Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan ihmetellyt miten jollain voi olla niin hieno auto ?

Vierailija
26.04.2017 |

Ok seudulla varsinkin..nuoria lapsiperheitä joilla hieno Volvo maasturi vaikka eivät kaksisia töitä tee ja asuvat VVO kämpässä ?

Onko joku paperilla tehty ero ja kela maksaa koko vuokran ja ukko kirjoilla jossain maalla ja saa isot verovähennykset vuosittain työmatkakuluista vai mikä tuo logiikka on. Itse makselen perheasuntoa eikä varaa ajaa kalliilla autolla

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRI_LO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KRI_LO kirjoitti:

Ei maailmassa ole montaa tyhmempää asiaa, kuin ostaa uusi auto. Itse ajan vuodessa n.40tkm ja olen aina pärjännyt 4-5 tuhannen euron autolla, joka kestää helposti n. 2-3 vuotta lähes olemattomilla huoltokuluilla. Myydessä siitä saa vielä sen tonnin vähintään. Jos tiedätte halvemman tavan ajaa, niin kertokaa ihmeessä. Tosin tämä vaatii sen, että osaa ostaa sen oikeanlaisen käytetyn auton.

Auton hankkimista ja ylläpitoa ei kuitenkaan voida arvioida pelkin taloudellisin perustein. Turvallisuus, huolettomuus, ajomukavuus, lisävarusteet, kehitys jne ja sitten vasta hinta.

Noilla argumenteillä uusia autoja juuri myydään.. 99% auton turvallisuudesta tulee kuljettajasta. Ja moni hyvälaatuinen vanhempi käytetty auto on huomattavasti varmempi liikenteessä, kuin uusi, jossa parin kuukauden välein palaa jokin merkkivalo mittaristossa. Mutta tästä asiasta voidaan olla niin montaa mieltä. 

Ja jokainen puolustaa omia näkökantojaan kliseillä joista ei ole riittävää kokemuspohjaa. (esim. uusissa palaa merkkivalo kuukauden välein.)

Vierailija
62/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KRI_LO kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KRI_LO kirjoitti:

Ei maailmassa ole montaa tyhmempää asiaa, kuin ostaa uusi auto. Itse ajan vuodessa n.40tkm ja olen aina pärjännyt 4-5 tuhannen euron autolla, joka kestää helposti n. 2-3 vuotta lähes olemattomilla huoltokuluilla. Myydessä siitä saa vielä sen tonnin vähintään. Jos tiedätte halvemman tavan ajaa, niin kertokaa ihmeessä. Tosin tämä vaatii sen, että osaa ostaa sen oikeanlaisen käytetyn auton.

Auton hankkimista ja ylläpitoa ei kuitenkaan voida arvioida pelkin taloudellisin perustein. Turvallisuus, huolettomuus, ajomukavuus, lisävarusteet, kehitys jne ja sitten vasta hinta.

Noilla argumenteillä uusia autoja juuri myydään.. 99% auton turvallisuudesta tulee kuljettajasta. Ja moni hyvälaatuinen vanhempi käytetty auto on huomattavasti varmempi liikenteessä, kuin uusi, jossa parin kuukauden välein palaa jokin merkkivalo mittaristossa. Mutta tästä asiasta voidaan olla niin montaa mieltä. 

Ja jokainen puolustaa omia näkökantojaan kliseillä joista ei ole riittävää kokemuspohjaa. (esim. uusissa palaa merkkivalo kuukauden välein.)

Älähän nyt. Mulla on vuoden 2012 auto ollut uudesta asti ja melko säännöölisesti siinä palaa eräs merkkivalo. Se varoittaa, että tuulilasineste on vähissä. :D

Jonkun niitä uusiakin autoja on ostettava. Mistä ostat käytetyn, jos kaikki ajettaisiin loppuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRI_LO kirjoitti:

Ostin uuden auton vuonna -98 ja sain siitä vielä tonnin viime vuonna kuin myin. 

Vierailija
64/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee maksaa autolainaa 200e kuussa kuin korjata tuolla summalla joka kuukausi vanhaa+ bensakulut pienemmät.

Arvonalenema on lisäksi noin 15% vuodessa.

Ostaa auton, jonka kalleimmat kilometrit on jo ajettu. Sekä sellaisen merkin jonka arvo säilyy.

Vierailija
65/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. "hieno auto" voi olla käytettynä jopa halvempi kuin se saman ikäinen tavallinen. Sen takia, että kukaan järkevä ei sitä halua ostaa. Ja syy tähän on se että ne jotka tietää jotain autoista, tietää myös sen että uutena sata tonnia maksanut auto on niin kallis huoltaa ettei heillä ole varaa sellaisen pitoon.

Se (yleensä) köyhä kansanosa joka ei sitten tätä tiedä tai ei välitä tästä, ostaa "hienon auton" ja luulee että teki hyvänkin diilin kun sai v8-ässämersun tai vastaavan halvalla. Ja kaikkihan onkin hyvin niin pitkään kunnes tulee huoltokeikka.

Vierailija
66/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ihmetellyt...joillakin rahhoo ostoo hionot pelit ja rensselit.

joillakin tuas vua lainnoo iha helekatisti.

Vierailija
67/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon perhe elää tuloihinsa nähden leveästi.

Rahoittavat elintasonsa sillä, että säästävät joka ikisestä asiasta, jossa säästää voi (vaatteet, kalusteet ja harrastusvälineet hankitaan kirpparilta ja myös myydään kirpparilla, ruoka tehdään itse ja suurissa satseissa, kahviloissa ei käydä, lehtiä ei tilata, takan polttopuut ostetaan rankana ja pilkotaan itse, miehen ja lasten hiukset leikataan itse, äidin hiuksia laittaa kaverinsa, kodin pintojen päivittämiseksi järjestetään maalaustalkoot, kaikki mikä vaan voidaan tehdään itse tai tuttava-apuna, ulkopuolisia palveluja ei käytetä kuin pakon edessä jne.). Säästäminen on verissä ja sopii ilmeisesti sekä siskolleni että miehelleen.   Tällä rahoittavat sen, että asuvat isossa omakotitalossa hyvällä asuinalueella ja ajavat kahdella hyvällä autolla. Elintaso on ehdottomasti autolla/talolla mitattuna liian korkea tuloihin nähden, mutta nuo on valintoja.

Itse en pystyisi samaan, mutta voinkin asua vaatimattomammin ja ajaa perusperheautolla. Sitä vastaan voin joskus käydä kahvilassa, jos haluan.

Vierailija
68/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomen ns. "paremmista" autoista on velkarahalla ostettua. Auto on ennen kaikkea keskiluokkainen statussymboli. Todella varakkailla ihmisillä saattaa olla aivan tavallisia autoja. On tyypillistä, että keskiluokka ostaa 50ke autoja ja lyhentää niitä vuosikaudet - usein laittaa vaihtoon ja ottaa lisää lainaa.

Vierailija
69/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee maksaa autolainaa 200e kuussa kuin korjata tuolla summalla joka kuukausi vanhaa+ bensakulut pienemmät.

Arvonalenema on lisäksi noin 15% vuodessa.

Ostaa auton, jonka kalleimmat kilometrit on jo ajettu. Sekä sellaisen merkin jonka arvo säilyy.

Itse ostin bemarin 2010 se maksoi silloin 4300€ ja tänä vuonna sain siitä vielä 2500€ vaikka mittarissa oli jo 382000km.

mun mielestä oli aika hyvin.

Vierailija
70/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomen ns. "paremmista" autoista on velkarahalla ostettua. Auto on ennen kaikkea keskiluokkainen statussymboli. Todella varakkailla ihmisillä saattaa olla aivan tavallisia autoja. On tyypillistä, että keskiluokka ostaa 50ke autoja ja lyhentää niitä vuosikaudet - usein laittaa vaihtoon ja ottaa lisää lainaa.

No tota se rikkaan tyypin "tavallinen pappa-mersu" voikin olla sadan tonnin AMG. Asialle vihkiytyneet huomaavat, samalla kun maallikot katsovat vain että sehän on sama karvalakki mese kuin ukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän