Tinder-keskustelun tyrehtyminen. Mistä syistä olet jättänyt kirjoittelun sikseen?
Olen käyttänyt tinderiä jonkin aikaa ja ollut pääosin tyytyväinen, jopa iloisesti yllättynyt. Viime aikoina on kuitenkin alkanut käydä sellaista, että lupaavasti alkanut keskustelu lopahtaa yhtäkkiä miehen puolelta. Olen yrittänyt keksiä syitä tähän, mutta aika vaikeaahan se on, kun en omasta mielestäni tee mitään eri tavalla kuin ennenkään. Voi toki olla että tilanne on ihan silkkaa sattumaakin.
Olisi kuitenkin hauska lukea, minkälaisista syistä muiden keskustelut ovat lopahtaneet. Erityisesti te miehet, jotka olette jättäneet vastailematta naiselle, kertokaa tässä anonyymisti syy siihen! Naiset saavat totta kai vastata myös.
Kommentit (99)
Esimerkkejä:
1. Mies kysyi kuulumisia, vastasin ettei kummempia. Hän jotenkin takertui tohon kummempia sanaan ja kommentoi sitä jotenkin oudosti ja lopulta vielä laittoi 4 viestiä peräkkäin että "oliskohan se kummallista jos tulisit teelle ja tutustuttais?" Jotenkin ällötti se puhetyyli ja tietysti myös se että ihan parin viestin jälkeen oletti että olisin halunnut mennä kylään vieraalle miehelle?! No en vastannut.
2. Minä: "Moi" Mies: "Moi" minä: "mitä kuuluu?" Mies "hyvää" Joo kiitos hei, jos et muuta osaa vastata niin moni muu kyllä osaa
3. Liian aikaiset ehdottelut. Kuten ykkös kohdassakin. Pakokauhu tulee.
4. Typerät ehdottelut. Juuri noi että ei tajuta kysyä kahville kahvilaan vaan pyydetään kotiin. Sori mutta itsesuojeluvaisto käskee poistaa mätsin. Myöskin näitä löytyy että ensin keskustellaan tosi asiallisesti ja sitten yhtäkkiä kysytään "Dominoitko sängyssä?" Tai "Pidätkö suuseksistä?", joskus kysellään seksikumppaneiden määrää tmv. Juu kiitos nämä kysymykset kannattaa jättää myöhemmäksi.
5. Ei vain huvita vastata. Eikä liity millään tavalla siihen että mies olisi epäkiinnostava, mutta jos olen kaverin kanssa jossain tai telkkarista tulee hyvä ohjelma niin en välttämättä vastaa ja vastaaminenkin saattaa unohtua. Tietysti supermielenkiintoisiin viesteihin yleensä aina vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Analysoidaanpa siis yksi näistä lopahtaneista keskusteluista.
Mies aloitti juttelun. Avausviesti on niin pitkä, että sitä pitää scrollata iPadin näytöllä. Se on kirjoitettu samana iltana kun match tuli. Mies osoittaa viestissä ainakin 1. olevansa rehellinen ja 2. olevansa kiinnostunut profiilitekstistäni, josta hän on poiminut erityisesti yhden kohdan kommentoitavaksi. Hän esittää oman näkemyksensä aiheesta, joka poikkeaa jonkin verran minun näkemyksestäni, ja lopuksi kysyy mielipidettäni.
Vastasin hänelle myöhään seuraavana iltana (aikaisin hetki jolloin vastaaminen oli minulle mahdollista). Vastausviestini on hieman pidempi kuin hänen avauksensa, koska avausviestissä oli paljon sellaista, johon teki mieli tarttua. En käynyt kaikkea sitä läpi vaan valitsin kaksi tärkeintä juttua, jotka selostin lyhyesti (siis omalla mittapuullani lyhyesti, tinder-asteikolla sekin meni toki jaarittelun puolelle..). Lopuksi kysyin minkä alan väitöskirjaa mies on tekemässä.
Mies ei vastannut seuraavana päivänä, vaan sitä seuraavan päivän aamuna (itselleni tällainen vastausväli ei olisi merkki epäkiinnostuksesta, joten en tulkinnut sitä sellaiseksi tämän miehen kohdalla myöskään). Hän mainitsi sekä nykyisen että aikaisemman opiskelualansa lyhyesti ja lisäsi heti perään kommentin, jolla teki selväksi, että ei ole stereotyyppinen aikaisemman alansa edustaja. Mielestäni tuo kahden alan yhdistelmä on itse asiassa todella mielenkiintoinen ja sen mainitseminen sai minut kiinnostumaan hänestä aiempaa enemmän. En tehnyt tätä erikseen selväksi vastatessani hänelle, koska päädyin hehkuttamaan tuota mainittua jatkokommenttia jo siinä määrin innostuneesti, että enemmät hehkutukset olisivat tuntuneet jo liiallisilta :) Miehen viesti jatkui hyväksyvän sävyisellä erittelyllä siitä, mitä olin aiemmin sanonut, ja lopuksi hän kysyi minulta, mikä minun mielestäni sytyttää kiinnostuksen toista ihmistä kohtaan.
Vastasin tuohon viestiin saman päivän iltana. Aluksi siis kerroin ihailevani tuota hänen kommenttiaan, tai ajattelutapaa jota se ilmentää. Jatkoin linkkaamalla erääseen itselleni tärkeään käsitteelliseen juttuun, ja mainitsin, että tuon kommentin perusteella hän saattaisi ymmärtää mistä siinä on kysymys (aika harva ymmärtää sen, ja olen huomannut olevani heikkona miehiin jotka ymmärtävät). Sitten kirjoitin kohtalaisen pitkästi ajatuksistani, jotka liittyvät kiinnostuksen heräämiseen. Minun tapauksessani se voi herätä monella erilaisella tavalla, joista mikään ei perustu ulkonäköön. Mainitsin tästä ja luettelin kolme erilaista juttua, jotka ovat aiemmin saaneet minut kiinnostumaan miehestä. Sitten sanoin, että voihan toki olla että vain kuvittelen tietäväni, miksi kiinnostuin noista miehistä, ja ettei millään muulla kuin feromoneilla tmv. ole oikeasti merkitystä. Mainitsin erään ystäväni olevan tuota mieltä ja että itse kuitenkin kyseenalaistaisin ko. mielipidettä esim. syyn X perusteella. Lopuksi kysyin mieheltä, miten tämä itse vastaisi tuohon omaan kysymykseensä.Tuo viimeisin viestini on lähetetty 4 päivää sitten ja mies ei ole sinä aikana vastannut. Tämä alkaa jo minullekin vaikuttaa siltä, että keskustelu on tainnut lopahtaa.
ap
Olen mies. En ole Tinderissä, koska olen saanut sen kuvan ettei sieltä juuri löydy tämänkaltaisia ajattelevia ihmisiä, vaan pääasiassa sellaisia, jotka hakevat kevyttä viihdykettä ulkonäkö edellä. Mutta missä tällaiset ihmiset liikkuvat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Analysoidaanpa siis yksi näistä lopahtaneista keskusteluista.
Mies aloitti juttelun. Avausviesti on niin pitkä, että sitä pitää scrollata iPadin näytöllä. Se on kirjoitettu samana iltana kun match tuli. Mies osoittaa viestissä ainakin 1. olevansa rehellinen ja 2. olevansa kiinnostunut profiilitekstistäni, josta hän on poiminut erityisesti yhden kohdan kommentoitavaksi. Hän esittää oman näkemyksensä aiheesta, joka poikkeaa jonkin verran minun näkemyksestäni, ja lopuksi kysyy mielipidettäni.
Vastasin hänelle myöhään seuraavana iltana (aikaisin hetki jolloin vastaaminen oli minulle mahdollista). Vastausviestini on hieman pidempi kuin hänen avauksensa, koska avausviestissä oli paljon sellaista, johon teki mieli tarttua. En käynyt kaikkea sitä läpi vaan valitsin kaksi tärkeintä juttua, jotka selostin lyhyesti (siis omalla mittapuullani lyhyesti, tinder-asteikolla sekin meni toki jaarittelun puolelle..). Lopuksi kysyin minkä alan väitöskirjaa mies on tekemässä.
Mies ei vastannut seuraavana päivänä, vaan sitä seuraavan päivän aamuna (itselleni tällainen vastausväli ei olisi merkki epäkiinnostuksesta, joten en tulkinnut sitä sellaiseksi tämän miehen kohdalla myöskään). Hän mainitsi sekä nykyisen että aikaisemman opiskelualansa lyhyesti ja lisäsi heti perään kommentin, jolla teki selväksi, että ei ole stereotyyppinen aikaisemman alansa edustaja. Mielestäni tuo kahden alan yhdistelmä on itse asiassa todella mielenkiintoinen ja sen mainitseminen sai minut kiinnostumaan hänestä aiempaa enemmän. En tehnyt tätä erikseen selväksi vastatessani hänelle, koska päädyin hehkuttamaan tuota mainittua jatkokommenttia jo siinä määrin innostuneesti, että enemmät hehkutukset olisivat tuntuneet jo liiallisilta :) Miehen viesti jatkui hyväksyvän sävyisellä erittelyllä siitä, mitä olin aiemmin sanonut, ja lopuksi hän kysyi minulta, mikä minun mielestäni sytyttää kiinnostuksen toista ihmistä kohtaan.
Vastasin tuohon viestiin saman päivän iltana. Aluksi siis kerroin ihailevani tuota hänen kommenttiaan, tai ajattelutapaa jota se ilmentää. Jatkoin linkkaamalla erääseen itselleni tärkeään käsitteelliseen juttuun, ja mainitsin, että tuon kommentin perusteella hän saattaisi ymmärtää mistä siinä on kysymys (aika harva ymmärtää sen, ja olen huomannut olevani heikkona miehiin jotka ymmärtävät). Sitten kirjoitin kohtalaisen pitkästi ajatuksistani, jotka liittyvät kiinnostuksen heräämiseen. Minun tapauksessani se voi herätä monella erilaisella tavalla, joista mikään ei perustu ulkonäköön. Mainitsin tästä ja luettelin kolme erilaista juttua, jotka ovat aiemmin saaneet minut kiinnostumaan miehestä. Sitten sanoin, että voihan toki olla että vain kuvittelen tietäväni, miksi kiinnostuin noista miehistä, ja ettei millään muulla kuin feromoneilla tmv. ole oikeasti merkitystä. Mainitsin erään ystäväni olevan tuota mieltä ja että itse kuitenkin kyseenalaistaisin ko. mielipidettä esim. syyn X perusteella. Lopuksi kysyin mieheltä, miten tämä itse vastaisi tuohon omaan kysymykseensä.Tuo viimeisin viestini on lähetetty 4 päivää sitten ja mies ei ole sinä aikana vastannut. Tämä alkaa jo minullekin vaikuttaa siltä, että keskustelu on tainnut lopahtaa.
ap
Olen mies. En ole Tinderissä, koska olen saanut sen kuvan ettei sieltä juuri löydy tämänkaltaisia ajattelevia ihmisiä, vaan pääasiassa sellaisia, jotka hakevat kevyttä viihdykettä ulkonäkö edellä. Mutta missä tällaiset ihmiset liikkuvat?
Minä olen löytänyt tinderistä useampiakin "ajattelevia" ihmisiä. Ihan samoja ihmisiähän siellä on kuin maailmassa muutenkin - toisin sanoen suurin osa ei ole kovinkaan pitkälle ajattelemiseen suuntautuneita ja paljon porukkaa pitää käydä läpi ennen kuin yksi kiinnostava osuu kohdalle. Tinderissä tuo läpikäyminen onnistuu helpommin ja tehokkaammin kuin muualla; siksi ainakin itselleni se on ensisijainen väline etsiä samanhenkistä seuraa.
Mitä selkeämmän kuvan annat itsestäsi profiilissasi, sitä tehokkaammin löydät tinderissä kaltaistasi seuraa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin olen ihmetellyt! Viime vuoden alussa menin Tinderiin ekaa kertaa, matcheja tuli paljon ja miehet laittoivat heti viestiä ja kyselivät treffeille. Nyt joudun melkein kaikki keskustelut aloittamaan itse ja vain harva niistä kestää yhtä iltaa pitemmälle. Treffejä on ollut kahden miehen kanssa vaikka yhtä iltaa pitempää keskustelua on ollut ainakin kymmenen kanssa. Ero viime vuoteen on ihan älytön. Profiilini ja hakuperusteeni ovat samat kuin viime keväänä. Masentavaa suorastaan, kun viime vuonna oli monet kivat treffit ja pari pitempääkin tapailua. Nyt ei tunnu irtoavan mitään. Ja en ole tenttaava enkä epätoivoinen enkä liian innokas jne.
Mulla on tuo sama, että tykkään keskustella syvällisiäkin ja asiaa, mutta kuitenkin myös hassuttelu ja sanoilla leikkiminen on hauskaa ja mitä nokkelampaa, sitä parempi.
Sinä mies joka sanoit, että et laita mitään jos et juuri silloin ehdi treffeille. Minä ainakin luulisin kiinnostuksesi lopahtaneen. On minullakin kiire, mutta jos yhteyttä ei ollenkaan yllä, ei pian kumpaakaan huvita enää nähdä. Ainakaan minua. Joka päivä ei tarvi viestitellä, mutta jos viikon-parin välein tulee viestiä niin minä otan sen niin, että miehellä on kiikarissa kiinnostavampi nainen ja/tai hän haluaa minulta vain seksiä ja tulen puutteen hetkellä mieleen. Kyllä sen voi sanoa, että olis kiva nähdä mutta nyt on kiirettä.
Harmi jos tää keskustelu ei saa jatkoa, muakin kiinnostaa tietää ja oon aika samanlainen kuin ap paitsi että mulla on päivittäin aikaa vaihtaa muutama viesti.
Sinun tapauksessasi selitys saattaa olla tuossa lihavoidussa kohdassa. Jos aiemmin keskustelusi olivat pääasiassa miesten aloittamia ja nyt pääasiassa sinun aloittamiasi, voi hyvin olla että keskustelet tällä hetkellä miesten kanssa, jotka ovat sinusta lähtökohtaisesti vähemmän kiinnostuneita noihin aiempiin miehiin verrattuna.
Itse vältän tätä jättämällä keskustelun aloittamisen miehen tehtäväksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin olen ihmetellyt! Viime vuoden alussa menin Tinderiin ekaa kertaa, matcheja tuli paljon ja miehet laittoivat heti viestiä ja kyselivät treffeille. Nyt joudun melkein kaikki keskustelut aloittamaan itse ja vain harva niistä kestää yhtä iltaa pitemmälle. Treffejä on ollut kahden miehen kanssa vaikka yhtä iltaa pitempää keskustelua on ollut ainakin kymmenen kanssa. Ero viime vuoteen on ihan älytön. Profiilini ja hakuperusteeni ovat samat kuin viime keväänä. Masentavaa suorastaan, kun viime vuonna oli monet kivat treffit ja pari pitempääkin tapailua. Nyt ei tunnu irtoavan mitään. Ja en ole tenttaava enkä epätoivoinen enkä liian innokas jne.
Mulla on tuo sama, että tykkään keskustella syvällisiäkin ja asiaa, mutta kuitenkin myös hassuttelu ja sanoilla leikkiminen on hauskaa ja mitä nokkelampaa, sitä parempi.
Sinä mies joka sanoit, että et laita mitään jos et juuri silloin ehdi treffeille. Minä ainakin luulisin kiinnostuksesi lopahtaneen. On minullakin kiire, mutta jos yhteyttä ei ollenkaan yllä, ei pian kumpaakaan huvita enää nähdä. Ainakaan minua. Joka päivä ei tarvi viestitellä, mutta jos viikon-parin välein tulee viestiä niin minä otan sen niin, että miehellä on kiikarissa kiinnostavampi nainen ja/tai hän haluaa minulta vain seksiä ja tulen puutteen hetkellä mieleen. Kyllä sen voi sanoa, että olis kiva nähdä mutta nyt on kiirettä.
Harmi jos tää keskustelu ei saa jatkoa, muakin kiinnostaa tietää ja oon aika samanlainen kuin ap paitsi että mulla on päivittäin aikaa vaihtaa muutama viesti.
Sinun tapauksessasi selitys saattaa olla tuossa lihavoidussa kohdassa. Jos aiemmin keskustelusi olivat pääasiassa miesten aloittamia ja nyt pääasiassa sinun aloittamiasi, voi hyvin olla että keskustelet tällä hetkellä miesten kanssa, jotka ovat sinusta lähtökohtaisesti vähemmän kiinnostuneita noihin aiempiin miehiin verrattuna.
ap
Niin, mutta mistä tämä valtava ero viime vuoteen johtuu? :D ja aika heikosti pääsee tällä menolla kenenkään kanssa juttelemaan, jos ei ikinä nainen "saa" aloittaa keskustelua. Lisäksi miespuoliset kaverit valittavat jatkuvasti, kun aina pitää itse aloittaa keskustelut eikä ikinä naiset avaa peliä.
Kai se pitää vaan hyväksyä, että vuotta vanhempana en ole enää kenenkään mielestä kiinnostava :D
Mulla on vaan nyt hektinen elämänvaihe menossa ja ei ole aikaa kovin jaaritteluun. Lisäksi mulle Tinderissä osa toimintaa on pitää hauskaa, että kieli poskessa heittelen välillä mitä sattuu. Sitten jos joku osoittautuu tiukkapipoksi tai muuten ei natsaa aaltopituudet, niin eipä sitä jaksa jatkaa juttuakaan.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Niin, mutta mistä tämä valtava ero viime vuoteen johtuu? :D ja aika heikosti pääsee tällä menolla kenenkään kanssa juttelemaan, jos ei ikinä nainen "saa" aloittaa keskustelua. Lisäksi miespuoliset kaverit valittavat jatkuvasti, kun aina pitää itse aloittaa keskustelut eikä ikinä naiset avaa peliä.
Kai se pitää vaan hyväksyä, että vuotta vanhempana en ole enää kenenkään mielestä kiinnostava :D
Olisiko sinulla rima noussut jonkin verran matcheja jakaessa + iästä johtuen jonkin verran vähemmän tarjontaa? Näiden tekijöiden yhteisvaikutuksesta matchaat nykyään enemmän niitä miehiä jotka ovat viime vuotta vähemmän kiinnostuneita. Varmasti tässä on muitakin vaikuttavia tekijöitä.
Voithan sä testata tuota iän karttumisen vaikutusta vaihtamalla sen joksikin aikaa vuotta nuoremmaksi. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaan nyt hektinen elämänvaihe menossa ja ei ole aikaa kovin jaaritteluun. Lisäksi mulle Tinderissä osa toimintaa on pitää hauskaa, että kieli poskessa heittelen välillä mitä sattuu. Sitten jos joku osoittautuu tiukkapipoksi tai muuten ei natsaa aaltopituudet, niin eipä sitä jaksa jatkaa juttuakaan.
M38
Sitten olet aika harvinainen tapaus. Itselläni hullut jutut ovat lähteneet lähes poikkeuksetta omasta aloitteestani. Pari miestä on maininnut jälkikäteen, etteivät naiset yleensä kestä sellaisia, joten miehenä sille linjalle ei kannata ensimmäiseksi lähteä jos haluaa säilyttää matchin. Naisena taas näin on useimmiten helppo tehdä vaikutus. Kerran tosin sain yhden peppukipumiehen suuttumaan oikein pahanpäiväisesti jutulla, joka oli tarkoitettu vitsiksi :D
ap
Ap palaa päivittämään.
Tuo mies, jonka kanssa käytyä keskustelua analysoin aiemmin, oli nyt vastannut moniosaisella ja todella mielenkiitoisella tekstillä, joka lyö pituudessa laudalta kaikki aikaisemmat! :D Hän pahoitteli vastauksen viivästymistä ja kertoi olleensa työmatkalla.
Juuri tämän miehen haihtuminen ilmaan jäi pohdituttamaan eniten, koska yleensä kyllä kaltaisemme tunnistavat toisensa ja yhteydenpitoa jatketaan vähintäänkin tapaamiseen asti. Niin onneksi tälläkin kerralla.
Kyllä pohdiskelevakin ihminen siis voi löytää Tinderistä seuraa.
ap
Jos olet terveellisistä elämäntavoista pitävä Helsingissä asuva nainen ja olet kiinnostunut tutustumaan mieheen kasvotusten sen sijaan, että keräät matcheja ja Instagram-seuraajia, tässä on yksi vaihtoehto.
Uusi yritys, linkit menee rikki hienosti.
Hemmotellut tinderellat vastaavat kyllä tai ei, vain synonyymejä vaihdellen, eli Juups nope jne. Lisäksi Naisten puolelta se suurimmaksi osaksi hyytyy, kun on niin paljon tarjontaa heille.
Jos joku www-asiantuntija osaa kertoa miten Tinder-linkit saa toimimaan tässä keskustelussa, saa vinkata. Ongelmana on tuo @ merkki linkeissä.
Nyt linkki toimii vain, jos sen manuaalisesti maalaa ja kopioi osoiteriville.
Tarjonnan laadusta en tiedä, mutta yleisesti minulla on käsitys: kuka vain saa Tinderistä paljon helpommin seuraa, kuin heteromies. heteronainen, homonainen, homomies, kaikki löytävät helposti Tinderistä matcheja.
Vai teenkö jotain väärin?
Haenko seuraa vaikka kirjastosta mieluummin?
Mulla keskustelut yleensä aina hyytyi ihan vaan siksi kun tinderissä viestittely tuntemattoman ihmisen kanssa ei vaan tunnu luontevalta. En tiedä mitä pitäisi vastata tai miten pitää keskustelua yllä. Toki oli myös tapauksia jollon kiinnostus loppui kun selvisi että mies etsiikin vain seksiseuraa. Nyt en ole enää aikoihin käynnyt tinderissä kun totesin että olen ollut niin kauan yksin että kumppanin etsiminen tuntuu liian työläältä eikä oikein edes sopisi tämänhetkiseen elämäntilanteeseen.
N28
Siinä vaiheessa kun vastapuolen vastaukset ovat yksisanaisia tai hymiöitä:
Ok.
Haha!
Heh!
Oho!
😀😅
Niin meitsi ghostaa.
helsinki1976 kirjoitti:
Jos olet terveellisistä elämäntavoista pitävä Helsingissä asuva nainen ja olet kiinnostunut tutustumaan mieheen kasvotusten sen sijaan, että keräät matcheja ja Instagram-seuraajia, tässä on yksi vaihtoehto.
Ei kiinnosta herbalifet tai mehukapselit
"Ei kiinnosta herbalifet tai mehukapselit"
En harrasta kumpiakaan. Varsinkaan en harrasta verkostomarkkinointi-huijauksia.
Ennen minkään lisäravinteen ostoa katson mitä tutkimuksia löytyy aiheesta mm. näiltä sivuilta: pubmed.com, examine.com, consumerlab.com, Terveysportti luontaistuotteet
- Osoittautuu ihmiseksi joka ei kiinnosta
- Lähettää jonkun kyrpäkuvan, kinuaa seksiä tms
- Tapaamisen järkkääminen osoittautuu hankalaksi
- Joku muu vie jalat alta