Loman loppuminen ahdistaa
Onko normaalia, että murehdin jo loman loppumista, vaikka sitä on vielä 1.5 viikkoa jäljellä? Muillakin tämmöstä vai onko mulla työstressiä kun lomalla murehtii takaisin menemistä?
Kommentit (29)
No ei siinä ainakaan mitään järkeä ole. Siis murehtimisessa nyt. Murehdi sitten kun aika on.
Et viihdy työssäsi tarpeeksi niin siksi vituttaa palata töihin. Jos työyhteisö ja työ ois semmoinen että viihdyt hyvin tuommoista ei olisi. Tai ainakin itsellä tuntui tuolta jos oli epämiellyttävä työ / yhteisö.
Loma pitää aloittaa vasta heinäkuusta. Lomarahat vaihdetaan vapaaseen. Eli lomaa on heinäkuusta elokuun puoliväliin. Sitten yleensä jo haluaakin palata. Mutta aina lomarahat vapaaksi ja ei aloiteta lomaa ennen heinäkuuta. Kaikki muu kaduttaaa.
Mulla alkaa työasiat palautua mieleen kans loman loppupuolella jos ei ollut pöytä puhtaana ennen lähtöä.
Onneksi pidän lomat useassa osassa niin ei tule sellaista aina.
Muutenkin mulla on sellainen ON OFF vipu tossa ohimolla että unohtaa kaiken lomille lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Loma pitää aloittaa vasta heinäkuusta. Lomarahat vaihdetaan vapaaseen. Eli lomaa on heinäkuusta elokuun puoliväliin. Sitten yleensä jo haluaakin palata. Mutta aina lomarahat vapaaksi ja ei aloiteta lomaa ennen heinäkuuta. Kaikki muu kaduttaaa.
Tämähän se ideaalitilanne olisi, mutta ei ole mahdollista. Kesä on sesonkiaikaa ja meille ei voida ottaa kesureita tuuraamaan poissaoloja, eivät ehdi oppimaan töitä niin että pystyisivät paikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ideaalitilanne olisi, mutta ei ole mahdollista. Kesä on sesonkiaikaa ja meille ei voida ottaa kesureita tuuraamaan poissaoloja, eivät ehdi oppimaan töitä niin että pystyisivät paikkaamaan.
Tämä ei siis ollut ap:n kommentti.
Ainahan se loman loppuminen pikkasen ärsyttää ja edeltävänä päivänä hiukan ehkä ahdistaakin. Mutta jos ahdistus on valtavaa jo 1,5 viikkoa etukäteen ja vtuttaakin ihan kerrassaan huolella, sitten on kyllä väärä työpaikka.
Itsellä kokemusta molemmista. Irtisanoutuminen siitä hirvittävää ahdistusta ja vtutusta aiheuttavasta työpaikasta oli oikea ratkaisu. Nykyisessä työpaikassa loman loppuminen ei aiheuta lähimainkaan samanlaisia tuntemuksia. Vaikka siis kuten sanottu, loman loppuminen hieman ärsyttääkin.
Hädin tuskin on loma loppunut, kun työt jo alkavat. Tuohon väliin olis saatava pari pekkaspäivää tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa vaihtaa kotia, jos haluat koskaan palata töihin.
Vierailija kirjoitti:
Loma aloitetaan aina kesäkuun alusta ja töihin palataan syyskuun alussa. Aina mennyt näin. Elämä on muutakin kun työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä ainakaan mitään järkeä ole. Siis murehtimisessa nyt. Murehdi sitten kun aika on.
Ko niinhän se omakin järki sanoo, mutta minkäs teet.
Mulla on toinen lomapäivä ja tänään huomasin harmittelevani, miten kohta loma jo loppuu 🥴
Suotta ahdistaa, koska uusi loma tulevaisuudessa taas odottaa.
Olisi kivaa jos palkka juoksisi ilman työntekoa
Kyllä mun mielestä pitäs olla aina loman jälkeen vapaata ennenku alkaa työt taas.
Vierailija kirjoitti:
Suotta ahdistaa, koska uusi loma tulevaisuudessa taas odottaa.
Joo, viikko helmi-maaliskuussa...siihen on ikuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kivaa jos palkka juoksisi ilman työntekoa
Sitähän moni lusmu harrastaakin. Nyt ei oo siitä kysymys, että oletan rahan tulevan tekemättä mitään. Ehkä Mulla on vaan liian stressaava työ. 3 vuorotyö ja pitkät työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toinen lomapäivä ja tänään huomasin harmittelevani, miten kohta loma jo loppuu 🥴
Sama!!!!
Minulle ei ole normaalia, mutta joskus, kun työt ovat ahdistaneet, olen pyrkinyt pohtimaan mikä se tarkka ahdistuksen syy on. Helpompi ratkaista tilanne, kun tietää tarkalleen mikä mättää.