Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)
Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!
Kommentit (1617)
Olin ylioppilasjuhlissa, johon oli ahneuksissaan kutsuttu sukua oikein pikkuserkkuja myöten. Niitä ei ollut koskaan nähtykään.
Tarjoiluna kullekin keksi. Ne oli laskettu, juuri sopiva määrä.
Kyytipojaksi veteen sekoitettavaa mehua, laihaa, kertakäyttömuovimukista.
Kovasti kelpasivat rahat ja sekit ylioppilastytölle.
En pidä yhteyttä prkle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautaisten jälkeinen muistotilaisuus, huoltoasemalla.
Ei varmasti tarvitse perustella?Järjestävätkö ihmiset oikeasti muistotilaisuuksia, syntymäpäiviä ja häitä huoltoasemalla? Näistä aina huhutaan, mutta en tiedä yhtäkään joka olisi sellaiset järjestänyt tai ollut vieraana.
Eikö ne ole nykyään nimeltään liikenneravintoloita tai -myymälöitä? Monessako muka on auton huoltoa enää tarjolla? Tankkaus ja ravintola lähinnä.
Jos on hyvä säkä, tuulilasin saa pestyä (=naarmutettua) liikenneaseman tarjoamilla pesuvälineillä.
Vierailija kirjoitti:
Eräissä yo-juhlissa suolaisina oli piirakkaa kinkku- tai kasvistäytteellä, makeana kermakakku, juustokakku ja keksejä. Ajettiin yli 200km juhliin niin olisin kaivannut suolaisia kyllä enemmän, karsea nälkä oli
Kyllä sitä voi matkalla käydä syömässä, ja sitten kahvitella perillä 😋
Mä vähän vieroksun näitä joiden mielestä kutsuilla pitää mennä kupu täynnä, tai vaihtoehtoisesti paastoavat pari päivää että saavat ahdettua maksimaalisesti jonkun muun maksamaa ruokaa. Missä on normaalit käytöstavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopin hautajaiset: hieno keskustaravintola ja ruokana. Pyttipannua!!!!.. kyllä! Pyttipannua ja annoskoko niin pieni, että sukulaislapsi (8v) pyysi kuuluvalla äänellä lisää. Kahvi jälkiruokana, kahvimaito loppui kesken, ei tuotu lisää. Hirveä kiire juhlien jälkeen syömään
Ei kukaan oo noin mauton, et tarjoaa hautajaisissa pyttipannua!!!
Hautajaisissa tarjotaan usein joko perinneruoka, kuten vaikka perunat ja savulohi / karjalanpaistia / . Salaattia.
Jos minun hautajaisissani tarjotaan karjalanpaistia, tulen kummittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti tarvitse perustella?Järjestävätkö ihmiset oikeasti muistotilaisuuksia, syntymäpäiviä ja häitä huoltoasemalla? Näistä aina huhutaan, mutta en tiedä yhtäkään joka olisi sellaiset järjestänyt tai ollut vieraana.
En ole minäkään ole osallistunut, mutta uskon kyllä. Isommilla liikenneasemilla on, usko tai älä, kabinetteja yksityistilaisuuksia varten. Maalaiskylä jossa ei ole sopivaa juhlatilaa mutta sijaitsee lähellä vilkasta maantietä voisi esim. olla paikkakunta jonka huoltsikalle kokoonnutaan jopa muistotilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin lähisukulaiseni jumalanselän taakse itärajalle hautajaisiin (300km/suunta). Ruoka oli lammassärää, vainajan kotikylän malliin. Todella hyvää, kuski oli kiitollinen varsinkin kun oli ehkä vuoden pahin ajokeli. Ikävä kyllä tämä sukulaiseni on kasvissyöjä ja lisukkeena ollut vihersalaatti loppui aika nopsaan ennenkuin hän siihen pääsi käsiksi, lisää ei tullut. Hän eli sitten leivällä sen päivän.. Sillä lailla ikävää ettei oman mummon hautajaisissa saa suuhun pantavaa vaikka järjestävä taho tasan tiesi ettei hän lihaa syö...se meni kiusanteon piikkiin, mutta se onkin jotain helluntailaissakkia. Lähiympäristössä olen pannut merkille että nämä erityisen hyvät ihmiset ovat varsin ikävää hyväksikäytäjäporukkaa,
Voi kuule, ei tarvitse olla minkään sortin lahkolainen.
Tätini hautajaisissa oli perunasalaatti, katkarapusalaatti, patonkia, savulohi ja täytekakkua.
Olen allerginen kalalle ja katkaravuille ja serkkuni tämän kyllä tietää.
Kun oli vuoroni ottaa ruokaa, oli perunasalaatti loppu.
Söin sitten patonkia ja palan täytekakkua.
Tosin joka kerta kun serkullani käyn on tarjolla kala-ateria, joten olisi kai pitänyt osata odottaa.
Minulle oli keliaakikkona varattu pari keksiä. Ja kotimatkaa oli juhlien jälkeen edessä yli 500 kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vieraana häissä, jotka järjestettiin huoltoaseman yhteydessä olevassa juhlatilassa. Naistenhuoneen vessanpytty upposi mukavasti 15 cm lattiasta läpi, kusi ja paska haisi jne.
Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Kakkua ei jaksettu odottaa, kun oltiin oltu jo neljä tuntia juhlapaikalla pienen lapsen kanssa.
Rakastavaisten avioliitto ei kauaa kestänyt. En tiedä, oliko huoltoasemalla jotain merkitystä avio-onneen.
Rippijuhlissa sai poseerata (kauniin) rippineidon vieressä, ja velipoikansa otti kuvia ja veloitti kuvasta 30 euroa. Kuva tuli kuulemma s-postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräissä yo-juhlissa suolaisina oli piirakkaa kinkku- tai kasvistäytteellä, makeana kermakakku, juustokakku ja keksejä. Ajettiin yli 200km juhliin niin olisin kaivannut suolaisia kyllä enemmän, karsea nälkä oli
Kyllä sitä voi matkalla käydä syömässä, ja sitten kahvitella perillä 😋
Luultavasti ottaneet hirrmu isot palat suolaisia ja sitten jokaiselle ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli keliaakikkona varattu pari keksiä. Ja kotimatkaa oli juhlien jälkeen edessä yli 500 kilometriä.
Mulla on terveydellisistä syistä erikoisruokavalio. Ihan aina on varmuuden vuoksi omat eväät juhlissa. Jos löytyy tarjoiluista syötävää, kiva juttu. Jos ei, ei tarvitse olla nälässä. Kai sitä tuon verran voi vaivautua?
Hapanleipåän tehty vl.kakku. Kaikki maut hävisi sinne. Mutta oli kuulemma terveellistä!
Ihmetytti juhlissa tarjoiltu halpis-pussikeittoaineksista tehty laiha kasviskeitto ainoana pääruokana..
Minulla on aina huonoimmat tarjoilut ollut. Ihan hävettää, mutta kun en osaa mitään laittaa, eikä kaupasta ole varaa kaikkea mahdollista valmiina ostaa. Liian vähän on aina määrällisesti ja liian vähän on eri lajeja. Siksi en järjestä mitään juhlia enää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina huonoimmat tarjoilut ollut. Ihan hävettää, mutta kun en osaa mitään laittaa, eikä kaupasta ole varaa kaikkea mahdollista valmiina ostaa. Liian vähän on aina määrällisesti ja liian vähän on eri lajeja. Siksi en järjestä mitään juhlia enää.
Voi ei oletpa itsesi ruoskija:D. Mulla vaan liian vähän ja huonoja... Ei kukaan noita muistele.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän vieroksun näitä joiden mielestä kutsuilla pitää mennä kupu täynnä, tai vaihtoehtoisesti paastoavat pari päivää että saavat ahdettua maksimaalisesti jonkun muun maksamaa ruokaa. Missä on normaalit käytöstavat?
Koskaan ei voi tietää mitä on tarjolla, eikä mun mielestäni voi vaatia eikä harmitella jos ei ollut sitä tätä tai tuota, tai kun oli vain sitä tätä tai tuota, tai sitä liikaa ja tuota liian vähän ja tuo vähän liian mautonta, ym ym.
Ei kai nyt ihan vatsa täynnä sinkeällä tarvii mennä, mutta kuitenkin sillain että ei haittaa vaikka olisi mieleisenä tarjottavana vain pelkkä kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilut ovat huonot, jos tarjottava loppuu kesken. Muuten ei ole väliä vaikka olisi makaronilaatikkoa sekä salaattia ja jälkkäriksi jäätelöä jos ne ovat juhlakalun lemppareita (kummilapsen rippijuhlat mökillä).
Eli mieluummin kannattaa siis satsata ja varata kermatäytekakku 60 henkilön mukaan, jos vieraita tulee 30 hlöä, kuin että ostaisi yhden 30hlön kermatäytekakun + yhden 30 hlön suklaakakun. Kinkkupiirakkaa 60 henkilön mukaan. Ja keksejä, pikkuleipiä, konvehteja ym lisänä tosi paljon.
monessa perheessä on varmaan tänään vielä viimeistelyitä kun huomenna juhlia, Luojan kiitos ettei oo eikä tarvi lähteä minnekään