Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kolaroivat niin paljon parkkipaikoilla?

Vierailija
19.04.2017 |

Onko kyseessä ajokokemuksen puute, eivätkö he näe kunnolla ratin yli vai mikä siihen parkkipaikkatunarointiin on syynä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole mikään pätkä (olen 170cm) mutta en siltikään näe kunnolla autosta. Penkki on korkeimmalla mahdollisella ja en peileistä enkä kääntymällä näe missä auton perä menee. Kauimmaisen kohdan jälkeen minkä itse näen auto jatkuu vielä 0,3-0,5m riippuen katsonko peileistä vai käännynkö.

Hahmotuskykyni on suht normaali, ainakin parempi kuin miehelläni mutta hän näkee kunnolla autosta ulos vaikkei ajokokemista olekaan.

Eli olisiko eniten kiinni että miehet suunnittelevat autot miehille.

Siis ei sitä autoa ole tarkoituskaan nähdä mitenkään kokonaan :D Riittää että näet ikkunoista ulos, ja peileistä katsot kun tarvitsee.

Vierailija
22/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että naiset käyvät useammin kaupassa kuin miehet. Ja siitä, että moni harvoin ajava käyttää autoa pääasiassa vain kauppareissuilla, minkä vuoksi todennäköisin kolarointipaikka on juuri kaupan parkkipaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autoa on kaksi kertaa kolhittu parkkihallissa, ja molemmissa tapauksissa oli kyseessä mies.

Vierailija
24/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pystyy tekemään montaa asiaa yhtä aikaa, kutn näpräämään puhelinta ja kolaroimaan pysäköityyn autoon.

Vierailija
25/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole mikään pätkä (olen 170cm) mutta en siltikään näe kunnolla autosta. Penkki on korkeimmalla mahdollisella ja en peileistä enkä kääntymällä näe missä auton perä menee. Kauimmaisen kohdan jälkeen minkä itse näen auto jatkuu vielä 0,3-0,5m riippuen katsonko peileistä vai käännynkö.

Hahmotuskykyni on suht normaali, ainakin parempi kuin miehelläni mutta hän näkee kunnolla autosta ulos vaikkei ajokokemista olekaan.

Tää oli kyllä blondiurpoudessaan jo legendaarista tasoa 😂😂😂

Vierailija
26/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitaasti mutta varmasti kirjoitti:

Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.

On tutkittu että miehet hahmottavat paremmin liikkeen, lienee vanhoja metsästystaitoja kun on pitänyt heittää keihäällä juoksevaa hirveä jne. Tämä ominaisuus on miehillä vahvempana ja he osaavat arvioida paremmin miten liikennetilanteet etenee.

Vierailija
27/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli kyllä blondiurpoudessaan jo legendaarista tasoa 😂😂😂

Jep, itse aloin epäilemään että onkohan edes tosissaan :D Oikeasti...ei hyvää päivää.

t.160cm nainen joka näkee erittäin hyvin ajaa autoa ilman etukenoa

Vierailija
28/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei sitä autoa ole tarkoituskaan nähdä mitenkään kokonaan :D Riittää että näet ikkunoista ulos, ja peileistä katsot kun tarvitsee.

Juu ei tarvitsekaan, mutta niiltä miehiltä joilta olen kysynyt niin sanovat kyllä näkevänsä nuo osat mitä en itse näe.

Vierailija
29/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tarvitsekaan, mutta niiltä miehiltä joilta olen kysynyt niin sanovat kyllä näkevänsä nuo osat mitä en itse näe.

Niitä peilejä voi säätää...

Vierailija
30/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun autoa on kaksi kertaa kolhittu parkkihallissa, ja molemmissa tapauksissa oli kyseessä mies.

Mun piti sanoa ihan samaa, kaksi kertaa kolhittu ja miehiä olivat. Samantien oma mieheni on kolhinut toisten autoja parkkipaikalla.

Peltikolareista muuten valtaosa on miesten aiheuttamia (siitäkin huolimatta että parkkipaikkakolhuissa miehet useammin pakenevat paikalta yhteystietoja jättämättä).

Joskus uutisoitiin että vakuutustilastoissa näitä pikkukolhuja oli enemmän naisten nimiin rekisteröidyissä autoissa. Sitten selvisi että nämä (halvemmat) autot oli perheen nuorison käytössä ja nämä kolhut olikin usein näiden kokemattomien teinikuskien aikaansaannosta, eikä ko. omistajan.

Vierailija
31/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta minkä ihmeen takia sun tarvis jotenkin nähdä ne auton osat? Tärkeämpää nähdä mitä siellä auton kuorien ulkopuolella tapahtuu.

Vierailija
32/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ikään mennessä kolaroinut parkkipaikalla kertaakaan. Käyn autolla marketissa monta kertaa viikossa. Mites muut?

N50

Vierailija
33/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peilit yksinään riitä, jää kuollut kulma, pitää myös kääntää päätä. Toivottavasti se pakulla harjoitellut kuski muistaa sen myös, ainakin kaistaa vaihtaessa.

Vierailija
34/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan tutkittukin juttu että autot on suunniteltu pääsääntöisesti vähän pidemmille ihmisille. Esim. joissain merkeissä alle 165-senttisillä on heikompi ajomukavuus ja huonompi näkyvyys.

Vierailija
35/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.

On tutkittu että miehet hahmottavat paremmin liikkeen, lienee vanhoja metsästystaitoja kun on pitänyt heittää keihäällä juoksevaa hirveä jne. Tämä ominaisuus on miehillä vahvempana ja he osaavat arvioida paremmin miten liikennetilanteet etenee.

Testosteroni peittää mahdolliset hyödyt, miehillä herää aggressiot liikenteessä niin helposti. Senpä vuoksi miehet aiheuttavat enemmän kolareita ajokilometreihin nähden.

Vierailija
36/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on peruutustutkatkin keksitty.

Vierailija
37/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tilastoissa oikeasti niin, että nainen kolaroi enemmän parkkupaikoilla? Tuskin kovin merkittävää eroa ainakaan.

On silti totta, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Tilastollisesti ainakin.

Hahmotuskyky, kyky havannoida kolmiulotteisesti, kyky hahmottaa liikettä ja liikkeen jatkuvuutta.

Naisilla on tietysti omat vahvuutensa.

Nämä on jäänteitä menneisyydestä, jotka varmasti pikkuhiljaa tasoittuvat.

Vierailija
38/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa naisilla on miehiä paremmat taidot liikennetilanteiden (monien liikkuvien objektien samanaikaiseen) havainnointiin. Ja se on kehittynyt sen vuoksi koska naisilla on ollut vastuu pienistä lapsista joita pitää olla koko ajan vahtimassa ja estämässä vaaratilanteita samanaikaisesti kun hoidetaan jotain muuta asiaa.

Vierailija
39/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testosteroni peittää mahdolliset hyödyt, miehillä herää aggressiot liikenteessä niin helposti. Senpä vuoksi miehet aiheuttavat enemmän kolareita ajokilometreihin nähden.

😂😂😂

Vierailija
40/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naisilla on miehiä paremmat taidot liikennetilanteiden (monien liikkuvien objektien samanaikaiseen) havainnointiin. Ja se on kehittynyt sen vuoksi koska naisilla on ollut vastuu pienistä lapsista joita pitää olla koko ajan vahtimassa ja estämässä vaaratilanteita samanaikaisesti kun hoidetaan jotain muuta asiaa.

Tämä selittää miksi pennuilla on aina kuhmuja otsassa.