Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen vanhempasi päättää asioista puolestasi.

Yep
23.04.2017 |

Eli ongelmanlaatu on tämä omat vanhempani haluavat edelleen päättää puolestani ostoksiani, elleivät he suoranaisesti päätä niin sitten he kertovat niin pitkään vähätteleviä mielipiteitä, miksi ei kannata ostaa, tai sitten en saa kyytiapua, ja jos saan niin asiasta tehdään minulle hankalaa jotenkin . Hyvä esimerkki, olen jo pitkään etsinyt itselle keittiöön tuoleja, jos satun löytämään tuolit, ja kerron tästä heille, eli mainitsen puhelun aikana äidilleni, että löysin edullisesti tuolit, ja ajattelin ne ehkä ostaa ja puhe on ollut mennä vaikka yhdessä kaupunkireissulle hänen kanssaan, niin äitini tosiaan kertoo puhelun aikana, että 'he lähtevät isäni kanssa yhdessä katsomaan tuoleja, ja voidaan me ehkä sut koukata matkaan kyytiin, ja ootko varma, j a ei nämä ole hyvät, löydät jostain paremmat, kaikenmoista syytä löytyy aina'...Eli!Varmaan tulikin jo selväksi mistä kenkä puristaa, eli olen 30 vuotias, mutta minua kohdellaan kuin pikkumarttaa. Miten tämän nyt yksinkertaisesti selittäis, siis he päättävät puolestani tai ainakin haluavat päättää mitä ostan. Asiasta olen monta kertaa sanonut, ei auta, koska yleensä äitini loukkaantuu ja asia kääntyy jotenkin minuun tai sitten saan potea huonoa omatuntoa asiasta. En halua pahoittaa vanhempieni mieltä, mutta en voi ymmärtää, että kun asiasta olen jo sen miljoona kertaa ilmaissut, että kyseessä on oma mieltymys, niin et miten voi olla mahdollista että heillä ei mee jakeluun, että omaan kämppään niitä huonekaluja ostan, en heidän asuntoon. Ja tästä asiasta on tullu tosiaan sanottua nätisti, suoraan, monella tapaa, mutta silti minä olen se jolla on ongelma. Onko muilla tämmöstä???:D Miten selviätte???

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ap. Mun äiti on vähän samanlainen, ikää hänellä on 70v ja on vaihtelevalla menestyksellä yrittänyt aina  puuttua mun asioihin. Tällä hetkellä ei olla puheväleissä, koska otti marttyyriasenteen kun  taas sanoin hänelle suorat sanat.

Muutamia esimerkkejä, sieltä lievimmästä päästä:

Päätti hyvissä ajoin ennen joulua, mitä minä ostan sukulaislapsille lahjaksi. Kun kerroin ostavani, mitä itse olin sopinut lasten vanhempien kanssa , suuttui ja osti lahjat itse, paketoi ja kirjoitti mun nimen lahjoihin.

Soitti ja kertoi olevansa kaupassa, jossa on lakanoita tarjouksessa, aikoi ostaa mulle. Sanoin, etten tarvitse, älä osta. Kysyi kuitenkin väritoiveita ja antoi kaksi vaihtoehtoa, en jaksanut vängätä ja valitsin. Toi sitten lakanat ja ne oli sitä toista väriä, jota en valinnut. Hänen mielestä mun valitsema väri oli ruma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä