Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ihmetellyt miten jollain voi olla niin hieno auto ?

Vierailija
26.04.2017 |

Ok seudulla varsinkin..nuoria lapsiperheitä joilla hieno Volvo maasturi vaikka eivät kaksisia töitä tee ja asuvat VVO kämpässä ?

Onko joku paperilla tehty ero ja kela maksaa koko vuokran ja ukko kirjoilla jossain maalla ja saa isot verovähennykset vuosittain työmatkakuluista vai mikä tuo logiikka on. Itse makselen perheasuntoa eikä varaa ajaa kalliilla autolla

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne Espooseen voi tulla katsomaan hienoja autoja parkkipaikalle. Naapurin rouvalla on maasturi Audi,uusi. Vieressä valkoinen Mersu, siis saman talon edessä.  Asunnot maksaa 600 000 e ,kalleimmat  2 m ilj.e. Vastapäiset talot maksoivat 1,2 mil.e.  Minulla on jo neljäs maasturi. Suomessa asuu monenlaisia  perheitä. Joillakin on monia asuntojakin, ei kai se sen kalliimmaksi tule.  Tervetuloa Haukilahteen ja Westendiin. Olin muuten nuorena köyhä minäkin. Ei täällä tarvi rahojaan peitellä, ihan sairasta.

Vierailija
42/70 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksihan ne ilmeisesti menee. Kokeilkaapa mennä autokauppaan ja sanotte että ostatte rahalla suoraan vaikka 25 000e käytetyn auton, eikä ole vaihdossa mitään. Ei vaan ole ilmeisesti tapana, kun myyjä oli niin ihmeissään. Itse luulin ainakin että suurin osa ostaa ihan käteisellä, kun ei nyt sentään puhuta mistään 50 000e + autoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari kirjoitti:

Itse katselin tänään autoja ja kyllä alkoi vituttamaan kun halvimmat kiinnostavat autot maksaa 25000€ eikä sellaiseenkaan ole varaa.

Sama huomio. Ruotsista sais ehkä jonkun haettua, siten että veroineen olisi ~20k, mutta 25k huomasin minäkin että on se alin jolla saa jotain kiinnostaavaa, jotain enemmän kuin pelkän a:sta b:hen. Siihen kelpaa minun vanha viiden tonnin autokin. 

Vierailija
44/70 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne Espooseen voi tulla katsomaan hienoja autoja parkkipaikalle. Naapurin rouvalla on maasturi Audi,uusi. Vieressä valkoinen Mersu, siis saman talon edessä.  Asunnot maksaa 600 000 e ,kalleimmat  2 m ilj.e. Vastapäiset talot maksoivat 1,2 mil.e.  Minulla on jo neljäs maasturi. Suomessa asuu monenlaisia  perheitä. Joillakin on monia asuntojakin, ei kai se sen kalliimmaksi tule.  Tervetuloa Haukilahteen ja Westendiin. Olin muuten nuorena köyhä minäkin. Ei täällä tarvi rahojaan peitellä, ihan sairasta.

Tästä tuli mieleen, että onko mersulla joku halpissarja ollut tuotannossa 2010-luvulla, kun tuntuu että yht'äkkiä täälläkin näkyy niitä uudehkoina yllättävän paljon? Ja pikavilkaisulla näyttävät niin samoilta...

Vierailija
45/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Suomessa sitä vaan ajattelee että mitenköhän iso autoetumaksu tuossakin on. Aika harvalla on sadantonnin autoa omana (ainakaan uutena ostettua)

15# saman huomannut, uskon että monet asuvat vaatimattomasti vain siksi että rahaa riittäisi myös siihen autoon! Jopa vuokralla em syystä. Idioottimaista, auton osto on kuin heittäsi rahaa parvekkeelta taivaan tuuliin!

Vierailija
46/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat hienot käytetyt autot on halvempia käytettyinä kuin joku tojota, sitä ei osa millään tajua.

Mutta eikö ison maasturin käyttökustannukset ole ihan järjettömät ? Pelkkä setti kesärenkaista siihen maksaa 3000€ kuka hullu maksaa.

Kun eteen tulee uuden renkaiden osto pitää jo autokin vaihtaa. Tulee halvemmaksi.

Vierailija
47/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa toisten autot. Mikä edes määritellään hienoksi? Minulle on olemassa vain uusia ja vanhoja autoja, isoja ja pieniä, rumia ja vähemmän rumia. Keksin ainakin sata tapaa käyttää rahat paremmin kuin hienoon(?) autoon tuhlaamalla.

Vierailija
48/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin kurjaa. Meillä joudutaan pitää kymmenen vuotta vanhaa Volkkaria autotallissa, joka tosin sijaitsee järven rannalla n. 30 minuutin ajomatkan päässä Helsingin keskustasta. Olisi kiva saada meillekin ökymaasturi. Niin ja lainat on kyllä jo maksettu..   

Vierailija
49/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hämmentävää kun näkee hienon Audin kaupungin halvimman ja vaarallisimman seudun kerrostalon parkkipaikalla. (joka päivä siis, eli ei ole vain kyläilemässä)

Rakastavatko jotkut autoja niin paljon että ostavat sen hienoimman ja asuvat sitten halvimmassa mahdollisessa läävässä :D

Itse vietän enemmän aikaa autossa, kuin kotona. Joten olen panostanut enemmän autoon, kuin asuntoon.

50/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on tulotasoon nähden "liian halpa" auto. Ei huvita sijoittaa autoon mitä vain, kun arvo laskee nopeammin kuin Mansikin häntä. Tosin auto on ollut vuosia leasing-auto, joka vaihtuu kolmen vuoden välein uuteen mutta mitä kalliimpi auto lisävarusteineen, sitä suurempi verotusarvo.

Halvin mahdollinen auto joka täyttää omat kriteerit, riittää.

Muiden autot eivät kiinnosta, olkoonkin ne joillekin status-symboli tai munanjatke.

Vierailija
51/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa toisten autot. Mikä edes määritellään hienoksi? Minulle on olemassa vain uusia ja vanhoja autoja, isoja ja pieniä, rumia ja vähemmän rumia. Keksin ainakin sata tapaa käyttää rahat paremmin kuin hienoon(?) autoon tuhlaamalla.

Itse voin käyttää auton lisäksi rahaa noihin satoihin muihinkin asioihinkin. Sitä, kun on joutunut pirun monta vuotta olemaan niin aikuinen ja järkevä, ei vaan enää jaksa.

Vierailija
52/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi vara ostaa "hieno" auto käteisellä. Mutta sitä emme tee, vaan ostamme sen rahoituksella. Eli maksamme autosta vain 500-600 e/kk, korko on prosentin luokkaa. Ja käteiset on osakkeissa.

Moni varakas tekee näin.

Vierailija
53/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo maasturi maksaa käytettynäkin tosi paljon. Usein jo 30 000 ja uutena kait yli 50 000.

Maastureita on eri hintaista mutta Volvo on kallis.

Vierailija
54/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jossain vaiheessa perintöä 50 000 ja en ikinä laita sitä autoon.

Ostettiin 4 vuotta sitten auto ja maksoi 14 000 alen kanssa ja nyt siitä saisi vaihdossa 7500.

Ostettiin siis käytettynä tuo auto.

Juuri tuo arvonalennus vaikuttaa siihen ettei meille tule kallista autoa.

Kallis auto vain jos on paljon rahaa, muuten ei.

Nyt auto 9 vuotta vanha ja ajetaan se loppuun asti. On kuitenkin hyvässä kuosissa ja kiiltää kuin uusi.

Korjauksiin mennyt 1500 euroa.

Vierailija
55/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi vara ostaa "hieno" auto käteisellä. Mutta sitä emme tee, vaan ostamme sen rahoituksella. Eli maksamme autosta vain 500-600 e/kk, korko on prosentin luokkaa. Ja käteiset on osakkeissa.

Moni varakas tekee näin.

Omaa rahaa ei tosiaan kannata autoon käyttää rahoituksen ollessa ilmaista. Moni myös virheellisesti puhuu, että auton huono sijoitus ja siinä häviää pääomaa. Mutta niihän se on kaikkien muidenkin käyttöesineiden kanssa. Tuskin nämä jotka laskee kuinka paljon auton arvon laskussa häviä sijoittaa esim. osaikeisiin vaan tuhlaa johonkin yhtä arkiseen kuin auto.

Vierailija
56/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailmassa ole montaa tyhmempää asiaa, kuin ostaa uusi auto. Itse ajan vuodessa n.40tkm ja olen aina pärjännyt 4-5 tuhannen euron autolla, joka kestää helposti n. 2-3 vuotta lähes olemattomilla huoltokuluilla. Myydessä siitä saa vielä sen tonnin vähintään. Jos tiedätte halvemman tavan ajaa, niin kertokaa ihmeessä. Tosin tämä vaatii sen, että osaa ostaa sen oikeanlaisen käytetyn auton.

Vierailija
57/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään ihmettele, miten _voi_ olla kallis auto, vaan miksi joku haluaa laittaa sen rahan kalliiseen autoon. Itse löydän mieleisen alle 50 000 eurolla, ja hyvin voin pitää samaa kymmenen vuotta. Loppupuolella vähän häiritsee se, että kalliita autoja suosivat luulevat minua köyhäksi. Mutta ei se ihan niin paljon häiritse, että sen takia tulisi lähdettyä autokauppaan.

Vierailija
58/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRI_LO kirjoitti:

Ei maailmassa ole montaa tyhmempää asiaa, kuin ostaa uusi auto. Itse ajan vuodessa n.40tkm ja olen aina pärjännyt 4-5 tuhannen euron autolla, joka kestää helposti n. 2-3 vuotta lähes olemattomilla huoltokuluilla. Myydessä siitä saa vielä sen tonnin vähintään. Jos tiedätte halvemman tavan ajaa, niin kertokaa ihmeessä. Tosin tämä vaatii sen, että osaa ostaa sen oikeanlaisen käytetyn auton.

Auton hankkimista ja ylläpitoa ei kuitenkaan voida arvioida pelkin taloudellisin perustein. Turvallisuus, huolettomuus, ajomukavuus, lisävarusteet, kehitys jne ja sitten vasta hinta.

Vierailija
59/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksihan ne ilmeisesti menee. Kokeilkaapa mennä autokauppaan ja sanotte että ostatte rahalla suoraan vaikka 25 000e käytetyn auton, eikä ole vaihdossa mitään. Ei vaan ole ilmeisesti tapana, kun myyjä oli niin ihmeissään. Itse luulin ainakin että suurin osa ostaa ihan käteisellä, kun ei nyt sentään puhuta mistään 50 000e + autoista.

Minulta kysyttiin rahoitustarvetta autoa ostaessa vaikka en edes kysynyt sitä.Tulisi se kasko kyllä kalliiksi.

Vierailija
60/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KRI_LO kirjoitti:

Auton hankkimista ja ylläpitoa ei kuitenkaan voida arvioida pelkin taloudellisin perustein. Turvallisuus, huolettomuus, ajomukavuus, lisävarusteet, kehitys jne ja sitten vasta hinta.

Noilla argumenteillä uusia autoja juuri myydään.. 99% auton turvallisuudesta tulee kuljettajasta. Ja moni hyvälaatuinen vanhempi käytetty auto on huomattavasti varmempi liikenteessä, kuin uusi, jossa parin kuukauden välein palaa jokin merkkivalo mittaristossa. Mutta tästä asiasta voidaan olla niin montaa mieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme