Ihmiset jotka kökkivät aina vain kotona
Mitä te oikein teette? Siis, ettekö kyläile tai lenkkeile, käy uimassa, kirjastossa, kahvilassa, ulkona syömässä jne? Onko tavallistakin ettei ihminen "käy missään"? Vai oonko itse kummallinen kun tykkään liikkua paljon kodin ulkopuolella?
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein teette? Siis, ettekö kyläile tai lenkkeile, käy uimassa, kirjastossa, kahvilassa, ulkona syömässä jne? Onko tavallistakin ettei ihminen "käy missään"? Vai oonko itse kummallinen kun tykkään liikkua paljon kodin ulkopuolella?
Mitäs se muuten sinulle kuuluu? Jokainen elää tavallaan, eikä siihen kenenkään random-av palstailijan pitäisi puuttua. Aika typerä aloitus :(
No on täällä typerämpiäkin nähty eikä täällä sun kriteereillä voi mistään puhua kun kaikkihan me täällä ollaan random palstailijoita mielipiteinemme. Huono päivä?
Vierailija kirjoitti:
Koska koti on maailman paras paikka, turvaisa pesä. Ulkomaailmassa on turvatonta, suomen sää sitä sun tätä ja siellä on aina stressin ja kiireen tuntu. Enkä jaksa nykyään ihmisiä niin paljoa vaikka sosiaalinen introvertti olenkin. Asun lähiössä ja käyn niin vähän Hgin keskustassa kuin mahdollista. Kotona on rentoa, ei kiire ja tykkään olla lämpimässä kissojeni kanssa. Kyllä sitä teininä tuolla pyöri, mutta mitä enemmän ikää tulee niin ei jaksa kiinnostaa. Tarvitsen töistä palautumista lepäen. Kaupoilla pyöriminen ja välillä ravintoloissa käynti riittää julkisilla kulkemisen lisäksi.
Hahhah...hämmästyin, että olenko jo kommentoinut tähän ketjuun :D Kirjoituksesi oli kuin omalta näppikseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tykkäisin mutta yksin syöminen tai kahvittelu on tylsää. Toisaalta pätkätyöttömänä siihen ei olisi nyt edes varaa ja sama pätee esim uimiseen tai salilla käyntiin. Sen sijaan lenkkeilen päivittäin, se ei maksa mitään ja on niitä harvoja asioita joka on mukavampaa tehdä yksin.
N40
Meillä Turussa työttömänä saan uimaliput puoleen hintaan, pääsee edes uimaan :(
Uiminen likaisissa vesissä, joissa ihmiset liottavat itseään, ei todellakaan ole mielleeni. Saan ihottumaa. Huh. Lastenaltaat on eri asia lapsille.
Ehkä sä olet ekstrovertti? Oon itse introvertti ja maailman paras paikka mulle on olla kotona. Joskus tekee mieli mennä seikkaileen ulos mut sit kun meen niin tuun väsyneenä kotiin...eli ei paljoa tee mieli liikkua ulkona. Vain hyvän ystävänkanssa voin koska ihmispaljous kammottaa. Kotona jumppaan, pelailen, piirrän kirjottelen. Tosi mukavaa ja rentoa.
Monilla introverteilla on rikas "sisäinen" maailma eli meillä on omia ajatuksia, suunnitelmia ja unelmia joita ei muille aina jaeta ja sen takia ihmiset aina miettii et eikö mun elämässä ole mitään kiinostavaa, miks en mee minnekkään. Sinänsä mua vähän naurattaa ihmiset jotka sitä kummeksuvat. Meitä on moneen junaan.
Mulla on niin paljon sosiaalisia kontakteja kotona, että välillä on pakko lähteä johonkin, missä saan olla ihan yksin. Kirjastot parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ystäviä ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Vietän päivät koneella. Nettipalstat ovat ainoa yhteyteni ihmisiin.
Eihän siihen ystäviä tarvitse, eikä mitään tekemistä muiden ihmisten kanssa, jos menee leffaan tai teatteriin tai kirjastoon. Taidenäyttelyt ja muut kulttuuritapahtumat on tosi kivoja paikkoja mennä ihan yksin. Saa virikkeitä ja kokee uutta, mutta ei tarvitse puhua kenenkään kanssa jos ei halua.
Tämä! Itsekin tykkään liikkua myös yksin, joskus on ihana piipahtaa vaikka kahville ostoskeskukseen ja katsella ihmisiä samalla kun hörppii kahvia. Ihan vaan olla, siis. Ap
Joka ei ole yksinäisyyttä kokenut tai ymmärrä mitä se on silloin kun se ei ole oma valinta on aika ylimielistä natista kaltaistasi tekstiä.
Mä olen jo niin iso tyttö, että osaan mennä yökerhoonkin yksin.
Arkena riittää mainiosti kun käy työssä. En kaipaa enään mitään muuta kun kotia.
Pitkien päivien ja työviikkojen jälkeen on maailman parasta olla yhdessä kotona, kun on aikaa ja jaksamista huomioida.
Useinhan luovaa työtä tekevät ja taitelijat ovat vähän "erakkomaisia."
Tietysti luominen vaatii yksinoloa mutta ehkä luova luonnekin on sellainen, että ei ehkä hirveästi tarvitse olla koko ajan touhuamassa tunteakseen olevansa elossa, vaan mieli laukkaa vaikkei tekemistä paljoa olisikaan.
Ehkä siis ihmkset, jotka tarvitsevat paljon yksinoloa ja nauttivat siitä omaavat kenties keskimääräistä paremman mielikuvituksen.
Työssäkäynti (sh kolmivuoro) vie aikalailla voimat. Vapaalla viihdyn hyvin kotona vailla sosiaalisia kontakteja omaa perhettä lukuunottamatta.
Eliksni kirjoitti:
Ehkä sä olet ekstrovertti? Oon itse introvertti ja maailman paras paikka mulle on olla kotona. Joskus tekee mieli mennä seikkaileen ulos mut sit kun meen niin tuun väsyneenä kotiin...eli ei paljoa tee mieli liikkua ulkona. Vain hyvän ystävänkanssa voin koska ihmispaljous kammottaa. Kotona jumppaan, pelailen, piirrän kirjottelen. Tosi mukavaa ja rentoa.
Monilla introverteilla on rikas "sisäinen" maailma eli meillä on omia ajatuksia, suunnitelmia ja unelmia joita ei muille aina jaeta ja sen takia ihmiset aina miettii et eikö mun elämässä ole mitään kiinostavaa, miks en mee minnekkään. Sinänsä mua vähän naurattaa ihmiset jotka sitä kummeksuvat. Meitä on moneen junaan.
Tämä!
Parasta kökkiä kotona. Itsellä on työ niin sosiaalista että kun oon vapaalla, haluan olla himassa. Ja mulla on kiva koti <3
Itse olen syrjäytynyt ns normaalista elämästä. Käyn kyllä koulussa ja näen kavereita aina sillointällöin sekä seurustelen, mutta suurin osa ajasta menee istuen kotona tai miehen luona. Jotenkin en jaksa kuunnella "tavallisten" ihmisten ongelmia koska ovat niin hemmetin tyhmiä ja pieniä omiin jakavereiden ongelmiin... Haters gona hate
Parempi kökkiä kotona. Tuolla ulkona voi joutua av-mamman silmätikuksi. Vääränlainen kampaus, vaatteet, ja vaikka mitä. Kaikki on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ystäviä ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Vietän päivät koneella. Nettipalstat ovat ainoa yhteyteni ihmisiin.
Eihän siihen ystäviä tarvitse, eikä mitään tekemistä muiden ihmisten kanssa, jos menee leffaan tai teatteriin tai kirjastoon. Taidenäyttelyt ja muut kulttuuritapahtumat on tosi kivoja paikkoja mennä ihan yksin. Saa virikkeitä ja kokee uutta, mutta ei tarvitse puhua kenenkään kanssa jos ei halua.
Mulla ei ole rahaa käydä leffassa tai kirjastossa. Muutenkin, kun käyn kapungilla, siellä aina kuluu johonkin rahaa. Kirjastosta en tykkää.
Ihana keskustelu!
Täällä kanssa yksi mielellään kotona kökkivä kansalainen. Kökkisin enemmänkin, mutta työ perhana syö niin paljon tunteja sekä voimia, että en ehdi. Kotona on kivaa mm. nukkua, siivota, askarrella, leipoa, katsoa töllöä, surffailla netissä ja toki viettää laatuaikaa oman puolison kanssa. Nuorena olin kova menemään ja kaverit olivat ykkösjuttu, mutta vanhempana omasta rauhasta on tullut kullanarvoista. Ratkon töissä ihmisten ongelmia ja kuuntelen kyllästymiseen asti narinaa, joten vapaa-ajalla en jaksa ponnistella liikaa ihmissuhteiden eteen. Hyvät ystävät ovat elämän suola, mutta kohtuudella ;)
Kökkisin mielelläni kotona mutta en jaksa kaikesta valittavaa ja kyttäävää naapuria. Kunnes pääsen muuttamaan käyn kotona vain pesulla ja nukkumassa.
Niin minäkin tykkäisin mutta yksin syöminen tai kahvittelu on tylsää. Toisaalta pätkätyöttömänä siihen ei olisi nyt edes varaa ja sama pätee esim uimiseen tai salilla käyntiin. Sen sijaan lenkkeilen päivittäin, se ei maksa mitään ja on niitä harvoja asioita joka on mukavampaa tehdä yksin.
N40