Pelkäätkö ukkosta? 🌩
Mä pelkään vähän jos oikeen kunnolla rytisee ja välkkyy pään päällä.
Kommentit (15)
En. Paitsi jos olisin ulkona. Urjalassa on ollut yksi salama, ukkostutkan mukaan. Oon Tampereella.
Joo, jos on jossain hökkelissä ja ei enää jytise, vaan kuuluu BUM!!! Ja samaan aikaan sellainen KRÄSH!
Äsken pelästyin kun jyrähti aivan kohdalla. Meni housut vaihtoon.
Päinvastoin. On hienoa katsella parvekkeella kun ympärillä salamoi ja jytisee. Nyt tosin ei ole ukkosesta ollut tietoakaan, sää alkaa kirkastua sateen jälkeen.
Pieni pelko tai oikeastaan kunnioitus luonnonvoimia kohtaan on välillä paikallaan. Ei kannata ehdoin tahdoin mennä kovalla ukkosella keskelle järveä.
En todellakaan, kunnon ukkonen, salamat ja kaatosade on upeita.
En pelkää. Kunnioitan kylläkin salaman voimaa, kuten luonnonvoimia yleensäkin.
Sen jälkeen olen pelännyt, kun lapsuudessa ukonilmalla kaatui kaksi isoa petäjää pihasta ja muuntaja syttyi tuleen.
En. Nautin kunnon rytinästä kun Ukko ylijumala näyttää mahtiaan :D Siinä lestadiolaistenkin Suviorgiat saavat tuta todellisen taivaanmahdin !
kyllä tänään vähän pelotti että kauanko tämä kestää, tässä Espoonlahden rannalla jytisi ukkonen suoraan päällä n. 15 minuuttia ja siis oikein kunnon pauketta koko se aika, ennen kun siirtyi kauemmas en muista tällaista raivokasta pauketta ainakaan n. viiteen vuoteen tapahtuneen täällä. Kohta saattaa tulla lisää, onneksi tässä välissä kerkesi koiran käyttää ulkona, niin ei ole sinne heti kiire. Koira ei onneksi ukkosesta välitä.
Hallitus kyllä suojelee kukkoilevilta luonnonvoimilta!
Ulkona pelkään jos joudun olemaan vähänkään avonaisella paikalla tai korkean puun alla tms. lähestyvän ukkosen aikaan.
Lapsena pelkäsin. Nyt pelkää koira kun on sängyn alla piilossa.