Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden häät, pöydässä erilaisia salaatteja. Hyviä olivat mutta vieraat kuvittelivat niitä alkupaloiksi joten jäivät nälkäiseksi kun muuta tarjoilua ei kakun lisäksi ollut.
Ollaankohan oltu samoissa häissä? Nuoruuden kaverin häät noin 20 vuotta sitten Helsingissä. Pelkkiä salaatteja ja sitten tulikin jo kakku ja kahvit.
🇺🇦🇮🇱
Tästä on yli 15 v, kun olin yo juhlissa.
Olin tullut kauempaa ja oli itsestään selvyys on ruokaa tarjolla.
Oli jotain pientä tikkuja ja salaattia. Salaatti oli levitetty tarjoiluastialle niin, kun otti salaatinlehden, alla ei ollut mitään, kuin astia.
Tulimme koulusta ja sanottiin ottakaa. Meitä oli 2-3 autollista ja syötiin kaikki. Eikä niitä ollut edes paljon.
Yo oli käynyt Espanjassa ja halusi tapas pöydän, mutta ei kukaan ollut osannut tehdä sellaista.
Perheen emäntä kauhisteli, kun tarjottavat loppui.
Kerran töissä kyseltiin mitä omissa yo juhlissa tarjottiin. 1 sanoi oli vain pientä tarjottavaa ja sielläkin loppui tarjottava kesken.
Jos kutsut ihmisiä satojen km päästä, voiko jollekin tulla yllätyksenä vierailla on nälkä jossain vaiheessa ?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut missään noissa ns. virallisemmissa juhlissa joissa ruoka olisi ollut varsinaisesti huonoa, mutta kylläkin sellaisissa, joissa tarjoilujen määrä on alimitoitettu pahasti ja se on loppunut kesken. Siis niin, että jonon päässä lounastaan jonottaneet vieraat saivat lautasilleen ruokalausikallisen perunamuusia, muutaman nokareen poropaistia ja salaatista jokusen viinirypäleen puolikkaan. Ei kiva. Kannattaa siis varata aina mieluummin enemmän kuin vähemmän ruokaa vieraiden lukumäärään nähden.
Tästä syyttäisin pitopalveluja. Tyttären häihin tuli tarjoilu pitopalvelusta. Olin teroittanut tyttärelle että sanoo että ruokaa on oltava riittävästi, hän itse varasi tarjoilut sieltä. Vieraat olivat pitkämatkalaisia. Aika niukasti oli ja yöpalaksi oli sovittu itse paistettavan karjalanpiirakoita 50 kpl. Ne loppuivat alkuunsa. Emme tienneet että pitopalvelu ei ollut mitään yöpalaksi tehnyt, oli vain ne omat paistamat piirakat. Täytekakkuakin oli aika niukasti. Vain viiniä oli riittävästi, kun porukkamme ei sitä paljoa käytä. Hääseurue oli 120 ihmistä, lapsivapaat häät
Hautajaiset. Pitopalvelu oli unohtanut ottaa karjalanpiirakat sulamaan ja niitä siten odoteltiin. Ilovat isoissa laatikoissa ja sulattwelu kesti. Olisi ollut parempi tarjota ne kahvit ilman piirakoita. Kuitenkin muutakin olisi ollut kahvin kanssa. Joku läksi pois, kun ei kahvia kuulunut tarjolle
Meillä on mäitä jotka jos rahaa antavat niin valehtelematta mättäävät summan edestä.
Kerran yhdelle näistä en voinut olla napauttamatta tästä. Myönsi että tuler syömättä jotta pystyy ahtamaan mahdollisemman paljon. 40 luvulla syntynyt ei niin vanha koira uusille tempuille opi.
Heille kun menee niin on laskupalat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut missään noissa ns. virallisemmissa juhlissa joissa ruoka olisi ollut varsinaisesti huonoa, mutta kylläkin sellaisissa, joissa tarjoilujen määrä on alimitoitettu pahasti ja se on loppunut kesken. Siis niin, että jonon päässä lounastaan jonottaneet vieraat saivat lautasilleen ruokalausikallisen perunamuusia, muutaman nokareen poropaistia ja salaatista jokusen viinirypäleen puolikkaan. Ei kiva. Kannattaa siis varata aina mieluummin enemmän kuin vähemmän ruokaa vieraiden lukumäärään nähden.
Tästä syyttäisin pitopalveluja. Tyttären häihin tuli tarjoilu pitopalvelusta. Olin teroittanut tyttärelle että sanoo että ruokaa on oltava riittävästi, hän itse varasi tarjoilut sieltä. Vieraat olivat pitkämatkalaisia. Aika niukasti oli ja yöpalaksi oli sovittu itse paistettavan karjalanpiirakoita 50 kpl. Ne loppuivat alkuunsa. Emme tienneet että pitopalvelu ei ollut mitään yöpalaksi tehnyt, oli vain ne omat paistamat piirakat. Täytekakkuakin oli aika niukasti. Vain viiniä oli riittävästi, kun porukkamme ei sitä paljoa käytä. Hääseurue oli 120 ihmistä, lapsivapaat häät
Kissa pöydälle. Jos tilataan ruokaa 120 hengelle niin olettaisin että ruoksa pitää tilata jonku 150 hengen edestä.
Käsi sydämmellä niin ne hinnat kauhistuttaa niin että tilataan ihan liian saidasti.
Tässäkin ollaan luultu että iltapalakin kuuluu hintaan. Eiköhän kaikesta olla zaatu hintatarjous. Tyttäresi halusi itse säästää häissään. Älä syytä pitopalvelua.
Vtu ja sitte jos ei rupee järjestämään juhlia nirsoille vieraille ollenkaan, niin siitäkin saa kuulla. Kaikki eivät todellakaan ole juhlienjärjestäjiä, vaikka miten hankkisi sitä tietoa netistä tms. Jos on pitopalvelu, niin en oikeesti mahda enää mitään jos olen sanonut että 40 vieraalle. Sieltä tulee se mitä he laittavat.
Jos meillä on tuoleja 6 ja iso sohva, niin pitäisikö porrastaa vieraiden tuloa tai ostaa varta vasten 30 tuolia.. Siitäkin saa kuulla, että ne kun oli ensin, nii ovat jotain parempaa vierasporukkaa. Ou tsiisus. Pitäkää juhlanne.
En muista, olenko tästä kirjoittanut. Meillä päin eräs originelli yritysjohtaja tarjosi 50-vuotispäivillä ruisleipää ja meetwurstia siten, että vieraat saivat itse leikata ne. Kukaan ei moittinut tarjottavia vaan pitivät niitä originelleina, tyypille sopivina ja kekseliäinä.
Onneksi olen karjalaista sukua ja meillä on aina riittävästi ja yllinkyllin ruokaa ja muuta. Ei kallista mutta hyvää. Eihän vieraat edes lähde kotiinsa ennenku ovat saaneet syödäkseen.
Kyllä lokit on mielissään kun tulevat 10€ lahjan kanssa, koska muistaminenhan on tärkeintä, ja mussuttavat 30€ edestä ja vielä juomat päälle.
Sitte tänne valittamaan tarjoiluista. Jeejee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissa pöydälle. Jos tilataan ruokaa 120 hengelle niin olettaisin että ruoksa pitää tilata jonku 150 hengen edestä.
Käsi sydämmellä niin ne hinnat kauhistuttaa niin että tilataan ihan liian saidasti.
Tässäkin ollaan luultu että iltapalakin kuuluu hintaan. Eiköhän kaikesta olla zaatu hintatarjous. Tyttäresi halusi itse säästää häissään. Älä syytä pitopalvelua.
Olen tehnyt paljon keikkaa häissä.
On tilattu 80 hengelle ja vieraita tulee 100. Ei meillä ole 20 ylimääräistä lautasta.
Itse olen hakenut kaupasta pikamuussia, valmislihapullia, valmiskakkupohjia, marjoja, vispikermaa, pakastekarjalanpiirakota jne.
Kun vieraat narisee, olen kertonut hain just Alepasta lisää ruokaa, meille on vahvistettu pienempi vierasmäärä.
Kerran muistan bändin pojat tuli pyytämään ruokaa.
Ei muuta, kun kauppaan ja tein setin aikana kinkkukiusauksen.
Nämä asiakkaat laitetaan mustaan kirjaan ja kun pikkusisko menee naimisiin, sanotaan ollaan täynnä
Vierailija kirjoitti:
Juhlahässäkässä helposti unohtuu asioita kaiken sen hässäkän keskellä ja ohella. Jos on pitopalvelu palkattu huolehtimaan, niin sitten voi vaatia.
Mutta ei se pitopalvelukaan taikureita ole. Harva sanoo totuuden. Että sukulaiset paastoaa aamupäivän jotta pystyvät syömään kolmen edestä, varsinkin kun on noutopöytä.
Tälläsiä kun tulee vaikka kymmenen niin saa tilata monta extra annosta. Että ne jonon viimisetkin saa vähä kalliimpaa pöydästä eikä niitä pelkkiä salaatinlehtiä.
Vaikea laji, en muuta sano, mitä enempi näitä kommentteja lukee.
On pitopalveluillakin ja ammattilaisjuhlajärjestäjilläkin tuossa tekemistä, että kaikki olisivat täysin tyytyväisiä. Saati ihan amatööri itse -laittajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ollaan luultu että iltapalakin kuuluu hintaan. Eiköhän kaikesta olla zaatu hintatarjous. Tyttäresi halusi itse säästää häissään. Älä syytä pitopalvelua.Olen tehnyt paljon keikkaa häissä.
On tilattu 80 hengelle ja vieraita tulee 100. Ei meillä ole 20 ylimääräistä lautasta.Itse olen hakenut kaupasta pikamuussia, valmislihapullia, valmiskakkupohjia, marjoja, vispikermaa, pakastekarjalanpiirakota jne.
Kun vieraat narisee, olen kertonut hain just Alepasta lisää ruokaa, meille on vahvistettu pienempi vierasmäärä.
Nämä asiakkaat laitetaan mustaan kirjaan ja kun pikkusisko menee naimisiin, sanotaan ollaan täynnä
Näissä tapauksissa pitopalvelun pitäisi kyllä mennä itseensä. Hinnat ovat todella korkeat ja varattu ruokamäärä ihmistä kohden on todella pieni, joten ruoka varmasti loppuu kesken, vaikka tarjoilua olisikin tilattu oikealle vierasmäärälle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlahässäkässä helposti unohtuu asioita kaiken sen hässäkän keskellä ja ohella. Jos on pitopalvelu palkattu huolehtimaan, niin sitten voi vaatia.
Mutta ei se pitopalvelukaan taikureita ole. Harva sanoo totuuden. Että sukulaiset paastoaa aamupäivän jotta pystyvät syömään kolmen edestä, varsinkin kun on noutopöytä.
Tälläsiä kun tulee vaikka kymmenen niin saa tilata monta extra annosta. Että ne jonon viimisetkin saa vähä kalliimpaa pöydästä eikä niitä pelkkiä salaatinlehtiä.
Tämäpä juuri. Kun ei tiedä miten paljon kukakin oikeasti syö, eikä vain tilastollisesti laskettuna.
Sekä onko esim. kakku nyt sitten ihan jokaisen mieleen tarpeeksi kostutettua tai marjaisaa, tai sopivasti kaikille sitä kermavaahtoa siinä kakussa. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ollaan luultu että iltapalakin kuuluu hintaan. Eiköhän kaikesta olla zaatu hintatarjous. Tyttäresi halusi itse säästää häissään. Älä syytä pitopalvelua.Olen tehnyt paljon keikkaa häissä.
On tilattu 80 hengelle ja vieraita tulee 100. Ei meillä ole 20 ylimääräistä lautasta.Itse olen hakenut kaupasta pikamuussia, valmislihapullia, valmiskakkupohjia, marjoja, vispikermaa, pakastekarjalanpiirakota jne.
Näissä tapauksissa pitopalvelun pitäisi kyllä mennä itseensä. Hinnat ovat todella korkeat ja varattu ruokamäärä ihmistä kohden on todella pieni, joten ruoka varmasti loppuu kesken, vaikka tarjoilua olisikin tilattu oikealle vierasmäärälle..
Ja sitten aika törkeä tuo bändi kun on vaatimassa tarjoilua, joka ei selvästikään ollut noille tarkoitettu.
Pari kertaa sukujuhlissa (synttäreitä, hautajaisia yms) on ollut hyvät tarjoilut. Kasvispohjainen pata (perunaa, porkkanaa yms). Päälle erikseen lihapullia, makkaroita tai jotain vegaanijuttuja. Leipää lisukkeilla ja salaattia. Helppo valmistaa. On halpaa ja riittää.
Huonoja tarjoiluja on ollut paljon. Eräissä juhlissa juhlakalun kaverit, jotka olivat lupautuneet auttamaan, päättelivät ettei tänne ketään tule ja varasiavt suurin piirtein yhden einaslaatikon (!)
Eräällä sukulaisperheellä taas on aina samaa ruokaa, lohipataa ja kalapasteijoita joita puolet vieraista ei voi syödä. Ollaan kuitenkiin niin isäntää ja emäntää.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran häissä, jossa oli ruokaa yllin kyllin ja se oli hyvää. Mutta juomapuoli oli "vähän" toispuoleinen. Alkoholia oli varmaan kymmentä eri sorttia, oli viinit ruoan kanssa, liköörit + konjakit kahvin kera, sitten tietysti illalla boolia, lonkeroa, tölkkiolutta ja sahtia ja näille omat kylmäkaapit tuotuna paikalle omaan telttaansa. Meille jotka eivät alkoholia nauti oli ruoan kanssa kyllä kotikaljaa yms. mitä nyt yleensäkin mutta sen jälkeen oli 2 vesikannua joita ei täytetty kun ne kerran tyhjenivät (vieraita 100+). Vessan hanasta sai käydä juomassa vettä janoonsa. Ei isäntäväki kai sitä ilkeyttään tehnyt mutta eivät vaan ymmärtäneet että jotain alkoholitontakin olisi voinut olla tarjolla. Jäi joka tapauksessa semmoinen olo että minua ei arvostettu vieraana kovinkaan paljon. Teki mieli käydä kysymässä, että eikö mitään juotavaa ole mutta en kehdannut "valittaa".
Ajattelematonta siinäkin mielessä, että vaikka alkoholia joisi niin se vesi siinä välissä tekee silti hyvää ihan jokaiselle. Etenkin jos on kuuma kesäpäivä. Tuosta vesikannun täytöstä olisi kyllä ollut ihan ok huomauttaa, eikä täytellä sitä lasia itsekseen jossain vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Tätini järjestivät isoäitini hautajaiset. Vieraita n. 50 hlö, yksi gluteeniton ja yksi maidoton.
Näillä spekseillä oli sitten tilattu pitopalvelulta kakku. Oli maidoton ja gluteeniton, se ainoa kakku. Perunajauhopohja, välissä pelkkää mansikkahilloa ja päällä vaahdotettua tekokermaa (kai kaura). Se ei maistunut yhtään miltään. Isoäiti itse olisi sylkenyt sen kakun pois, ei olisi kelvannut.
Olin kerran erään paikan avajaisissa, jossa oli kai päätetty olla ystävällisiä joillekin tunnetuimmille erikoisruokavalioille, koska paikka oli tarkoitettu kaikille mielenterveyden parantamiseksi. Tarjoiluna oli joku ei mitään -kakku. Ainakin gluteeniton, mutta oliko se lisäksi vegaaninen (ja samalla maidoton ja munaton) vai sokeriton, en muista. No, pohja maistui pahvilta ja päällinen kasviöljyltä ja täyte häivähdykseltä tunnistamatonta hilloa. Ikäänkuin erikoisruokavaliot edellyttäisivät täydellistä mauttomuutta...
Ei varsinaisesti tilaisuuksien järjestäjän vika, mutta mulle ei usein löydy sopivaa juotavaa. Noloimmillaan olen joutunut erikseen pyytämään kraanavettä, kun edes sitä ei ole tuotu valmiiksi tarjolle ja on jano.
En juo kahvia, teetä, alkoholia enkä hiilihapollisia juomia. En myöskään pidä keinomakeutteisista tai esanssisistä halpismehuista, mutta niitä voi juoda paremman puutteessa.
Ei ku juu, oma äitinikin mokasi tämän kanssa omissa lakkiaisissani. Oli kyllä hoksannut alkoholittomuuden tervetuliaismaljan kohdalla, mutta unohtanut kuplattomuuden. Kukaan tuskin olisi huomannut, jos mulle olisi lipsautettu lasi omenamehua. Ja itse taas olin liian hupakko vain esittääkseni kallistavani hieman lasia, mitä ilmeisesti olisi pitänyt tehdä sen sijaan, että juoksen huuhtomassa suutani välissä (myöhemmin jos on jotain tollasia tarjottu, olen kilautuksen jälkeen tuupannut lasin jollekin toiselle, jos kieltäytyminen on ollut liian silmiinpistävää). Meidän perheessä ei ole kovin usein isoja hienoja juhlia, tuon jälkeenkin vain yhdet häät ja parit vapaamuotoisemmat pienemmät juhlat.
Mä en ymmärrä tätä marttyyrisyyttä. Jos kutsutaan 20 henkeä ja on 10 tuolia, ei silloin sanota voi voi. Jos isäntä on 120 kiloinen, pitää ymmärtää, ettei 3 lihapullaa per pää riitä.
Pidetään juhlia, halutaan välttämättä tehdä itse kaikki, koska maksaa niin paljon ja sitten vähän kaikki ontuu. Olin kerran serkkuni rippijuhlissa, olin n 10 v, kun täti itki keittiössä.
Mä ymmärrän sen, jos naapuri kysyy voitko tulla jeesaamaan lapsen rippijuhlissa, mutta en tajua menen ystäväni häihin ja minut ohjataan keittiöön tiskaamaan, koska säästetään ja äkkiähän mä laitaset tiskaan.
Tietoa saa helposti, kun vaan ottaa selvää