Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset kolaroivat niin paljon parkkipaikoilla?

Vierailija
19.04.2017 |

Onko kyseessä ajokokemuksen puute, eivätkö he näe kunnolla ratin yli vai mikä siihen parkkipaikkatunarointiin on syynä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naisilla on miehiä paremmat taidot liikennetilanteiden (monien liikkuvien objektien samanaikaiseen) havainnointiin. Ja se on kehittynyt sen vuoksi koska naisilla on ollut vastuu pienistä lapsista joita pitää olla koko ajan vahtimassa ja estämässä vaaratilanteita samanaikaisesti kun hoidetaan jotain muuta asiaa.

Tämä selittää miksi pennuilla on aina kuhmuja otsassa.

Niinpä, miehet vahtivat nykyään enemmän ja seuraukset on sen mukaiset.

Vierailija
42/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire ja vähän ajokokemusta. Tytöt eivät opettele autonkäsittelyä nuorina, kun istuvat kyydissä kun pojan "kuuluu" ajaa. Naiset eivät ehkä hahmota auton ulottuvuuksia, eivätkä useinkaan opettele peruuttamaan peileistä.

Mille vuosikymmenelle sijoitat tämän "tytöt istuu kyydissä"? Mä, ja mun kaveripiiri (saatu kortit 80-luvun alkupuolella) ajettiin kaikki ihan itse, oli poikaystävää tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ajoluvan ja ajokortin myöntäminen on ollut jälleen yksi näistä erittäin suurista virheistä mitä maailman historiassa on tehty.

Naisilla ei ole minkäänlaista liikennetajua ja sen vuoksi he aiheuttavat valtavan määrän kolareita täydellisellä ymmärtämättömyydellään ja arkailullaan liikenteessä, tätä itse edes tietämättään, koska ovat onnellisesti itse jääneet kolarin ulkopuolelle.

Hienoin olisikin nähdä tilasto kolarien aiheuttamisista, tilasto kolareisa osallisena olemiseen ei kerro yhtään mitään eikä ole millään lailla reaali todellisuuden mittari naisten "ajotaidoista" (heh, heh) puhuttaessa.

Olisi ehdottomasti parasta kaikille jos naiset liikkuisivat ainoastaan julkisilla.

Ei lisättävää.

Vierailija
44/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ajoluvan ja ajokortin myöntäminen on ollut jälleen yksi näistä erittäin suurista virheistä mitä maailman historiassa on tehty.

Naisilla ei ole minkäänlaista liikennetajua ja sen vuoksi he aiheuttavat valtavan määrän kolareita täydellisellä ymmärtämättömyydellään ja arkailullaan liikenteessä, tätä itse edes tietämättään, koska ovat onnellisesti itse jääneet kolarin ulkopuolelle.

Hienoin olisikin nähdä tilasto kolarien aiheuttamisista, tilasto kolareisa osallisena olemiseen ei kerro yhtään mitään eikä ole millään lailla reaali todellisuuden mittari naisten "ajotaidoista" (heh, heh) puhuttaessa.

Olisi ehdottomasti parasta kaikille jos naiset liikkuisivat ainoastaan julkisilla.

Siis juuri tuo, että naiset pööpöilevät liikenteessä miten saattuu, aiheuttaen niitä onnettomuuksia, vaikka eivät itse sinne ryttyyn jäisikään. Naiset eivät vaan yksinkertaisesti hahmota kokonaisuutta ajaessa, eivät ajattele että siellä tiellä on niitä muitakin. Et vaan voi liittyä moottoritielle vaikka viittäkymppiä, kun muut ajavat 120. Enkä tajua miten kaikki tuolla tiellä autolla liikkuvat on korttinsa saaneet... Oikeasti.

Vierailija
45/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa naisilla on miehiä paremmat taidot liikennetilanteiden (monien liikkuvien objektien samanaikaiseen) havainnointiin. Ja se on kehittynyt sen vuoksi koska naisilla on ollut vastuu pienistä lapsista joita pitää olla koko ajan vahtimassa ja estämässä vaaratilanteita samanaikaisesti kun hoidetaan jotain muuta asiaa.

Tämä selittää miksi pennuilla on aina kuhmuja otsassa.

Niinpä, miehet vahtivat nykyään enemmän ja seuraukset on sen mukaiset.

Uuu mikä kuitti. Varmaan osoitus siitä naisten "huumorintajusta".

Vierailija
46/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole mikään pätkä (olen 170cm) mutta en siltikään näe kunnolla autosta. Penkki on korkeimmalla mahdollisella ja en peileistä enkä kääntymällä näe missä auton perä menee. Kauimmaisen kohdan jälkeen minkä itse näen auto jatkuu vielä 0,3-0,5m riippuen katsonko peileistä vai käännynkö.

Hahmotuskykyni on suht normaali, ainakin parempi kuin miehelläni mutta hän näkee kunnolla autosta ulos vaikkei ajokokemista olekaan.

Eli olisiko eniten kiinni että miehet suunnittelevat autot miehille.

Eiiii apua :girl_haha:

Vierailija
47/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hitaasti mutta varmasti kirjoitti:

Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.

On tutkittu että miehet hahmottavat paremmin liikkeen, lienee vanhoja metsästystaitoja kun on pitänyt heittää keihäällä juoksevaa hirveä jne. Tämä ominaisuus on miehillä vahvempana ja he osaavat arvioida paremmin miten liikennetilanteet etenee.

Testosteroni peittää mahdolliset hyödyt, miehillä herää aggressiot liikenteessä niin helposti. Senpä vuoksi miehet aiheuttavat enemmän kolareita ajokilometreihin nähden.

Naiset kylläkin kolaroivat enemmän ajokilometreihin suhteutettuna. 

Vierailija
48/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Ei peilit yksinään riitä, jää kuollut kulma, pitää myös kääntää päätä.

> Toivottavasti se pakulla harjoitellut kuski muistaa sen myös, ainakin kaistaa vaihtaessa.

Umpipakulla ajaessa ei pään kääntäminen auta. Päätä kääntäessä näet peltisen sivusisäseinän. Röntgenkatse pitäisi olla nähdäkseen läpi. 

t. Se pakulla harjoitellut (joka henkilöautolla ajaessa aina ja joka kerta tarkistaa kuolleen kulman päätä kääntämällä)

p.s. pakussa ratkaisu on ne peilit. Vaikka kahdet ja kaarevat. Sekä liikenteen seuraaminen ja ennakoiminen.

Vierailija
49/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä oli peruuttanut autollaan puuhun ja oli töissä väittänyt, että mä olin sen kolhinut. Kiitti iskä.

Vierailija
50/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkipaikat ovat monesti pieniä ja ahtaita. Ei ihme, että siellä pelti kolisee. Ja naiset tadellakin käyvät enemmän kaupassa, joten heitä lie siellä kauppojen parkkipaikoilla on enemmän. Meillä kaikki kolarit sekä parkkipaikoilla, että muualla on ajanut mies. Parkkipaikoilla kyllä syyllinen on aina ollut se toinen mieskuljettaja, joka on peruuttanut meidän autoon tjmv. Miehet kolaroi sitten enemmän liikenteessä ja se valitettavasti on paljon kohtalokkaampaa, kun  parkkipaikka kolari, jossa yleensä ruttaantuu vain peltiä.   Mutta noin kaiken kaikkiaan, parkkipaikat ovat yleensä ahtaita ja ehkä naisilla se näkyvyys on huonompi, kun monet naiset on niin lyhyitä, että hyvä kun pää ratin takaa näkyy.

Vierailija
51/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hitaasti mutta varmasti kirjoitti:

Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.

On tutkittu että miehet hahmottavat paremmin liikkeen, lienee vanhoja metsästystaitoja kun on pitänyt heittää keihäällä juoksevaa hirveä jne. Tämä ominaisuus on miehillä vahvempana ja he osaavat arvioida paremmin miten liikennetilanteet etenee.

Testosteroni peittää mahdolliset hyödyt, miehillä herää aggressiot liikenteessä niin helposti. Senpä vuoksi miehet aiheuttavat enemmän kolareita ajokilometreihin nähden.

"Women are 25 percent more prone to have a road accident than male drivers, says the report released on Wednesday by Suva, the Swiss non-profit insurance and accident prevention company.

When one considers that women drive 40 percent fewer kilometres on average per year than men, the risk of women having a crash is even higher when based on distance driven, the company said.

Suva concluded the accident risk is twice as high among women than men on a per kilometre basis."

https://www.thelocal.ch/20130110/women-drivers-more-accident-prone-than…

"Women drivers are more likely to be involved in an accident, according to scientists. Researchers looked at 6.5million car crashes and found a higher than expected number of accidents between two female drivers."

https://www.whichcar.com.au/car-advice/women-vs-men-who-are-the-better-…

Vierailija
52/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kolaroivat miehiä enemmin siksi, että se on muiden vika.

Ettekö nyt äijät ymmärrä?

Vierailija
53/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

When one considers that women drive 40 percent fewer kilometres on average per year than men, the risk of women having a crash is even higher when based on distance driven, the company said.

Suva concluded the accident risk is twice as high among women than men on a per kilometre basis."

Olisi joskus mielenkiintoista nähdä tutkimus, jossa verrattaisiin saman verran ajaneita miehiä ja naisia.

Vierailija
54/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juuri tuo, että naiset pööpöilevät liikenteessä miten saattuu, aiheuttaen niitä onnettomuuksia, vaikka eivät itse sinne ryttyyn jäisikään. Naiset eivät vaan yksinkertaisesti hahmota kokonaisuutta ajaessa, eivät ajattele että siellä tiellä on niitä muitakin. Et vaan voi liittyä moottoritielle vaikka viittäkymppiä, kun muut ajavat 120. Enkä tajua miten kaikki tuolla tiellä autolla liikkuvat on korttinsa saaneet... Oikeasti.

Yhtään puolustelematta ko. liityntätapaa, siellä motarilla oleva voi omalta osaltaan ehkäistä näitä osaamattomien aiheuttamia vaaratilanteita: pidä turvaväli, ennakoi ja jousta. Ja nämä nyt vaan ovat pitkälti miesten heikkouksia. Jos joku täti tulee ramppia viittäkymppiä eteen, se on toki ärsyttävää. Mutta silloin minä sentään voin vaihtaa kaistaa. Siihen on vaikeampi vaikuttaa, jos keski-ikäisen audisedän mielestä hänen ajokykynsä on niin loistava että metrin väli on riittävä, tai jos ohitettavaksi joutuminen ei sovi hänen egolleen.

Vierailija
55/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kaula ja kaksoisleuka monella eli ei pystytä kääntää päätä kuin puoliksi taaksepäin, kun pitäisi reilusti kääntää pää taakse ja katsoa. Sitten kolisee.

Vierailija
56/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi joskus mielenkiintoista nähdä tutkimus, jossa verrattaisiin saman verran ajaneita miehiä ja naisia.

No etsi google scholarista ammattikuskien tilastoja. 

Vierailija
57/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin 20 vuotta maassa, jossa naiset saivat vakuutuksensa huomattavasti halvemmalla kuin miehet siksi, että heidän katsottiin olevan vakuutusyhtiölle pienempi riski.

Vakuutusyhtiöni mukaan oli todennäköisempää, että kolaroisin juuri esimerkiksi harmittomasti parkkipaikalla kuin se, että ajaisin motarilla vastaantulijoiden kaistaa kännipäissäni rekkaa päin ja aiheuttaisin usean ihmisen kuoleman.

Kun sain kyseisessä maassa ensimmäisen autoni, oli vakuutusmaksuni monta sataa pienempi kuin samanikäisellä miehellä. Tämä käytäntö kuitenkin muuttui, kun EU:n mielestä se oli epätasa-arvoista.

Eli tilastojen mukaan kyseisessä EU-maassa naiset olivat siis parempia kuskeja.

Vierailija
58/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin 20 vuotta maassa, jossa naiset saivat vakuutuksensa huomattavasti halvemmalla kuin miehet siksi, että heidän katsottiin olevan vakuutusyhtiölle pienempi riski.

Vakuutusyhtiöni mukaan oli todennäköisempää, että kolaroisin juuri esimerkiksi harmittomasti parkkipaikalla kuin se, että ajaisin motarilla vastaantulijoiden kaistaa kännipäissäni rekkaa päin ja aiheuttaisin usean ihmisen kuoleman.

Kun sain kyseisessä maassa ensimmäisen autoni, oli vakuutusmaksuni monta sataa pienempi kuin samanikäisellä miehellä. Tämä käytäntö kuitenkin muuttui, kun EU:n mielestä se oli epätasa-arvoista.

Eli tilastojen mukaan kyseisessä EU-maassa naiset olivat siis parempia kuskeja.

Ei, vaan tuossa kyseisessä maassa, kuten jokaisessa muussakin maassa miehet ajavat enemmän, joten miehet ovat osallisena suuremmassa määrässä liikenneonnettomuuksiakin. Ajokilometreihin suhteutettuna naiset kolaroivat enemmän, parkkipaikalla jopa lukumääräisesti enemmän, eli naiset eivät ole parempia kuskeja ainakaan tuolla perusteella.

Vierailija
59/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen, enkä ole koskaan kolaroinut parkkipaikalla. Noudatan ohjetta, jonka mukaan kannattaa aina parkkeerata niin, että parkista lähdetään nokka edellä pois, Etenkin jos on kyseessä ahdas ja hämärä parkkihalli. Kuulin tämän vinkin radiosta jo vuosikausia sitten ja tämän asiantuntijan siteeraaman tilaston mukaan suurin osa parkkipaikka- ja hallikolareista tapahtuu pakitettaessa ruudusta pois.

Pari päivää sitten oli hilkulla, ettei parkkiruudusta pakilla pois tullut kolhinut autoani, ja kyllä ratissa oli nainen, jonka pää ei kääntynyt minnekään.

Vierailija
60/67 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up