Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinder-keskustelun tyrehtyminen. Mistä syistä olet jättänyt kirjoittelun sikseen?

Vierailija
21.04.2017 |

Olen käyttänyt tinderiä jonkin aikaa ja ollut pääosin tyytyväinen, jopa iloisesti yllättynyt. Viime aikoina on kuitenkin alkanut käydä sellaista, että lupaavasti alkanut keskustelu lopahtaa yhtäkkiä miehen puolelta. Olen yrittänyt keksiä syitä tähän, mutta aika vaikeaahan se on, kun en omasta mielestäni tee mitään eri tavalla kuin ennenkään. Voi toki olla että tilanne on ihan silkkaa sattumaakin.

Olisi kuitenkin hauska lukea, minkälaisista syistä muiden keskustelut ovat lopahtaneet. Erityisesti te miehet, jotka olette jättäneet vastailematta naiselle, kertokaa tässä anonyymisti syy siihen! Naiset saavat totta kai vastata myös.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä loppuu siihen kun se vastapuoli ei vie millään tavalla keskustelue eteenpäin vaan minä itse. Vastaukset ovat yleensä vastauksia kysymyksiini tai sitten jotain "hahahaha"-viestejä. Mistään kiinnostuksen puutteesta ei voi olla kyse kun itse aloittavat keskustelun. Jossain vaiheessa ei vain jaksa enää viedä keskustelua eteenpäin. Sitten on myös näitä jotka aloittavat keskustelun jollain GIF-animaatiolla eivätkä kirjoita mitään vaikka vastaa niille, laittavat edelleen GIF-animaation. Jos ei osaa kirjoittaa niin joo moro.

Vierailija
82/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa lukee "Tinder", mutta tämä sama ongelma pätee myös käyttämääni Facebook Dating -sovellukseen: Osan "osumista" kanssa keskustelu on yhtä tervanjuontia, koska minä (miehenä) ylläpidän keskustelua, kysyn ja kirjotan hieman itsestäni. Naisoletettu vain vastaa lyhyesti kysymykseeni, ei mitään muuta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on valitettavasti 99% ulkonäöstä johtuvaa, ulkonäkö ei ole mieluinen.

Joku aika sitten joku teki feikkiprofiilin miesmallin kuvilla ja naiset laittoivat loputtomasti viestejä tuolle miehelle koska hänen ulkonäkö oli paras mahdollinen.

Jos naisen ulkonäkö ei miellytä, miksi mies kuitenkin aloittaa keskustelun ja jatkaa sitä hyvän tovin? Kysymykseni koskee siis tilannetta, jossa kiinnostusta on selvästi aluksi ollut, mutta keskustelun edetessä se lopahtaa.

ap

Keskustelet liian pitkään, pitäisi nähdä

Vierailija
84/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tiivistettynä naisten passiivisuus ja sitten omat syyni (en ehdi/halua tavata). Nämä ovat aika 50/50. tapauksista. 

Itse joudun vetämään sitä passiivisen roolia välillä siksi, että kun eihän sitä (kuulemma) saa olla liian aktiivinenkaan. Kyl mä haluaisin jutella itseeni kiinnostavan miehen kanssa, mutta tottakai en spämmää monta kertaa päivässä. Miehetkin voisi joskus laittaa sitä viestiä! On tää deittailu kyllä vaikeeta. :D

Saa olla aktiivinen, kunhan ei ole hyökkäävä. Esimerkiksi yksi nainen antoi minulle supertykkäyksen ja alkoi kehumaan ulkonäköäni ja vihjailemaan, että voisi olla tulossa tänne suunnalle. Aivan liian päällekäyvää ja laittaa miettimään, että miksi tuo nainen on noin epätoivoinen. Ulkonäöllisesti nainen oli sellainen, että olisin ehdottomasti halunnut tavata hänet. 

Sen sijaan toinen nainen laittoi minulle paljon ystävällismielistä ja hauskaa viestiä ja flirttasi hieman siinä lomassa. Vastailin itsekin aktiivisesti, jolloin pelkästään toinen osapuoli ei ollut aktiivinen. Tuli tunne, että en häiritse häntä viesteilläni ja nauttii siitä, koska laittaa itsekin paljon viestejä. Tapasin naisen seuraavana päivänä ja meillä oli mukavaa.

Oma viestien määrä tulisi suhteuttaa aina siihen kuinka paljon toinen vastailee. Jos tuntuu, että hän ei kirjoittele yhtä paljon kuin sinä haluaisit, niin ehkä on aika etsiä joku toinen, jonka kanssa tutustua. Hän ei nimittäin ole joko kiinnostunut sinusta tai sitten ole muuten yhtään samanlainen kuin sinä, koska ei näe juttujasi mielenkiintoisina. 

Ja sitten miehet kuitenkin toivovat naisilta aloitteellisuutta ja aktiivisuutta.

Olen nainen ja anteeksi, mutta näen hirvittävän ristiriidan tässä. Ja deittimaailma on vaikea meille kaikille. En vaan ymmärrä yhtään miten pitäisi olla kun ei saa olla liian passiivinen muttei myöskään liian aktiivinen, saa tykätä muttei ainakaan näyttää sitä tai ei ainakaan väärällä tavalla. Ei saa kirjoittaa liian pitkästi eikä lyhyesti, ei saa olla aloitteellinen muuten on epätoivoinen, mutta kuitenkin pitää olla aloitteellinen.

Aivan käsittämätöntä.

Vierailija
85/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitatko liian pitkiä viestejä niille? Vähän tuntuu siltä.

Eipä ole moista itselle tullut vastaan. Kaikki naiset tähän asti kirjoittavat aivan liian lyhyesti, eivät sano mitään mielenkiintoista, eivätkä kysele itsestäni mitään.

Ehkä en sitten vaan ole tavannut vielä sitä, jonka kanssa ns juttu luistaa.

Vierailija
86/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tiivistettynä naisten passiivisuus ja sitten omat syyni (en ehdi/halua tavata). Nämä ovat aika 50/50. tapauksista. 

Itse joudun vetämään sitä passiivisen roolia välillä siksi, että kun eihän sitä (kuulemma) saa olla liian aktiivinenkaan. Kyl mä haluaisin jutella itseeni kiinnostavan miehen kanssa, mutta tottakai en spämmää monta kertaa päivässä. Miehetkin voisi joskus laittaa sitä viestiä! On tää deittailu kyllä vaikeeta. :D

Saa olla aktiivinen, kunhan ei ole hyökkäävä. Esimerkiksi yksi nainen antoi minulle supertykkäyksen ja alkoi kehumaan ulkonäköäni ja vihjailemaan, että voisi olla tulossa tänne suunnalle. Aivan liian päällekäyvää ja laittaa miettimään, että miksi tuo nainen on noin epätoivoinen. Ulkonäöllisesti nainen oli sellainen, että olisin ehdottomasti halunnut tavata hänet. 

Sen sijaan toinen nainen laittoi minulle paljon ystävällismielistä ja hauskaa viestiä ja flirttasi hieman siinä lomassa. Vastailin itsekin aktiivisesti, jolloin pelkästään toinen osapuoli ei ollut aktiivinen. Tuli tunne, että en häiritse häntä viesteilläni ja nauttii siitä, koska laittaa itsekin paljon viestejä. Tapasin naisen seuraavana päivänä ja meillä oli mukavaa.

Oma viestien määrä tulisi suhteuttaa aina siihen kuinka paljon toinen vastailee. Jos tuntuu, että hän ei kirjoittele yhtä paljon kuin sinä haluaisit, niin ehkä on aika etsiä joku toinen, jonka kanssa tutustua. Hän ei nimittäin ole joko kiinnostunut sinusta tai sitten ole muuten yhtään samanlainen kuin sinä, koska ei näe juttujasi mielenkiintoisina. 

Ja sitten miehet kuitenkin toivovat naisilta aloitteellisuutta ja aktiivisuutta.

Olen nainen ja anteeksi, mutta näen hirvittävän ristiriidan tässä. Ja deittimaailma on vaikea meille kaikille. En vaan ymmärrä yhtään miten pitäisi olla kun ei saa olla liian passiivinen muttei myöskään liian aktiivinen, saa tykätä muttei ainakaan näyttää sitä tai ei ainakaan väärällä tavalla. Ei saa kirjoittaa liian pitkästi eikä lyhyesti, ei saa olla aloitteellinen muuten on epätoivoinen, mutta kuitenkin pitää olla aloitteellinen.

Aivan käsittämätöntä.

Kannattaa ehkä kokeilla terapiaa

Vierailija
87/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätöntä.

Älä välitä tuosta. Miehenä mielipiteeni on että aloitteellisuudesta saa nainen aina pisteet kotiin.

Vierailija
88/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M53 kirjoitti:

Otsikossa lukee "Tinder", mutta tämä sama ongelma pätee myös käyttämääni Facebook Dating -sovellukseen: Osan "osumista" kanssa keskustelu on yhtä tervanjuontia, koska minä (miehenä) ylläpidän keskustelua, kysyn ja kirjotan hieman itsestäni. Naisoletettu vain vastaa lyhyesti kysymykseeni, ei mitään muuta:)

Tämän vuoksi en jaksa viestiä paljon, yleensä ei saa mitään vastakaikua. Nykyisin viestittelyn sijaan pyrin sopimaan tapaamisen ja jos sitä ei näytä tulevan niin siihen jää minun yrittäminen.

Ei kiinnosta loputon viestittely viikkokausia. Onneksi löytyy naisia, joilla on tämä kanssa kerrottu jo profiilissa.

M49

Vierailija
89/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut monia keskusteluja miehenä ihan alussa kun kysyn harrastuksia ja nainen vastaa esimerkiksi: laulaminen, lukeminen, kävely.

Ihmettelen kovasti missä on kaikki naiset jotka ovat elämäntavaltaan liikunnallisia. Miksi liikunta ei kiinnosta naisia?

Olen taas kuullut monen naisen sanovan että kaikki miehet painottaa liikuntaa. Ei oikein intressit kohtaa tämän kanssa.

Vierailija
90/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätöntä.

Älä välitä tuosta. Miehenä mielipiteeni on että aloitteellisuudesta saa nainen aina pisteet kotiin.

Olen tuo lainaamasi kirjoittaja ja itse olen joskus ollut aloitteellinen kiinnostavalle miehelle. Sitten tajusin eri tavoin, että se on turn-off ja olen helppo ja "epätoivoinen".

Eli te miehet jotka toivotte naisilta aloitteellisuutta ettekä sitä saa, tämä on syy sille miksi naiset jättävät aloitteet miehille.

Vierailija
91/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut monia keskusteluja miehenä ihan alussa kun kysyn harrastuksia ja nainen vastaa esimerkiksi: laulaminen, lukeminen, kävely.

Ihmettelen kovasti missä on kaikki naiset jotka ovat elämäntavaltaan liikunnallisia. Miksi liikunta ei kiinnosta naisia?

Olen taas kuullut monen naisen sanovan että kaikki miehet painottaa liikuntaa. Ei oikein intressit kohtaa tämän kanssa.

Itse taas olen himoliikkuja ja joiltakin miehiltä saanut vain päänaukomista ja vähättelyä asiasta. Ja vastaavasti mietin, miksei miehiä kiinnosta liikunta.

-nainen

Vierailija
92/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M53 kirjoitti:

Tämän vuoksi en jaksa viestiä paljon, yleensä ei saa mitään vastakaikua. Nykyisin viestittelyn sijaan pyrin sopimaan tapaamisen ja jos sitä ei näytä tulevan niin siihen jää minun yrittäminen.

Ei kiinnosta loputon viestittely viikkokausia. Onneksi löytyy naisia, joilla on tämä kanssa kerrottu jo profiilissa.

M49

Ymmärrän tosi hyvin mitä tarkoitat, mutta monilta naisilta kuulee myös sitä, että heitä ärsyttää se että miehet kysyvät niin nopeasti treffeille. Eivät varmaankaan ymmärrä mikä se miesten todellisuus nettideiteissä on..

Ymmärrän naisen näkökannan asiaan mutta myös miesten.

Itse harrastan myös tuota että kysyn nopeasti ulos ekan tai tokan päivän aikana. Joskus jopa vain muutaman viestin jälkeen.

Vierailija
93/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen himoliikkuja ja joiltakin miehiltä saanut vain päänaukomista ja vähättelyä asiasta. Ja vastaavasti mietin, miksei miehiä kiinnosta liikunta.

-nainen

Harmi kuulla. Saako kysyä että minkä ikäinen olet ja mistä päin Suomea?

t. tuo jota lainasit

Vierailija
94/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nainen

Minä taas mietin että miksi ihmeessä himoliikkuja haluaa toisen himoliikkujan eikä aseta mitään muuta toivottuja ominaisuuksia ihmiselle.

Haluan kivan, luotettavan, rehellisen, avoimen, empaattisen naisen. Ei mitään väliä mitä harrastaa tai on harrastamatta.

M49

Vierailija
95/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä, miksi olen lopettanut keskustelun:

A) Mies haluaa heti tavata. Siis tilanne, että ei olla juuri yhtään viestiö ehditty vaihtaa, kun jo pyytää näkemään. En tapaa täysin vieraita ihmisiä. Eka viesti ei voi olla tapaamisen pyytäminen.

B) Mies kertonut käyneensä poikien kanssa ryyppäämässä tai juovansa ylipäätään alkoholia paljon ja nyt on krapula tai polttavanda tupakkaa. Itse en käytä päihteitä, joten tämä päihteiden runsas käyttö tai ylipäätään päihteiden käytöllä "kehuskelu" on turn off ja en nää suhteella jatkoa. MiksI siis edes jatkaisin keskustelua.

C) Miehen kuvia tarkemmin katsellessa alkaa liikaa häiritä jokin ulkonäköseikka.

D) Miehen kiinnostuksenkohteet osoittautuvat epäkiinnostaviksi tai liian erilaisiksi kanssani, enkä usko meidön tulevan juttuun.

E) Miehellä jyrkkiä mielipiteitä asioista, joista minulla päinvastainen mielipide.

F) Mies alkaa vaikuttaa pleijeriltä tai liian menevältä ja en rauhallisena naisena uskallakaan tavata häntä.

G) Keskustelu on epätasa-arvoinen kysymyksien ja vastailujen suhteen. Jos mies ei kysy mitään vastakysymyksiä, en itsekään jaksa keksiä niitä koko ajan.

Vierailija
96/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nainen

Minä taas mietin että miksi ihmeessä himoliikkuja haluaa toisen himoliikkujan eikä aseta mitään muuta toivottuja ominaisuuksia ihmiselle.

Haluan kivan, luotettavan, rehellisen, avoimen, empaattisen naisen. Ei mitään väliä mitä harrastaa tai on harrastamatta.

M49

Eikö tuo ole vain hyvä juttu, että meillä miehillä on erilaisia toiveita naisille eikä kaikki halua samanlaista naista?

Mä nimenomaan haluaisin jakaa urheilullisen elämäntavan kumppanin kanssa ja haaveilen yhteisistä treeneistä ja treenijutuista.

Vierailija
97/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nainen

M49

Itse aiemmin hain miestä ominaisuuksilla, joihin himoliikkuminen ei kuulunut. Mutta liikkua pitää, sohvaperunaa en kaipaa ja se kertoo mielestäni omasta suhtautumisesta terveyteen.

Eli ongelma oli se, että ne vähemmän liikkuvat miehet hyökkäsivät sanallisesti sen johdosta, että itse liikun paljon. Eipä tullut treffejä.

Vierailija
98/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

97 jatkaa:

Itse lopetin keskusteluja kun ne jatkuivat ja jatkuivat ja miehellä ei tuntunut olevan kiinnostusta tavata. Lopetin myös, jos mies halusi tavata tyyliin heti. 1-2 päivää haluan melko tiiviisti jutella ja muodostaa kuvan toisesta, ennen kuin lähden ulos.

Lopetin keskustelun jos mies ei ikinä kysellyt minulta mitään eikä vaikuttanut aidosti kiinnostuneelta.

Lopetin keskustelun jos viestejä tuli monen päivän viiveellä.

Ja lopetin kaikki keskustelut, joissa ruvettiin heti puhumaan seksistä.

Vierailija
99/99 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa siltä, että kyseistä naista ei varmaan kiinnostanut riittävästi muu kuin se juttelu. On toki ikävää vedättämistä lupailla että voisi tavata, jos ei tosiasiassa ole riittävän kiinnostunut. Lisäksi pieni osa tinderin käyttäjistä on ilmeisesti sellaisia, jotka eivät ole edes aikeissa tavata koskaan ketään ja saattavat olla jopa parisuhteessa.  

Itselläni on sellainen tilanne, että olen aina välillä pitkiäkin pätkiä aidosti niin kiireinen että kaikki sosiaalinen toiminta menee katkolle. Myös treffailu. Tinderissä juttelu kuitenkin onnistuu näinäkin aikoina, koska siihen voi käyttää vaikka vain sen 5 minuuttia aikaa juuri silloin, kun sattuu olemaan 5 minuuttia vapaata. Jos joku pyytää minua treffeille tällaisena kiireaikana, kerron kyllä rehellisesti syyn siihen miksi en juuri silloin voi tavata. Lisäksi kerron milloin tilanne helpottaa ja jos sovin tapaavani miehen siinä vaiheessa, pidän myös sovitusta kiinni. 

ap

Joo näin se varmasti olikin mut kyllähän tollanen vedätys ärsyttää etenkin kun en minä nyt niin usein matcheja saa (Ja ei en ole mikään 100+ kg painonen elämänkoululainen huumoripaitamies).

Sanoit että voi tulla kiireisiä tilanteita eteen ja tottahan tuo on mutta puolen vuoden kestävä kiire jossa ei saa mitenkään mitään väliä menee vähän jo hulluksi. Ja joo hyvä että kerrot homman nimen rehellisesti ja milloin helpottaa. Selvittää tilannetta paljon. Harmi kun tuo oma matchini ei tätä tehnyt.

Ikävä juttu tosiaan. Ehkä kannattaa jatkossa olla myös itse tarkempi ja olla suostumatta loputtomaan vedätykseen. Yhdet oharit voivat selittyä muullakin kuin kiinnostuksen puutteella, joten uusi mahdollisuus kannattaa antaa kerran. Mutta jos ei sen jälkeen ala tapahtua suht. nopeasti, suosittelen siirtymään eteenpäin, niin et tuhlaa aikaasi ja energiaasi ns. tuottamattomaan kohteeseen. ;)

Tästä jutusta tuli muuten mieleeni yksi tapaus, jossa oma kiinnostukseni lopahti aikamoisen vähäpätöisestä syystä, ja mies jäi varmaankin hieman ihmettelemään tilannetta. Minulla oli aiemmin vaihe, jossa olin vakavan suhteen lisäksi avoin myös lyhyille ja kevyemmille jutuille. Olin jutellut erään miehen kanssa kohtalaisen pitkään, ja päätynyt juttelun edetessä siihen, että hänen kanssaan voisi olla kiva kokeilla kevyttä, väliaikaista yhdessäoloa. Mies oli ehdottanut tapaamista ja itse olin ajatellut suostua siihen, mutta ennen kuin ehdin reagoida, mies mainitsi olevansa juuri muuttamassa 40 kilometrin päähän minusta. Tätä ennen hän oli asunut 2 kilometrin päässä.. Tässä tapauksessa noin suuri muutos välimatkaan vaikutti niin, että en enää halunnutkaan tavata häntä. Kevyissä jutuissa kun minulle olennaista on helppous. En voinut mitenkään kertoa tästä ko. miehelle, joten sillä kerralla pääsi käymään niin, että pitkään vireänä jatkunut keskustelu hiipui minun puoleltani yhtäkkiä, syystä joka varmaankin jäi miehelle mysteeriksi. Valitettavaa mutta totta! 

ap

Olet kyllä röyhkeä hieho, kun kehtaa tuollaisen syyn vuoksi lempata. Säälittävää käytöstä, ja kertoo siitä, että ap:lla on aivan liikaa valinnanvaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän