Kummallisia asioita, joita lääkäri on teistä kirjoittanut lausuntoon tms.?
Tänään tuli B-lausunto postissa. Siinä luki mm. "ulkoisesti huoliteltu, ikäistään nuoremman näköinen". Olen 33, joten pitäisi varmaan olla otettu. Mutta miksi tuollaisia tarvitsee lääkärintodistukseen kirjoittaa?
Mitäs erikoisuuksia teidän lausunnoistanne on tullut vastaan?
Kommentit (379)
Olin psykiatrin vastaanotolla saadakseni b-lausunnon terapiaa varten. Lausunnossa luki, että kiusattu koulussa ylipainon ja silmälasien vuoksi. Nämä syyt psykiatri oli päätellyt ihan omasta päästään, sillä olin lapsena hoikka, vaikka nykyisin ylipainoinen. Lisäksi ärsyttää, että kiusaamisen kohteesta pitää etsiä selityksiä kiusaamiselle.
"Viettänyt vuoden x-maassa, missä ollut pidempiaikainen suhde paikalliseen mieheen. Suhde päättynyt 2011."
Öööö...En tiedä miksi lääkäri edes kysyi menneitä parisuhdestatuksiani, mutta vastasin kun kerta kysyttiin. Ainoa syy, minkä keksin, on että läheinen kontakti paikalliseen (eli tässä tapauksessa ulkomaalaiseen) lisäisi tartuntatautien mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät hampaat. Olin vastaanotolla uniapnean takia.
Uniapnean hoidossa voidaan käyttää uniapneakiskoa, ja silloin hampaiden pitää olla kunnossa. Lisäksi uniapnea altistaa hampaiden narskutukselle, mikä voi vaurioittaa hampaita.
Eli kun on kyse uniapneasta, sillä on merkitystä onko hyvät hampaat vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olin psykiatrin vastaanotolla saadakseni b-lausunnon terapiaa varten. Lausunnossa luki, että kiusattu koulussa ylipainon ja silmälasien vuoksi. Nämä syyt psykiatri oli päätellyt ihan omasta päästään, sillä olin lapsena hoikka, vaikka nykyisin ylipainoinen. Lisäksi ärsyttää, että kiusaamisen kohteesta pitää etsiä selityksiä kiusaamiselle.
Itselläni psykiatri kirjoitti, että koulukiusaamisesta johtuen minulla ei ole koskaan ollut ystäviä. Ei olisi voinut vähempää pitää paikkaansa. Olin siis kiusattu mutta ystäviä minulla oli silti useampi, myös koulussa. Ei kuulosta kovin pahalta, mutta koko lausunto joten yritti korostaa, että olen täysi reppana, mitä väite kaverittomuudesta korosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni psykiatri kirjoitti, että koulukiusaamisesta johtuen minulla ei ole koskaan ollut ystäviä. Ei olisi voinut vähempää pitää paikkaansa. Olin siis kiusattu mutta ystäviä minulla oli silti useampi, myös koulussa. Ei kuulosta kovin pahalta, mutta koko lausunto joten yritti korostaa, että olen täysi reppana, mitä väite kaverittomuudesta korosti.
Jotenkin, kiitos taas autocorrect :D
Vierailija kirjoitti:
"Tulee vastaanotolle kivuliaana sienen saattamana."
Hetken mietin, että mitäs helvettiä, kun luin ton 😂 Mutta siis miehen saattamana...
Apua, hauska! 😂
Putosin nuorena liikkuvasta autosta moottoritiellä, minkä seurauksena olkapääni meni osittain pois sijoiltaan.
Tätä ei koskaan hoidettu millään tavalla, vaikka olkaluu turposi valtavan kokoiseksi moneksi päiväksi. Työterveyslääkäri väitti, että se on hiukan tulehtunut,
ei siinä mitään ole.
Vasta nyt keski-ikäisenä pääsin röntgeniin,
jossa todettiin olkaluun virheasento. Nykyään tässä vaurioituneessa olkapäässä on vihlovaa kipua ympäri vuorokauden niin että se haittaa työntekoa ja nukkumista.
Joudun välillä lepuuttamaan olkapäätä nostamalla käden ylös.
Pyysin lähetettä tomografiaan ja mahdolliseen korjausleikkaukseen.
Kirurgi tutki röntgenkuvia ja totesi,
että olkaluu on sijoiltaan. Kerroin että lepuutan särkevää olkapäätä nostamalla käden ylös,
ja nukun parhaiten käsivarsi ylhäällä tyynyn yläpuolella.
Kirurgi kirjasi diagnoosiin:
Olkapäässä on kulumaa.
Särkee ajoittain tietyssä asennossa. Ei hoidon tarvetta.
No kiitos kovasti. Hyvin hoidettu.
Näitä on kyllä hauska lukea, ja on kiinnostavaa kuulla siitäkin, miksi joitakin ei niin relevantin kuuloisiakin asioita kirjataan ylös.
Muuan lääkäri esitti minulle koko tapaamiseni aikana YHDEN kysymyksen. Se oli heti tapaamisen alussa, ja koski sitä, tunnenko erään entisen urheilijan jolla sama sukunimi kuin minulla. Myönsin, että kyseinen urheilija on minulle sukua, mutta olen tavannut hänet vain lapsena ja ohimennen. Tämän jälkeen lääkäri ei koko lopputapaamisen aikana puhunut minusta tai minulle mitään, vaan vaahtosi vain kyseisen urheilijan saavutuksista.
Lausuntooni lääkäri kirjoitti: "Ei suostu vastaamaan kysymyksiin. Uhmakas."
" juonut puistossa alkoholia ja kaatunut"
Join kaksi lasillista kuoharia ja lähtiessä astuin pahasti jalkakäytävän reunalta, nilkka niksahti . Lääkärin lausunto on täysin irrotettu asiayhteydestä ja antaa ymmärtää, että olen itseäni telova alkoholisti !
Olin lääkärillä toisen käden tärinän, fasettilukkojen yms. kireään niskaan liittyvien vaivojen takia. Lääkäri oli 50-60v. mies, minä 25v. nainen. Oli kirjoittanut Kantaan että mulla on "ilmeikkäät kasvot". En edes oikeastaan tiedä mitä tuo tarkoittaa tai onko positiivista tai negatiivista (ja kaikkein vähiten että miten on olennaista tai liittyy mun niskaan).
Tämän keskustelun innoittamana menin tarkastamaan tietoni. Siellä oli vain maininta virtsatieinfektiosta ja siihen myönnetystä lääkkeestä. Kuitenkin olen lapsena sairastanut angiinan ja katkaissut käteni.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun innoittamana menin tarkastamaan tietoni. Siellä oli vain maininta virtsatieinfektiosta ja siihen myönnetystä lääkkeestä. Kuitenkin olen lapsena sairastanut angiinan ja katkaissut käteni.
Omakannassa on luettavissa vain muutaman viime vuoden tiedot alkaen siitä hetkestä, kun kukin käyttämäsi hoitotaho on ottanut ko. järjestelmän käyttöönsä. Jos haluaisit nyt lukea sairauskertomuksiasi lapsuuden ajalta, sinun pitäisi tilata ne erikseen esim. siitä kunnasta, jossa olet lapsena asunut.
Vierailija kirjoitti:
Olin lääkärillä toisen käden tärinän, fasettilukkojen yms. kireään niskaan liittyvien vaivojen takia. Lääkäri oli 50-60v. mies, minä 25v. nainen. Oli kirjoittanut Kantaan että mulla on "ilmeikkäät kasvot". En edes oikeastaan tiedä mitä tuo tarkoittaa tai onko positiivista tai negatiivista (ja kaikkein vähiten että miten on olennaista tai liittyy mun niskaan).
Kertonee siitä, että kasvojesi ilmelihakset toimivat normaalisti. Tämä tieto taas auttaa lääkäriä selvittämään, millä tasolla hermostoa mahdollinen neurologinen ongelma voisi sijaita.
Ei ollut lausunnossa (toivottavasti), mutta vastaanotolla mieslääkäri sanoi tyttärelleni kuukautiskivuista, että: " Vittumaisia tuollaiset oireet." No äläpä!
"Ei ilmeisesti kulmakarvojen kasvua (ei kysytty potilaalta)"
Olen luonnostaan punahiuksinen ja kulmakarvani ovat täysin värittömät. Käytän toki kulmakynää, en kuitenkaan mielestäni liian epäluonnollisesti. Tutkimuksessa lääkäri oli 5cm päässä kasvoistani, joten luulisi että hän olisi huomannut kulmakarvat. Pidin kommenttia aika loukkaavana, varsinkin kun se ei liittynyt mitenkään asiaan, jonka vuoksi olin lääkärissä.
Oli työterveyslääkärillä korvavaivan takia. Sain häneltä lähetteen korvalääkärille. Korvalääkäri nauroi ja sanoi minulle, että hän ei ole diagnoosini mukainen lääkäri ja jatkoi nauruaan. Diagnoosinani oli herpeksen aiheuttama kivestulehdus, HUOM. Olen naishenkilö. Heh, heh.
Mulla viimeisin allergia-asioihin liittyen. Olin testien jälkeen vastaanotolla ja kädet tietty testeistä ihan punaisena ja rakkuloilla. Moneen otteeseen sanoin, että en muuten kärsi ihottumista vaan olen juuri käynyt prick-testeissä. Allerginen olen ja astmakin, mutta ei niitä ihottumia.
No, oli kirjoittanut kuitenkin montaa eri voidetta ihottumiin ja lisäksi tiedoissani luki ettei mikään syömäni lääke ole auttanut IHOTTUMIINI!!???? Eipä kannata paljon lääkärillä suuta avata, kun eivät taida puhuttua tekstiä enää ymmärtää, kun kaikki aika menee koneella. Niitä iho-oireita nyt odottelen, jos tulis voiteille käyttöä vielä joskus.
"epäillään oikean nilkan sijoiltaan menoa", oli syytä epäilläkin, sillä se oli minun vasen nilkkani, joka oli edellisenä päivänä aivan missä sattuuu
Palstafeministi pohtii nyt oletko heteromies ja saako nauraa vai oletko lesbo ja pitää paheksua hirviölääkäriä.