Minä lapseton varasin kesälomani ihan piruuttaan heinäkuun ajaksi
Kommentit (65)
Entä sitten? Kallein lomakuukausi Suomessa, ja joka paikka täynnä porukkaa, varsinkin lapsiperheitä.
Sitten kun minun lapseni ovat aikuisia, lomailen aina silloin kun lapset ovat koulussa. En tykkää ruuhkasta enkä tungoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska mä voin
Ai jaa, olet siis ilmeisesti työnantaja, koska hän se lomista päättää.
Meillä ei onneksi lapsekkaita panna etusijalle :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä heinäkuusta tekee niin ihmeellisen lomakuukauden, että siitä pitää oikein tapella? Minusta silloin on kiva olla töissä, koska on hiljaista ja leppoisaa. Suomen sää on arvoitus, joten koskaan ei tiedä, milloin ne parhaimmat lomakelit ovat. Heinäkuussa on myös joka paikassa tungosta ja hinnat ovat kalliimmat kuin muina kuukausina. Minä en koskaan pidä lomaani heinäkuussa, paitsi jossei ole aivan pakko. En myöskään ymmärrä ap:n logiikkaa. Mitä järkeä on tuollaista tehdä ihan vaan kiusan vuoksi?
Heinäkuussa on yleensä tärkeimmät kesätapahtumat, juhannusta lukuunottamatta. Ja kuten vastaavista ketjuista on käynyt ilmi, heinäkuussa monet päiväkodit ovat kiinni joten vanhemmat haluavat siksi heinäkuun lomaa.
Meillä muuten ei ole töissä heinäkuussa hiljaista ja leppoisaa, vaan tilaukset pyörii suunnilleen samalla tahdilla ympäri vuoden, mutta kesällä ne vain hoidetaan pienemmällä porukalla.
No heinäkuussa joutuu usein varapäiväkotiin ja koululaisille vähemmän leiritarjontaa kuin kesäkuussa. elokuussa alkaakin jo koulu jo toisella viikolla. Siksi heinäkuu lapsiperheiden suosiossa. Kun joku nyt kysyi tätäkin selviötä.