Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)

Vierailija
22.04.2017 |

Pöytään kokemuksia niin tiedän, mitä ei ainakaan kannata tehdä!

Kommentit (1617)

Vierailija
421/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta näkee, että tarjoilut on välttämätön paha ja erityisruokavaliot teen juojineen erittäin rasittavia.

Vinku vinku sullekin. Erityisruokavaliot on ärsyttäviä lähinnä silloin, kun niistä ei vaivauduta kertomaan, vaan luullaan joka emännän osaavan lukea ajatuksia ja varautuvan ihan kaiken varalta jokaiseen paleodieettiin.

Vierailija
422/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräissä rippijuhlissa ainoa suolainen tarjottava oli kalakeitto. Emäntä vielä suuttui kun en allergiani takia voinut edes maistaa.

Mä en voi syödä viljoja missään muodossa. Tämä on usein (=aina) emännille suurempi ongelma kuin minulle. Olen tottunut siihen, että en löydä tarjoiluista, joten aina eväät mukana. Pahimpia on ne, jotka alkavat maanitella, jopa hieman syyllistävästi, että kai sitä nyt yhden palan kakkua kestää? Ota nyt, tosi hyvää on. Joo, haluan välttämättä kauheat krampit ja räjähtävän ripulin. Kahvia sentään juon.

Mulle taas selvisi vasta parin vuoden jälkeen että eräällä miehen sukulaiselta on vilja-allergia. Olinkin ihmetellyt mikä on, kun ikinä ei mikään tarjottava kelpaa. Kerran sitten isoäiti tuumasi että ei kai kun sillä on se vilja-allergia. Ahaa, ei sitten ollut tullut mielen aiemmin sanoa? Eikä tämä sukulainen itse sanonut ikinä mitään. Ei mun mieskään ollut tietoinen. Oletetaan vaan että kaikkihan tietää, mutta aika ajatustenlukija joskus pitäisi olla.

Tämä on nykyisin ongelma. Vaikka kysyisin allergioita ja muita niin joku ei niitä kerro ja olettaa että kyllä kai nyt kaikki ymmärtää nykyisin laittaa gluteenitonta/munatonta/maidotonta/vegetaarista jne ruokaa pöytään vaikka ei iömoita tajuamatta että tulisi todella kalliiksi varautua kaikkeen.

Suurempi syy on kyllä, että ei voi luottaa etteikö esim.maidottomassa olisi kuitenkin vaikka heraa tms. Ja toinen syy on että allergista pidetään luulosairaana. Parempi vain olla syömättä mitään.

Kyllä ihan normaali ihmiset osaa katsoa että jos jollakin on maitoallergia siinä ei ole allergeenja. Ja onko ihme että nykyisin monia pidetään luulosairaana kun itse diagnosoidaan sairauksia tai väitetään että niitä on vain ollakseen spesiaali ja uniikki lumihiutale. Mutta silti suurin osa ihmisistä kyllä ne ottaa ihan todesta ja katsoo että on jotain sopivaa vieraalle.

Jos ei pyysty luottamaan kavereihin ja perheeseen niin vaihda piirejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräissä rippijuhlissa ainoa suolainen tarjottava oli kalakeitto. Emäntä vielä suuttui kun en allergiani takia voinut edes maistaa.

Mä en voi syödä viljoja missään muodossa. Tämä on usein (=aina) emännille suurempi ongelma kuin minulle. Olen tottunut siihen, että en löydä tarjoiluista, joten aina eväät mukana. Pahimpia on ne, jotka alkavat maanitella, jopa hieman syyllistävästi, että kai sitä nyt yhden palan kakkua kestää? Ota nyt, tosi hyvää on. Joo, haluan välttämättä kauheat krampit ja räjähtävän ripulin. Kahvia sentään juon.

Mulle taas selvisi vasta parin vuoden jälkeen että eräällä miehen sukulaiselta on vilja-allergia. Olinkin ihmetellyt mikä on, kun ikinä ei mikään tarjottava kelpaa. Kerran sitten isoäiti tuumasi että ei kai kun sillä on se vilja-allergia. Ahaa, ei sitten ollut tullut mielen aiemmin sanoa? Eikä tämä sukulainen itse sanonut ikinä mitään. Ei mun mieskään ollut tietoinen. Oletetaan vaan että kaikkihan tietää, mutta aika ajatustenlukija joskus pitäisi olla.

Tämä on nykyisin ongelma. Vaikka kysyisin allergioita ja muita niin joku ei niitä kerro ja olettaa että kyllä kai nyt kaikki ymmärtää nykyisin laittaa gluteenitonta/munatonta/maidotonta/vegetaarista jne ruokaa pöytään vaikka ei iömoita tajuamatta että tulisi todella kalliiksi varautua kaikkeen.

Suurempi syy on kyllä, että ei voi luottaa etteikö esim.maidottomassa olisi kuitenkin vaikka heraa tms. Ja toinen syy on että allergista pidetään luulosairaana. Parempi vain olla syömättä mitään.

Sinä joka olet päättänyt olla syömättä mitään juhlissa, etkä kerro rajoituksia, et varmaankaan sitten kiukuttelee miksi ei ollut juhlissa mitään syötävää? Katsos kun näitäkin on, jotka suuttuvat kun ei ollut mitään sopivaa, vaikka ei todellakaan ole itse etukäteen mitään sanonut.

Oikeat allergiat on oma juttunsa, niitä ei pitäisi vähätellä, mutta kyllä niitä rajoitteita joillakin on ihan ilmasta revittynä. Mulla esimerkiksi on yksi serkku, joilla on joka hemmetin kerta itse keksitty ruokarajoite, aina uusi. Pitäähän se tietää että jos viime vuonna arvon herra ei syönyt vehnää, niin tänä vuonna pitääkin olla munatonta mutta vehnä käy.

Aika näppärästi sinäkin kyllä syyllistit juhlien järjestäjiä siitä, että mitään ei voi syödä kuitenkaan eikä siksi kannata etukäteen edes kertoa olevansa rajotteinen. Voisi olla ihan vaikka kohteliasta sanoa, että ei kiitos nyt sitä kakkua tai pullaa kun vehnä ei käy, sen sijaan että vetää pulttia miksi ei ole vehnätöntä tarjottavaa automaattisesti kaiken varalta tai sitten jättää sanomatta mitään niin että ruokien tekijä luulee sun dissaavan hänen tekemiään ilman mitään syytä.

Vierailija
424/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini hoiti rippikirkossa käynnin niin, että pyysi minua laittamaan ruokavuuat uuneihin minun ja hänen luona tiettyyn aikaan, minun oli helppo tehdä se, kun ei ollut itsellä mitään menoa sinä sunnuntaiaamuna. Vahdin molemmat uunit. Kun tulivat kirkosta, kilautti minulle, ja kannoin kuumat ruuat kadun yli heidän tarjoilupöytään.

Tämmöistä tehdään useinkin, esim puutathakalusteet kulkevat naapurin pihaan aamulla ja haetaan kotipihaan illalla. Samoin meillä on samanlaisia valkoisia lautasia, joiden pohjaan vaan maalarinteipillä merkki.

Vierailija
425/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat huonoimmat kokemukset ovat häät, joissa ei tarjottu muuta kuin karjalanpiirakka munavoilla, pelkkiä salaatinlehtiä (ihmettelin suuresti, olisi voinut edes heittää pari kurkkua sekaan ja tehdä kastikkeen) ja vettynyt täytekakku sekä yo-juhlat, joissa oli pöytä täynnä kaikkea mahdollista makeaa, mutta ei vahingossakaan mitään suolaista (olisin tappanut voikkarista) sekä toiset häät, joissa kahvi kaadettiin ohuisiin kuppeihin hyvissä ajoin odottamaan, jotta se oli varmasti täysin kylmää, kun pääsi sitä hakemaan pitkän jonotuksen jälkeen.

Olen ihan onnellinen, jos saan jotain syötävää, mutta kivointahan on, jos juhlaruoka eroaisi jotenkin arkiruuista.

426/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla rippijuhlissa viime kesänä oli kermaista minun tekemää lohikeittoa, jota itse toivoi (lempiruoka) sekä kasvislasagnea. Ja ne meni kuumille kiville. Sitten oli kinkku-, kylmäsavuporo- ja juustoleipiä keiton kanssa ja makeina 4 erilaista kakkua (suklaa pojan toivomana, mansikkajuusto, hilla ja hedelmä), mun äidin tekemiä vadelma keksejä, kanelipullia ja marjamoussea. N. +60 aikuista ja 10 lasta ja lähes kaikki suolaiset ja makeat meni. Joka lajia jäi ripaus. Me laitettiin makeat esille sillä aikaa jääkaapista, kun kaikilla oli ruoka/leipälautaset kädessä. Juomina vettä, maitoa, anopin hyvää kotikaljaa, vishyä ja puolukkamehua ja tietty kahvia ja teetä.

Kuulostaa ihanalle, voi kun oisin voinut olla paikalla vieraana :)

Vierailija
427/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mummon hautajaisten tarjoulut oli kamalat, kuivaa poronkäristystä, suolatonta muussia, kamala vetinen täytekakku ( siis se oli suorastaan märkää) samoin puolukkapiirakka joka oli ylivttynyttä, paikalla oli myös kääretorttu joka YLIMAKEAA. Mitään ei pystynyt loppuun syömään

Vierailija
428/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheemme ajoin kaksi tuntia veljeni ex-vaimon ja hänen poikiensa luokse kylään Turkuun. Tarkoitus oli käydä tutustumassa Turun linnaan ja muihin nähtävyyksiin myös. Kälyni kotia ei oltu siivottu kahteen kuukauteen, kahviautomaatti piti lainata naapurista ja koko päivän muonitus oli kahdelle lapsiperheelle itse tehty täytekakku. Se oli niin kova, että piti hakea keittiöveitsi annosten leikkaamiseen.

Vierailija
429/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on vaadittu vaihtelua juhlaruokiin ainaisten voileipäkakkujen yms sijaan.

Vaihteluksi on sitten ehdotettu meksikolaista ruokaa, hampurilaisia, olutta ja karkkibuffetti.

Onpa todellakin omaperäistä ja virkistävää:).

No kukin tavallaan.

Vierailija
430/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurini hoiti rippikirkossa käynnin niin, että pyysi minua laittamaan ruokavuuat uuneihin minun ja hänen luona tiettyyn aikaan, minun oli helppo tehdä se, kun ei ollut itsellä mitään menoa sinä sunnuntaiaamuna. Vahdin molemmat uunit. Kun tulivat kirkosta, kilautti minulle, ja kannoin kuumat ruuat kadun yli heidän tarjoilupöytään.

Tämmöistä tehdään useinkin, esim puutathakalusteet kulkevat naapurin pihaan aamulla ja haetaan kotipihaan illalla. Samoin meillä on samanlaisia valkoisia lautasia, joiden pohjaan vaan maalarinteipillä merkki.

Kunnon emäntä 👍. Luovuus kohallaan.

Vierailija
431/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on vaadittu vaihtelua juhlaruokiin ainaisten voileipäkakkujen yms sijaan.

Vaihteluksi on sitten ehdotettu meksikolaista ruokaa, hampurilaisia, olutta ja karkkibuffetti.

No kukin tavallaan.

Ja sinä et edes ehdottanut mitään luovaa tai uutta. Eli pata kattilaa soimaa!

Vierailija
432/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "raikkaat" leivät voivat olla pöydän kaunistus, mutta hankalia syödä. Siinä kurkkupalat ja tomaatin mehut roiskuvat ympäriinsä. Huonohampaisempi ikäihminen yrittää mukeltaa sitkeää salaatinlehteä ja muita päällyksiä, mutta ei oikein onnistu. Jos haluaa tarjota leipää, niin leipäkori pöytään ja siihen viipaloituna paria kolmea eri leipälajia (paikallisia) ja päällyksiä erillisellä vadille, josta jokainen voi valita mieleisensä.

Erikoisuuksien tavoittelijat ovat aika hankalia juhlien järjestäjiä. Heille itselle saattaa kyllä maistua kaikki etanoista lähtien, mutta vierasjoukko on kirjava ja tottumukset sen mukaiset. Jo pelkkä fetasalaatti voi olla ongelmallinen. Mieluummin fetakuutiot erikseen kuin valmiiksi salaatin sekaan. Ongelmallinen on myös graavikala, olipa se sitten itsenäisenä tai voileipäkakun koristeena. Ei se kestä lämpimässä seisottamista. Savukala on siinä suhteessa parempi valinta.

Keitot ovat myös hankalia juhlaruokia. Ensinnäkin joku kala- tai lihakeitto on aika arkinen. Toiseksi kuljetapa täysinäinen keittolautanen tarjoilupöydästä salin toiseen päähän läikyttämättä! Perunat, laatikot, salaatit ja esim. palapaisti tai valmiiksi siivutettu kylmä possunpaisti ovat olleet onnistuneita valintoja viime aikojen perhe- ja sukujuhlissa. Eikä ole karjalanpaistikaan huono valinta. Kun itse olin viimeksi hautajaisia järjestämässä, valitsimme laktoosittoman linjan läpi tarjoilun, sillä vieraiden joukossa oli yllättävän monia laktoosi-intolerantteja. Tarjoilut maistuivat kaikille erinomaisesti, vaikka jotkut etukäteen nurisivat tuosta laktoosittomuudesta muistellen niitä ensimmäisiä vähälaktoosisia maitotuotteita, joissa oli epämiellyttävä makea sivumaku. No nyt tuotteet ovat kehittyneet eikä sivumakua ole.

Vierailija
433/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut ikinä juhlissa, missä olisi huonot tarjoilut.

Oman nuoren viimekeväisissä  lakkiaisissa osa tarjoiluista meinasi tosin loppua kesken. Esim. itetehdyt patongit gazpachon kanssa ja itsetehdyt marengit kahvipöydästä, koska toiset vanhemmat ei vahdi yhtään omien lasten syömisiä vaan näitäkin pari kakaraa keräsi hameen helmat täyteen ja meni yläkertaan mussuttamaan. Olin arvioinut, että kaikki ottavat pari palaa, koska mm. voileipäkakkuja ja täytekakkuja oli kolmea sorttia kumpaakin, sekä pikkuleipiä ja kuivakakkuja.

Mutta joo - ite olen aina vahtinut omien lasten käytöstä eikä olla silleen, että vanhemmat juhlivat nyt ja kakarat saa mennä miten lystää :-(

Vierailija
434/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

leenuskaope kirjoitti:

Perheemme ajoin kaksi tuntia veljeni ex-vaimon ja hänen poikiensa luokse kylään Turkuun. Tarkoitus oli käydä tutustumassa Turun linnaan ja muihin nähtävyyksiin myös. Kälyni kotia ei oltu siivottu kahteen kuukauteen, kahviautomaatti piti lainata naapurista ja koko päivän muonitus oli kahdelle lapsiperheelle itse tehty täytekakku. Se oli niin kova, että piti hakea keittiöveitsi annosten leikkaamiseen.

Nämä varmaan olivat sinun veljenpoikaisi, ja onnellisia, että täti perheineen tuli - kun nyt muuten vaikutti olevan, että ei juhlia heidän äitinsä eikä isänsäkään (!) mitenkään noteerannut. Veljenpojillesi hieno muisto - tädistä ja serkuista.

Vierailija
435/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukin tavallaan.

Hampurilaiset ja olut rippujuhlatarjoiluna on aika uudentapainen idea, ja 2 mummoakin kannattaa jo.

Vierailija
436/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viestin tyyli - asenne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavaraisen perheen juhlissa paljon väkeä ja ohjelmaa ja pitopalvelu laittamassa tarjoiluja. Joo, oli ihan kuin kouluruokalan linjastolla ruisleipäviipaleita, makkaraa, juustoa ja suolakurkkua. Ohjelman takia oli vaikea päästä karkaamaan jonnekin, missä saisi syödäkseen. Vielä kehoteltiin syömään lisää. Jotenkin vain on rajansa kuivan leivän puputtamisssa ja kun useimmilla on lämmin ruoka tai vähintäänkin joku ruokaisa salaattitarjoilu, karjalanpiirakoita. Mietin pitopalveluihmisten tilanneta, siis olemattomia tarjoiluja ja suurin työ oli varmaan kahvinkeitossa... itsekin olen joskus ollut keikoilla häissä tai hautajaisissa ja kyllä ihmiset vaan mielellään syövät kunnolla ja paljon. HUOM. juhlissa on teenjuojille tarjolla HAUDUTETTUA TEETÄ, ei kuumaa vettä ja teepusseja. Teen voi toki hauduttaa niistä teepusseistakin, juoman menekki kasvaa kun tekee oman spesiaalisekoituksen, joka jo tuoksullaan hurmaa...

Tätä kitinää en ymmärrä. Juon itse tummapaahtokahvia, mutta eipä tulisi mieleeni moittia tai mielessäni sadatella juhlien järjestäjää, joka on vieraille pistänyt vaaleat perus juhlamokat pöytään. Kyllähän se nyt siinä juhlissa menee. Siksi en ymmärrä, miksei teen juojallekin ne pussiteet nyt menis kerran siinä juhlissa. Kotonaan kukin tehköön vaikka mitä ihmeellisiä sekoituksia, mutta johan olis kahvipöytä täynnä pelkkää teetä ja kahvia, jos joka makuun on varauduttava.

..Itse asiassa juhlissa kyllä olisi mielenkiintoinen sellainen kahvi/teepöytä, jossa olisi tarjolla eri makuja ja laatuja :D

Mitähän kahvinjuojat sanoisivat, jos JUHLISSA olisi tarjolla murukahvia. Että kyllähän se nyt siinä juhlissa menee... teepussi on vähän vastaava. Jos arvostaa vieraita, keittää kunnon haudutettua teetä myös teen juojille. Harvat näin tekevät, ikävä kyllä.

Huoh...Suomessa on tapana juoda kahvia. Kohtelias isäntäväki tarjoaa myös teetä siltä varalta että jollain on herkkä vatsa. Pussitee on ihan riittävä tarjottava myös niille jotka haluavat hifistellä, ei vieriata varten aleta ostaa mitään kalliita erikoisteitä. Entä jos joku harrastaa vaikka konvehteja, alkaako hän silloin vaatia ettei vieraita arvosteta jos tarjolla ei juuri nyt ole konvehteja?

Hyvälaatuinen musta tee maksaa n. 3,5 €/50 g. Määrästä hauduttaa vähintään 10 litraa kunnon teetä. Tämäkö on liian suuri rahallinen uhraus juhlatarjoiluissa? Kaikki eivät vaan juo kahvia. Pussitee kelpaa hyvin jos se on valmiiksi tehty. Eihän kahviakaan tarjota tyyliin kuuma vesi ja murukahvi.

En tietenkään nosta meteliä jos teetä ei ole, juon sitten ihan mielelläni hanavettä.

Tarjoan hymyssuin nirppanokille hanavettä.  Et ole ikinä muuten varannut minulle kunnon espresso kahvia - jotain halpaa  suodatinlitkua aina. ;-)

Eli jos en juo kahvia olen nirppanokka? Muuten syön ja juon tyytyväisenä mitä on tarjolla. En kyllä tunne ketään, joka nimittelisi kutsuttuja vieraitaan noin rumasti, enkä toivottavasti ikinä törmää. En omista teenjuojana myöskään espressokeitintä tai espressokuppeja, enkä yhden vieraan/ yksien juhlien takia hanki turhakkeita kaappeja täyttämään.

Ei kun asenteesi tekee sinusta sen. Et omista espressokeitintä mutta toisten pitäisi omistaa teen hauduttamiseen tarvittava välineistö - yhden takia? Jep. ;-)

Teen hauduttamiseen tarvittava välineistö on yksi kattila! Siinä voi teepussit hauduttaa ja kaataa valmiin teen suoraan kuppeihin. Kun ajattelen, että juhlat järjestävässä taloudessa on yksi kattila, jossa voi keittää veden, minulla on ikävä asenne ja olen nirppanokka? Olen edelleen sitä mieltä, että sinä et arvosta kutsumiasi vieraita, jos teen juonti on noin valtava ongelma.

Et taida olla työelämässä? Nykyisin palavereissa n. puolet juo teetä, joskus enemmistö, enkä ole koskaan huomannut, että teenjuojia pidettäisiin nirppanokkina tai muuten hankalina. Mutta jos kutsutaan juhliin vieraita teen tarjoaminen on siis aivan mahdoton vaatimus? No, en ole tuollaisissa juhlissa ollut, mutta kuten sanottu juon sitten tyytyväisenä hanavettä; isäntäväen tasostahan tuo kertoo eikä minun asenteestani.

Pahasti se nyt kolahti: kyllä  viestisi oli nirppanokkainen, ja lopussako tokaiset että " kyllä minulle sitten kelpaa hanavesi ... kun emäntä on pistänyt teepusseja pöytään ja vesi on termarissa?"  Olen jo kerran vastannut, että nirppanokkaisuus ei koskenut teenjuontia viestissäsi, vaan asennettasi juhlanjärjestäjää kohtaan. Lisäksi vastasit, että mm. espresson pyytäminen olisi liikaa - sinulle taas  ei kelpaa teepussit (teenä).

Hyvälaatuinen musta tee maksaa n. 3,5 €/50 g. Määrästä hauduttaa vähintään 10 litraa kunnon teetä. Tämäkö on liian suuri rahallinen uhraus juhlatarjoiluissa? Kaikki eivät vaan juo kahvia. Pussitee kelpaa hyvin jos se on valmiiksi tehty. Eihän kahviakaan tarjota tyyliin kuuma vesi ja murukahvi.

En tietenkään nosta meteliä jos teetä ei ole, juon sitten ihan mielelläni hanavettä.

Vierailija
437/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tupareissa oli tarjolla tuulihattuja ja sipsejä. That's it. Tai no, oli booliakin.

Vierailija
438/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlajaiset, jossa oli ollut ruokaa. Kun saavuimme paikalle lahjan kanssa, ruoka oli loppunut. Jäljellä vain tyhjät tarjoiluastiat.

Ristiäiset joissa oli makeita herkkuja. Siis vain makeita. Ihan perusleipäkin olisi maistunut hyvältä kun pitkä matka ajettiin paikalle.

Vierailija
439/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukin tavallaan.

Minua syytettiin kaavoihin kangistuneeksi kun olin sitä mieltä että perinteisistä löytyy ihan hyviä. En minä vaihtelua kaivannut .

Ne jotka kaipasivat eivät kuitenkaan osanneet muuta ehdottaa kuin nuo.

Vierailija
440/1617 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ylioppilasjuhlissa tarjoilut olivat kyllä muuten maukkaita, mutta mitään muuta juotavaa kuin kahvia ei ollut tarjolla. Teen juojana oli hieman kiusallista, kun minulle oli suurinpiirtein juhliin tullessani jo kaadettu kuppiin kahvia. Siinä sitten söin makeita leivonnaisia ilman minkäänlaista suun kostuketta, kun en kehdannut sano asiasta, sillä mitään muuta juomaa ei todellakaa ollut edes ajateltu tarjoilla.

Ystäväni siis tietää erittäin hyvin etten voi sietää kahvia, mutta juhlat olivat sen verran pienehköt, ettei sitten oltu tajuttu, että joku ei kahvista tykkääkkään. Itse olen sitä mieltä että olisi hyvä kuitenkin aina olla tarjolla jotain kylmää juotavaa (mehua, limsaa tms. edes vettä) tai sitten teetä. Kävinkin sitten vaivihkaa tyjentämässä kylmenneen kahvin kupista ja otin hanasta vettä.

Lisäksi ystäväni kertoi äitinsä olleen oksennustaudissa juuri ennen juhlia ja hän oli sitten avustanut leipomusten tekemisessä. Ystävänikin voivoitteli hieman huonoa oloa juhlapäivänään ja niinhän siinä sitten kävi, että minä ja eräs toinen ystäväni, joka myös oli ollut juhlissa, saimme oksennustaudin paripäivää juhlien jälkeen. Uskoimme sen tarttuneen ruoasta, koska oksennustauti ei enää meistä tarttunut eteenpäin.

Ystäväni pyysikin minua vielä VIIKKOA MYÖHEMMIN tulemaan syömään yo juustokakun rippeitään, kieltäydyin, sillä viikon vanha juustokakku, josta jo kerran sain oksennustaudin ei kauheasti houkutellut, vaikka hyvältä olikin maistunut...