio iskee teen myös käsitöitä tai kirjoitan päiväkirjaa/satunnaisia pikku tarinoita tai runoja. Välillä vaan olla röhnötetään miehen kanssa ja hassutellaan ja maalaillaan taivaanrantaa, tai sitten kokataan yhdessä jne jne. Kotona on niin paljon tekemistä, että harvemmin vaan iskee tarve mihinkään lähteä, vaikkei minulla sinänsä mitään ulkomaailman huvituksia vastaankaan ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Eikai kukaan aina ole kotona.
Olen töissä, käyn kävelyillä ja lenkeillä jne. Joskus harvoin käyn kavereiden kanssa leffassa tai vastaavaa.
Mutta suurimman osan olen kotona. Kahvilla on aivan järjetöntä käydä (en edes juo kahvia) sillä kahvi maksaa aivan järjettömästi kahviloissa ja meteli on kova. Mielummin kutsuisi kaverin kylään juomaan kahvia jos se kiinnostaisi.
Kirjastossa käyn lainaamassa kirjoja mutta en minä siellä kirjastossa istu.
En ole ikinä (sitten lapsuuden) ymmärtänyt sellaista kyläilyä.
En ymmärrä miksi pitäisi vouhkata ympäriinsä sinne sun tänne, että saisi facebookiin ihkuja päivityksiä ja tykätkää nyt tästä tai olette kateellisia. Pidän sellaisia lähinnä huomiohuoraamisena.
Viihdyn itsekseni, koska olen itselleni parasta seuraa. Vietin parikymmentä vuotta avioliitossa, johon kuuluivat pakolliset sukulaisvisiitit ja feikit kaveritapaamiset miehen piiristä, kun piti näkyä ja tulla tunnistetuksi. Hyi kuinka helkkarin teeskenneltyä näytelmää.